האם הניאנדרתלים והממותות ישובו להלך בינינו?

המדענים יהיו הוריו המאמצים

על זכויותיו מגינים הוריו וגם המדינה כמו כל ילד מאומץ רגיל.
 

Sophalin

New member
בקיצור מה שאתה אומר

זה שלילד הזה לא יהיו זכויות!
אם הילד יחליט שהוא לא רוצה, הוריו המאמצים יכולים פשוט להגיד לו "שתוק, אתה נוצרת בשביל שיעשו עליך ניסויים"!
אתה בכלל מבין את מה שאתה אומר?

זה כמו שמישהו יביא לעולם ילדים דרך אם פונדקאית למטרות מסחר ילדים או איברים!
 
תקרא טוב את מה שכתבתי


 

Charles Darwin

New member
השתגעת לגמרי רני?

אתה נלחם בטחנות רוח. אתה מתמודד עם אידאולוגיה שלקחה את העקרון היהודי 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא' והפכה אותו ל'מוטב להציל נפש אחת מאשר להציל עולם מלא'. עקרון המידתיות לא תקף - נצמדים לאידאולוגיה ושיתפוצץ העולם. אם הם לא מוכנים לזוז מילימטר כדי למנוע אלפי/מיליוני רציחות/מיתות בטרם עת - לא נראה לי שהם יזוזו מילימטר בשביל משהו טריוויאלי כמו קידום המדע.

אגב, אין דבר כזה "גיוון גנטי סביר שמאפשר התרבות" - לא צריך שום גיוון גנטי כדי להתרבות.
 
זה באמת משעשע

איך שאותם כביכול ליברלים מתנגדים להחיית הניאנדרטלים, למשל, מסיבות "מוסריות" כאשר אותן מוסר סולל להם אוטוסטרדה ללגיטמציה של השכרת רחם הודי עם ביצית מזרח אירופאית כדי לגדל ילד ללא אמא. אני לא שיפוטי לגבי השכרת רחם אבל מי שמם לומר מה יותר מוסרי?!

נראה שאותם ליברלים נאחזים קשות בתדמית נאצית של המדע - "מחקר עם ילדים חייב להיות נאצי" או "ניסויים עם בני אדם זה נאצי". מזכיר קצת את החרדים...

למזלנו יוצרי האתיקה המדעית ליברלית הם אנשים קצת יותר פרגמטיים שלא רואים את העולם בשחור ולבן ומבינים את חשיבות איפשור המחקר המדעי שעוזר לשפר את מצב של מליוני אנשים יום יום.
 

Charles Darwin

New member
יותר גרוע: ביהדות פיקוח נפש דוחה את כל המצוות

ב"ליברליזם" המצוות דוחות כל פיקוח נפש. למשל בכל השרשור אין כמעט איזכור לתועלת האפשרית משיבוט ניאנדרטל, כגון תרומה למדע ולרפואה, תיקון עוול פרהיסטורי וכו'. זה כמו שבדיון על שמירת שבת ידברו רק על חשיבות קיום המצוות מבלי להתייחס לפיקוח נפש. במובן הזה חרדים הם פחות קיצוניים מליברלים (שלא לדבר על פחות מזיקים).

"אוכלוסיות קטנות שם בד"כ שורדים דפקטים גנטיים."

זה בגלל זיווגי קרובים, לא בגלל היעדר שונות.

"במקרה של הניאנדרטלים מדובר בעותק אחד של דנ"א שמסונטז מדנ"א של אדם."

כבר ריצפו (לפחות חלקית) כמה ניאנדרטלים מאוכלוסיות שונות, ויש עוד כמה בקנה, כך שאני לא צופה כאן בעיה. יתכן שהפרטים הראשונים יהיו דווקא פחות inbred מאבותיהם.
 
חוסר העיקביות יותר גרוע מבחינתי

"ב"ליברליזם" המצוות דוחות כל פיקוח נפש"
עד שזה מגיע לנפש של ילד של מהגרים לא חוקיים שאותו לאותם "ליברלים" אין בעיה לזרוק חזרה למולך. החרדים לפחות עקביים וגלויים לגבי הגזענות שלהם - פיקוח נפש של *יהודי שומר מצוות* דוחה שבת (והרי שגויה לא מילדים בשבת).

אגב אני לא מדבר על הליברליים האמיתיים, עפ"י משנתו של אדם סמית ותומס ג'פרסון, שהם טובים פי אלף מונים מכל אלטרנטיבה היסטורית.
 

Sophalin

New member
תגובה

איך שאותם כביכול ליברלים מתנגדים להחיית הניאנדרטלים, למשל, מסיבות "מוסריות" כאשר אותן מוסר סולל להם אוטוסטרדה ללגיטמציה של השכרת רחם הודי עם ביצית מזרח אירופאית כדי לגדל ילד ללא אמא. אני לא שיפוטי לגבי השכרת רחם אבל מי שמם לומר מה יותר מוסרי?!
לגדול בלי אמא (כפי שהוכיחו מחקרים שנעשו על משפחות חד מניות) לא פוגע בילד (לפחות לא יותר מאשר בכל ילד אחר).
לעומת זאת פה אתה מציע להביא ילד לעולם כדי שיערכו עליו ניסויים ואין אמא ואבא שיגנו עליו.
אם המדענים (שלא הביאו אותו לעולם אלא אימצו אותו ויצרו אותו לצורך המחקר) צריכים להגן עליו אז אין לו בכלל הורים שיגנו עליו.
ואיך המדינה תגן עליו? מה? ישלחו עובדת סוציאלית שתגן על הנאנדרטל הקטן? נו באמת! אתה מבין עד כמה מגוחך זה נשמע??

אני בהחלט לא אומר שניסויים על ילדים או בני אדם 'חייב להיות נאצי' ממש לא. להיפך אני מעודד מחקר כזה - אבל הוא צריך להגיע מתוך הסכמה וקבלה של הנבדק - אחרת זה באמת מחקר נאצי.

למזלנו יוצרי האתיקה המדעית ליברלית הם אנשים קצת יותר פרגמטיים שלא רואים את העולם בשחור ולבן ומבינים את חשיבות איפשור המחקר המדעי שעוזר לשפר את מצב של מליוני אנשים יום יום.
רק שזה כמובן לא קשור לנושא דנן.
 
לי אין בעלות על המוסר

אבל השאלה של למסור ילד לאימוץ ע"י זוג גברים טעונה מאד מוסרית בכל חברה בעולם. הרבה יותר מהשאלה לגבי אותו ניאנדרטל שיאומץ ע"י זוג מדענים ליברליים ויזכה לאותם זכויות של כל ילד אדם.

"כפי שהוכיחו מחקרים שנעשו על משפחות חד מניות"
אז אתה כן מקבל מחקרים סוציולוגיים

ההבחנה היתה לגבי הזהות המינית של הילד המאומץ ולא איכות ההורים המאמצים שם המחקר מוטה היות ורק זוגות הומואים סופר איכותיים יזכו לאמץ ילד. אין לי ספק שאין מחקר לגבי אותם הומאים ששוכרים רחם ולגביהם אין שום הגבלה של הרשויות.

אם אותם ליברלים חושבים שאנשים חופשיים להביא ילד ע"י השכרת רחם וביצית קנויה אז אותו דין על החופש של מדענים להביא ילד ניאנדרטלי (פה הקושי דווקא קשור להגבלות על הנדסה גנטית של בני אדם).

"ואיך המדינה תגן עליו?"
אתה מיתמם? איך המדינה יכולה להגן באופן מוחלט על כל ילד קטן? למשל מהבחירה של הוריו עבורו באורח חיים חרדי...
 

Sophalin

New member
תגובה

אבל השאלה של למסור ילד לאימוץ ע"י זוג גברים טעונה מאד מוסרית בכל חברה בעולם.
נו מאוד מצחיק. עצם קיומם של הומוסקסואלים טעון מוסרית בכל חברה בעולם.

הרבה יותר מהשאלה לגבי אותו ניאנדרטל שיאומץ ע"י זוג מדענים ליברליים ויזכה לאותם זכויות של כל ילד אדם.
אלו סוגיות מוסריות מסוג שונה.
זה בדיוק כמו שמישהו יאמץ חתול בשביל לעשות עליו ניסויים. יש אנשים שלא יראו בנאנדרתל יצור אנושי ולא משנה כמה יכולות אנושיות יש לו.

אז אתה כן מקבל מחקרים סוציולוגיים מממ אני לא זוכר שאמרתי אי פעם שלא.

ההבחנה היתה לגבי הזהות המינית של הילד המאומץ ולא איכות ההורים המאמצים שם המחקר מוטה היות ורק זוגות הומואים סופר איכותיים יזכו לאמץ ילד. אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתון הזה. הוא גם לא נכון.

אין לי ספק שאין מחקר לגבי אותם הומאים ששוכרים רחם ולגביהם אין שום הגבלה של הרשויות. אין מחקש שמה? אני חושב שזה מאוד צבוע בכלל לדבר על זה שהומואים נוסעים לחו"ל כדי לשכור מישהי שתשמש אם פונדקאית כשלא מרשים להם לעשות את זה בארץ בגלל היותם הומואים (זוגות סטרייטים כן יכולים לבצע את התהליך די בקלות...)

אם אותם ליברלים חושבים שאנשים חופשיים להביא ילד ע"י השכרת רחם וביצית קנויה אז אותו דין על החופש של מדענים להביא ילד ניאנדרטלי (פה הקושי דווקא קשור להגבלות על הנדסה גנטית של בני אדם).
אני חושב שפספסת את הנקודה.
אין לי בעיה עם להביא ילד נאנדרטלי לעולם. אם יהיו לו אמא ואבא אמיתיים שהם ידאגו לצרכיו ויגדלו אותו - ולא זוג מדענים שאין להם כל רגש כלפיו מלבד ההתרגשות שתוצאות הניסויים עליו עשויות להביא.

אתה מיתמם? איך המדינה יכולה להגן באופן מוחלט על כל ילד קטן? אני מתמם? המדינה לא מגינה באופן מוחלט על כל ילד קטן (ולמה צריך להגן עליו מאורח החיים החרדי?)
הבעיה היא שהמדינה לא מגינה כמעט בכלל על ילדים - היא מטפלת רק במקרים חרדים ורק אם היא מצליחה לאתר כאלה.
 
תראה לי מחקר בבקשה

שמדבר על ילדים של זוגות גברים שהושגו ע"י רחם מושכר וביצית קנויה. שים לב שבמקרה הילד הוא בנו הביולוגי של אחד מהגברים ולכן יש לילד הטיה מינית ומכאן לכאורה סיכוי גבוה יותר להתאבדות (להומואים סיכוי של פי 3 מהאוכלוסיה הרגילה). יש שיטענו שזה לא מוסרי להביא לעולם ילד בעל סיכוי מוגבר להתאבדות...
 

Sophalin

New member
מה? על מה לעזאזל אתה מדבר?

אתה אומר שאם הומו מביא ילד לעולם אז הילד בהכרח הומו?

זו למשל השטות הכי גדולה ששמעתי כאן.
 
לא 100 אחוז אבל מעל הממוצע

לא הייתי מתפלא אם מדובר בכ 25 אחוז סיכוי היות ולתאום זהה של הומו יש 50 אחוז להיות הומו, כלומר רכיב מורש של 50 אחוז. כלומר סטטיסטית יש סיכוי גבוה יותר להתאבדות.
 

Sophalin

New member
אתה מדבר שטויות

יש לי אחות תאומה - היא לא לסבית, יש לי אח גדול הוא לא הומו
לבעלי יש שבעה אחים ואחיות - כולם סטרייטים.
לאקס שלי יש אח ואחות סטרייטים

רוב ההומואים שאני מכיר (ואני מכיר הרבה מאוד כאלה) - אין להם אח נוסף הומו. אז 25%? הצחקת אותי... אולי 1-2% אבל זה נראה לי סטטיסטיקה רגילה בהתחשב באומדן של 10% הומואים באוכלוסיה....
 
עובדות הן שטויות?

קראת מחקרים בנושא של מרכיב תורשתי בהומוסקסואליות? אחוז התאבדויות? אני לא אומר שזה בהכרח לא מוסרי לבחור שלא להביא ילד ביולוגי משום סיכוי מוגבר יחסי שהוא יתאבד. רבים יחשבו שהמנעות כזאת היא מוסרית ולהם יש סיכוי להיות עיקביים...
 

Sophalin

New member
תגובה

אני לא דיברתי על אחוז התאבדויות. לכל אדם יש סיכוי למות ולהתאבד אז זה לא מוסרי להביא ילדים?
נו באמת.

בנוגע למרכיב תורשתי בהומוסקסואליות - אז כן, קראתי לא מעט על זה ואני חייב להודות שממה שקראתי הבנתי שלא באמת יודעים אם יש מרכיב תורשתי וההנחה שיש כזו היא בעיקר הנחה פוליטית (או איך שלא תכנה הנחה שמנסה להיות פוליטיקאלי קורקט)
אז אני לא אומר שאין רכיב גנטי של הומוסקסואליות אבל אני גם לא אומר שיש.
יתרה מזאת, גם אם יש רכיב גנטי הוא לא עובר בתורשה כמו צבע עיניים או משהו כזה - העובדה היא שרוב ההומואים/לסביות הם ילדים להורים סטרייטים. העובדה היא שלרוב ההומואים אין אחים הומוסקסואלים.
זה לא שזה לא קיים בכלל. אם הסיכוי לילד הומו הוא נניח 10%, אז הסיכוי ששני ילדיו של אדם יהיו הומואים הוא 1% - זהו אחוז לא מבוטל באוכלוסיה של מליוני אנשים אז זה לא מפתיע שרואים את זה.
וכמו כל תופעה נדירה, ברגע שאתה רואה אותה כמה פעמים אתה מניח שהיא נפוצה גם אם היא לא.

בנוסף אם היית קורא מחקרים סוציולוגיים על התאבדויות של הומואים היית מגלה שרבים מתאבדים בגלל לחץ שנובע מחוסר קבלה חברתית ותו-לא. ילדים שגדלים להורים הומופוביים או בסביבה חברתית הומופובית. ילדי ההומואים גדלים להיות ילדים סובלניים הרבה יותר מילדי סטרייטים (וזה גם מעוגן במחקר, לפחות לפי אחד הפרופסורים במרכז הגאה).
 
מוסרי לאסור על להביא ילד בתנאים כלשהם?

למשל אם לילד הפרעה גנטית קשה ואמו מתנגדת להפיל מסיבה דתית?
למשל אם הורי הילד עניים מאד ומרובי ילדים?
באיזור מוכה סכנות?
כשהאם אסירה בטחונית?
כשיש סיכוי סטטיסטי מוגבר להתאבדות?

למה לאסור להביא לעולם ניאנדרתל כאשר הוא יהנה מזכויות של כל אדם...?

אתה יכול להתחיל כאן בחיפוש עובדות על הומוסקסואליות וביולוגיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation

גם הקוסם כתב כמה פוסטים בנושא - האבולוציה של הומוסקסואליות:
http://greengross.wordpress.com/2008/05/10/האבולוציה-של-הומוסקסואליות/
 

דייהטסו

New member
להורים יש זכות להביא לעולם ילדים

זכות לא מוחלטת, אך חזקה למדי.
לשום גוף אחר אין זכות ליזום לידה, או להתערב בלידת אדם לצורך כלשהוא מלבד שלומו ובריאותו ובריאות משפחתו.
זאת דעתי, ואני מאמין שזה גם הקונסנזוס.
 
למעלה