הגיע הזמן ש CINAME 4D תקבל את הכבוד שמגיע לה

orenvfx

New member
הגיע הזמן ש CINAME 4D תקבל את הכבוד שמגיע לה

חברים יקרים אני במהלך 3 שנים טיילתי בין תוכנות תלת שונות. עבדתי ב 3D MAX ואז למדתי MAYA וכבר חצי שנה אני עובד על CINEMA 4D אני הבנתי מהפורום הזה שהתוכנה לא נחשבת לתחנת עבודה בארץ שלנו לצערי גם לא מעבירים קורסים במכללות עליה דבר שמאוד חבל לדעתי!! התוכנה מדהימה וזה נכון שאסור להשוות תוכנות אבל ברצוני לגעת בנושא שהוא הרינדור אני מצרף כאן דוגמא לסיצנה שביניתי איתה כולל GI כולל HDRI כולל משחקי פוקוס בעדשה זמן כולל של רינדור לפריים כולל הכל - 18 שניות!!! זה מטורף מהנסיון שלי עם מקס ומאיה דבר כזה כולל הכל היה לוקח 5 דקות של קריעת מעבד לפחות! זהו אנשים יקרים, הייתי חייב לפרוק את זה לאחר שהבנתי שאין סטודיו גדול בארץ שעובד עם התוכנה המדהימה הזו!
 

galrt

New member
עם כל הכבוד

אם זה לקח לך חמש דקות לרנדר אתה עושה משהו ממש לא נכון תוכנה מעולה לעשות כדורים כן או לוגו מסתובב או איזה טקסט בטח תוכנה יותר מועילה...אבל תנסה לעשות משהו מורכב שצריך להבנות על ידי כמה אנשים במקביל אז תבין למה עובדים בעיקר עם מאיה
 

מיכאל ג

New member
תראה, עם כל הכבוד,

זה שאתה אומר שזה לוקח חמש דקות במקס או מאיה לא הופך את זה לנכון. זה תלוי בכל כך הרבה משתנים שאנחנו לא יודעים - החל ממנוע הרינדור (סקאנליין? ויריי? מנטל ריי?), המשך בסוג הטכניקה שהשתמשו בה (כמו למשל איזה סוג של BLUR זה, פוסט פרוססינג לפי ZBUFFER או רנדור DOF אמיתי). וכלה בפרמטרים השנים לאיכות הרינדור. לבלנדר למשל יש רינדור סופר מהיר של סוג מסוים של צל, אבל למרות שהוא נראה טוב הוא ממש לא מדויק פיזית! ובלי קשר, נראה לי שאתה לוקח קשה את זה שלא משתמשים כאן בסינמה. זה לא כי שונאים את התוכנה או לא מכירים אותה - יש עניין של סטנדרטיזציה, לכל סטודיו שווה להחזיק את אותן התוכנות שיש לכל הסטודיואים האחרים, כדי שיהיה אפשר במקרה הצורך להעביר מידע, וגם כי זה מה שהעובדים מכירים. זה בעיה של ביצה ותרנגולת... אבל ברגע שמשהו השתרש קשה מאוד לשנות אותו, בלי קשר לאיכות של התוכנה, כמו מטרים ואינצ'ים או נהיגה בצד ימין או שמאל.
 

professional CG

New member
שים את הדברים על השולחן.

טוב, דבר ראשון, אני מצטרף לאלה שדיברו מעלי. מחזק כל מילה. אני לא עובד עם סנימה 4D, אבל כן בדקתי אותה לעומק תקופה, מתוך סקרנות. ואכן הרנדריגנ שלה מהיר מאוד. היא נהדרת למטרות הProduct design, ויש לה הרבה פלוסים כמו המחיר שלה. אבל רמת הקאסטומייז שלה שואפת לאפס, ואם כבר תוכנה זולה עם מנוע רינדור אימתני אז יש לך את Lightwave, שנוסף על סנימה יש לה גם ארסנל של פלאגאינים חינמיים ברשת. שוב, כמות הקאסטומייז והאפשרויות המצויות במאיה ו 3ds max זה עולם אחר מסנימה, וסטודיו מרגיש בטוח עם כלי כמו 3ds max. גם אנשים שעובדים בסטודיו נתקלים בבעיות שלפעמים התשובה אלייהן נמצאת בגוגל. וברוך ה', המילה 3ds max בגוגל + כל דבר אפשרי = תשובה מיידית. אני כן רוצה לגעת משו חשוב שהבחור פה העלה, אולי מבלי להתכוון. אין בארץ פתיחות לPiplines אחרים מלבד העבודה על מאקס. פה ושם מאיה. וזה באמת חבל. התמקצעתי בXSI ו Lightwave. ולאחר מכן העמקתי שנה וחצי ב MAYA ו 3ds max. (מה שנקרא למידה זריזה, חיפוש מקשים והבנה של איך זה עובד במאקס לאומת מה שהכרתי קודם) וברור לי היום, אחרי שעבדתי בכמה מקומות, שעולם התלת הוא עולם גדול, והעבודה על 3ds max היא לא תמיד היעילה (או לא קרובה ללהיות יעילה) בשביל הסטודיואים, ומחכה להם מעבר לפינה פתרון טוב יותר ומהיר יותר באופן משמעותי. ושוב, ללמד את הצוות כלי אחר זה כבר פחות יעיל, עדיף להישאר עם מה שעובד והלקוחות מרוצים, רק בא להגיד שמכירים מעט מאוד דברים בארץ חוץ מעבודה על 3ds max. יש הרבה מקומות קטנים בארץ (וגם לא כל כך קטנים), שעושים הדמיות ליזמים, אדריכלות, עיצוב מוצר, לפעמים פלאפונים מעופפים. שפשוט חבל שמחזיקים תוכנה כמו 3ds max והסאבסקריפשיין היקר של אוטודסק. ^זאת במקום לשים עמדות עם MODO, שלמטרות שציינתי למעלה זה כלי מדהים, בעיני מדהים ממאקס בכמה רמות. (לצורך העניין, למטרות האלה גם מכל תוכנה אחרתך). אבל שמות כמו MODO אפילו לא עולים בארץ, סטודנטים יוצאים מIAC ולא יודעים מה זה MODO, בעוד שהתוכנה הזו מחזיקה כמה מהגישות עבודה החכמות ביותר שהומצאו לגבי מידול ורינדור. אפשר לראות הבדל של עשור מבחינת זרימת עבודה בין MODO ל 3ds max" למי שהעמיק. אין מה לעשות, דברים מתקדמים. חברות פיתוח של התוכנות השונות עושות לקחים וממציאות כילים חדשים יותר ויעילים יותר. (Modo, lightwave core, ** the new blender 2.5) גם מנטאל ריי הוא סטנדרט, אבל הוא כמו עגלה ישנה ומתפרקת. אם להשוות אותו למנועי רנדר אחרים שמגיעים עם התוכנות כמו Lightwave 3d, modo.... (שלא ניכנס בכלל למנועים חיצוניים כמו VRAY ו Final render המדהימים). לפותח השרשור, אם אתה מחפש עבודה בארץ תתחיל ללמוד 3ds max ולהעמיק בה כמה שיותר. גם בחו"ל Cinema לא הכי פופולרית ביחס למאקס או MAYA. שאני עובד מול לקוחות שאין להם קשר לעולם התלת, אני מבצע מולם את העבודה בXSI. שאני עובד מול סטודיואים או בתוכם כשכיר, אני עובד על 3ds max, זה מה יש.
 

drorlazar

New member
אחת התוכנות שהכי כיף לי למדל איתה היא

סיילו של נברסנטר silo nevercenter תוכנה פשוטה למידול ופיסול, כייפית, פשוטה ללמידה, לקח לי אשכרה רבע שעה להבין אותה ואחר כך להתחיל לייצר בה דברים. העלות שלה גובלת באבסורד. והתוצרים שלה אחלה בפלה.. שווה ניסוי.. http://www.nevercenter.com/silo/
 

d r e a m i e

New member
באמת מיותר להכנס להשוואות כאלה.

לדעתי אין תוכנה מנצחת. מפאת הצניעות אני לא אזכיר במשך כמה שנים אני נודד בין תוכנות שונות אבל בסופו של דבר צריך לזכור שסה"כ מדובר בתחום שבו אתה עוסק. אם אתה רוצה להתפרנס אז מה שבאמת חשוב זה להתגמש לפי מה שהולך בשוק. בכללי אף מעסיק לא ירצה עובד שיתחיל לעבוד אצלו ורק יקטר שבתוכנה אחרת זה יותר טוב. כשיצא לי בזמנו לחפש אנשים נדהמתי מכמות האנשים שהכריזו שהם מעוניינים לעבוד רק על מאיה או רק על מקס וכ"ו בין אם זה מתחילים או מנוסים יותר. באמת זה מה שחשוב? או שחשוב יותר להתפרנס, להכנס למקום טוב עם אנשים בראש טוב ולהתמקצע.. בכל תוכנה יש file \ open וגם Save. זה מה שחשוב. כל השאר זה זניח.
 

tzahi1980

New member
מסכים איתך שאין טעם להשוות

וגם אני נדדתי בין תוכנות כמו איזה הומלס, בציפיה ותחינה שהתוכנה תעשה קסם והופ, הסצינה גמורה. עד שהבנתי שזו לא התוכנה זה המשתמש, ולכל אחת היתרון וחיסרון, וסיימנו עם הקלישאות לערב זה. יש לי יחסי אהבה/שנאה עם המקס, ותמיד מצאתי עצמי חוזר אליה כמו בעל בוגדני שהבין שאין לו מה לחפש אצל המאהבת ( אני בשוונג היום :) ), רק דבר אחד אני מתקשה להתמודד איתו.. ודרור, מני וכל מנוסי המקס והפתרונות, איך אתם מתמודדים עם העובדה שמקס דופק סצנות? בין אם זה לאחר קריסה או הפסקת חשמל. נהייתי כמו סכיזופרן שומר גירסאות גיבוי כל כמה דקות מחשש שהמקס ישחק לי אותה. מני, אני מכיר אותך שנים כמקסיסט, קרא לך פעם שהמקס דפק לך סצנה באחד הפרויקטים שלך?
 

d r e a m i e

New member
זה נדיר שזה קורה..

לא משהו שמייחד רק את מקס כי גם במאיה קרה לי שנדפקו סצנות. אבל בכל מקרה אם זה קורה לך לעיתים קרובות אז יש לך איזו בעיה.. יכולות להיות לזה כמה וכמה סיבות. קודם כל תעיף את כל הפלאגינים שאתה לא ממש חייב ותבדוק גם אם יש עדכון לפלאגינים שאתה כן משתמש בהם. כדאי אולי גם לשדג למקס חדשה יותר ולהתחיל איתה נקי עם כמה שפחות כלים חיצוניים (באמת שלא חייבים יותר מדי). תשנה את ה autobackup לכ20 קבצים (ככה תמיד תוכל לחזור אחורנית מספיק - הדיפולט 3 שיש ממש לא מספיק). תעשה את הinterval לכ10 דקות. היתה תקופה שהייתי אוהב לעבוד עם compress on save שזה מכווץ את הקובץ מקס משמעותית אבל מצד שני זה מאט את השמירה ובסצנות כבדות זה מעיק. לעיתים גם אם יש קובץ שמקריס את התוכנה בזמן פתיחה, אפשר עדיין להכניס את כל התוכן שלו לסצנה חדשה ע"י Merge..
 

drorlazar

New member
אני שומר כמו מטורף....

יש לי קיצור לשמירה+ ככה שיכול להיות בפרויקט שיהיו לי הרבה קבצים אבל אני בטוח שאני אוכל לחזור אחורה. אני גם לא מדליק את הדחיסה בעת שמירה, אחרי שהפרויקט נגמר אני דוחס את כל הקבצים ומשאיר בחוץ רק קובץ אחרון. בנוסף אני גם שם את השמירה אוטומטית על 5 דקות עם 10-12 גרסאות, ככה יוצא שאני יכול לחזור אחורה שעה בלי שום בעיה ואני לא מאבד מידע בזמן נפילות/קריסות. חוצמזה... אני לרוב מתחיל לעבוד בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות ומנסה להגיע לפתרון שאני צריך להגיע אליו. אחרי שמצאתי פתרון בצורה פשוטה אני ניגש ליישם אותו על הסצנה שאני צריך לייצר. ככה יוצא שאני לא מבזבז זמן על סצנות כבדות ובדיקות, אלא מגיע לפתרון בצורה מהירה.
 
אני די זונה של תוכנות. מכניס אליי הכל. בתכלס

מה שעומד לך מול העיניים זה התוצר הסופי ואתה פשוט משתמש בחוזקות של כל תכנה ותכנה (במיוחד כשהיום ההמרות נעשות בצורה טובה). אני מניח שזה מתאפשר דוקא בגלל העיסוק ב-SFX. העניין הוא שזה עובד יפה כפרילנסר מול לקחות פרטיים, או לקוחות שמול עיניהם עומד התוצר הסופי. מול אולפני פוסט זאת מנגינה אחרת לגמרי.
 

alio3d

New member
אני איתך חבר, ובתור עצמאי, אני זוכה לעבוד...

עם מה שאני אוהב. כן כן חברים, תרדו מהעץ הגבוה, ותהיו יותר אוביקטיבים. כל אחד יש לו את ההעדפות שלו, ואתם לא צריכים להגיד לי או ל orenvfx מה להעדיף ובמה לעבוד. שאתה מחפש עבודה כשכיר מעמידים לך עובדה, אבל כעצמאי למי אכפת! די עם ההכתבה של השוק, אף אחד אין לו מונופול על שום תוכנה, יש שוק חופשי ותעדיפו מה שבא לכם באמת, ולא בגלל שהשוק קובע. את השינוי רק אנחנו יכולים לעשות, ועל בסיס זה תשתנה התפיסה בארץ לגבי התוכנה הזאת. אני לא מסכים שזו תוכנה שמתאימה רק ללוגואים מסתובבים או ל Production design , אני עצמי עשיתי כבר דברים הרבה יותר מורכבים מאלה. ואם כבר לדבר על קאסטמייזינג, אז יש לסינמה היום הרבה יותר מה להציע מבעבר. יש המון פלגאינים חינמיים, ויש גם המון בתשלום, אבל השוק נפתח אליה, והיא לא שונה מאף תוכנה מקצועית היום. יש לסינמה היום Vray, Final Render, Maxwell כדוגמה, יש לה את היכולת לכתוב סקריפטים נהדרים Coffee, Expresso, יש לה מודולס כמו Thinking Particles, Pyrocluster, Mocca גרסת המוקה היא כלי נהדר לאנימצית דמויות ויש בידי טוטוריאלס נהדרים למי שמתחיל עם זה. יש לה Hair, Mograph, Dynamics ומעל הכל כלי מידול נהדרים. מה אפשר לבקש עוד? אז יש למקס פונקציות בלעדיות משלה, יש למאיה יכולת עבודה עם צוות שלם, לכל תוכנה יש את היתרונות שלה, וכל אחד צריך למצוא מה שהכי מתאים לו, ומאחר והסינמה מתאימה לי, נוחה לי ועושה את עבודתה נאמנה, בלי נפילות ובלי תקיעות ובלי סטיות ועם כל הנוחות שבה, אז בחרתי בה. אז אורן יקר, תבחר במה שאתה אוהב, ואם זה יקדם אותך בחיים, כמו שזה מקדם אותי, אני אשמח בשבילך. שיהיה לך בהצלחה ממני alio3d
 

orenvfx

New member
פששש תגובה טובה

פששש איזו תגובה מושקעת!! יפה אהבתי אנשים פה חושבים שיש לי טענות לגבי תוכנות אחרות אני למשל יצא לי לעשות עם מקס דברים נהדרים אבל במה שבאמת רציתי לגעת זה עניין הרינדור זמן = כסף אין שום ויכוח שסינמה מהירה בכמה מידות מכל חברותיה (עם תמונה סופית ריאליסטית) בניתי סצנה של זרוע של רובוט במקס ובמקביל את אותה סצנה בניתי בסינמה החומרים היו זהים מנטל ריי נגד האדבנסד רנדר של סינמה התוצאות חד משמעיות, גם במקס וגם בסינמה היו תוצאות מדהימות! אבל החיסכון בזמן היה אדיר 10 שניות סרטון מקס - מנטל ריי- 40 דקות סינמה - 3 דקות אותה איכות כולל GI
 

professional CG

New member
40 מול 3

הגזמת, אתה פשוט לא יודע לעבוד במנטאל : ) תביא את הסצנה אני אנסה לרנדר אותה נראה מה יצא. תייצא לי קובץ collada ל XSI, ורפרנס JPG. אני אגיע לתוצאה ביחס הרבה יותר נמוך מ 40-3, עם כל הכבוד הראוי. איזה מעבד יש לך ?
 
למעלה