האם פיסיקאי חייב להיות גם מתמטיקאי?

האם פיסיקאי חייב להיות גם מתמטיקאי?

כן, אני יודע שפיסיקאי צריך שליטה טובה במתמטיקה. אבל האם מעבר לקורסי השירות שלומדים בתואר, פיסיקאי שלא עשה תואר במתמטיקה הוא פיסיקאי "בלאי", סוג ב', פגום? האם תואר במתמטיקה זה מאסט?
 

yoyo0w24

New member
אבאלה עושה עכשיו דוקטור

בפיסיקה-כימיה. הוא לא נוגע במתמטיקה במהלך המחקר שלו (אולי באיזה קורס כן).
 

freak2100

New member
../images/Emo6.gif

הפיסיקאים אוהבים להתעלל במתמטיקה... כשמתמטיקאי רואה מה שהפיסיקאים עושים בנוסחאות שלהם הוא פחות או יותר מקבל התקף לב פיסיקאים צריכים לדעת מתמטיקה ברמה גבוהה, אבל הם מתייחסים לכל חוקי המתמטיקה בצורה מאוד.... שונה מהצורה שהמתמטיקאים מתייחסים אליה בשורה התחתונה, מה שאני מנסה להגיד זה שלא, פיסיקאי זה לא מישהו שעשה תואר במתמטיקה ואז הרחיב לפיסיקה, ולא צריך תואר במתמטיקה כדי להיות פיסיקאי.
 

ravehor

New member
וההפך?

מתמטיקאי גאה יסכים אם כך ללמוד פיסיקה?
 

yoyo0w24

New member
פיסיקה זה השימוש הכי טהור של מתמטיקה

ולכן מתמטיקאים עריקים יפנו בטח לפיסיקה ולא ל... ביולוגיה...
 

ravehor

New member
ואולי למדמ''ח?

ואם מדברים על מדמ''ח, שמעתי שמתכנתים מנסים מאוד להצמד לביולוגיה כמו המח... (לא יודע מה נכונות הטענה הזו) כך שהמתמטיקאים חוזרים לביולוגיה באופן עקיף אבל ברצינות- מתמטיקה מעניינת והיא מהווה התחלה להרבה מאוד נושאים,כדאי לדעת
 

freak2100

New member
מתמטיקה יכולה לתאר הרבה דברים...

אישית אני בכלל מדמ"חניק, אבל יש כל כך הרבה דברים שמתמטיקה יכולה לתאר (אם כי אני לא רואה סיבה לעשות תואר טהור במתמטיקה, זה נראה לי דבר לא שימושי במיוחד). לא כל מתמטיקאי אוהב פיסיקה, אבל לדעתי אי אפשר לאהוב פיסיקה בלי לאהוב מתמטיקה. בתרגולים בפיסיקה תמיד יש את הקטע של "יש כאן אנשים מהפקולטה למתמטיקה? לא? טוב, אז אף אחד לא יצעק עלי עכשיו..."
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
כן הם תמיד שואלים את זה, אבל אף אחד

מהמתפיזקאים לא עונה, וכך גם בשיעורי מתמטיקה שואלים האם יש פה פיזיקאים? ואף אחד מהמתפיזקאים לא עונה. הם צריכים לשאול האם יש פה מתפיזקאים? גם אז לא בטוח שמישהו יענה. מה שבטוח זה די מעצבן כשאנשים ממשיכים לשאול אותך למה אתה במסלול הזה ולא במסלול אחר כמו מדמ"ח,מתמטיקה ופיזיקה חד חוגיים או פיזיקה ומדמ"ח דו חוגי, כלומר אם הייתי במדמ"ח אני לא מניח שהיו שואלים אותי למה אתה לא לומד מתמטיקה פיזיקה משולב.
 

yoyo0w24

New member
עוד דוגמא של פיסיקאי שלא יודע מתמטיקה

אלברט איינשטן, היה לו מישהו שעשה לו את כול החלקים המתמטים של התאוריות שלו. למרות שאבי שהוזכר למעלה אמר לי שתואר בפיסיקה-מתמטיקה הוא בעיניו התואר הכי יוקרתי במדעים^^ אישית, אני חושב שיש דברים מאוד יפים במתמטיקה שכיף ללמוד אותם וגם זה טוב לידע כללי בפיסיקה (רק פיסיקה-מתמטיקה הבינו פיתוחים מסויימים בחשמל, לדוגמא). זה בערך מזכיר להיות במורחב פיסיקה בתיכון עם 4 או 5 יחידות במתמטיקה. אין כמעט הבדל בציונים, אבל יש איזשהו משהו שפשוט מושך את אלו שב-5 יחידות.
 

SpyKid

New member
אלברט אינשטיין היה דוקטור למתמטיקה.

יכול להיות שהיו מתמטיקאים שידעו יותר מתמטיקה ממנו בתחומים מסוימים שהיו חשובים לפיתוחים הפיזיקליים שלו, אבל אי אפשר לומר שהוא לא ידע מתמטיקה.
 

SpyKid

New member
ובכן, הוא מופיע באילן היוחסין המתמטי

כאן. איפה כתוב שהוא היה דוקטור לפילוסופיה? אולי מדובר בתרגום לא מוצלח לPhD?
 

SpyKid

New member
כן, אבל אם כתוב איפשהו

PhD in mathematics נניח, לא מתכוונים כמובן ל"דוקטור לפילוסופיה מתמטית" או משהו כזה. השם של התואר נשאר כזה מטעמים היסטוריים, אני מניחה.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
טוב בתקופה ההיא פיזיקה ומתמטיקה עוד לא התפצלו

כפי שהם כיום. לראיה היה מקובל אז ללמוד מתמטיקה,פיזיקה ופילוסופיה לתואר ראשון, מה שכיום אין אפילו אחד שעושה זאת (לפחות בארץ), נראה לי שזה התחלף באלטרנטיבה היותר פרקטית:מתמטיקה,פיזיקה ומדמ"ח בעברית, מעניין איפה נמצאים הסטודנטים בקטגוריה הזו, כלומר אם מתפיזקאים חצויים בין פיזיקה ומתמטיקה אז הנ"ל משתלשלים (משהו כזה) לשלושה ענפים.
 

yarinkr

New member
"משתלשלים" חח-לי זה מזכיר משהו שונה להתפצל

ל-3 חלקים..
 

SpyKid

New member
לדעתי אם הוא פיזיקאי תיאורטי

אז כן, אם ניסיונאי - אז לאו דווקא.
 
למעלה