הדבקת מרצפות - מי יודע?

מיכלקו

New member
הדבקת מרצפות - מי יודע?

אנחנו עומדים לבצע הדבקה של מרצפות גרניט פורצלן בחדר אחד בלבד בבית. ההדבקה היא ע"ג רצפת טראצו ישנה (שלא הצלחנו להחיות אחרי שהיה עליה שטיח מקיר לקיר). אנחנו עומדים לקחת פועל סיני שיעשה את העבודה, ואני רוצה לדעת כמה זמן לוקחת עבודה כזו. האם יש איזשהו זמן המתנה? באתר של מרכז הבניה כתוב שאת הרובה שמים רק אחרי 7-10 ימים. וכן כתוב שאחרי סיום העבודה צריך להמתין מס' ימים, לא לדרוך על הרצפה ולא לבצע במקום עבודות אחרות (צבע וכד'). נכון או לא נכון? שאלה נוספת: באיזה צד של החדר מקובל לבצע את חיתוך המרצפות? האם משתמשים במרצפות השלמות בכניסה לחדר, ובחתוכות בחלק הרחוק מהכניה, או להיפך? אותה שאלה לגבי רוחב החדר: האם חותכים בצד שקרוב לכניסה ומאחורי הדלת, או בצד הרחוק? תודה.
 
מרצפות

אם אתם מרצפים רק את החדר הזה אז הריצוף מתחיל ממפתן הדלת וחיתוך המרצפות נעשה בפינה הרחוקה מהדלת. בקשר לשאלה של כמה זמן לחכות רצוי להקשיב ליצרן הוא תמיד יודע מה טוב. בקשר להמתנה של 7-10 יום כניראה הוא מדבר על החומר ששמים לפני הנחת הדבק והמרצפות זהו חומר אם תכונות דומות לטיט והוא צריך זמן כדי לבצע תהליך שנקרא אשפרה או במילים עבריות ייבוש. צריך להמתין זמן מסויים לפני שדורכים על הרצפות כי הן עלולות לשקוע או אפילו להשבר עד שהדבק מסיים את תהליך ההתקשרות וההתקשות שלו. בקיצור מכול העניין הזה כדאי להקשיב להוראות היצרן ולעשות בדיוק מה שכתוב גם כדי להיות על הצד הבטוח וגם אם משהו חס וחלילה קורה לרצפות תוכלו לקבל זיכוי כספי.
 

mipkin

New member
שים לב שגובה החדר ישתנה../images/Emo70.gif

וזאת על שום הדבקת אריח על אריח...כלומר לקחת בחשבון חיתוך של תחתית הדלת או....דלת חדשה, אלא אם כן, מה שלא כל כך הגיוני בעיני, הדלת נפתחת החוצה מן החדר ולא אליו
 
חוקי רצוף../images/Emo65.gif

כשניגשים למלאכת הריצוף יש לדאוג שהחיתוכים יהיו במקומות הניסתרים אשר מתוכננים שם רהיטים, וכמובן במקומות הכניסה או החשופים יש לדאוג שתהיינה המרצפות השלמות. בעיקרון כל רצף מיומן מאוד בכך.
 
למעלה