הברווז המכוער ושמו קו 60

מצב
הנושא נעול.
אני לא ממש מסכים איתך

אני לא מאמין לשטויות האלו...
לא חסרים אנשים מובטלים (בטח לא בדרום), ולא חסרים אנשים שהשכר או התנאים שלהם מכפירים. לא חסרים בכלל אנשים שמועסקים דרך חברות כ"א בלי תנאים בכלל, ולא חסרים אנשים שכל מה שהצליחו להגיע בחיים שלהם אחרי כמה שנים של אזרחות להיות מלצרים או מורים מחליפים. הדבר האחרון שחסר במדינה הזו, זה כוח אדם. ואני מניח שבחברות אוטובוסים התנאים הרבה יותר טובים, מעבר לכך שזו גם עבודה די בטוחה מבחינת יציבות.
אני לא ממש מסכים איתך
היום בחברות הסעות רבות תנאי ההעסקה הן כמו בחברות כח אדם וחברות אבטחה (שכר מינימום, אי תשלום בזמן, אי תשלום לינות, שעות נוספות, שבתות וכו'). מבחינת יציבות כלכלית גם אם מטרופולין מעסיקה את נהגיה בצורה הוגנת (ואין לי מושג לגבי תנאי ההעסקה במטרופולין) הרי שהיום הם מפעילים את הקווים הנ"ל ומחר הם עלולים להפסיד במכרז ומפעיל אחר יפעיל אותם וגם אם המפעיל האחר יעסיק את אותם נהגים הרי שהם מפסידים את הותק שלהם עם כל ההטבות הנלוות אליו (ע"ע תח"צ באר שבע- מטרודן).
 
ייתכן...

אני לא ממש מסכים איתך
היום בחברות הסעות רבות תנאי ההעסקה הן כמו בחברות כח אדם וחברות אבטחה (שכר מינימום, אי תשלום בזמן, אי תשלום לינות, שעות נוספות, שבתות וכו'). מבחינת יציבות כלכלית גם אם מטרופולין מעסיקה את נהגיה בצורה הוגנת (ואין לי מושג לגבי תנאי ההעסקה במטרופולין) הרי שהיום הם מפעילים את הקווים הנ"ל ומחר הם עלולים להפסיד במכרז ומפעיל אחר יפעיל אותם וגם אם המפעיל האחר יעסיק את אותם נהגים הרי שהם מפסידים את הותק שלהם עם כל ההטבות הנלוות אליו (ע"ע תח"צ באר שבע- מטרודן).
ייתכן...
כוחה של ההפרטה. חבל שזה מה שקורה
 

amirv

New member
לא מפתיע

באתר של מטרופולין מופיע קו 045 ללא
ללא פרוט הנסיעות. קווים 44 ו- 60 בכלל לא נזכרים. אם כך הדבר מדוע משרד התחבורה אינו מחייב להגדיל את הלו"ז. הבעיה אמורה להחמיר ולהחריף בשנים הקרובות, כאשר מתוכננת העברה מסיבית של בסיסים לנגב. אגד אינה מגדילה את מספר הנסיעות ואילו מטרופולין אינה מוצאת, משום מה, נהגים. הטענה האחרונה נשמעת מוזרה מאוד. אולי מדובר בתנאי העסקה ותשלום. הקיצור - אחד מטיל על השני את האשמה וציבור הנוסעים סובל, ללא קשר חיילים או אזרחים. זו לא צורת שרות !
לא מפתיע
הקווים למצפה רמון מאד לא רוויחיים, כי אחר כך הם צריכים לזור ריקים 100 ק"מ לציוויליזציה, וזה בשעת השיא של כל המדינה ביום ראשון. העברתם למטרופולין: טובה - כי לפחות תהיה אוזן קשבת רעה - כי אגד יכל לפתור את הבעיה ולא רצה, מטרופולין אולי ירצו אבל לא יוכלו.
 

levikon

New member
יש משהו די מעניין בכל הסיפור.

לא מפתיע
הקווים למצפה רמון מאד לא רוויחיים, כי אחר כך הם צריכים לזור ריקים 100 ק"מ לציוויליזציה, וזה בשעת השיא של כל המדינה ביום ראשון. העברתם למטרופולין: טובה - כי לפחות תהיה אוזן קשבת רעה - כי אגד יכל לפתור את הבעיה ולא רצה, מטרופולין אולי ירצו אבל לא יוכלו.
יש משהו די מעניין בכל הסיפור.
כל חייל שנוסע באוטובוס של מטרופולין מקבל כרטיס נסיעה. מה שצריך להשאל זה האם משרד הביטחון בעצם משלם פר חייל או לא. כי אם כן, אז ברור שמטרופולין עדיפה לחיילים. יהיה להם תמריץ להגדיל את התפוסה בקווים הללו. אני גם מאמין שהחברה לא סתם ניסתה לקבל את הקווים הללו לעצמה. אגד היו יכולים להפטר מקווים לא יעילים מבחינתם. מטרופולין היו מקבלים מכונת כסף לאור כמות החיילים שצריכים לסוע (ומכונה לא מתייבשת בגלל שרוב החיילים תמיד יסעו באוטובוסים), והחיילים היו מרוויחים תדירות גבוהה יותר. מה רע?
 

846

Active member
איך אגד יכול היה לפתור את הבעיה?

לא מפתיע
הקווים למצפה רמון מאד לא רוויחיים, כי אחר כך הם צריכים לזור ריקים 100 ק"מ לציוויליזציה, וזה בשעת השיא של כל המדינה ביום ראשון. העברתם למטרופולין: טובה - כי לפחות תהיה אוזן קשבת רעה - כי אגד יכל לפתור את הבעיה ולא רצה, מטרופולין אולי ירצו אבל לא יוכלו.
איך אגד יכול היה לפתור את הבעיה?
 

846

Active member
זאת אחת התוצאות של הרפורמה!

באתר של מטרופולין מופיע קו 045 ללא
ללא פרוט הנסיעות. קווים 44 ו- 60 בכלל לא נזכרים. אם כך הדבר מדוע משרד התחבורה אינו מחייב להגדיל את הלו"ז. הבעיה אמורה להחמיר ולהחריף בשנים הקרובות, כאשר מתוכננת העברה מסיבית של בסיסים לנגב. אגד אינה מגדילה את מספר הנסיעות ואילו מטרופולין אינה מוצאת, משום מה, נהגים. הטענה האחרונה נשמעת מוזרה מאוד. אולי מדובר בתנאי העסקה ותשלום. הקיצור - אחד מטיל על השני את האשמה וציבור הנוסעים סובל, ללא קשר חיילים או אזרחים. זו לא צורת שרות !
זאת אחת התוצאות של הרפורמה!
כל החברות כולל אגד מתקשות למצא נהגים חדשים שיעבדו 12 שעות ביממה על הכביש בשכר של 19.5 ש"ח ומינימום תנאים בחוזה אישי ללא קביעות וללא עתיד..... העתיד ה"אולי" מובטח לנהג זה הסיכוי לעבור לחברה החדשה שתיזכה במיכרז הבא... ולהתחיל מחדש עם חוזה של 19.5 ש"ח ותנאי מינימום עד... המיכרז הבא וכך עד לגיל שבו יהיה מבוגר מידי לנהוג אוטובוס ואז יהפך לקשיש ניתמך ביטוח לאומי!!!!!
 

levikon

New member
אז אם החברות מתקשות למצוא נהגים,

זאת אחת התוצאות של הרפורמה!
כל החברות כולל אגד מתקשות למצא נהגים חדשים שיעבדו 12 שעות ביממה על הכביש בשכר של 19.5 ש"ח ומינימום תנאים בחוזה אישי ללא קביעות וללא עתיד..... העתיד ה"אולי" מובטח לנהג זה הסיכוי לעבור לחברה החדשה שתיזכה במיכרז הבא... ולהתחיל מחדש עם חוזה של 19.5 ש"ח ותנאי מינימום עד... המיכרז הבא וכך עד לגיל שבו יהיה מבוגר מידי לנהוג אוטובוס ואז יהפך לקשיש ניתמך ביטוח לאומי!!!!!
אז אם החברות מתקשות למצוא נהגים,
כנראה שהמצב לא כזה רע במדינה. ואם זה ימשך עוד שנה שנתיים, החברות גם יעלו את המשכורות לנהגים כדי למשוך עוד נהגים. או, לחילופין, הנהגים יהיו עובדים זרים כמו ברוב ארופה. שם המקצוע נחשב למקצוע נחות ומתאים למהגרים...
 

846

Active member
המצב במדינה גרוע אבל עדיף אולי

אז אם החברות מתקשות למצוא נהגים,
כנראה שהמצב לא כזה רע במדינה. ואם זה ימשך עוד שנה שנתיים, החברות גם יעלו את המשכורות לנהגים כדי למשוך עוד נהגים. או, לחילופין, הנהגים יהיו עובדים זרים כמו ברוב ארופה. שם המקצוע נחשב למקצוע נחות ומתאים למהגרים...
המצב במדינה גרוע אבל עדיף אולי
לעבוד במחסן או בבורגר ראנץ' ולא בנהיגה....
 

levikon

New member
יכול מאוד להיות.

המצב במדינה גרוע אבל עדיף אולי
לעבוד במחסן או בבורגר ראנץ' ולא בנהיגה....
יכול מאוד להיות.
ואם נהגים ותיקים כמוך חושבים כך על מקצוע הנהג ל רכב תחבורה ציבורית, מה יחשוב על המקצוע נהג צעיר? הרי זו עובדה שברוב המדינות המערביות המקצוע נחשב לנחות, לא דורש כישורים גבוהים מידי ושוחק באופן רצחני. והעלאת הרמה המלאוכתית של המקצוע הזה בארץ ב 40 השנים האחרונות היא לא טבעית כלל. זה הגיוני שנהג חבר אגד מרוויח סכום דומה לרופא בבית חולים?
 

846

Active member
שים לב שגם בשכר הרופאים היתה

יכול מאוד להיות.
ואם נהגים ותיקים כמוך חושבים כך על מקצוע הנהג ל רכב תחבורה ציבורית, מה יחשוב על המקצוע נהג צעיר? הרי זו עובדה שברוב המדינות המערביות המקצוע נחשב לנחות, לא דורש כישורים גבוהים מידי ושוחק באופן רצחני. והעלאת הרמה המלאוכתית של המקצוע הזה בארץ ב 40 השנים האחרונות היא לא טבעית כלל. זה הגיוני שנהג חבר אגד מרוויח סכום דומה לרופא בבית חולים?
שים לב שגם בשכר הרופאים היתה
שחיקה במהלך השנים, וחוץ מזה נהיגת אוטובוס היא אחד המקצועות הדורשניים והקשים ביותר שקיימים וזאת ע"פ מחקרים שאינני זוכר את פירטיהם כרגע! נהג אוטובוס צריך לקבל שכר הוגן ע"מ להצדיק את השעות הרבות והמשונות, תנאי הכביש שנעשים קשים יותר ויותר מיום ליום. נהג אוטובוס לא צריך להיות טרוד בעיניני פרנסה! הוא צריך להיות מרוכז במה שקורה על הכביש! אגב, על איזה העלאת רמה את המדבר? שכר החברים והשכירים באגד נישחק באופן ריאלי בשנים האחרונות בעיקר בגלל הצימצום בעבודה ותוכניות ההתיעלות.
 

mucool2

New member
רק אל תתלונן על רמת הנהגים

יכול מאוד להיות.
ואם נהגים ותיקים כמוך חושבים כך על מקצוע הנהג ל רכב תחבורה ציבורית, מה יחשוב על המקצוע נהג צעיר? הרי זו עובדה שברוב המדינות המערביות המקצוע נחשב לנחות, לא דורש כישורים גבוהים מידי ושוחק באופן רצחני. והעלאת הרמה המלאוכתית של המקצוע הזה בארץ ב 40 השנים האחרונות היא לא טבעית כלל. זה הגיוני שנהג חבר אגד מרוויח סכום דומה לרופא בבית חולים?
רק אל תתלונן על רמת הנהגים
עבודת נהג אוטובוס הוא לא סתם נהיגה הלוך וחזור, אלא גם עבודה מול קהל. לא כל אחד טוב לזה, ויש בהחלט דרישות למקצוע ונדרש סינון מועמדים. בכל המקומות שאני נסעתי לא נתקלתי בעובדים זרים בתפקיד. בהרבה מאוד מקרים (ביחוד באמריקה) אלה היו נשים.
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

רק אל תתלונן על רמת הנהגים
עבודת נהג אוטובוס הוא לא סתם נהיגה הלוך וחזור, אלא גם עבודה מול קהל. לא כל אחד טוב לזה, ויש בהחלט דרישות למקצוע ונדרש סינון מועמדים. בכל המקומות שאני נסעתי לא נתקלתי בעובדים זרים בתפקיד. בהרבה מאוד מקרים (ביחוד באמריקה) אלה היו נשים.
 

fireman

New member
אתה לא יכול להאשים את הרפורמה

זאת אחת התוצאות של הרפורמה!
כל החברות כולל אגד מתקשות למצא נהגים חדשים שיעבדו 12 שעות ביממה על הכביש בשכר של 19.5 ש"ח ומינימום תנאים בחוזה אישי ללא קביעות וללא עתיד..... העתיד ה"אולי" מובטח לנהג זה הסיכוי לעבור לחברה החדשה שתיזכה במיכרז הבא... ולהתחיל מחדש עם חוזה של 19.5 ש"ח ותנאי מינימום עד... המיכרז הבא וכך עד לגיל שבו יהיה מבוגר מידי לנהוג אוטובוס ואז יהפך לקשיש ניתמך ביטוח לאומי!!!!!
אתה לא יכול להאשים את הרפורמה
ובאותה הנשימה לציין שגם אגד מתקשה למצוא עובדים שיהיו מוכנים לעבוד בתנאי עבדות... מה אחוז הנהגים באגד שהם "חברים" ומנגד מה אחוז הנהגים שאינם חברים....? מסקנה, היום שום דבר לא בטוח, גם לא באגד וגם לא בדן
 

846

Active member
אחוז החברים קטן מאחוז השכירים

אתה לא יכול להאשים את הרפורמה
ובאותה הנשימה לציין שגם אגד מתקשה למצוא עובדים שיהיו מוכנים לעבוד בתנאי עבדות... מה אחוז הנהגים באגד שהם "חברים" ומנגד מה אחוז הנהגים שאינם חברים....? מסקנה, היום שום דבר לא בטוח, גם לא באגד וגם לא בדן
אחוז החברים קטן מאחוז השכירים
והפער עוד יגדל במהלך השנים! "המטרה" של הממשלה זה להקטין את אגד. אגד לא יכול לשלם יותר מחברות פרטיות (למרות שעדיין יש תנאים לשכירים הזמניים שאינם קיימים בחברות האחרות) בתנאי תחרות, תוך כדי הקטנת נתח העבודה, מצד אחד מקצצים בתקציבים ומבקשים התייעלות ומצד שני אתה מנסה לגייס עובדים אבל אתה לא יכול לשלם להם שכר קצת יותר גבוה ואז אתה בחוסר בכ"א. נכון להיום מדברים על מחסור של כ 200 נהגים רק באגד.....
 

raminec

New member
מן הראוי

ניסו לטפל בזה, אבל כנראה נכשלו
קווים 044 לניצנה), 045 (לרתמים) ו-060 היו אמורים לעבור לידי חברת מטרופולין (כולל לוחות זמנים משופרים) ב-1 בנובמבר. מכיוון שהחברה לא מצאה נהגים תושבי האזור שיוכלו להפעיל את הקווים (מספר מועט של נהגים הגיע למבחנים, ואף אחד לא עבר), החברה ביקשה ממשרד התחבורה דחיה של חודש. גם במהלך חודש זה ככל הנראה לא אותרו נהגים מתאימים, ולכן העברת הקווים למטרופולין, שהיתה אמורה להתבצע ב-1 בדצמבר נדחתה למועד לא ידוע או בוטלה.
מן הראוי
שבקווים כאלו שחלק מתפקידם הוא לתמוך בבסיסי צהל וביישובים קטנים שהמדינה חפצה בקיומם כמו ניצנה, רתמים, מצפה רמון וכו', המדינה תציע סבסוד להפעלת הקו (תוך כדי הוצאת הקווים למכרז, כמובן). העלאת תדירות הקווים גם תספק עבודה בשכר גבוה יותר לתושבי המקום (עם סבסוד יהיה ניתן לשלם לנהגים יותר ולכן גם יותר קל לגייס נהגים שיענו לדרישות), גם איכות החיים שלהם תשתפר - כי בלי תחבורה ציבורית הראויה לשמה החיים קשים הרבה יותר וגם יפתרו את בעיית החיילים החוזרים לבסיסם בימי א' והיוצאים לביתם בסופי השבוע. סבסוד הוא לא מילה גסה, אך יש לעשותו בצורה מושכלת ונכונה. קווי תחבורה ציבורית ליישובים קטנים כמו בנגב צריכים לקבל סבסוד מכיוון שמדובר ביישובים קטנים שאינם עתירי תושבים ולכן הכדאיות הכלכלית שלהם עבור המפעיל היא גבולית או אפילו שלילית. ברור שלמדינה גם עם סבסוד זה יהיה כדאי להפעיל תחבורה ציבורית טובה יותר ליישובים אלו מכיוון שזהו אינטרס שלה לשפר את תנאי השירות של החיילים והמחייה של התושבים.
 

mucool2

New member
עדיף לממן הסעות לחיילים וזהו

מן הראוי
שבקווים כאלו שחלק מתפקידם הוא לתמוך בבסיסי צהל וביישובים קטנים שהמדינה חפצה בקיומם כמו ניצנה, רתמים, מצפה רמון וכו', המדינה תציע סבסוד להפעלת הקו (תוך כדי הוצאת הקווים למכרז, כמובן). העלאת תדירות הקווים גם תספק עבודה בשכר גבוה יותר לתושבי המקום (עם סבסוד יהיה ניתן לשלם לנהגים יותר ולכן גם יותר קל לגייס נהגים שיענו לדרישות), גם איכות החיים שלהם תשתפר - כי בלי תחבורה ציבורית הראויה לשמה החיים קשים הרבה יותר וגם יפתרו את בעיית החיילים החוזרים לבסיסם בימי א' והיוצאים לביתם בסופי השבוע. סבסוד הוא לא מילה גסה, אך יש לעשותו בצורה מושכלת ונכונה. קווי תחבורה ציבורית ליישובים קטנים כמו בנגב צריכים לקבל סבסוד מכיוון שמדובר ביישובים קטנים שאינם עתירי תושבים ולכן הכדאיות הכלכלית שלהם עבור המפעיל היא גבולית או אפילו שלילית. ברור שלמדינה גם עם סבסוד זה יהיה כדאי להפעיל תחבורה ציבורית טובה יותר ליישובים אלו מכיוון שזהו אינטרס שלה לשפר את תנאי השירות של החיילים והמחייה של התושבים.
עדיף לממן הסעות לחיילים וזהו
 

raminec

New member
לא מסכים איתך

עדיף לממן הסעות לחיילים וזהו
לא מסכים איתך
הסעות חיילים ישרתו רק את החיילים. אם יהיו אוטובוסים בתדירות גבוהה יותר, הם ישרתו גם את האוכלוסיה שתהנה מתדירות אוטובוסים ראויה לשמה וגם היעילות שבשילוב של שני הקהלים תקטין את עלויות התפעול של הקו. הפעלת הסעות חיילים לא תקטין את העלות של הפעלת הקו. מה עדיף, להוציא לאזרחים אוטובוס עם תפוסה של 25% פעם בשעה שנוסע לשני הכיוונים ועוד 5 אוטובוסים חצי מלאים של חיילים בכיוון אחד שכל אחד מהם נוסע לבסיס אחר, או להוציא 6 אוטובוסים בשעה שישרתו את הקהל הרחב ויסעו את המסלול הלוך ושוב? לדעתי האפשרות השניה היא הטובה מבין השתיים גם לחיילים וגם לאזרחים. זה לא יותר מדי מסובך למצוא את התדירות בה הפעלת האוטובוסים תספק את צרכי החיילים בלי לפגוע בנוחות הנסיעה. גם מעט תיאום בין הרשויות (צה"ל וחברות התח"צ) לא יזיק. לדעתי זה לגמרי אפשרי.
 
אתה צודק, פרט לעניין אחד

לא מסכים איתך
הסעות חיילים ישרתו רק את החיילים. אם יהיו אוטובוסים בתדירות גבוהה יותר, הם ישרתו גם את האוכלוסיה שתהנה מתדירות אוטובוסים ראויה לשמה וגם היעילות שבשילוב של שני הקהלים תקטין את עלויות התפעול של הקו. הפעלת הסעות חיילים לא תקטין את העלות של הפעלת הקו. מה עדיף, להוציא לאזרחים אוטובוס עם תפוסה של 25% פעם בשעה שנוסע לשני הכיוונים ועוד 5 אוטובוסים חצי מלאים של חיילים בכיוון אחד שכל אחד מהם נוסע לבסיס אחר, או להוציא 6 אוטובוסים בשעה שישרתו את הקהל הרחב ויסעו את המסלול הלוך ושוב? לדעתי האפשרות השניה היא הטובה מבין השתיים גם לחיילים וגם לאזרחים. זה לא יותר מדי מסובך למצוא את התדירות בה הפעלת האוטובוסים תספק את צרכי החיילים בלי לפגוע בנוחות הנסיעה. גם מעט תיאום בין הרשויות (צה"ל וחברות התח"צ) לא יזיק. לדעתי זה לגמרי אפשרי.
אתה צודק, פרט לעניין אחד
ישנו גם שיקול של ישירות. תושבי מצפה-רמון לא ישמחו לעלות על אוטובוס שנוסע 120 ק"מ במקום 80 ק"מ (תוספת של 40 ק"מ לבסיסים). יש מקום להפעיל שלושה קווים (ובהתאמה מדוגמא זו גם לשאר הארץ): 1) קו למצפה-רמון דרך מספר מצומצם של בסיסים שצמודים לכביש 2) קו מאסף לשאר הבסיסים 3) קו מאסף דרך כל הבסיסים למצפה-רמון. בשעות שיא יופעלו קווים 1+2, ובשעות השפל (לפני שבע בבוקר, אחרי 8 בערב) יופעל קו 3.
 

mucool2

New member
לא צריך הסעה מיוחדת לכל בסיס קטן

לא מסכים איתך
הסעות חיילים ישרתו רק את החיילים. אם יהיו אוטובוסים בתדירות גבוהה יותר, הם ישרתו גם את האוכלוסיה שתהנה מתדירות אוטובוסים ראויה לשמה וגם היעילות שבשילוב של שני הקהלים תקטין את עלויות התפעול של הקו. הפעלת הסעות חיילים לא תקטין את העלות של הפעלת הקו. מה עדיף, להוציא לאזרחים אוטובוס עם תפוסה של 25% פעם בשעה שנוסע לשני הכיוונים ועוד 5 אוטובוסים חצי מלאים של חיילים בכיוון אחד שכל אחד מהם נוסע לבסיס אחר, או להוציא 6 אוטובוסים בשעה שישרתו את הקהל הרחב ויסעו את המסלול הלוך ושוב? לדעתי האפשרות השניה היא הטובה מבין השתיים גם לחיילים וגם לאזרחים. זה לא יותר מדי מסובך למצוא את התדירות בה הפעלת האוטובוסים תספק את צרכי החיילים בלי לפגוע בנוחות הנסיעה. גם מעט תיאום בין הרשויות (צה"ל וחברות התח"צ) לא יזיק. לדעתי זה לגמרי אפשרי.
לא צריך הסעה מיוחדת לכל בסיס קטן
לבסיסים הגדולים אין לדעתי ברירה אם רוצים למנוע את הג'ונגל הקיים כיום. לקווי האוטובוס הרגילים תהיה הצדקה בכל מקרה.
 

אוהד11

New member
והתוצאה: הקווים מופעלים לפי המתכונת

לא צריך הסעה מיוחדת לכל בסיס קטן
לבסיסים הגדולים אין לדעתי ברירה אם רוצים למנוע את הג'ונגל הקיים כיום. לקווי האוטובוס הרגילים תהיה הצדקה בכל מקרה.
והתוצאה: הקווים מופעלים לפי המתכונת
הקודמת, מטרופולין אינה מצליחה לגייס נהגים, והנוסעים - הם ממשיכים לסבול ונופלים בין הכסאות, אלא שלפי התאורים אין אפילו מקום ליפול בין הכסאות, ומשרד התחבורה שוקד על שמריו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה