האם לפי הנצרות יש תאריך סופי שעד אז ישוע

רפפם

New member
האם לפי הנצרות יש תאריך סופי שעד אז ישוע

צריך לחזור ולגאול את כולם? ז"א לפי היהדות עד שנת 7,000 לספירת היהדות כמדומני המשיח חייב להגיע ולגמור את התיקון, ז"א לפי האמונה היהודית לא יכול להיות שהקיום כמו שהוא ימשך עוד עשרות אלפי שנים, גם לפי הנצרות זה ככה או שיכול להיות שישוע יחזור רק עוד
 
אם נלך לפי הברית החדשה אז

הוא היה אמור לחזור בדור בו הוא נצלב (למשל מתי כד 34) אבל התאריך המדויק ידוע רק לאב (שם, 36). אחרי שהתברר שבניגוד להבטחתו של ישוע ש"יש כאלה מן העמדים פה שלא יטעמו מוות עד בא בן האדם במלכותו" (מתי ט"ז 28) כולם מתו והוא עוד לא שב, היה צורך בדחיית המועד לתאריך לא ידוע. תאריך סופי, מוחלט ויחיד אין. כתות שונות שעסקו בחישובי קיצים הגיעו לקיצן אחרי שהתברר שהיום הגדול הגיע והלך וישוע שוב לא בא.
 

gady18

New member
נדמה לי שהפסוק הזה

יש כאלה מן העמדים פה שלא יטעמו מוות עד בא בן האדם במלכותו הוא המקור לאגדת היהודי הנצחי
 
אגדת היהודי הנצחי

היא סיפור אנטישמי לפיו ישוע קילל יהודי שלא אפשר לו לנוח לרגע בדרכו האחרונה ודן אותו לחיים חסרי מנוחה עד יום הדין. אאל"ט המקור הוא בימי הביניים. מזכיר סיפור אחר על הקפטן ואן דר דקן שלמרות הרוחות העזות שהדפו אותו נשבע בשם השטן שיקיף את כף התקוה הטובה ולכן נידון לנסות להקיף אותו לנצח בספינתו, ההולנדי המעופף. וטויסט משעשע: בבית אגרון בירושלים מוצג מופע מולטימדיה בשם "מעלית הזמן" בו המספר (חים טופול) הוא יהודי מימי בית שני שנידון לחיות לנצח. לא ברור לי אם כותבי המופע העלוב הזה מודעים בכלל לאגדת היהודי הנצחי.
 

bolem24

New member
אתה יודע אם הסיפור על ההולנדי המעופף

הוא מקור ההשראה לשודדי הים הקריבים? ולמה אתה מזלזל ב"מעלית הזמן"?
 
למעלה