הדיון הראשון בפורום- דיקטטור או חבר

urieven

New member
הדיון הראשון בפורום- דיקטטור או חבר

האם מנהל צריך להתנהג עם עובדיו ביד קשה והיחסים היחידים איתם הם יחסים פורמלים גרידא או שעליו להיות חבר של העובדים שלו ולשוחח איתם גם שיחות א-פורמליות?
 

pop007

New member
תגובה מיוחדת

לא מחייב והשאלה איזה סוג של עבודה ! ישנם מקומות וישנם מקומות אבל מניסוני בעבודות שונות צריך לדעת להפריד בין עבודה לבין חברות מחוץ לשעות העבודה וזה כולל את שני הצדדים ( גם את המנהל וגם העובד ) כל עוד שזה נשמר בצורה כזאת אין בעיה, מה שהכי חשוב לא לערבב בין השניים ואז זו יכולה להיות מערכת נפלאה קצת מורכבת אבל מערכת ! עד כמה שידוע לי ישנם הרבה מקומות,שהצליחו בגלל שהמערכת יחסים עם המנהל או בעל הדרגה הבכירה בעסק נהיו חברים . שוב השאלה איך מגיבים למערכת הזאת !!!
 

pop007

New member
המשך תגובה !

ברגע שהמנהל והעובד יוצרים קשר חברי יותר קל להם לדעת את רצונותיו של השני וגם העבודה מתנהלת בכיף ....... וכשכיף לעובד התפוקה שלו הרבה יותר גבוהה מאשר שהוא מגיע לעבודה כי הוא חייב או צריך !!! מאוד חשוב עם איזה הרגשה מגיעים לעבודה ( גם המנהל וגם העובד ) ! תארו לעצמכם להגיע למקום שכיף לכם ............. ההתיחסות ללקוחות ( במידה ויש ) אחרת אתם מחייכים יותר אתם עובדים בכיף וזה גם נראה אחרת כלפי הלקוח מאשר שאתם מגיעים בצורה השניה . תנסו ותיווכחו !!! ההמשך יבוא .............. 007
 

dw2322

New member
תלוי בסוג העבודה

בחברות בהן ההון האנושי הינו המפתח (חברות הייטק למשל) מאד לא מומלץ לרדות באנשים, אחרת הם עלולים לעזוב והעסק יתמוטט. בחברות ייצור (מתפרה למשל) יותר קל להפעיל יד נוקשה, כשצריך (לא סתם, שכן עדיין עדיף עובד מרוצה בעל ניסיון מאשר הצורך לנהל תחלופת עובדים תכופה).
 

urieven

New member
לא מדובר רק על יד קשה או רכה

האם תתן לקשרים א-פורמלים, קשרי ידידות להתפתח עם עובד?
 

av_i_va

New member
דיקטטור - זה קצת מוגזם

להיות מנהל זה מקצוע. צריך לדעת לשלב בין מנהיגות לבין חברות, כשהמנהיגות היא בעדיפות וה-"חברות" בערבון מוגבל. היתי מכנה זאת ידידות או הכרות אישית ולא חברות. אצלי זה עובד כך: במשרד שלי - היחסים הם יחסי עבודה. מחוץ למשרד, ידידות. יחד עם זאת, דלת משרדי פתוחה בכל שעה ולכל בעיה.
 

urieven

New member
אבל האם זה לא מפריע אח"כ

אני אתן מצב היפותטי! אדם שיש לך קשרי עבודה בזמן העבודה ואחריה אתם בקשרי ידידות. האם לדוגמא במצב שאת צריכה לפטר את האדם הנ"ל לא תהיה לך בעיה??
 

dorlim

New member
כן ולא....

מראש לא הגדרתי את מערכת היחסים עם הכפיפים כ"חברות", אלא כ"ידידות" או "חברות לעבודה". אני לא רואה טעם ביצירת מערכת יחסים "חברית" עם כפיפים מעבר לשעות העבודה. כן, יש מקום לפתיחות ולאפשרות של העובדים לשתף ולספר גם דברים אישיים שאינם נוגעים למקום העבודה וכן יש מקום להרים טלפון ולהתעניין במצבו של העובד (שחלה, שילדה, ש....) אבל בכל אלו אין מימד של חברות. מערכת יחסים שכזו משפרת את הקשר עם העובד ואני מאמינה שמשפרת את שביעות רצונו ממקום העבודה ולכן גם את שביעות רצון הממונים מהעובד עצמו...מה גם שכשמכירים את העובדים אפשר יותר בקלות לדעת איך להפעיל כל אחד מהם באופן מיטבי המתאים לו. מעבר לכך, פיטורין זו שאלה אחרת לחלוטין. מאמרים רבים נכתבו על השאלה למי יותר קשה בפיטורין למעביד או לעובד... אין ספק שזו מעמסה נפשית בכל מקרה גם כשמכירים את העובד וגם כשלא (ברור שכשהיחס לעובד נע על הסקלה שבין אדישות ליחס שלילי, הפיטורין קלים יותר למעביד)
 

av_i_va

New member
dorlim - כל מילה אמת.

אחד הדברים הכי קשים בעבודתה של מנהלת, זה לפטר עובד. אני לא ישנה לילות לפני, ושוקלת אלפי שיקולים. מנסה כל דרך אפשרית להימנע....
 

urieven

New member
אז בעצם אתה אומר לא ליצור...

אז אתה בעצם אומר לא ליצור קשרי חברות יותר משלום שלום וחג שמח עם כפיפים?
 

פרומיק

New member
ברכות לפורום

ברכות למנהל הפורום ולמשתתפים בו. ביחס לייחסי מנהל - עובד חברות, ידידות יכולים להיות, הכל תלוי באנשים עצמם וביכולות שלהם להבהיר את הגבולות האישיים מתוך כבוד ופתיחות אחד לשני. נשמע אוטופי, לא?
 
היחס למנהל

חשוב מאוד לשמור על יחסי עבודה תקינים ולא תמיד לנהוג בקשיחות על מנת ליצור סביבת עבודה נעימה.
 

yona

New member
דיקטטור או חבר

במדינה דמוקרטית אין מקום למנהל שמתנהג לעובדיו ביד קשה. הסיבה ברורה כי לעובדים יש הבחירה לעזוב מקום עבודה כזה. מנהל יכול להשיג דברים מעובדיו גם בנועם, תלוי באישיות שלו. אם הו דמות של מנהיג, כל בקשה שלו תביא לכך שהעובדים ימהרו למלא אותה. בכל מקרה מנהל צריך שיתוף פעולה של עובדיו. המקום לחברות ולשיחות הלא פורמליות אינו בזמן העבודה ועל חשבון המעביד. מנהל יכול להיות נוקשה בזמן העבודה ולהפוך עורו ביציאה להפסקת האוכל או אחר העבודה. אם כל העובדים יבינו שיש שתי פנים למראה ישפיע הדבר לטובה על יחסי העבודה
 
למעלה