האם ללימודי הכלכלה השפעה מזיקה ?

Kiru

New member
הדפסת כסף

כפתרון לחוסר איזון גורמת לאינפלציה, אבל אפשר גם להבין את הבעיה פה גם ע"פ ההגיון הבריא – אם היה אפשר להדפיס כמה כסף שרוצים, היינו פותרים ככה את כל הבעיות הכלכליות. אני מציע לך לקרוא על האינפלציה של שנות ה-80, שאחד הגורמים לה היה הדפסת כסף לא מבוקרת. חלק מתוכנית הייצוב של 1985 היה חוק אי-הדפסת כסף.
 

amirpank

New member
בהמשך להערה על החומר הנלמד

מצ"ב כתבה של פרופ' ספיבק, המשנה לנגיד בנק ישראל (וגם מרצה בבן גוריון) ודעתו הנוקבת על תוכנית הלימודים בארץ... כתבה חובה ! http://www.themarker.co.il/tmc/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Frepositories%2Fstories%2Fm1_2000%2Fskira20051222_48535.xml&origin=ibo&layer=hp&layer2=&layer3=market
 

RoyZX6R

New member
mol3. תגובה פנטסטית.

לימודי הכלכלה צריכים לעבור רה ארגון מחדש. הכי קל לתפוס סטודנט שנה א'/ב' ולשאול אותו מי החבר'ה הרעים. התשובה תהיה ברורה. המודלים שמלמדים בכלכלה מיושנים ומאוד בעייתים. הם לא עונים על הצרכים של משק מודרני. שחור-לבן. מזכיר לי שביבי בא להרצאה באונ'. היחידים שהסכימו איתו היו הסטודנטים שנה א'. המרצים ממש לא.
 

mol3

New member
ד"ר ניר דגן, אענה לך בסיפור מהחיים

כשלמתי כלכלה, בקורס מבוא מקרו, או מקרו כלכלה א', הגשנו תרגיל. כמו סטודנט שטוף מוח בשנה א' או ב', שהפנים את המודל, תיקנתי תוצאה אינפלציונית קלה, בהקטנת ביקושים והתייצבות בתוצר קטן יותר עם אבטלה בטווח הקצר לפחות. ומה היתה רבה הפתעתי, כשהבודק של התרגיל כיסח לי את הצורה והוריד לי נקודות. לתדהמתי, הוא אמר לי שעשה זאת, כדי שאפנים דבר בסיסי. זה נכון שהמודל "מחייב" לעשות את התיקון, אבל הוא רוצה שאבין, שלא מפטרים אנשים בעבור מחיר של אינפלציה קלה (ובאמת התוצאה היתה 2% +-). כסטודנט צעיר, הייתי בטוח שהבן-אדם נשרט במוח, אבל מה לעשות - הוא מחלק פה ציונים ולא אני. אחרי כמה שנים, ראיתי אותו מתארח בתכנית הטלויזיה "חוצה ישראל". הוא כבר הפך לד"ר ושמו ד"ר אריק בן שחר - מהאוניברסיטה העברית. כששמעתי את סיפור חייו מהיכן הגיע ולאן, הבנתי בידיוק מה הוא ניסה להכניס לי למוח. הבנתי שהוא כיום מפתח תחום של "כלכלה חברתית" באוניברסיטה העברית. כולי תקווה שזו הסנונית המבשרת.
 
למעלה