האם הצהרה מצדי שאני לא מוכנה להגיע לעבוד על המחשב שלי בעבודה עד שיתקנו לי אותו כמוה כהצהרה על התפטרות מהיום להיום?

isola bella

New member
שלום לכולם/ולכולן,

אני חשבת שכר במקצועי. עובדת בלשכת שירות באזור השרון.

להלן תיאור של השתלשלות העניינים:
שלשום ביום שלישי, (רביעי וחמישי לא הלכתי לעבודה כי נשברתי לגמרי מאירועי יום שלישי).
בשעה 11:00 בבוקר נדפק לי המחשב ככה שלא יכולתי לעבוד עמו כמו שצריך,
כל דבר שניסיתי לעשות נתקע, לחשב תלוש לשמור, לשמור דוח פשוט, לפתוח אקסל נתוני שכר לעבוד עליו נתקע,
נאלצתי שוב ושוב להפעיל את מנהל המשימות כל הזמן, לעשות RESTART, לנסות לעשות הפוגות וכו'.
בין שעה 11:50-12:00 שוחחתי טלפונית עם איש IT של החברה שהתחבר אלי וקבע שאין מה לעשות אצלי חוץ
מלהגיע אלי פיזית ולהחליף לי את הדיסק הקשיח לדיסק קשיח SSD. הוא גם ביקש ממני שאסכם את כל השיחה הזו בכתב
ואמען במייל לכל קבוצת אנשי IT של הלשכת שירות.

(דיסק קשיח SSD = סיפור של כ 250/300 שקל + חצי יום עבודה אצלי - בדקתי מול שכן-חבר שהוא מנהל IT במקצועו).

שאלתי מתי יגיעו אלי שהרי אני חשבת שכר וחודש משכורות בפתח, ענו לי ''מתישהו''.

לא הסתפקתי בשיחה וסיכום עיקרי שיחה במייל עם איש IT זה ושליחת הסיכום במייל לכל קבוצת אנשי ה IT בלשכה,
יידעתי את המנהל הישיר שלי על המצב, והמשכתי לחייג לסירוגין אל עוד אנשי מחשב שינסו גם לעזור.. .
דרשתי לדבר עם מישהו בכיר יותר, כתבתי מייל לאנשי מחשב בכירים יותר. ניסיתי להפעיל לחץ שיקדימו ויטפלו בי.

המנהל הישיר שלי לא ניסה ללחוץ יחד עמי או בנוסף אלי בנושא שלי,
הדבר היחיד שעשה היה לכתוב מייל לאחד מאנשי IT נוספים (שהוא מעט בכיר יותר מזה ששוחח עמי?) וזהו.

אותו איש IT מעט יותר בכיר , לא התחבר אלי כמו הראשון - הוא הסתפק בסיכום שיחה ששלחתי לבקשת האיש IT ששוחח עמי לכל קבוצת אנשי IT
וקבע ''המחשב שלה איטי אבל עובד עדיין" + הוא שב ואישש את האבחנה של איש IT הקודם ששוחח עמי שצריך להחליף לי את הדיסק הקשיח.. .

מ 11:00 עד 16:43 מצאתי את עצמי נאבקת מול המחשב הפרטי שלי כשאף אחד במדור (להוציא קולגה בדרגה ובתפקיד שלי), אינו מושיט לי עזרה.
בזמן הארוך הזה לא הצלחתי לשמור דוחות ולחשב תלושים כמו שצריך אפילו ל2 לקוחות.. ,
אחרי חמש שעות ושלושת רבעי שעה של כזה סיוט נשברתי ויצאתי הביתה בוכה ונסערת.. .

כ"כ נשברתי שאני כבר יומיים לא באה לעבודה,

היום הצהרתי ב-WHATSUP ששלחתי אל מנהלת משאבי אנוש שאני לא מוכנה לעבוד על המחשב שלי עד שלא יתקנו לי אותו,
ושסבלתי די הותר ביום שלישי והעבודה שלי השתבשה די הותר באותו יום.

מ-שלשום, המחשב שלי לא טופל (אני יודעת על כך מקולגה) + אף אחד מהחברה בראשם המנהל הישיר לא יצר איתי קשר בעניין המחשב שלי.
לא הוצע לי לשבת ליד שום מחשב חלופי עד תיקון המחשב שלי, לא נקבע לי שום מועד להגעה אלי לטפל לי במחשב.

אני לא טכנאית מחשבים בהכשרתי, ולהציע לי "פתרונות עקומים " כמו : להמשיך לעבוד ''ולהוציא את הנשמה''
עם המחשב הישן כמו שעשיתי משך שעות וימים לא ידוע עד מתי, לחלוטין אינו במקום.

כרגע אני עומדת לפני שיחה טלפונית יום ראשון הקרוב עם מנהלת משאבי אנוש (הצהרתי שאם לא מסדרים לי את המחשב אין לי למה להגיע לעבודה).
ויום שני בבוקר אני עומדת לפני שיחה עם המנהל מעל המנהל שלי

אל שניהם אני פניתי במייל אישי מהבית ביוזמתי ושטחתי את הסיפור של המחשב ,(+ אציין בקצרה שסיפור המחשב הוא ''הקש ששבר את גבי'', בנוסף אליו ישנו סיפור שני מתמשך של יחס עוין שאני סופגת במקום עבודה ממס' קולגות שגם עליו כתבתי להם שאני רוצה לדבר עמם).

קרובת משפחה מתעקשת מולי ,שבכך שאני מצהירה שאני לא מוכנה להגיע לעבודה ,לעבוד על המחשב הנוכחי שלי ,בלי שיתקנו או יעמידו לרשותי אחד חלופי ,
עד לתיקון המחשב שלי - זה כאילו שאני מצהירה שאני התפטרתי מהיום להיום.

אני מסתכלת על העניין בצורה אחרת לגמרי - נניח שהתפקיד שלי היה כרוך בנסיעות ללקוחות והיו מעמידים לרשותי אוטו ישן חבוט שחוק שנתקע בכל כביש וסמטה
ואומרים לי 'טוב תסתדרי עם מה שיש או כשתיתקעי תעצרי נהג אדיב שיעזור לך ' .
גם אז הייתי אומרת שאני לא מוכנה לנסוע ללקוח עד שלא מתקנים את האוטו הישן שברשותי או מעמידים לרשותי מכונית חלופית תקינה.. .

מי צודקת אני או קרובת המשפחה שלי?

(לא המחשב לא האוטו החלופי צריכים להיות חדשים לגמרי.
ובמקרה של המחשב המדובר כאן נדרש רק לעשות שדרוג של כונן קשיח ב 250/300 שח , בשום מקום לא דרשתי לקבל מחשב חדש יותר / חדש לגמרי..).

אודה מאד להתייחסות מנהל הפורום.
(+מי שבנוסף יתייחס והוא לא עו"ד מומחה אלה רוצה לשתף מניסיונו והבנתו - בבקשה לכתוב לי התייחסות עניינית בלבד).

בברכה ותודה מראש
איזולה בלה
 
נערך לאחרונה ב:

GoldenEyes

Well-known member
שלום לכולם/ולכולן,

אני חשבת שכר במקצועי. עובדת בלשכת שירות באזור השרון.

להלן תיאור של השתלשלות העניינים:
שלשום ביום שלישי, (רביעי וחמישי לא הלכתי לעבודה כי נשברתי לגמרי מאירועי יום שלישי).
בשעה 11:00 בבוקר נדפק לי המחשב ככה שלא יכולתי לעבוד עמו כמו שצריך,
כל דבר שניסיתי לעשות נתקע, לחשב תלוש לשמור, לשמור דוח פשוט, לפתוח אקסל נתוני שכר לעבוד עליו נתקע,
נאלצתי שוב ושוב להפעיל את מנהל המשימות כל הזמן, לעשות RESTART, לנסות לעשות הפוגות וכו'.
בין שעה 11:50-12:00 שוחחתי טלפונית עם איש IT של החברה שהתחבר אלי וקבע שאין מה לעשות אצלי חוץ
מלהגיע אלי פיזית ולהחליף לי את הדיסק הקשיח לדיסק קשיח SSD. הוא גם ביקש ממני שאסכם את כל השיחה הזו בכתב
ואמען במייל לכל קבוצת אנשי IT של הלשכת שירות.

(דיסק קשיח SSD = סיפור של כ 250/300 שקל + חצי יום עבודה אצלי - בדקתי מול שכן-חבר שהוא מנהל IT במקצועו).

שאלתי מתי יגיעו אלי שהרי אני חשבת שכר וחודש משכורות בפתח, ענו לי ''מתישהו''.

לא הסתפקתי בשיחה וסיכום עיקרי שיחה במייל עם איש IT זה ושליחת הסיכום במייל לכל קבוצת אנשי ה IT בלשכה,
יידעתי את המנהל הישיר שלי על המצב, והמשכתי לחייג לסירוגין אל עוד אנשי מחשב שינסו גם לעזור.. .
דרשתי לדבר עם מישהו בכיר יותר, כתבתי מייל לאנשי מחשב בכירים יותר. ניסיתי להפעיל לחץ שיקדימו ויטפלו בי.

המנהל הישיר שלי לא ניסה ללחוץ יחד עמי או בנוסף אלי בנושא שלי,
הדבר היחיד שעשה היה לכתוב מייל לאחד מאנשי IT נוספים (שהוא מעט בכיר יותר מזה ששוחח עמי?) וזהו.

אותו איש IT מעט יותר בכיר , לא התחבר אלי כמו הראשון - הוא הסתפק בסיכום שיחה ששלחתי לבקשת האיש IT ששוחח עמי לכל קבוצת אנשי IT
וקבע ''המחשב שלה איטי אבל עובד עדיין" + הוא שב ואישש את האבחנה של איש IT הקודם ששוחח עמי שצריך להחליף לי את הדיסק הקשיח.. .

מ 11:00 עד 16:43 מצאתי את עצמי נאבקת מול המחשב הפרטי שלי כשאף אחד במדור (להוציא קולגה בדרגה ובתפקיד שלי), אינו מושיט לי עזרה.
בזמן הארוך הזה לא הצלחתי לשמור דוחות ולחשב תלושים כמו שצריך אפילו ל2 לקוחות.. ,
אחרי חמש שעות ושלושת רבעי שעה של כזה סיוט נשברתי ויצאתי הביתה בוכה ונסערת.. .

כ"כ נשברתי שאני כבר יומיים לא באה לעבודה,

היום הצהרתי ב-WHATSUP ששלחתי אל מנהלת משאבי אנוש שאני לא מוכנה לעבוד על המחשב שלי עד שלא יתקנו לי אותו,
ושסבלתי די הותר ביום שלישי והעבודה שלי השתבשה די הותר באותו יום.

מ-שלשום, המחשב שלי לא טופל (אני יודעת על כך מקולגה) + אף אחד מהחברה בראשם המנהל הישיר לא יצר איתי קשר בעניין המחשב שלי.
לא הוצע לי לשבת ליד שום מחשב חלופי עד תיקון המחשב שלי, לא נקבע לי שום מועד להגעה אלי לטפל לי במחשב.

אני לא טכנאית מחשבים בהכשרתי, ולהציע לי "פתרונות עקומים " כמו : להמשיך לעבוד ''ולהוציא את הנשמה''
עם המחשב הישן כמו שעשיתי משך שעות וימים לא ידוע עד מתי, לחלוטין אינו במקום.

כרגע אני עומדת לפני שיחה טלפונית יום ראשון הקרוב עם מנהלת משאבי אנוש (הצהרתי שאם לא מסדרים לי את המחשב אין לי למה להגיע לעבודה).
ויום שני בבוקר אני עומדת לפני שיחה עם המנהל מעל המנהל שלי

אל שניהם אני פניתי במייל אישי מהבית ביוזמתי ושטחתי את הסיפור של המחשב ,(+ אציין בקצרה שסיפור המחשב הוא ''הקש ששבר את גבי'', בנוסף אליו ישנו סיפור שני מתמשך של יחס עוין שאני סופגת במקום עבודה ממס' קולגות שגם עליו כתבתי להם שאני רוצה לדבר עמם).

קרובת משפחה מתעקשת מולי ,שבכך שאני מצהירה שאני לא מוכנה להגיע לעבודה ,לעבוד על המחשב הנוכחי שלי ,בלי שיתקנו או יעמידו לרשותי אחד חלופי ,
עד לתיקון המחשב שלי - זה כאילו שאני מצהירה שאני התפטרתי מהיום להיום.

אני מסתכלת על העניין בצורה אחרת לגמרי - נניח שהתפקיד שלי היה כרוך בנסיעות ללקוחות והיו מעמידים לרשותי אוטו ישן חבוט שחוק שנתקע בכל כביש וסמטה
ואומרים לי 'טוב תסתדרי עם מה שיש או כשתיתקעי תעצרי נהג אדיב שיעזור לך ' .
גם אז הייתי אומרת שאני לא מוכנה לנסוע ללקוח עד שלא מתקנים את האוטו הישן שברשותי או מעמידים לרשותי מכונית חלופית תקינה.. .

מי צודקת אני או קרובת המשפחה שלי?

(לא המחשב לא האוטו החלופי צריכים להיות חדשים לגמרי.
ובמקרה של המחשב המדובר כאן נדרש רק לעשות שדרוג של כונן קשיח ב 250/300 שח , בשום מקום לא דרשתי לקבל מחשב חדש יותר / חדש לגמרי..).

אודה מאד להתייחסות מנהל הפורום.
(+מי שבנוסף יתייחס והוא לא עו"ד מומחה אלה רוצה לשתף מניסיונו והבנתו - בבקשה לכתוב לי התייחסות עניינית בלבד).

בברכה ותודה מראש
איזולה בלה
לדעתי את קיצונית
לוקחת ללב בעיות טכניות של אחרים
הבעיה היא במחשב של העבודה , את לא אמורה להתעצבן ולא לבוא לעבודה ולומר אני לא באה עד שיתקנו לי
להיפך
את צריכה להמשיך ולבוא , ולא לעשות את עבודתך מאחר ואין לך את התנאים לביצועה. , או לכל היותר לא לעמוד בקצב המצופה ממך
המחשב נתקע ? שבי עד שיבוא המנהל ויראה את הבעיה , אל תעשי כלום
 
לדעתי את קיצונית
לוקחת ללב בעיות טכניות של אחרים
הבעיה היא במחשב של העבודה , את לא אמורה להתעצבן ולא לבוא לעבודה ולומר אני לא באה עד שיתקנו לי
להיפך
את צריכה להמשיך ולבוא , ולא לעשות את עבודתך מאחר ואין לך את התנאים לביצועה. , או לכל היותר לא לעמוד בקצב המצופה ממך
המחשב נתקע ? שבי עד שיבוא המנהל ויראה את הבעיה , אל תעשי כלום
אתה סופר צודק.
 

קלייטון.ש

Well-known member
להבנתי אי אפשר לדעת כרגע מי צודק, את או קרובת משפחתך.
מצד אחד המעסיק יכול להגיד שבכך שלא הגעת למשרד נטשת את מקום העבודה ולכן זו התפטרות.
מצד שני את תגידי שאת לא רצית להתפטר, בדיוק להפך - רצית למלא את תפקידך במלוא האחריות והרצינות ופעלת נמרצות לשם כך, אבל לא ניתנו לך תנאי העבודה המתאימים. ובמצב שנוצר לא היה, מבחינה אובייקטיבית, טעם שתגיעי למשרד.
אם אני הייתי השופט אז למקרא הסיפור שלך היית פוסק לגמרי לזכותך. אבל אני לא השופט וקשה לצפות מה יפסוק מישהו אחר.
 
לעובד אין את הפרורגטיבה (זכות היתר הניהולית) להודיע חד-צדדית כי לא יבוא עוד לעבודה, ואף לעשות תנאים לעניין זה.
בנסיבות אלו, וככל שנתת הודעתך בכתב וממילא נהגת כך בפועל, המעסיק יכול לראות בכך הודעת התפטרות ואף עזיבה ללא הודעה מוקדמת.
 
I

isolla bella

Guest
דר עמית גורביץ שלום,
הודעתי יום א שאני חוזרת לעבודה (הצליחו לשבור אותי יפה מאד ..).
האם יומיים זה 'פרק זמן סביר' ל:
"התפטרות או פיטורים ב- "עידנא דריתחא" הם התפטרות או פיטורים שנעשו בשעת כעס, ולכן אינם מעידים על רצון אמיתי להתפטר או לפטר"?

אישרתי מהבית למנהל שמעל המנהל שלי לו כתבתי הגעה לפגישה יום שני בבוקר.
יום א כשאגיע ביקשתי גם היום ממנהלת משאבי אנוש
להגיע אליה לפגישה.
לצערי הרב כפי שציינתי בשורה אחת בסוגריים בהודעתי אני סובלת מסביבת עבודה עוינת.

בברכה
איזולה בלה
 
יש לבחון את כלל הנסיבות, לרבות ובעיקר תום הלב של הצדדים, וכן האם המעסיק שינה מצבו לרעה בעקבות כך (קיבל עובד/ת אחר/ת לעבודה, שינה הנחיה כלשהי לעובדיו וכלל יתר הנסיבות הקונקרטיות, הראיות והעדויות לעניין זה כפי שיעלו, ככל שיעלו).
 

arn1956

Member
מבחינה משפטית יש כאן עו"ד שיכול לייעץ לך הרבה יותר טוב ממני.
אבל ברצוני להגיד לך שגולדן אייס ותרנגול רב-עוצמה צודקים. אם ככה מתנהגים אליך אז אל תלחמי עם המחשב ואל תתאמצי בכל כוחותייך. אז תספיקי רבע מהתפוקה הרגילה שלך זו לא אשמתך ולא בעייתך.
 
למעלה