האם זהו עתידו של החינוך המדעי בישראל?

uzi2

Active member
טוב, האמת היא שבקריאה

זהירה יותר, דוד סלע דווקא כן מודה בחצי פה, שהיתה שם פאשלה, אם כי הוא רואה זאת בהרבה פחות חומרה מכפי שאני רואה זאת. בעיני גישה שמעגלת פינות באופן כזה, היא עדיין אנטי-חינוך, וגישה שמערבבת בין פיסיקה לתאולוגיה מקומה לא בבחינות לפיסיקה או בקורסים לפיסיקה, אלא בקורסים אחרים. פיסיקה היא מדע. ואין מקום לערבב דברים שאינם מדע במסגרת קורסי הפיסיקה. אני לא נגד שהם יילמדו במסגרות אחרות.
 
10 שנים, בנאדם...

אתה יודע כמה אנשים שם החליפו תפקידים? זה בהחלט לא עתידו של החינוך, זה עברו הרחוק. וטוב שכך...
 
כן, זה רץ גם בפייסבוק

והאמת היא שזה מעיד על התפתחות חיובית דווקא, כי זה אומר (בהנחה שזה לא פיברוק) שמלמדים שם דברים שעד לא מזמן לא היו חולמים ללמד - אזרחות.
 
אתה יודע מה המקור של התמונה

כי אם לא - אני במקומך לא הייתי נופל כל כך מהר להרגלים הפסולים של המחב"תים, וסומך על כל תמונה שמישהו העלה איפשהו לאינטרנט כמקור אמין.
 

uzi2

Active member
לא חושב שיש חינוך לבורות, אם כי יש לי ביקורת.

בעניין צביעת הילד והילדה, מבחינתי, זה לא חלק שקשור ליושרה מדעית או לידע מדעי אלא רק פשרה תרבותית. אבל עדיף שיכינו משהו שמתאים. בעניין הסתרת אזור החלציים של האדם הוויטרובי, אני מניח שהצופה החרדי יבין שדף ה- A4 אינו חלק מהיצירה המקורית, ולכן אין גם כאן בעיה של יושרה מדעית. בעניין המחיר המוזל, ייתכן שיש כאן משהו מקומם - מדוע מגזרים אחרים (שגם בהם יש עוני יחסי ואין מספיק עידוד להליכה למוזיאונים) לא זוכים לאותה ההטבה. בעניין אי-הוראת האבולוציה. מצד אחד ברור לי לחלוטין שאם לא יוותרו בעניין הזה, הקבוצות החרדיות לא יחשפו לשום דבר בעולם המדע (יש הרבה מעבר לזה במוזיאון המדע), ויש חשיבות לחשיפה כזאת גם אם היא מוגבלת. חשוב שלא ללמד דברים שאינם נכונים במסגרת הפשרות, אבל לא נכתב שדבר כזה נעשה. אם לא מלמדים אבולוציה יש כאן פשרה שבה מוותרים על חלק מההוראה בידיעה שזה תנאי לכך שבכלל תהיה הוראה מדעית. מה שכן, לדעתי לשם היושרה המדעית, לפחות חשוב שהתלמיד יהיה מודע לכך שחלקים במדע לא מלומדים בשל התנגדות בתי הספר/ישיבות, אחרת יש בעיה של יושרה מדעית כי התלמיד עלול לקבל מהמוזיאון תמונה שגויה של העולם המדעי.
 
למעלה