הבוקר ברדיו שמעתי את איילת, אם שבנה

אנאבלית

New member
הבוקר ברדיו שמעתי את איילת, אם שבנה

וכתבתי את ההודעה שלי בווינט ולא היה לי זמן לכתוב גם פה, מתנצלת. אז רציתי שגם אתם/ן תקראו, את מה שכתבתי, ואולי אם מישהו שמכיר את הסיפור מקרוב ויוכל לעזור, זה ישמח אותי מאד.ואם תרצו אתם יכולים לקרוא שם את התגובות.(המעטות לבינתיים) אז ככה... הבוקר שמעתי ברדיו בתכנית של איריס קול אשה בשם איילת,(ייתכן ושם בדוי) אמא של ילד בן 12, שעבר לגור אצל אביו, בעקבות תלונה שהגישה האם כנגד האב, בעקבות איומים עליה ועל הילד. כשהבן שמע שהאבא הוזמן למשטרה, הפנה עורף לאמא עבר לגור אצל אבא,ולא רוצה שום קשר איתה. האם נכנסה לדכאון, ניסתה להתאבד, ולבסוף פנתה לטיפול בבית חולים, אישפוז מרצון במחלקה פתוחה, כשהיא ממשיכה לעבוד, גרה אצל הוריה, אבל מנותקת מהסביבה, מחברותיה וממשפחתה, בשל מה שהיא עוברת. פניתי לרדיו בבקשה לנסות לעודד את איילת, השארתי שם את מספר הטלפון שלי-בתקווה שהם יעבירו לה אותו.(חסר להם שלא)הכרתי חוץ מהסיפור שלי כבר עוד שלוש נשים חדשות פרט לאלו שכותבות כאן, שעברו סיפורים דומים עם הילדים. אני חושבת שאנחנו צריכות לעזור אחת לשנייה ולשמש כקבוצת תמיכה, גם אם זה אומר שיחת טלפון פעם ב....כמובן שאפשר להזמין הבייתה ולהפגש בכל דרך שהיא. מנסיון שלי-להיות לבד בתקופה שאין קשר עם הילדים-זה נראה כמו סוף העולם, אהבל-כשיש אוזן קשבת, ומישהי נוספת שעברה את זה-יכול בהחלט לעזור. "כי אין בעולם אהבה-כמו אהבה של אמא, ואין בעולם דאגה, כמו דאגה של אמא, ואין בעולם מי שיאהב אותך, כמו אמא שלך" ילד-חזור לאמא, אל תכעס עליה, אל תפחד ממנה, היא פנתה למשטרה מחוסר ברירה, גם כדי להגן עליך ועל חייך. אז אנא ממך-אל תינטור לה טינה, ואל תפנה לה גב. גם כשהיא סיפרה לחבריך בכתה על הגירושין ועל כך שיש לך עכשיו שני בתים, היא עשתה זאת מתוך רצון להגן עליך, לעזור לך, שלא תתבייש, היא יודעת עכשיו שטעתה, היא מבינה שהיא הביכה אותך, ואילו ידעה שזאת תהיה תגובתך-היא לא הייתה עושה זאת בצורה כזאת. אתה צריך להבין-אמא שלך הייתה מבולבלת. ורצתה לטובתך. היא מאד אוהבת אותך ומתגעגעת אליך. אז נסה להבין, למרות שאתה עוד ילד. ובבקשה ממך-צור איתה קשר. קנה לך טלכרד, והתקשר אליה. בקש מהמזכירה בבית הספר להתקשר אליה משם, אם לא נעים לך לעשות זאת ליד אבא שלך. אני מאד מבינה אותך ואת מה שעובר עליך, אבל אמא זאת אמא, והיא אוהבת אותך, והיא לא יכולה לשכוח אותך.וקשה לה בלעדיך. היא תמיד הייתה שם בשבילך כשהיית קטן, היא גידלה אותך במסירות ובאהבה. היא אפילו הפכה עולמות כשסירבת להיות בקשר עם אביך, ושכנעה אותך להתקשר אליו-אז עכשיו, זה מה שמגיע לה? אין סיבה שכעת תפנה לה עורף. אנא ממך, תתגבר על עצמך, ותבין-שרק תרוויח מכך. כי אין בעולם אהבה...כמו אהבה של אמא........
 
השביל הדק והמטושטש

בין מה נכון לעשות עבורך ומה נכון לעשות עבור הילד. אוף כמה קשה. מי לא זוכר בתור ילדים שכשההורים אמרו לנו זה לטובתך, כשתגדל תבין, כמה שזה היה מעצבן ותמיד אמרנו, אהה, אתם מה אתם מבינים. מנסה להיות בצד של הילד, להיות עם הבלבול שלו, כי האמא, היא לפחות בוגרת מספיק להבין את המניעים של הילד (לא שזה עושה את הפרידה קלה, אבל לפחות היא מבינה). והילד, הוא קרוע. קרוע בין האם שאין ספק שהוא אוהב אותה לבין האב שגם אותו הוא אוהב ואולי אפילו פוחד. כי אם היא עשתה את שעשתה לאחר איומים, אי אפשר לדעת מה באמת גורם לילד להיות איתו. אמרו את זה קודם לפני, כשמוצאים את האהבה להתחתן איתה, צריך גם למצוא את האהבה להתגרש ממנה. ועכשיו השיר הזה יתנגן לי בראש כל היום.
 
מלחמות../images/Emo46.gif

קורות בלילה. אני חושבת שזה בגלל שהילדים ישנים. אני כל כך מבועתת כשאני שומעת שמכניסים ילדים למלחמות של ההורים. זה עושה לי איכככככככככככ.
ולא משנה הסיבה. אלו הם רק תירוצים. הייתי הופכת עולמות להוציא ילד ממלחמה כזו. אפילו שתעבור לידו , בלי שירגיש. לא מבינה איך נוצר מצב שהילד ידע ועשה מעשה (ואני לא נכנסת עכשיו לעניין המעשה עצמו). שניהם אשמים בעיני באותה המידה ! אז מה עושים כשהמלחמה הזו נוגעת לשלום הילד? בטח יש דרך לפתור אותה בלי לעוות את נפשו ולהכניס אותו לייסורים. בסופו של דבר , הוא המפסיד. לא הייתי נותנת לא לאם ולא לאב להופיע בתקשורת בעניין שכזה. כאילו האמא מסכנה. זה תלוי באופי שלה ובכל הגורמים הסביבתיים שלה ואם לא הנקודה הספציפית הזו (ש "לקחו" לה , רימו אותה וכו´), אולי היה יוצא יותר מאוחר טריגר אחר שהיה גורם למצב "נפשי" דומה אצלה. שתהייה מסכנה , צר לי , הילד ושלומו יותר חשובים במקרה הזה. מישהו אמר שרע לו עם אבא?
 
למעלה