הברווז המכוער ושמו קו 60

מצב
הנושא נעול.

guydou

New member
הברווז המכוער ושמו קו 60

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
 

bernuli

New member
קו 60

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
קו 60
הפעם האחרונה שנסעתי בקו הזה היתה לפני כ 15 שנים זכור לי שזה הדבר הדומה ביותר לאוטובוס הודי שנראה ברחבי ארצינו (אם היה מותר לנסוע על הגג - אז זה היה קורה)
 

wantok

New member
איזו מדינה זו?

קו 60
הפעם האחרונה שנסעתי בקו הזה היתה לפני כ 15 שנים זכור לי שזה הדבר הדומה ביותר לאוטובוס הודי שנראה ברחבי ארצינו (אם היה מותר לנסוע על הגג - אז זה היה קורה)
איזו מדינה זו?
הייתכן שזו PNG?
 

גידי פ

New member
דבר אחד חשוב מאד לא הוזכר כאן

קו 60
הפעם האחרונה שנסעתי בקו הזה היתה לפני כ 15 שנים זכור לי שזה הדבר הדומה ביותר לאוטובוס הודי שנראה ברחבי ארצינו (אם היה מותר לנסוע על הגג - אז זה היה קורה)
דבר אחד חשוב מאד לא הוזכר כאן
בתור חיפאי ששירת בבסיס רמון בשנים 1997-2000 ונסע כל שבוע הלוך-חזור את 300 הק"מ מחיפה לרמון - חשתי את הבעיה חזק על בשרי, לא רק בקו 60 אלא גם ברכבת. אבא שלי היה מסיע אותי לתחנה צפונית יותר בחיפה, כדי שיהיה לי סיכוי טוב יותר לשבת ברכבת. גם הרכבות של יום א', עד היום, נדחסות עד אפס מקום, לפעמים עוד יותר מאשר האוטובוסים. קודם כל מישהו כבר אמר כאן, ואני מזכיר שוב, שגם החיילים אשמים - בכך שהם (רובם) מעדיפים להגיע לבסיס באוטובוס האחרון, במחיר של הידחפות ונסיעה בתנאי קופסת סרדינים. אבל מה שאף אחד לא הזכיר כאן - זה את העיקרון הצבאי המטומטם כל-כך של הצבת החיילים בבסיסים שמרוחקים מבתיהם. למה אותי, חייל שמתגורר בחיפה, צריך לקחת לשרת ברמון? כמה בעיות תחבורה וכמה כסף זה היה חוסך אם היו שולחים כל חייל לשרת ב-100-200 ק"מ הקרובים לאזור מגוריו? בוודאי מתל-אביב דרומה גרים מספיק חיילים כדי למלא את כל הפונקציות בבסיסי הנגב. אולי זו הבעיה העיקרית כאן, ומוזר לי שאף אחד עוד לא ציין את זה כאן. הצבא פשוט רוצה למנוע את תופעת החיילים שמבקשים לצאת ל"אפטר" וכדומה, אז הוא מרחיק אותם מהבית. אבל באיזה מחיר??? כשאני שירתתי בבסיס רמון, היו שם גם חיילים שגרו בקריית שמונה!!!!!!!! מעניין אם זה שונה היום. אני מהמר שלא.
 

LONA3

New member
לא רק רמון...רב בסיסי הדרום

דבר אחד חשוב מאד לא הוזכר כאן
בתור חיפאי ששירת בבסיס רמון בשנים 1997-2000 ונסע כל שבוע הלוך-חזור את 300 הק"מ מחיפה לרמון - חשתי את הבעיה חזק על בשרי, לא רק בקו 60 אלא גם ברכבת. אבא שלי היה מסיע אותי לתחנה צפונית יותר בחיפה, כדי שיהיה לי סיכוי טוב יותר לשבת ברכבת. גם הרכבות של יום א', עד היום, נדחסות עד אפס מקום, לפעמים עוד יותר מאשר האוטובוסים. קודם כל מישהו כבר אמר כאן, ואני מזכיר שוב, שגם החיילים אשמים - בכך שהם (רובם) מעדיפים להגיע לבסיס באוטובוס האחרון, במחיר של הידחפות ונסיעה בתנאי קופסת סרדינים. אבל מה שאף אחד לא הזכיר כאן - זה את העיקרון הצבאי המטומטם כל-כך של הצבת החיילים בבסיסים שמרוחקים מבתיהם. למה אותי, חייל שמתגורר בחיפה, צריך לקחת לשרת ברמון? כמה בעיות תחבורה וכמה כסף זה היה חוסך אם היו שולחים כל חייל לשרת ב-100-200 ק"מ הקרובים לאזור מגוריו? בוודאי מתל-אביב דרומה גרים מספיק חיילים כדי למלא את כל הפונקציות בבסיסי הנגב. אולי זו הבעיה העיקרית כאן, ומוזר לי שאף אחד עוד לא ציין את זה כאן. הצבא פשוט רוצה למנוע את תופעת החיילים שמבקשים לצאת ל"אפטר" וכדומה, אז הוא מרחיק אותם מהבית. אבל באיזה מחיר??? כשאני שירתתי בבסיס רמון, היו שם גם חיילים שגרו בקריית שמונה!!!!!!!! מעניין אם זה שונה היום. אני מהמר שלא.
לא רק רמון...רב בסיסי הדרום
בתור חיילת שמשרתת ברמון וגרה במרכז ,גם זה סיוט נוראי אני קמה כ"כ מוקדים (5 וחצי בבוקר) בכדי להגיע לת"א ולהתחיל משם את הסיוט זה מתחיל בקו 370 או 380 לבאר שבע וממשיך להסעות שגם שם מביאים אוטובוס והחזק שורד על מנת לנסוע.והואוטובוס של קו 60 באמת מפוצץ ,כך שיוצא שהרבה אזרחים וחיילים נישארים מאחור ומחכים לאוטובוס הבא (והאוטובוס הבא יגיע אחרי 3 עד 4 שעות) הפתרון הוא תיגבור אוטובוסים בימי ראשון וחמישי אין מה לעשות החיילים לא אשמים שהציבו אותם מרחקים גדולים כאלו. אבל זו בעיה שקיימת ברב בסיסי צה"ל בדרום.כי רק שם עובר אוטובוס לכמה שעות. ורק אתם האזרחים תוכלו לעזור לנו לשנות את זה. יצא לי בעבר להכנס לאחד בעובדים בתחנה והוא אמר לי שהם מכירים את הבעיה ,אך אם זאת אין לו כרגע דרך לפתור את הבעיה ..
 
אכן בושה.

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
אכן בושה.
נכון שיש עוד מדינות (גם מפותחות ועשירות) בהן הצפיפות בתח"ץ בלתי נסבלת בשעות וימים מסוימים, אבל ההתנהגות הפרועה שתוארה כאן? אולי סוציולוגים ימציאו הסברים מקצועיים יותר, אבל לי נדמה שיש תשובה פשוטה: המדובר באווירה ציבורית. בארצות מפותחות יש לאזרח תחושה שגם אם יש בעיות, קיימת אצל השלטונות ונותני השירות אוזן קשבת ומשתדלים, גם כשהאמצעים דלים, לשפר את המצב. לכן הוא סובל בשקט, מגלה סבלנות, ובד"כ אינו מפר את חוקי הסדר, ההגינות והתרבות. כאן האזרח (וגם החייל) מרגיש שאין יד מכוונת ואין גישה רצינית לפתרון הבעיות. לכן כשצפוף (גם על הכביש) נדמה לו שאין לאיש הקטן ברירה אלא לדאוג לעצמו, גם במחיר של הידחפות, וזלזול ואלימות כלפי הזולת. במילים אחרות: "...אין מלך בישראל, ואיש הישר בעיניו יעשה..." - חוקי הג'ונגל.
 

raminec

New member
מוכר מאוד מקו 044

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
מוכר מאוד מקו 044
נסיון לעלות עליו בבוקר יום א' שווה לנסיון התאבדות. גם הקווים מהמרכז לכיוון ב"ש עמוסים ביום א' ככה שהם מפסיקים לעצור בתחנות הביניים בדרך לב"ש. משום מה לאגד לא אכפת והם מסרבים להוציא אוטובוסים נוספים למרות שברור שהם יתמלאו גם כן. כנראה שזה קשור לשיטת התשלום הגלובלי של משרד הבטחון. אם גם ככה אגד מקבלת תשלום גלובלי, למה היא צריכה להתאמץ להסיע יותר חיילים??? אם על כל אוטובוס כזה יש לא יותר מאשר מספר מצומצם של אזרחים שמשלמים פר נסיעה, הרי שלא כדאי כלכלית לאגד להוסיף אוטובוסים לקו - והם אכן לא עושים זאת.
 

אלון 58

New member
ועוד קו 044 פועל בתדירות נמוכה...

מוכר מאוד מקו 044
נסיון לעלות עליו בבוקר יום א' שווה לנסיון התאבדות. גם הקווים מהמרכז לכיוון ב"ש עמוסים ביום א' ככה שהם מפסיקים לעצור בתחנות הביניים בדרך לב"ש. משום מה לאגד לא אכפת והם מסרבים להוציא אוטובוסים נוספים למרות שברור שהם יתמלאו גם כן. כנראה שזה קשור לשיטת התשלום הגלובלי של משרד הבטחון. אם גם ככה אגד מקבלת תשלום גלובלי, למה היא צריכה להתאמץ להסיע יותר חיילים??? אם על כל אוטובוס כזה יש לא יותר מאשר מספר מצומצם של אזרחים שמשלמים פר נסיעה, הרי שלא כדאי כלכלית לאגד להוסיף אוטובוסים לקו - והם אכן לא עושים זאת.
ועוד קו 044 פועל בתדירות נמוכה...
הקו זכור לי מלפני כמה שנים כשהאימון שליוויתי כנהג-מילואים "השתקע" לזמן מה בקציעות,ויציאה לשבת היתה כרוכה בהמתנה ארוכה לאוטובוס 044,אלא אם כן ידענו את הלו"ז שלו לבוקר יום שישי.
 

וולבו

New member
אגד מקבל תשלום "גלובלי" בהתאמה

מוכר מאוד מקו 044
נסיון לעלות עליו בבוקר יום א' שווה לנסיון התאבדות. גם הקווים מהמרכז לכיוון ב"ש עמוסים ביום א' ככה שהם מפסיקים לעצור בתחנות הביניים בדרך לב"ש. משום מה לאגד לא אכפת והם מסרבים להוציא אוטובוסים נוספים למרות שברור שהם יתמלאו גם כן. כנראה שזה קשור לשיטת התשלום הגלובלי של משרד הבטחון. אם גם ככה אגד מקבלת תשלום גלובלי, למה היא צריכה להתאמץ להסיע יותר חיילים??? אם על כל אוטובוס כזה יש לא יותר מאשר מספר מצומצם של אזרחים שמשלמים פר נסיעה, הרי שלא כדאי כלכלית לאגד להוסיף אוטובוסים לקו - והם אכן לא עושים זאת.
אגד מקבל תשלום "גלובלי" בהתאמה
ללו"ז הקיים, הוא אינו מקבל תוספת על אוטובוסים נוספים באותה השעה! כל אוטובוס נוסף מלא חיילים הוא הוצאה נטו לאגד ללא תמורה חזרה ממשרד הביטחון. בעבר הצבא הוציא הסעות מכל מקום לכל מקום כך שהיה פחות לחץ בקווי השרות. היום בעידן של קיצוצים, מסיעים את החיילים, מקסימום עד התחנה המרכזית הקרובה ונותנים לחברות להתמודד עם הלחץ ללא תמורה נוספת....
 

raminec

New member
כמובן שזו ראיה לא נכונה מצד אגד

אגד מקבל תשלום "גלובלי" בהתאמה
ללו"ז הקיים, הוא אינו מקבל תוספת על אוטובוסים נוספים באותה השעה! כל אוטובוס נוסף מלא חיילים הוא הוצאה נטו לאגד ללא תמורה חזרה ממשרד הביטחון. בעבר הצבא הוציא הסעות מכל מקום לכל מקום כך שהיה פחות לחץ בקווי השרות. היום בעידן של קיצוצים, מסיעים את החיילים, מקסימום עד התחנה המרכזית הקרובה ונותנים לחברות להתמודד עם הלחץ ללא תמורה נוספת....
כמובן שזו ראיה לא נכונה מצד אגד
אגד מקבל כסף עבור הסעת חיילים. אם התשלום אינו מספק את אגד, שיבקשו יותר בחידוש החוזה עם משרד הבטחון. לאגד יש מכשירים אוטומטיים לכרטוס שמאפשרים לנהג לספור את מספר החיילים שעולים על כל אוטובוס. אגד יכולים בחידוש החוזה להראות למשרד הבטחון שמספר הנוסעים החיילים עלה ב- X אחוזים השנה ולכן מגיע להם עליה באותו X אחוזים בתשלום הגלובלי. באגד מעדיפים לא לדרוש יותר כסף על העלייה במספר החיילים ולא לתת שירות. כנראה מכיוון שזה ייתן פתח למשרד הבטחון לדרוש שיפור בשירות לחיילים שאגד לא יודעים לתת. באגד מחפשים את החיים הקלים ולהקטין ראש ולא אכפת להם כהוא זה מהמצב הקיים ומהסבל של הנוסעים.
 

846

Active member
סלח לי אבל אתה מבלבל את המוח...

כמובן שזו ראיה לא נכונה מצד אגד
אגד מקבל כסף עבור הסעת חיילים. אם התשלום אינו מספק את אגד, שיבקשו יותר בחידוש החוזה עם משרד הבטחון. לאגד יש מכשירים אוטומטיים לכרטוס שמאפשרים לנהג לספור את מספר החיילים שעולים על כל אוטובוס. אגד יכולים בחידוש החוזה להראות למשרד הבטחון שמספר הנוסעים החיילים עלה ב- X אחוזים השנה ולכן מגיע להם עליה באותו X אחוזים בתשלום הגלובלי. באגד מעדיפים לא לדרוש יותר כסף על העלייה במספר החיילים ולא לתת שירות. כנראה מכיוון שזה ייתן פתח למשרד הבטחון לדרוש שיפור בשירות לחיילים שאגד לא יודעים לתת. באגד מחפשים את החיים הקלים ולהקטין ראש ולא אכפת להם כהוא זה מהמצב הקיים ומהסבל של הנוסעים.
סלח לי אבל אתה מבלבל את המוח...
וסליחה על הביטוי.... מי שקובע מה יהיה בחוזים זה משרד האוצר ומישרד הביטחון, הם מתווים את השיטה, אתה חושב שלא יודעים שיש מכשיר כירטוס? איזה אינטרס יש למשרד הביטחון להוסיף כסף לאגד? היום מקצצים בכל וזהו תרוץ מספיק טוב לכל עיניין במדינה הזאת! אף אחד באגד לא מחפש חיים קלים, לא שייך לעניין ולא רציני!
 

raminec

New member
אוי, אגד המסכנים

סלח לי אבל אתה מבלבל את המוח...
וסליחה על הביטוי.... מי שקובע מה יהיה בחוזים זה משרד האוצר ומישרד הביטחון, הם מתווים את השיטה, אתה חושב שלא יודעים שיש מכשיר כירטוס? איזה אינטרס יש למשרד הביטחון להוסיף כסף לאגד? היום מקצצים בכל וזהו תרוץ מספיק טוב לכל עיניין במדינה הזאת! אף אחד באגד לא מחפש חיים קלים, לא שייך לעניין ולא רציני!
אוי, אגד המסכנים
אני כל כך מרחם עליהם. שילכו לחפש ת'חברים שלהם...
 
ניסו לטפל בזה, אבל כנראה נכשלו

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
ניסו לטפל בזה, אבל כנראה נכשלו
קווים 044 לניצנה), 045 (לרתמים) ו-060 היו אמורים לעבור לידי חברת מטרופולין (כולל לוחות זמנים משופרים) ב-1 בנובמבר. מכיוון שהחברה לא מצאה נהגים תושבי האזור שיוכלו להפעיל את הקווים (מספר מועט של נהגים הגיע למבחנים, ואף אחד לא עבר), החברה ביקשה ממשרד התחבורה דחיה של חודש. גם במהלך חודש זה ככל הנראה לא אותרו נהגים מתאימים, ולכן העברת הקווים למטרופולין, שהיתה אמורה להתבצע ב-1 בדצמבר נדחתה למועד לא ידוע או בוטלה.
 

אוהד11

New member
באתר של מטרופולין מופיע קו 045 ללא

ניסו לטפל בזה, אבל כנראה נכשלו
קווים 044 לניצנה), 045 (לרתמים) ו-060 היו אמורים לעבור לידי חברת מטרופולין (כולל לוחות זמנים משופרים) ב-1 בנובמבר. מכיוון שהחברה לא מצאה נהגים תושבי האזור שיוכלו להפעיל את הקווים (מספר מועט של נהגים הגיע למבחנים, ואף אחד לא עבר), החברה ביקשה ממשרד התחבורה דחיה של חודש. גם במהלך חודש זה ככל הנראה לא אותרו נהגים מתאימים, ולכן העברת הקווים למטרופולין, שהיתה אמורה להתבצע ב-1 בדצמבר נדחתה למועד לא ידוע או בוטלה.
באתר של מטרופולין מופיע קו 045 ללא
ללא פרוט הנסיעות. קווים 44 ו- 60 בכלל לא נזכרים. אם כך הדבר מדוע משרד התחבורה אינו מחייב להגדיל את הלו"ז. הבעיה אמורה להחמיר ולהחריף בשנים הקרובות, כאשר מתוכננת העברה מסיבית של בסיסים לנגב. אגד אינה מגדילה את מספר הנסיעות ואילו מטרופולין אינה מוצאת, משום מה, נהגים. הטענה האחרונה נשמעת מוזרה מאוד. אולי מדובר בתנאי העסקה ותשלום. הקיצור - אחד מטיל על השני את האשמה וציבור הנוסעים סובל, ללא קשר חיילים או אזרחים. זו לא צורת שרות !
 
לגבי משרד התחברוה אתה צודק

באתר של מטרופולין מופיע קו 045 ללא
ללא פרוט הנסיעות. קווים 44 ו- 60 בכלל לא נזכרים. אם כך הדבר מדוע משרד התחבורה אינו מחייב להגדיל את הלו"ז. הבעיה אמורה להחמיר ולהחריף בשנים הקרובות, כאשר מתוכננת העברה מסיבית של בסיסים לנגב. אגד אינה מגדילה את מספר הנסיעות ואילו מטרופולין אינה מוצאת, משום מה, נהגים. הטענה האחרונה נשמעת מוזרה מאוד. אולי מדובר בתנאי העסקה ותשלום. הקיצור - אחד מטיל על השני את האשמה וציבור הנוסעים סובל, ללא קשר חיילים או אזרחים. זו לא צורת שרות !
לגבי משרד התחברוה אתה צודק
מה הבעיה להנחית על אגד לו"ז חדש? לגבי מטרופולין - דיברתי עם נהג של החברה, ולפי מה שהבנתי ממנו הבעיה היא שהמועמדים פשוט לא עברו מבחני נהיגה ומבחנים פסיכוטכניים. יכול להיות שיש עוד דברים שקשורים לעניין (כמו שכר), אבל החברה לא צריכה לשכור נהגים שמסכנים את נוסעיה. קו 45 מופיע באתר כחלק מההכנות להעברה בנובמבר. עד ה-1.11 היתה הודעה על תחילת הפעילות בקווים הנ"ל, לאחר מכן היתה הודעה על דחיה, וגם היא הוסרה כעבור שבוע וקצת.
 
אני לא מאמין לשטויות האלו...

לגבי משרד התחברוה אתה צודק
מה הבעיה להנחית על אגד לו"ז חדש? לגבי מטרופולין - דיברתי עם נהג של החברה, ולפי מה שהבנתי ממנו הבעיה היא שהמועמדים פשוט לא עברו מבחני נהיגה ומבחנים פסיכוטכניים. יכול להיות שיש עוד דברים שקשורים לעניין (כמו שכר), אבל החברה לא צריכה לשכור נהגים שמסכנים את נוסעיה. קו 45 מופיע באתר כחלק מההכנות להעברה בנובמבר. עד ה-1.11 היתה הודעה על תחילת הפעילות בקווים הנ"ל, לאחר מכן היתה הודעה על דחיה, וגם היא הוסרה כעבור שבוע וקצת.
אני לא מאמין לשטויות האלו...
לא חסרים אנשים מובטלים (בטח לא בדרום), ולא חסרים אנשים שהשכר או התנאים שלהם מכפירים. לא חסרים בכלל אנשים שמועסקים דרך חברות כ"א בלי תנאים בכלל, ולא חסרים אנשים שכל מה שהצליחו להגיע בחיים שלהם אחרי כמה שנים של אזרחות להיות מלצרים או מורים מחליפים. הדבר האחרון שחסר במדינה הזו, זה כוח אדם. ואני מניח שבחברות אוטובוסים התנאים הרבה יותר טובים, מעבר לכך שזו גם עבודה די בטוחה מבחינת יציבות.
 

אורי404

New member
אוהד יש הרבה ממה שאתה כותב, אבל:

אני לא מאמין לשטויות האלו...
לא חסרים אנשים מובטלים (בטח לא בדרום), ולא חסרים אנשים שהשכר או התנאים שלהם מכפירים. לא חסרים בכלל אנשים שמועסקים דרך חברות כ"א בלי תנאים בכלל, ולא חסרים אנשים שכל מה שהצליחו להגיע בחיים שלהם אחרי כמה שנים של אזרחות להיות מלצרים או מורים מחליפים. הדבר האחרון שחסר במדינה הזו, זה כוח אדם. ואני מניח שבחברות אוטובוסים התנאים הרבה יותר טובים, מעבר לכך שזו גם עבודה די בטוחה מבחינת יציבות.
אוהד יש הרבה ממה שאתה כותב, אבל:
הכשרה לנהיגה על אוטובוס היא עניין קשה ויקר. עד כמה שזכור לי העלות של רישיון נהיגה על אוטובוס, הכולללת שיעורי נהיגה, מבחנים שונים ועוד היא מעל לעשרת אלפים ש"ח. כמו כן, זה קשה לקבל ללמוד נהיגה על אוטובוס.
 
אולי זה קשה...

אוהד יש הרבה ממה שאתה כותב, אבל:
הכשרה לנהיגה על אוטובוס היא עניין קשה ויקר. עד כמה שזכור לי העלות של רישיון נהיגה על אוטובוס, הכולללת שיעורי נהיגה, מבחנים שונים ועוד היא מעל לעשרת אלפים ש"ח. כמו כן, זה קשה לקבל ללמוד נהיגה על אוטובוס.
אולי זה קשה...
אבל יש יותר מדי אנשים שיכולים לנסות, השוק מפוצץ באנשים שאין להם עבודה ראויה.
 
בהקשר הזה שמעתי שהשכירים בדן מקבלים

אוהד יש הרבה ממה שאתה כותב, אבל:
הכשרה לנהיגה על אוטובוס היא עניין קשה ויקר. עד כמה שזכור לי העלות של רישיון נהיגה על אוטובוס, הכולללת שיעורי נהיגה, מבחנים שונים ועוד היא מעל לעשרת אלפים ש"ח. כמו כן, זה קשה לקבל ללמוד נהיגה על אוטובוס.
בהקשר הזה שמעתי שהשכירים בדן מקבלים
שכר די מחפיר (לעומת החברים) ולכן אולי רמת השירות שלהם כ``כ נמוכה. הגיוני שבאגד זה דומה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה