הברווז המכוער ושמו קו 60

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
לצערנו כולנו....יש עוד הרבה ברווזים

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
לצערנו כולנו....יש עוד הרבה ברווזים
מכוערים שכאלו. כפי שכתב רותם (מיסטרK) בימי ראשון וחמישי התחנה המרכזית בבאר שבע נראית כמו אזור מלחמה, בעיקר בימי ראשון כאשר התחנה הזו מנקזת לתוכה את כל התנועה מצפון הארץ ומנתבת אותה דרומה והתוספת של תחנת רכבת מרכז מעבר לכביש רק מחמירה את הבעיה כאשר מכל רכבת ביום ראשון נפרקים כ1500 נוסעים שנוהרים לתוך התחנה הזו. הבעיה היא שכל העומס מתמקד בשני ימי פעילות בד"כ....ראשון וחמישי כך שקיימת בעייתיות של הרחבת צי האוטובוסים של חברות התחבורה. אי אפשר נניח להכפיל את כמות האוטובוסים שברשות אגד כך שביום ראשון תהיה אפשרות להתמודד עם העומס של החיילים בעוד בשאר השבוע מחצית האוטובוסים יעמדו בחניה כאבן שאין לה הופכין, מדובר בהפסדים אדירים של כסף (אותו הדבר לגבי כל שאר חברות התחבורה, לאוו דווקא אגד) מעבר לכך המצב שבו משרד הביטחון משלם לחלק מהחברות באופן גלובלי על הסעות החיילים גם מצד החברות הללו אין נכונות להתמודד עם אותן בעיות מבחינת אגד למשל, יסע חייל אחד או יסעו 5000 חיילים הם עדיין מקבלים את אותו הכסף.
 

mister K

New member
../images/Emo45.gif

לצערנו כולנו....יש עוד הרבה ברווזים
מכוערים שכאלו. כפי שכתב רותם (מיסטרK) בימי ראשון וחמישי התחנה המרכזית בבאר שבע נראית כמו אזור מלחמה, בעיקר בימי ראשון כאשר התחנה הזו מנקזת לתוכה את כל התנועה מצפון הארץ ומנתבת אותה דרומה והתוספת של תחנת רכבת מרכז מעבר לכביש רק מחמירה את הבעיה כאשר מכל רכבת ביום ראשון נפרקים כ1500 נוסעים שנוהרים לתוך התחנה הזו. הבעיה היא שכל העומס מתמקד בשני ימי פעילות בד"כ....ראשון וחמישי כך שקיימת בעייתיות של הרחבת צי האוטובוסים של חברות התחבורה. אי אפשר נניח להכפיל את כמות האוטובוסים שברשות אגד כך שביום ראשון תהיה אפשרות להתמודד עם העומס של החיילים בעוד בשאר השבוע מחצית האוטובוסים יעמדו בחניה כאבן שאין לה הופכין, מדובר בהפסדים אדירים של כסף (אותו הדבר לגבי כל שאר חברות התחבורה, לאוו דווקא אגד) מעבר לכך המצב שבו משרד הביטחון משלם לחלק מהחברות באופן גלובלי על הסעות החיילים גם מצד החברות הללו אין נכונות להתמודד עם אותן בעיות מבחינת אגד למשל, יסע חייל אחד או יסעו 5000 חיילים הם עדיין מקבלים את אותו הכסף.

ואגב, בקווים 370 ו-380 התיגבור בימי ראשון הוא של יותר מ-100% נסיעות לכיוון באר שבע! אלו שני הקווים היחידים שמתוגברים כך בנוסף לקווי אילת בעונה ולקווי החרדים.
 

fireman

New member
וזה עוד מעבר לעובדה


ואגב, בקווים 370 ו-380 התיגבור בימי ראשון הוא של יותר מ-100% נסיעות לכיוון באר שבע! אלו שני הקווים היחידים שמתוגברים כך בנוסף לקווי אילת בעונה ולקווי החרדים.
וזה עוד מעבר לעובדה
שרכבת ישראל משנעת אלפי נוסעים מידי יום בקו הזה.
 
אני אגיב בקצרה...

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
אני אגיב בקצרה...
בתור חיילת. שקמה מוקדם מאוד כדי להגיע לבסיס בזמן, ותלויה נטו באוטובסים. אני רק רוצה שתבין את החיילים. שחוטפים משפטים/צרחות ושאר מיני מרגליות שכאלו אם יאחרו לבסיס בדקה. לא מצדיקה את התנהגותם, רק מבינה.
 

Lady T

New member
בתור חיילת משוחררת ששרתה ברצועת עזה

הברווז המכוער ושמו קו 60
שלום לכולם, ביום א' האחרון זומנתי למילואים אי שם בנגב. על מנת להגיע לבסיס הייתי צריך להגיע לב"ש (מנ"צ) ומשם לעלות על קו 60. קו 60 בן ב"ש למצפה רמון הוא הקשר של תושבי מצפה רמון לכרך הגדול. אני הגעתי בשעה 10 בבוקר לתחנה המרכזית של ב"ש, והמתנתי כמו ילד טוב י-ם לאוטובוס שיגיע, אולם מהרגע שהאוטובוס הגיע צבעו עליו גדודים של חיילים (רובם בעלי מדי חה"א) החיילים רמסו אחד את השני ואת האזרחים על מנת להיות הראשונים שעולים. לאחר 10 דקות של דחיפות ואיבוד צלם אנוש, ומאחר שלא היה עוד מקום על האוטובוס סגר הנהג את דלת בזמן שהיו עוד חיילים שניסו לתפוס מקום באוטובוס. מספר החיילים ברציף לא הצטמצם גם לאחר עזיבת האוטובוס. בשעה 10:20 הגיע עוד אוטובוס והתרחיש לא השתנה. ניתן היה להבחין באזרח פה ואזרח שם שניסו את מזלם בן כל החיילים משולהבי העלייה לאוטובוס. גם אחרי שהאוטובוס הזה עזב את התחנה מלא עד אפס מקום לנשימה הרציף היה מלא בחיילים. כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 392, במקרה שלו למרבה ההפתעה התרחיש היה זהה לחלוטין. אני המתנתי בסבלנות לשעת כושר שתאפשר לי לעלות על אוטובוס בלי להידחף ולהידחק, ומבלי לעמוד את נסיעתי ( אולי אני מפונק). אבל המתנתי חסר אונים עד השעה 13:00, ניראה שראיתי שישה או שיבעה אוטובוסים מתמלאים לנגד עניי.( זאת גם נקודה מעניינת, אחרי 11 אני חושב שהיה אטובוס פעם בחצי שעה) בשעה 13 כבר נמאס לי, מה גם שהייתי אמור להגיע כבר לבסיס, אז הלכתי למנהל התחנה, הסברתי לו את המצב, הוא אמר לי שהמצב ידוע, ושמשרד התחבורה ומשרד הביטחון לא משתפים פעולה, בכל מקרה הוא הפגין אוזלת יד בקשר לאפשרות לפתור את הבעייה לכלל ציבור משתמשי הקו. אבל מכוון שאני אמרתי שאני חיכיתי מ10 הוא אפשר לי לעלות על האוטובוס לפני שהוא מגיע לרציף. מיותר לציין שמשום שהאטובוס מלא עד אפס מקום הוא אינו עוצר בתחנות הביניים. את המחזה שתארתי שהתרחש ברציף של קו שישים תיעדו תושבי מצפה רמון באמצעות מצלמה דיגטלית. שלוש שעות של סרט מלחמה. אני לא מבין איך אנחנו כלל תושבי מדינת ישראל מסוגלים לבלוע את הברווז הזה שנקרא הסעות חיילים ביום ראשון. תושבי מצפה רמון בפרט, הם המסכנים, ואני בטוח שהם אינם היחידים שצריכים לסבול את זה כל יום ראשון, למזלי אני סבלתי את זה רק יום ראשון אחד. אני לא מבין איך החיילים סובלים את זה. איך לא איכפת לאנשי צבא העם, שחייליו רומסים את אזרחי העם בדרך לבסיס. ואיך למנהל תחנה של אוטובוסים בעיר גדולה אין אפשרות להוציא אוטובוס ברגע שהוא מתמלא (הכוונה שהכיסאות מתמלאים ולא כל מרחב הנשימה כמו שקרה בפועל). אני לא מכיר את הנפשות הפועלות, אבל אני לא מבין למה לא מפרידים בן מערכת ההסעות של החיילים לזו של האזרחים. מנהל התחנה אמר לי שיש הסעות לחלק מהבסיסים, אז אולי צריך משטרה צבאית שתאכוף את זה שחיילים יעלו רק על האוטובוסים המוקצים להם. (לי דרך אגב לא הייתה הסעה לבסיס) עד שיקצו כיסא לכל חייל אולי כדאי להציב משטרה צבאית שתשמור על הסדר של החיילים העולים על האוטובוס, אני ממש התביישתי ללבוש מדים ביום ראשון בגלל ההתנהגות של החיילים. יכול להיות שאני טועה, ובזמן שיש הרבה מסכנים והרבה בעיות ביטחון לא ניתן להשקיע בכיסא אוטובוס לכל חייל ואזרח ביום ראשון (או לפחות חמצן!!!!). נ.ב המצב באוטובוסים שמגיעים לב"ש מהמרכז ביום ראשון לא הרבה יותר טוב!!!!
בתור חיילת משוחררת ששרתה ברצועת עזה
ועלתה על קו 36 הבלתי אפשרי בעליל ולאחר ההתנתקות על קו 379 נורא נורא הכעיסה אותי ההודעה שלך אני לא יודעת מתי היית חייל או מה היה הנוהל בזמן הזה אבל ההתנפלות הזו שאתה מתאר כמכוערת וולגרית היא הכרחית תאמין לי .. שום חייל לא שש להגיע לבסיס שלו כמו שאתה מדמיין לעצמך בגלל המלחמה. לרוב הקווים אין אלטרנטיבות, יפי הנפש שאומרים שיש הסעות- טועים. לא לכל בסיס יש הסעות, רוב הבסיסים שכן יש הסעות הן מקוטלגות לפי יחידות ככה שלא כל החיילים יכולים להגיע, וגם ההסעות- בשעה מוקדמת באיזור נידח. אז לא כולם יכולים להגיע. הבעיה היא בחברות האוטובוסים ובמשרד הבטחון לא בחיילים שום חייל לא יעמוד בצד עד שכולם יעלו כדי להיות עדין ולא אלים ואז יאחר לבסיס ויקבל ריתוק על זה ככה זה, עד שלא יהיה פתרון אחר לומדים לחיות עם זה או לומדים להידחף
 

mister K

New member
כל מילה בסלע!

בתור חיילת משוחררת ששרתה ברצועת עזה
ועלתה על קו 36 הבלתי אפשרי בעליל ולאחר ההתנתקות על קו 379 נורא נורא הכעיסה אותי ההודעה שלך אני לא יודעת מתי היית חייל או מה היה הנוהל בזמן הזה אבל ההתנפלות הזו שאתה מתאר כמכוערת וולגרית היא הכרחית תאמין לי .. שום חייל לא שש להגיע לבסיס שלו כמו שאתה מדמיין לעצמך בגלל המלחמה. לרוב הקווים אין אלטרנטיבות, יפי הנפש שאומרים שיש הסעות- טועים. לא לכל בסיס יש הסעות, רוב הבסיסים שכן יש הסעות הן מקוטלגות לפי יחידות ככה שלא כל החיילים יכולים להגיע, וגם ההסעות- בשעה מוקדמת באיזור נידח. אז לא כולם יכולים להגיע. הבעיה היא בחברות האוטובוסים ובמשרד הבטחון לא בחיילים שום חייל לא יעמוד בצד עד שכולם יעלו כדי להיות עדין ולא אלים ואז יאחר לבסיס ויקבל ריתוק על זה ככה זה, עד שלא יהיה פתרון אחר לומדים לחיות עם זה או לומדים להידחף
כל מילה בסלע!
אני משרת באוגדת עזה מזה שנה ויצא לי להיות נוסע קבוע בשני הקווים האלה. קו 036 ז"ל מאשקלון לגוש קטיף היה הגרוע מכולם! רק 5 נסיעות ביום, כשעל כל אוטובוס הצליחו לעלות בערך חצי מהחיילים שחיכו ואילו היתר נאלצו לחכות שעות על מנת לנסות להידחס לאוטובוס הבא. אפשר לומר שזה היה הקו השנוא עלי באגד! גם בקו 379 המצב בימי ראשון וחמישי נוראי ועל כך כבר כתבתי פה לא פעם (את 379 אפשר לתגבר בקלות, בניגוד לקו 036 שהיה ממוגן ירי).
 

eman70

New member
צריך לחזור לנסוע בטרמפים!

כל מילה בסלע!
אני משרת באוגדת עזה מזה שנה ויצא לי להיות נוסע קבוע בשני הקווים האלה. קו 036 ז"ל מאשקלון לגוש קטיף היה הגרוע מכולם! רק 5 נסיעות ביום, כשעל כל אוטובוס הצליחו לעלות בערך חצי מהחיילים שחיכו ואילו היתר נאלצו לחכות שעות על מנת לנסות להידחס לאוטובוס הבא. אפשר לומר שזה היה הקו השנוא עלי באגד! גם בקו 379 המצב בימי ראשון וחמישי נוראי ועל כך כבר כתבתי פה לא פעם (את 379 אפשר לתגבר בקלות, בניגוד לקו 036 שהיה ממוגן ירי).
צריך לחזור לנסוע בטרמפים!
בזמני נסענו בטרמפים. אז נכון שהיום יותר קשה לחצות את הארץ בטרמפים בכלל כל הכבישים המהירים והמחלפים שנוספו, אבל זה הרבה יותר בטוח היום. עזה מוקפת גדר, רוב השטחים מוקפים גדר, כבר עשר שנים אני חושב שלא חטפו חיילים, ולעומת זאת עשרות חיילים התפוצצו באוטובוסים ה"בטוחים" ועדיין , צבא הכסת"ח לישראל לא רוצה שחייליו יסעו בטרמפים - למה ? כי לקודקודים הרבה יותר קל להתמודד עם 100 חיילים מתים ומפוזרים בחתיכות קטנות, מאשר עם חייל חטוף אחד.
 

mister K

New member
לא מסכים!

צריך לחזור לנסוע בטרמפים!
בזמני נסענו בטרמפים. אז נכון שהיום יותר קשה לחצות את הארץ בטרמפים בכלל כל הכבישים המהירים והמחלפים שנוספו, אבל זה הרבה יותר בטוח היום. עזה מוקפת גדר, רוב השטחים מוקפים גדר, כבר עשר שנים אני חושב שלא חטפו חיילים, ולעומת זאת עשרות חיילים התפוצצו באוטובוסים ה"בטוחים" ועדיין , צבא הכסת"ח לישראל לא רוצה שחייליו יסעו בטרמפים - למה ? כי לקודקודים הרבה יותר קל להתמודד עם 100 חיילים מתים ומפוזרים בחתיכות קטנות, מאשר עם חייל חטוף אחד.
לא מסכים!
יש הרבה פקודות בצבא שאני לא מבין, אבל האיסור לנסוע בטרמפים מוצדק בהחלט! מסיבות מובנות לא אפרט את הידוע לי בנושא זה על גבי הפורום, אבל תאמין לי שאיום חטיפות החיילים עדיין קיים ובגדול!
 

fireman

New member
אם רק היית יודע כמה "חטיפות"

צריך לחזור לנסוע בטרמפים!
בזמני נסענו בטרמפים. אז נכון שהיום יותר קשה לחצות את הארץ בטרמפים בכלל כל הכבישים המהירים והמחלפים שנוספו, אבל זה הרבה יותר בטוח היום. עזה מוקפת גדר, רוב השטחים מוקפים גדר, כבר עשר שנים אני חושב שלא חטפו חיילים, ולעומת זאת עשרות חיילים התפוצצו באוטובוסים ה"בטוחים" ועדיין , צבא הכסת"ח לישראל לא רוצה שחייליו יסעו בטרמפים - למה ? כי לקודקודים הרבה יותר קל להתמודד עם 100 חיילים מתים ומפוזרים בחתיכות קטנות, מאשר עם חייל חטוף אחד.
אם רק היית יודע כמה "חטיפות"
מבצעת המשטרה הצבאית בטרמפיאדות.... כל חטיפה שכזו הייתה יכולה להיות חטיפה שמבוצעת ע"י גורם עויין ולכן הענישה במקרים כאלו היא קיצונית מאוד.
 

eman70

New member
הייתה יכולה להיות? עובדה שהיא לא.

אם רק היית יודע כמה "חטיפות"
מבצעת המשטרה הצבאית בטרמפיאדות.... כל חטיפה שכזו הייתה יכולה להיות חטיפה שמבוצעת ע"י גורם עויין ולכן הענישה במקרים כאלו היא קיצונית מאוד.
הייתה יכולה להיות? עובדה שהיא לא.
למעשה היום הסיכוי לחטיפה הרבה יורת קטן מאשר כשאני הייתי בצבא (סוף שנות ה80 תחילת ה 90), כי מספר הפלסטינים שמסתובבים בתחומי הקו הירוק הרבה יותר קטן, והדרכים הרבה יורת חסומות. הרי בזמנו לא היו שום מחסומים בין הערים הפלסטיניות לבין ישראל. היום המצב הזה שונה לחלוטין. אולי הפלסטינים מאוד רוצים לבצע חטיפות, אבל הם פשוט לא יכולים. בודאי של בדרך מבאר שבע למצפה (מצד שני גם לתפוס טרמפ בדרך הזו זה לא פשוט, ויש סכנה רצינית של למות בצמא).
 

Lady T

New member
תסלח לי.... ../images/Emo31.gif

הייתה יכולה להיות? עובדה שהיא לא.
למעשה היום הסיכוי לחטיפה הרבה יורת קטן מאשר כשאני הייתי בצבא (סוף שנות ה80 תחילת ה 90), כי מספר הפלסטינים שמסתובבים בתחומי הקו הירוק הרבה יותר קטן, והדרכים הרבה יורת חסומות. הרי בזמנו לא היו שום מחסומים בין הערים הפלסטיניות לבין ישראל. היום המצב הזה שונה לחלוטין. אולי הפלסטינים מאוד רוצים לבצע חטיפות, אבל הם פשוט לא יכולים. בודאי של בדרך מבאר שבע למצפה (מצד שני גם לתפוס טרמפ בדרך הזו זה לא פשוט, ויש סכנה רצינית של למות בצמא).
תסלח לי....

אבל אני מזועזעת באמת חינוך ללא לקחת טרמפים זה לא רק תחום צבאי !!!!!! זה מסוכן בכל כך הרבה דרכים לא רק הפלסטינים המחבלים רוצים אותנו נפגעים מה עם אנסים? רוצחים? סוטים? חולי נפש? לא חסר פגעים בעולם האיסור לעלות על טרמפים הוא משהו שחונכתי אליו עוד משהייתי ילדה ונערה צעירה אני פשוט קצת המומה שבן אדם בוגר חושב ככה, בלי שום קשר לנטיות פוליטיות או למצב בטחון של ארצנו
 

eman70

New member
מה אם אוטובוסים מתפוצצים?

תסלח לי....

אבל אני מזועזעת באמת חינוך ללא לקחת טרמפים זה לא רק תחום צבאי !!!!!! זה מסוכן בכל כך הרבה דרכים לא רק הפלסטינים המחבלים רוצים אותנו נפגעים מה עם אנסים? רוצחים? סוטים? חולי נפש? לא חסר פגעים בעולם האיסור לעלות על טרמפים הוא משהו שחונכתי אליו עוד משהייתי ילדה ונערה צעירה אני פשוט קצת המומה שבן אדם בוגר חושב ככה, בלי שום קשר לנטיות פוליטיות או למצב בטחון של ארצנו
מה אם אוטובוסים מתפוצצים?
רבה יותר אנשים נהרגו בתולדות המדינה באוטובוסים מאשר בטרמפים. לגבי נשים זה באמת יורת מסובך, כי יש את כל נושא האפשרות לאונס והטרדות מיניות, ואני חושב שתמיד המדיניות לגבי חיילות היתה שונה מלגבי חיילים. אבל מכאן ועד איסור גורף, הדרך ארוכה. לא כולנו כיפות אדומות, ולא כל הנהגים הם הזאב הרע. אבל מה אני אומר. נהפכנו לעם היסטרי מסוגר בעצמו. אפשר לראות את זה רק מצורת הבניה (למשל כמו שאי רואה בבאר שבע). פעם היו בונים בינייני שיכונים פתוחים לרחוב, הרבה פעמים על קומות כך שהולכי רגל היו יכולים לעבור מתחתם בימי קיץ חמים או ימי גשם. היום כל בניה חדשה נראת כמו מבצר סגור בתוך עצמו. אותי זה מעציב.
 

fireman

New member
הבניה על עמודים הולכת ונעלמת

מה אם אוטובוסים מתפוצצים?
רבה יותר אנשים נהרגו בתולדות המדינה באוטובוסים מאשר בטרמפים. לגבי נשים זה באמת יורת מסובך, כי יש את כל נושא האפשרות לאונס והטרדות מיניות, ואני חושב שתמיד המדיניות לגבי חיילות היתה שונה מלגבי חיילים. אבל מכאן ועד איסור גורף, הדרך ארוכה. לא כולנו כיפות אדומות, ולא כל הנהגים הם הזאב הרע. אבל מה אני אומר. נהפכנו לעם היסטרי מסוגר בעצמו. אפשר לראות את זה רק מצורת הבניה (למשל כמו שאי רואה בבאר שבע). פעם היו בונים בינייני שיכונים פתוחים לרחוב, הרבה פעמים על קומות כך שהולכי רגל היו יכולים לעבור מתחתם בימי קיץ חמים או ימי גשם. היום כל בניה חדשה נראת כמו מבצר סגור בתוך עצמו. אותי זה מעציב.
הבניה על עמודים הולכת ונעלמת
בגלל הבעייתיות שלה במקרה של רעידת אדמה, קומת עמודים הינה החוליה החלשה ביותר במבנה במקרה של רעידת אדמה וזו הסיבה שהיום לא בונים ככה.... לא עניין של הסתגרות כי אם בניה מתקדמת יותר שתואמת את הסיכונים של האזור.
 

eman70

New member
זה לא רק העמודים

הבניה על עמודים הולכת ונעלמת
בגלל הבעייתיות שלה במקרה של רעידת אדמה, קומת עמודים הינה החוליה החלשה ביותר במבנה במקרה של רעידת אדמה וזו הסיבה שהיום לא בונים ככה.... לא עניין של הסתגרות כי אם בניה מתקדמת יותר שתואמת את הסיכונים של האזור.
זה לא רק העמודים
(שאני יודע שהם בעייתיים בגלל רעידות האדמה, אבל הפסיקו עם זה עוד הרבה לפני שהיתה מודעות לזה). גם בתים ללא עמודים פעם היו פתוחים לרחוב. לעומת זאת היום כל ביניין נראה כמו מבצר עם חומה, שחסר רק חפיר מסיבי להם. תסתכל למשל על הביניינים שנבנים ברמות (על "הגדה" הצפונית של הדרך שנכנסת מגשר רגר לרמות), או הביניינים הגבוהים שבין וילות מצדה לרחוב יהודה הלוי, שאי אפשר בכלל להגיע אליהם מהרחוב, והם מפנים אליו ממש חומה. תשווה את זה עכשיו לבינינים לאורך רחוב הנשיאים או רחוב המשחררים או מצדה. זו תפיסת עולם שונה לגמרי. זה חזרה לימי העותמנים כשבנו שכונות בירושלים (כמו מאה שערים) שמבחוץ הן כאילו מוקפות חומה, נגד הפורעים. (ואני מתנצל אם אני לגמרי חורג מהמנדט של הפורום)
 

fireman

New member
גם הבניינים מול וילות מצדה

זה לא רק העמודים
(שאני יודע שהם בעייתיים בגלל רעידות האדמה, אבל הפסיקו עם זה עוד הרבה לפני שהיתה מודעות לזה). גם בתים ללא עמודים פעם היו פתוחים לרחוב. לעומת זאת היום כל ביניין נראה כמו מבצר עם חומה, שחסר רק חפיר מסיבי להם. תסתכל למשל על הביניינים שנבנים ברמות (על "הגדה" הצפונית של הדרך שנכנסת מגשר רגר לרמות), או הביניינים הגבוהים שבין וילות מצדה לרחוב יהודה הלוי, שאי אפשר בכלל להגיע אליהם מהרחוב, והם מפנים אליו ממש חומה. תשווה את זה עכשיו לבינינים לאורך רחוב הנשיאים או רחוב המשחררים או מצדה. זו תפיסת עולם שונה לגמרי. זה חזרה לימי העותמנים כשבנו שכונות בירושלים (כמו מאה שערים) שמבחוץ הן כאילו מוקפות חומה, נגד הפורעים. (ואני מתנצל אם אני לגמרי חורג מהמנדט של הפורום)
גם הבניינים מול וילות מצדה
(מגדלי נוף) וגם אותם בניינים שברמות בנויים על צלע הר...אותן חומות הם קחרות תומכים שאמורים לתמוך את הקרקע עליה בנויים אותם בניינים, ללא הקירות התומכים הללו לא היה ניתן לבנות את אותם בניינים. לא תמיד מקיפים בניינים בחומה בכדי לבודד אותם, לעיתים בדובר גם בהכרח הנדסי.
 
../images/Emo45.gif

הבניה על עמודים הולכת ונעלמת
בגלל הבעייתיות שלה במקרה של רעידת אדמה, קומת עמודים הינה החוליה החלשה ביותר במבנה במקרה של רעידת אדמה וזו הסיבה שהיום לא בונים ככה.... לא עניין של הסתגרות כי אם בניה מתקדמת יותר שתואמת את הסיכונים של האזור.
 

DarkMagic17

New member
תסלחי לי בעצמך../images/Emo31.gif../images/Emo28.gif

תסלח לי....

אבל אני מזועזעת באמת חינוך ללא לקחת טרמפים זה לא רק תחום צבאי !!!!!! זה מסוכן בכל כך הרבה דרכים לא רק הפלסטינים המחבלים רוצים אותנו נפגעים מה עם אנסים? רוצחים? סוטים? חולי נפש? לא חסר פגעים בעולם האיסור לעלות על טרמפים הוא משהו שחונכתי אליו עוד משהייתי ילדה ונערה צעירה אני פשוט קצת המומה שבן אדם בוגר חושב ככה, בלי שום קשר לנטיות פוליטיות או למצב בטחון של ארצנו
תסלחי לי בעצמך

אבל אל תשכחי שכל אותם אנסים וסוטים מאיימים בעיקר על בחורות שתופסות טרמפים, ולכן מן הסתם חונכת לא לתפוס טרמפים. לגברים יש הרבה פחות סכנה- חשבי על זה, יש הבדל בין אישה, לא הכי שרירית וחזקה, שתופסת טרמפ עם גבר, לבין גבר, חייל, די גבוה, די חזק (במקרה הכי גרוע... במקרה הטוב הוא אפילו קרבי- חזק ושרירי מאוד), וחמוש בנשק
איזה סוטה או אנס יכול לגעת בו במצב כזה
כך שמה שאת אומרת לא ממש רלוונטי כאן.
 

Lady T

New member
אהההה הבנתי !!!!!!

תסלחי לי בעצמך

אבל אל תשכחי שכל אותם אנסים וסוטים מאיימים בעיקר על בחורות שתופסות טרמפים, ולכן מן הסתם חונכת לא לתפוס טרמפים. לגברים יש הרבה פחות סכנה- חשבי על זה, יש הבדל בין אישה, לא הכי שרירית וחזקה, שתופסת טרמפ עם גבר, לבין גבר, חייל, די גבוה, די חזק (במקרה הכי גרוע... במקרה הטוב הוא אפילו קרבי- חזק ושרירי מאוד), וחמוש בנשק
איזה סוטה או אנס יכול לגעת בו במצב כזה
כך שמה שאת אומרת לא ממש רלוונטי כאן.
אהההה הבנתי !!!!!!
מה שאתה אומר בעצם זה לחנך את הצעירים של היום ואת החיילים שרק לבנות אסור לתפוס טרמפים בנים עדיף שכן יתפסו כי אז הלחץ על האוטובוסים ירד!!! בושה בכלל שהגבת את התגובה הזו כאילו שחסרים גורמים עוינים בעולם שהם לא פח"ע או אנסים אה כן אתה גם שוביניסט
 

שי חלצי

New member
האיום עדיין קיים וגדול

הייתה יכולה להיות? עובדה שהיא לא.
למעשה היום הסיכוי לחטיפה הרבה יורת קטן מאשר כשאני הייתי בצבא (סוף שנות ה80 תחילת ה 90), כי מספר הפלסטינים שמסתובבים בתחומי הקו הירוק הרבה יותר קטן, והדרכים הרבה יורת חסומות. הרי בזמנו לא היו שום מחסומים בין הערים הפלסטיניות לבין ישראל. היום המצב הזה שונה לחלוטין. אולי הפלסטינים מאוד רוצים לבצע חטיפות, אבל הם פשוט לא יכולים. בודאי של בדרך מבאר שבע למצפה (מצד שני גם לתפוס טרמפ בדרך הזו זה לא פשוט, ויש סכנה רצינית של למות בצמא).
האיום עדיין קיים וגדול
על הניסיונות לא מספרים בתקשורת. כמו כן נפוץ מאוד העניין של גניבת נשקים - ולא רק במקומות נידחים, אלא לפחות 3 פעמים השנה בתחנה מרכזית ב"ש.
 

Lady T

New member
../images/Emo31.gif../images/Emo31.gif

צריך לחזור לנסוע בטרמפים!
בזמני נסענו בטרמפים. אז נכון שהיום יותר קשה לחצות את הארץ בטרמפים בכלל כל הכבישים המהירים והמחלפים שנוספו, אבל זה הרבה יותר בטוח היום. עזה מוקפת גדר, רוב השטחים מוקפים גדר, כבר עשר שנים אני חושב שלא חטפו חיילים, ולעומת זאת עשרות חיילים התפוצצו באוטובוסים ה"בטוחים" ועדיין , צבא הכסת"ח לישראל לא רוצה שחייליו יסעו בטרמפים - למה ? כי לקודקודים הרבה יותר קל להתמודד עם 100 חיילים מתים ומפוזרים בחתיכות קטנות, מאשר עם חייל חטוף אחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה