האם נעצרה האבולוציה?

Charles Darwin

New member
אז המסקנה מדבריך היא שאין אבולוציה

בכלל...(לפחות לא באדם\שימפנזה\פיל וכו'). ואיך התפתחו כל בעה"ח המורכבים (למשל האדם מהקוף...)
אני (אנחנו) טוען שיש הבדל עקרוני בין האדם היום לבין השימפנזה, הפיל, ואפילו האדם לפני כמה אלפי שנה. נתתי את השימפנזה כהמחשה לכך שזו לא שאלה של תדירות המוטציות. הרי ידוע ששימפנזים כן עברו אבולוציה. הטיעון לגבי זניחותה של הברירה הטבעית תקף רק לאדם (ולחיות מבויתות). לא לפיל ולא לשימפנזה.
 

neko

New member
למה אין אבולוציה? היא פשוט הרבה

יותר איטית בבע"ח מורכבים. שימפנזה היא תוצר סופי יחסית למקורה של לפני 100,000 שנה, בדיוק כמו האדם. סביר שאותו מקור היה יותר מועד לטעויות. זה יכול להסביר את החישובים שמראים שהסיכוי למוטציה יעילה כיום באדם\קוף אפסית. כלל לא הזכרתי ברירה טבעית - ואני מסכים איתך שהם זעירים בכל מה שיד אדם נגעה בו...
 

חאקויאק

New member
הפוגה זמנית

אין ספק שהאבולוציה באדם כמעט ועצרה בשל השפעת הטכנולוגיה, אבל דווקא בגלל הטכנולוגיה הזו ישנה אפשרות שעוד כמה דורות הד.נ.א. האנושי ישתנה ללא הכר. אולי זה ישמע לכמה אנשים כאן יותר מדי בדיוני, אבל קשה להניח שהידע הגנטי שנצבר בשנים האחרונות לא ישמש לשינוי הגנים האנושיים. בהתחלה זה יהיה למטרות רפואיות כמובן. בשלב ראשון (בו אנו נמצאים עכשיו) - ברירת עוברים או תאי מין. לאחר מכן הנדסה גנטית בעוברים ולסוף שינויים גנטיים בבני אדם בוגרים. ברגע שיהיה ניסיון מעשי בהנדסה גנטית מבני אדם, אין מנוס מכך שאנשים יתחילו ללדת צאצאים שיהונדסו כדי שיהיו חכמים, יפים ומוכשרים יותר. לאחר שיימצו את האפשרויות שניתן להשיג באמצעות העתקת חומר גנטי קיים, מדענים יתחילו ליצור חומר גנטי חדש שיאפשר ליצור ילדים עוד יותר חכמים, עוד יותר יפים ועוד יותר מוכשרים, ובהדרגה המין האנושי יתרחק יותר ויותר מעצמו, עד שלא יהיה ניתן יותר להכירו כהומו סאפיינס. (במחשבה שנייה, סביר להניח שבמדינות העניות בני האדם ישארו כמו שהם, מה שיצור השלכות פוליטיות בלתי נעימות בהכרח).
 

nightjar

New member
זה לא ממש אבולוציה

לדעתי זו לא סמנטיקה- האבולוציה מבוססת (בין השאר) על עיקרון של שונות שעוברת בתורשה. אתה למעשה מדבר על מצב שבו אין ממש קשר בין הגנוטיפ של פרט לגנוטיפ של הצאצאים שלו.
 

חאקויאק

New member
זו אבולוציה מסוג שונה, אבל אבולוציה

אמנם השינוי גדול יותר, אך עדיין צאצאים יהיו מבוססים על רוב הד.נ.א. של ההורים כיוון שההורים ירצו שילדיהם יהיו דומים להם באיזושהי צורה. אף הורה לא ירצה להביא לעולם ילד שהחומר הגנטי שלו זר לו כיוון שזה עומד בניגוד לאינסטינקט הטבוע בנו (ע"ע "הגן האנוכי"). ההורים ירצו לאזן בין הכשרונות של הילד העתידי לבין מידת הקירבה הביולוגית אליהם. זה בהחלט יהיה סוג של אבולוציה. סוג שונה, אבל אבולוציה. בפרט, אם תהיה קריסה של הציויליזציה (אסון אקולוגי וכד') לאחר שכבר יהיו בני אדם מהונדסים, זני האדם השונים יתחרו בינהם על הישרדות בדיוק כמו זנים ומינים של חיות וצמחים.
 

DEATHRUCTION

New member
זה בדיוק מה שאני טענתי....

בתנאים שלנו כמעט ואין מצב לברירה טבעית
 

מדען

New member
מה פתאום "החזק שורד"?

המודל המקובל הוא שאבלוציה פועלת דרך השתנות בתדירות האללים. אין צורך במוות של "חלשים". אלל שמביא איתו הצלחה התרבותית, ואפילו מזערית, יתרבה בהדרגה באוכלסיה. כמובן שכוחות אקראיים יכולים להוביל לשינויים שאינם מיטביים, אבל בגדול לא מדובר ב"מוות" של החלשים, אלא בהתרבות מהירה יותר של המתאימים יותר להתרבות. האם זה רלוונטי לבני אדם בחברה מתועשת? ובכן, כיום השרדות תינוקות אינה תלויה כמעט בכלום מלבד המדינה בה אתה נמצא (בקרוב טוב מאוד). מספר הצאצאים תלוי בעיקר בכמה אתה מתאמץ *לא* להביא ילדים. ככה שנראה לי שהברירה היחידה שיש בחברה מתועשת זה לעוני - הורים בעלי אמצעים נוהגים להעמיד מספר נמוך יותר של צאצאים על מנת לנסות להבטיח להם רמת חיים דומה. אולם להצלחה כלכלית אין בסיס תורשתי בעיני, ולכן אין ברירה של אללים באוכלוסיה מתועשת.
 
למעלה