האם לילד שלי זה לא יקרה ?!

liliya3

New member
האם לילד שלי זה לא יקרה ?!

כשהאלימות אורבת בכל פינה, כל אחד עלול להיות הקורבן הבא. אנו כמבוגרים מנסים ללמד את הילדים להיות אדיבים ולדאוג לזולת, האם מספיק , שנסביר לילד שוב ושוב מה כדאי לעשות, כיצד לדבר ואיך להתנהג ?! אשמח להתייחסות - תודה.
 
היי ליליה!

הדאגה שלך מובנת מאוד!! אכן יש תחושה באויר של אלימות גוברת. אני בדעה שיש צורך בשילוב של כמה אלמנטים כדי להבטיח - כמובן עד כמה שניתן- את ביטחונם ושלומם של ילדנו. הכוונה שלי עד כמה שניתן- היא שלא ניתן להם הרגשה של פחד תמידי מצד אחד או של מחנק מיותר, בכל זאת אנחנו מעונינים שהם יחיו בכייף. אז המון המון המון המון הסברה!!!! בשיחות, בצפיה בסרטים, בכתבות בעיתונים, בדיונים בעקבות חדשות.... בלי סוף הסברה. להיות הורים מעורבים - לשאול, להתעניין, לברר, לא לחטט!!!! אבל היות עם יד על הדופק כל הזמן ולדלות כל רמז אןלי נשמע לא חשוב בהתחלה, אבל יכול להיות משמעותי. בקיצור - להקשיב קשב רב לסיפורים של הילדים!!! בהצלחה,
 
טוק, טוק, טוק, מי זה כאן בדלת...

כל אחד, זה הילדים, כל אחד זה גם אנחנו. האם יש דרך אחרת מאשר להסביר שוב ושוב ולהיות קשובים? כמטפלת, יצא לי המון פעמים לפגוש במטופלים שיש להם חרדות ופחדים שונים מה"בחוץ" רק בגלל שכך הם חונכו. כאמא, אני משתדלת (לא תמיד בהצלחה) לשמור על האיזון בין החופש שכל ילד מרגיש (ובצדק) שיש לו לבין הפחד שלי מהמציאות.
 
למעלה