האם נשבר המיתוס?

ד ר ו ר 1

New member
האם נשבר המיתוס?

'78 אחוז מהגברים מעורבים בתאונות דרכים' - מתוך אתר וואלה. האם נשבר המיתוס שאומר כי 'נשים לא יודעות לנהוג'
http://news.walla.co.il/?w=//538490
 

ד ר ו ר 1

New member
אני חייב לומר...

הבאתי את הנתון הזה (שאגב- פרסמה למ"ס), כקונטרה לטיפשים שתמיד אומרים שנשים לא יודעות לנהוג כמו שצריך, או ליתר דיוק- לא יודעות לנהוג טוב כמו גברים. אני כותב את הדברים, לאחר שפגשתי בממצא הנ"ל, ורציתי להראותו, על-מנת שכל האנשים שנוהגים לומר שנשים טובות פחות מגברים בכביש, יבינו שאין הדבר נכון כלל וכלל. אני פוגש בזמן האחרון הרבה בטיעון המטומטם הזה, וסוף סוף ישנה הוכה סטטיסטית שמוכיחה את ההפך. (ואני לא כותב את זה כיוון שאני פמיניסט ראדיקלי וכו'- לשם הבהרה... סיוון ורוני- לא לבנות ציפיות...)
 

siv6

New member
זה לא ממש אכפת לי....!

בכל מקרה, עם או בלי קשר.... MEN SUCK!
 

siv6

New member
אה ועוד משהו...

זה באמת לא אומר שנשים נוהגות יותר טוב או לא, זה רק אומר שאנחנו לא עד כדי כך טיפשות כדי לעשות כל כך הרבה תאונות!
 
לפי הגברים שאחר כך מתנגשים בעץ....

"אנחנו" לא יודעות לנהוג.... אני מעדיפה להחנות שלוש שעות רק כדי שתיהיה מספיק מעוצבן כדי ליסוע 160 קמ"ש באיילון ולהתנגש בעמוד......
 

siv6

New member
חחח.... לא!

אני לא מצטרפת לשום משחק.. אני לא משחקת משחקים. הטטיסטיקה מדברת.
 
קודם כל

לא הגבתי לך אלא לזו שכתבה מעלי, שנית, כפי שכתבתי בהודעה למטה, על מנת שסטטיסטיקה באמת תדבר צריך לדעת את כל הפרמטרים, אחרת זה יהיה פופוליזם זול.
 
סטטיסטיקה

על מנת לדעת להשתמש נכון בנתונים סטטיסטים צריך לכלול עוד הרבה מאוד פרמטרים. כך למשל, ניתן לטעון כי ביטול מכירת הארטיקים בים תקטין את מספר הטובעים, מפני שמספר הטובעים הינו גבוה לאין שיעור בתקופה בה מוכרים ארטיקים. כמה שעות מבלה גבר ממוצע על הכביש לעומת מספר השעות אותן מבלה אישה על הכביש? מהו אחוז הנהגים באוטוסטרדה, בה מתרחשות רוב, הקטלניות לפחות? לכן הנתון הזה לא בהכרח מעיד על משהו. אינני מאמין שצריך להיות הבדל כלשהו בין נהיגה נשית לבין נהיגה גברית ואם קיים כזה הוא זניח. בכל זאת, אסייג את הדברים האלו ואציין שהתפיסה המרחבית הטובה ביותר של הגברים (שהיו בעברם ציידים) מאפשרת להם לעתים השתלבות טובה יותר במרחב התנועה. מאידך, נטייתם של הגברים, הצעירים בעיקר לנסות להוכיח את גבריותם היא לרוב חזקה יותר מאצל נשים.
 
בהנחה שהנתונים מדוייקים

נהג גבר ממוצע משתתף בתאונות דרכים פי 2.36 מנהגת אשה ממוצעת. יש לסייג נתון זה באמירה שבחישובים סטטיסטיים כמו זה, שיקולי הסתברויות מותנות יכולים להביא להיפוך הקשר - כלומר למרות שגברים בכל רמת ניסיון, גיל, גמות שעות נהיגה בשבוע וכו' משתתפים בפחות תאונות מנשים, בממוצע גברים משתתפים ביותר תאונות מנשים. גם יכול להיות שלא. וצריך לזכור גם שהנתון מדבר על השתתפות בתאונות דרכים, לא על אחריות לתאונות דרכים.
 
למעלה