האם להמשיך יד? פרטים.........

DOR552

New member
האם להמשיך יד? פרטים.........

אני בככיתה יג חשמל במסגרת פרויקט שחק. אני מעוניין לילמוד אחרי הצבא הנדסת חשמל במכללה /אוניברסיטה עכשיו באה השאלה: האם כדאי לי להמשיך יד או שטכנאי (כיתה יג) והנדסאי באזרחי ובצבא זה אותו דבר?
 

murzik3591

New member
בצבא זה אותו דבר

אבל אם כבר עשית יג אז למען האזרחות מומלץ לעשות עוד שנה ולהיות הנדסאי
 

DOR552

New member
אבל למה להמשיך יד אם אני יודע שאני הולך ...

לילמוד הנדסת חשמל
 

murzik3591

New member
כמה סיבות

אם תלך למכללה אז עדיף כבר לעשות עוד שנה ולקבל את ההקלות שנותנים להנדסאים. עכשיו בוא נניח שהשתחררת ואין לך כסף ללימודים, אתה רוצה לעבוד שנה להרוויח קצת כסף. יש הבדל בין אחד שעשה יד לבין אחד שעשה יג בקבלה לעבודה בשוק האזרחי.
 

DOR552

New member
אני חושב שאתה טועה.......

במקומות עבודה כבר זה לא משנה כל כך אם אתה הנדסאי או טכנאי ... תיראה אפילו במקומות עבודה מה אומרים דרושים הנדסאי / טכנאי סתם דוגמא על עצה המזלג
 

murzik3591

New member
תבדוק עוד קצת משרות ואז תמצא

דרושים מהנדסים / הנדסאים גם זה דוגמא הכל תלוי במה אתה תסתפק, מה יהיה בשוק באותו זמן ומה אתה תמצא. זה שאתה רוצה ללמוד הנדסת חשמל בעתיד זה טוב ויפה השאלה המהותית היא היכן אתה רוצה ללמוד אם אתה נסגרת על עצמך שאתה תלמד באוניבסיטה אז אין טעם להמשיך וגם יג היה ביזבוז זמן
 

elik121

New member
אין הבדל באזרחות בכלל

רק אם תשאר בצבא,מוסיף למשכורת.
 
ממש לא כמה מאות שקלים

אופציית ההנדסאי בקבע נותנת הרבה יתרונות. וקרוב ל- 200-2500 ש"ח במשכורת אם יש לך גמול א'+ב. הנדסאי זו אופציה טובה למי שרוצה מקצוע לעתיד ולא חושב ללמוד בקרוב. כיום מפעלים מעדיפים לקחת הנדסאים על-פני מהנדסים בגלל השכר הנמוך יחסית שהם מקבלים על פני המהנדסים, ככה שבמפעלים מתקדמים על כל מהנדס אחד יש לפחות 12הנדסאים. אני ממליץ בחום ללמוד יג' יד', כי אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד 3-4 שנים. וגם יש אפשרות להשלים את התואר בשנתיים. יהונתן.
 
למעלה