האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
אריק אני מסכים עמך, אבל מה לעשות
כל עוד יש עיכוב בהכפלת קטע קצר יחסית מקרית מוצקין עד לנהריה, הרי שצפויים לראות את אותה מתכונת שירות.
זה ברור. באמת חבל שהקטע הזה לא מוכפל
בקצב הראוי. נתעודד בכך שהשנה יצא המכרז להכפלת עכו - נהריה, ויש סיכוי מסוים שנראה סוף סוף עבודות בקו. הנסיעה האחרונה שלי ברכבת לנהריה, טלטלה אותי עד עמקי נשמתי, תרתי משמע
המסילה באזור נהריה לא רק שהיא בודדת, אלא גם ישנה ועקומה, כלומר מצבה התחזוקתי ירוד. קרון הקומותיים התנדנד בצורה מפחידה בקטע הסופי, למרות שהנסיעה הייתה איטית להחריד. מי שגורס שמהירות הנסיעה בקריות היא סבירה, כנראה שלא נסע בקו הזה בעצמו! הרכבת זוחלת כמו צב אפילו בקטעים ארוכים בין תחנות מרוחקות יחסית. אולי בציפייה הארוכה להכפלת המסילה, חוסכים מעט בתחזוקה...
 

אורי404

New member
זה ברור. באמת חבל שהקטע הזה לא מוכפל
בקצב הראוי. נתעודד בכך שהשנה יצא המכרז להכפלת עכו - נהריה, ויש סיכוי מסוים שנראה סוף סוף עבודות בקו. הנסיעה האחרונה שלי ברכבת לנהריה, טלטלה אותי עד עמקי נשמתי, תרתי משמע
המסילה באזור נהריה לא רק שהיא בודדת, אלא גם ישנה ועקומה, כלומר מצבה התחזוקתי ירוד. קרון הקומותיים התנדנד בצורה מפחידה בקטע הסופי, למרות שהנסיעה הייתה איטית להחריד. מי שגורס שמהירות הנסיעה בקריות היא סבירה, כנראה שלא נסע בקו הזה בעצמו! הרכבת זוחלת כמו צב אפילו בקטעים ארוכים בין תחנות מרוחקות יחסית. אולי בציפייה הארוכה להכפלת המסילה, חוסכים מעט בתחזוקה...
אריק, נראה לי שיש אופטימיות יתר
יש עיכובים שונים בהכפלת הקטע הקצר, כמו למשל מחלוקות אלה ואחרות באזור נחל נעמן וגם עם יישובים שונים לאורך הקו. אני כמובן מסכים עמך אריק. בנוסף לשיפורים שציינת, אריק, שדרוג הקו כולל בתוכו גם הפרדות מפלסיות ויישור הקו בקטעים מסויימים. לצערינו נראה, שיש עוד חזון למועד עם התקדמות הכפלה עד עכו, אך שהמשך הכפלה עכו-נהריה גם נראה עדיין בגדר חלומות.
 

easylivin

New member
אריק, נראה לי שיש אופטימיות יתר
יש עיכובים שונים בהכפלת הקטע הקצר, כמו למשל מחלוקות אלה ואחרות באזור נחל נעמן וגם עם יישובים שונים לאורך הקו. אני כמובן מסכים עמך אריק. בנוסף לשיפורים שציינת, אריק, שדרוג הקו כולל בתוכו גם הפרדות מפלסיות ויישור הקו בקטעים מסויימים. לצערינו נראה, שיש עוד חזון למועד עם התקדמות הכפלה עד עכו, אך שהמשך הכפלה עכו-נהריה גם נראה עדיין בגדר חלומות.
האמנם דבריי נשמעו אופטימיים, אורי?

המכרז לעבודות בקטע הבעייתי הזה, הוא בסך הכל זיק קטן של תקווה. וכמו שתיארתי זאת, בשטח המצב רחוק מלהיות מעודד...
 

Raith

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
חברים... כדאי שתפנימו
על הלו"ז הכל כתוב יפה ונחמד. בפועל, מעולם אבל מעולם לא קרה שרכבת עשתה את חוף הכרמל - מוצקין ב 21 דקות ואני יומם ב3 שנים האחרונות אז יש לי גם פרספקטיבה. בבת גלים תמיד יש חילופי מאבטחים ובחיפה מרכז תמיד יש חילופי פקחים. מעבר לכך הנסיעה בין חיפה מרכז ללב המפרץ לוקח נצח! והנסיעה בין חוף הכרמל לבת גלים לוקחת יותר מיובל! בחיים לא קרה שהרכבת הגיעה בזמן לק. מוצקין! בחיים!!!!
 
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
היי, מצטרפת לדיון
היי Raith, הדיון התפתח ואני מצטרפת עם תגובה רשמית מטעם רכבת ישראל. משך נסיעה 35 דקות קרית מוצקין – חוף הכרמל: משך הנסיעה הטיפוסי כיום נע בין 22-23 דקות ברכבת בינעירונית ל-27 דקות ברכבת פרברית. מהירות הנסיעה אכן מוגבלת, כתוצאה מהמבנה הגיאומטרי ההיסטורי של המסילה. הרכבות בקו נהריה – באר שבע אינן עוצרות בדרך כלל בקרית חיים ובחוצות המפרץ כאמור. העצירה בתחנת לב המפרץ חשובה בהיותה מרכז התחבורה הציבורית הראשי של חיפה. בשנים הבאות תיבחן אי עצירה של רכבות בינעירוניות מסויימות בתחנות חיפה מרכז ובת גלים (אגב, כיום נעשה הדבר ברכבות הלילה).
 

Raith

New member
היי, מצטרפת לדיון
היי Raith, הדיון התפתח ואני מצטרפת עם תגובה רשמית מטעם רכבת ישראל. משך נסיעה 35 דקות קרית מוצקין – חוף הכרמל: משך הנסיעה הטיפוסי כיום נע בין 22-23 דקות ברכבת בינעירונית ל-27 דקות ברכבת פרברית. מהירות הנסיעה אכן מוגבלת, כתוצאה מהמבנה הגיאומטרי ההיסטורי של המסילה. הרכבות בקו נהריה – באר שבע אינן עוצרות בדרך כלל בקרית חיים ובחוצות המפרץ כאמור. העצירה בתחנת לב המפרץ חשובה בהיותה מרכז התחבורה הציבורית הראשי של חיפה. בשנים הבאות תיבחן אי עצירה של רכבות בינעירוניות מסויימות בתחנות חיפה מרכז ובת גלים (אגב, כיום נעשה הדבר ברכבות הלילה).
שאילתה בנושא הזה...
ראשית תודה על תגובתך.. אך אני עדיין חושב שרכבת ישראל יורה לעצמה כדור ברגל. גם אם אין כונה לבצע שינויים מרחיקי לכת.. הייתי מציע לפחות שתשקלו יישום ההצעה כבר עכשיו ברכבת 103 בימי א'...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה