האם חובה להישמע לחברת הביטוח של מי שגרם לי נזק רכוש?
רכשתי רהיטים מחברה גדולה. המובילים גרמו עם הרכב שלהם לנזק בשווי אלפי שקלים לרכוש שלי ואני שוקלת איך לתקן. יש בידי תמונות של התאונה.
המובילים פתחו תביעה בחברת הביטוח של הרכב, שרוצה לשלוח שמאי ואולי גם לבצע את התיקון. הבעיה שהאינטרס שלהם להוציא מינימום כסף, בעוד האינטרס שלי לקבל תיקון איכותי ע"מ להשיב את המצב לקדמותו (להבהיר - אני לא בקטע של לרמות ולנפח מחירים - אלא רק לקבל תיקון איכותי במידה מספקת!)
רכשתי רהיטים מחברה גדולה. המובילים גרמו עם הרכב שלהם לנזק בשווי אלפי שקלים לרכוש שלי ואני שוקלת איך לתקן. יש בידי תמונות של התאונה.
המובילים פתחו תביעה בחברת הביטוח של הרכב, שרוצה לשלוח שמאי ואולי גם לבצע את התיקון. הבעיה שהאינטרס שלהם להוציא מינימום כסף, בעוד האינטרס שלי לקבל תיקון איכותי ע"מ להשיב את המצב לקדמותו (להבהיר - אני לא בקטע של לרמות ולנפח מחירים - אלא רק לקבל תיקון איכותי במידה מספקת!)
- האם אני חייבת לבצע תיקון דרכם, או עדיף שאקבל הצעות מחיר מבעלי מקצוע שאני סומכת עליהם ואבצע את התיקון, ואח"כ אתבע את הביטוח?
- ובכלל, למה לתבוע את הביטוח? נראה לי שמי שאחראי מבחינתי היא חברת הרהיטים שהמובילים הם שלוחיה, ואני צריכה לתבוע את עלות התיקון מהם. ההתחשבנות שלהם מול חברת ההובלות והביטוח היא עניןן שלהם, לא שלי.
- מכיוון שזמן האספקה של הרהיטים היה ארוך, קיבלתי מהחברה צ'ק בטחון (כתוב כך על הספח, על הצ'ק עצמו אין ציון שהוא לבטחון בלבד). במידה וחברת הרהיטים לא תסכים לשלם את עלות התיקון, האם חוקי לפדות את צ'ק הבטחון ולהחזיר להם את ההפרש?