בעיני זה מיותר לחלוטין.
כלומר, אני לא מזלזלת בחשיבותה של הכנה לכתה א' (כמו הכנה לכל שינוי משמעותי אחר, שמורכבת בעיקר מפיזור של חוסר הודאות ואימון על מיומנויות הדרושות בדרך החדשה), אבל לדעתי הכנה כזו צריכה להתבצע בעיקר במסגרת גן חובה. אצלנו בגן חובה (וגם בטרום חובה, אם כי במידה פחותה) הילדים ביצעו, בין היתר, כחלק מהפעילות בגן, פעולות שמכינות אותם לכתה א', בין אם המדובר בפעולות מוטוריות (גזירה, הדבקה, וכד'), בין אם בפעילויות לימודיות (סביבה אוריינית, חשיפה לאותיות וספרות, כתיבת מילים וכיוצ"ב) ובין אם בדרישות גדלות והולכות לריכוז, הקשבה ועבודה לפי כללים. בגן חובה אצלנו מגיעה פעם בשבוע מורה מביה"ס הסמוך ועובדת עם הילדים, שמאד אוהבים את ה"שעורים" שלה. בנוסף, הילדים מבקרים במהלך השנה פעמים ספורות בביה"ס, כאורחיהם של ילדי כתות א', וכך נחשפים גם למבנה ביה"ס ולנורמות השונות בו. בביה"ס בו לומדים ילדי יש לפני כתה א' 2-3 ימי הכנה, בהם הילדים עורכים היכרות עם המחנכת ועם חבריהם לכתה, מכירים את הכתה ואת מבנה ביה"ס, ומתרגלים יחד לצורה החדשה של העבודה הנדרשת מהם - מנסיוני בלי שום קורסי הכנה, זה בהחלט הספיק.