הדין הפלילי והפרייה חוץ גופית?

הדין הפלילי והפרייה חוץ גופית?

מקריאת הדיווחים האחרונים לפיהם נעצרו שני רופאים ישראלים ומכובדים ברומניה עולה ומתחדדת השאלה האם הדין הפלילי הינו הפורום המתאים לאכיפת תחום ההפרייה החוץ גופית? מכוח פקודה מנדטוריות הותקנה, בין היתר, תקנה בנושא הפריית ביציות ולפיהן לא ניתן לקבל שכר בתמורה לתרומת ביצית. לכאורה העובר על תקנות אלו, הן ה"תורמת" והן מבצע הפעולה והצוות מבצעים עבירה פלילית. האומנם המצב הקיים ולפיו נשים רבות בישראל נאלצות לנסוע לארצות אחרות, תוך לקיחת סיכון מיותר, הינה המצב הרצוי במדינה מתוקנת? מדוע נשים צריכות להוציא כספים רבים, הן עבור הנסיעה וכו' והן עבור הגורמים המלווים והנלווים לכך, ואף להסתכן - לכאורה - בטיפול רפואי נחות יותר? מדוע אותן נשים ורופאים צריכים להפליג למחוזות רחוקים רק בכדי שלא להימצא במצב של הפרת הדין הפלילי? מדוע בכלל הדין הפלילי אמור לעסוק בנושא זה? קל וחומר בשעה שהדבר נעשה בהסכמה, בידיעה, בפיקוח ותחת ההנחה שכולם מרוצים, מבינים ורוצים את הדבר? מדוע עד לעצם היום הזה המחוקק נמנע מלתקן תקנות ריאליות ועדכניות למציאות השוררת? אשמח לשמוע את דעתכם.
 

adariaaa

New member
זה הכי תמוהה בעיני, שכן מדינת ישראל

מקדישה כל כך הרבה לעניין הדמוגרפי היהודי. כל כך מקדמת ילודה והיא ממובילי המחקר המדעי בתחום איך זה שהחוק על תרומת ביציות נשאר בעינו? מאוד מוזר או כמו בכל מקום אחר, צריך ללכת בעקבות הכסף ולהבין בידי מי האינטרס נו, כרגיל
 

high en dry

New member
כיוון שזהו סחר בגופם של בני אדם.

ואין לאפשר לאנשין עשירים לקנות את גופם של נשים עניות ולהשתמש בו: את ביציותיהן, את הרחם שלהן, את הכליות או הריאות שלהן או את כל גופן. כמו יש לאסור על פונדקאות, מכירת איברים וזנות. כיוון שהמדינה צריכה להגן על אנשים ממצב שבו עליהם למכור חלקים מגופם ולעבור פרוצדורות רפואיות מסוכנות ומכאיבות על מנת להתקיים. כיוון שחירותה של אישה להיות אם לא מעניקה לה את הזכות לנצל את גופה של אישה אחרת; כי לכולנו צריכה להיות האפשרות להתריים בכבוד בלי לסחור בגופנו. כי אנחנו לא רוצים לחיות במדינה שבו אנשים עשירים מנצלים את גופן של נשים עניות, קונים אותו ומשתמשים בו.
 

MAMALY

New member
פותחו השרשור מקבל בתגובה זו

את כל הבורות הגועל הטפשות וחוסר הרגישות הקיימים ואדון "סחר בבני אדם" פונדקאיות אינן זונות , הן באות מרצונן המלא איש אינו מכריח אותן, הן עושות מצווה אדירה למען נשים אחרות מבחירה ומקבלות תמורה שדווקא אם תשאל אותי - מגיע להן הרבה יותר הן גיאות במה שהן עושות ומגיע להן להיות כאלו פונדקאות היתה קיימת גם בימי התנ"כ. נשים שנזקקות לפונדקאיות או לתרומת ביציות אינן נשים עשירות.. למעשה הן מגיעות מהר מאוד לפת לחם כדי שיוכלו להיות אמהות - זכות בבסיסית של כל אישה בעולם הן לא גוזלת דבר ולתורמת מגיעה תמורה בהחלט על מעשה אצילי זה כל עוד אינו נעשה בכפייה. פוצדורת IVF אינה מסוכנת כלל כל עוד היא נעשת בפיקוח מלא רפואי, והזריקות, נכון לא נעים אבל לא מתים מזה. כשקונים את הידע של בני אדם לא משתמשים בהם ולא סוחרים במוחם - משלמים על זה. אם יכולתי לתרום כיליה ללא תשלום לאישה אחרת בעודי בחיים או לכל אדם אחר ואני אתאים, גם למיח עצם - אעשה זאת כל עוד זה מוסדר בחוק ויש פיקוח רפואי מלא להגיד שנאי מופתעת מתגובתך האלימה והבורה? מיותר אני רק מאחלת לאדוני שלעולם לא ירגיש את אשר אנחנו חוות ומרגישות כל יום.
 

high en dry

New member
חבל שהרגישות שלך

מופנית רק כלפי נשים שרוצות להיות אמהות ולא כלפי נשים שצריכות פשוט להתקיים. איפה הרגישות שלך כלפיהן? הן באות מרצונן - איזה מן רצון זה כשאת צריכה לבחור בין עוני למכירת ביציות? האם זו באמת בחירה? או שזה חוסר ברירה וניצול של מצבך? אם יש לך חברה שמוכנה לתרום לך ביצית בחינם, לזה אין לי התנגדות, אבל אין לך זכות לקנות ביצית של אישה אחרת. יש להבדיל בין חירות לזכות. להיות אם זו חירות, לא זכות. זאת אומרת שלאיש אסור למנוע ממך להיות אם, אך לאיש אין חובה לספק לך ילד. לעומת זאת, למדינה יש חובה להגן על כל אזרחיה מפני ניצול ולספק להם חיים בכבוד, ללא שיצטרכו למכור ביציות או איברים.
 

MAMALY

New member
טעות בידך

אם כי זוהי שיחה שאינה מובילה לשום מקום..... אני אענה בגלל שאין חוק תרומת ביציות בישראל - נשים שתורמות בחירה את הביציות שלהן - (וזכותה של כל אישה לעשות בגופה מה שתחפוץ כל עוד זוהי בחירתה בחופשית) בישראל.. בניגוד לחוק אגב, נותרות ללא פיקוח וללא טיפול רפואי הולם, הרופאים עצמם שמטפלים בהם דואגים להם והכסף משולם לרופאים ע"י המטופלות (שאינו עשירות כלל.....) איש אינו חייב ל"ספק" לי ילד..... התרומות בחו"ל הינן אנונימיות, נשים מגיעות מרצונן החפשי לתת ביציות, בנקי ביציות קיימים, גם בנק זרע אגב קיים בישראל, אני רואה שאין לך שום בעיה עם זה נכון? לא ראיתי מישהו שמגיע לתרום זרע בכפייה וכולם מקבלים תשלום על תרומת זרע זה כנראה בסדר בשבילך.... אני ארשה לעצמי להגיד שמדבריך עולה ריח שוביניסטי לחלוטין. לא ראיתי אותך עושה משהו בשיל עניי מדינת ישראל אגב.. לא תרמת כסף לעניים, לא לקחת חלק בהרצה של חוקים שנודעו להגן על שכבות חלשות - וחוק תרומת הביציות בא להגן על תורמות בפיקוח מלא ובקבלת טיפול רפואעי מלא ובתמורה הולמת זוהי מדינה נאורה ויש חופש בחירה לכל אישה מעולם לא פגשתי פונדקאית שכפו העלי להיות כזו - היא יכלה לעבוד בעוד עבודה או חלילה לעסוק בזנות.. (אגב יש הרבה גברים שמשתמשים בשרותי זנות.. לא שמתי לב שאתה מוחה על זה....) במקום זה היא בוחרת לתת מעצמה לאישה אחרת באצילות נפש שאין כדוגמתה ודווקא פה מדינת ישראל חוקקה חוקים בעניין - אז אולי אתה חי במדינה שאינה בשבילך - אפגניסטאן נשמע יותר מתאים לך. תורמת ביציות לא פגשתי פנים מול פנים מעודי, אלו דווקא אינן נשים עניות כל כך... הן נשים שברובן באות מתוך רצון לשדרג את חייהן, לעלות רמה, ולעשות מצווה גדולה עוני נורא יש בכל העולם פשע גם תרומת ביציות אינה פשע פונדקאות אינה פשע תרומת זרע אינה פשע ואמהות אינה פשע אדוני בוחר להתנסח במילים כגון חירות וזכות - כל אישה בישראל חופשיה לעשות בגופה כרצונה כל עוד היא אינה פוגעת באחרים אםא ני יכולה לתת לפונדקאית כסף שייתן לה קורת גג מעל ראשה או אוכל לילדיה או יכולת לרכוש עבור ילדיה כל דבר, לשמח אותה ולהעניק לה כל מה שאוכל, על בחירתה האישית החופשית להיות פונדקאית אין בזה כל פסול או פשע אדוני מתיחס לתורמות הביציות ולפונדקאיות כ"אומללות, מסכנות ומנוצלות" אין דבר רחוק יותר מהמציאות המציאות של מדינה נאורה בישראל ובעוד מדינות מערביות
 

high en dry

New member
ראשית, בואי נפזר את כל ההנחות הקדומות לגבי.

אני אישה, ואני פמיניסטית רדיקלית. ההתנגדות שלי למכירת ביציות (ולשימוש המכובס במילה "תרומה") נובע מטעמים פמיניסטיים ולא מתוך שמרנות. מן הסתם לא ראית אותי עושה משהו למען עניי ישראל, כי אינך מכירה אותי ולא יודעת איזה פעילות חברתית אני עושה, אלא מניחה מראש שאיני עושה דבר. אני מסכימה איתך שזכותן של נשים לבחירה חופשית על גופן. אבל הבחירה בין עוני למכירת ביציות או פונדקאות היא לא בחירה חופשית. בחירה בין דבר גרוע לגרוע יותר היא לא בחירה חופשית, אלא חוסר ברירה. את בעצמך אומרת שאישה יכולה לבחור לא להיות פנדקאית ולמצוא עוד עבודה או לעסוק בזנות. ובכן, על המצב הכלכלי בישראל שבו יש אבטלה וגם 2 עבודות לא מספיקות לפרנס משפחה באופן מינימלי אני וודאי לא צריכה לספר לך. הבחירה בין פונדקאות לזנות היא לא בחירה אמיתית אלא חוסר מוצא בין שתי אפשרויות של ניצול. אישה ענייה שמשכירה את גופה כדי להתקיים היא לא סטודנטית שיושבת מול קטלוג של האוניברסיטה. אף אישה לא מעוניינת להיות זונה ואף אישה לא מעוניינת להיות פונדקאית. אלו בחירות של חוסר מוצא. בחירה חופשית יכולה לעשות מי שיש לה ביטחון כלכלי וקיומי, לא מי שהחברה דוחקת אותה לפתרונות של חוסר ברירה ומנצלת את המצוקה שלו. יש עוני בכל העולם אבל עוני הוא לא איזו גזירת גורל; הוא תוצאה של ניצול מתמשך של מי שהם ממילא חסרי אמצעים על ידי אנשים עשירים. חברה שמציעה להם למכור חלקים מגופם על מנת להתקיים דוחקת אותם לפתרונות של ייאוש, פתרונות שמשרתים את העשירים והחזקים בחברה שלנו. את לא צריכה לתת לפונדקאית קורת גג או אוכל - כל אדם זכאי לקורת גג ואוכל מעצם היותו אדם, ולא צריך להשכיר את גופו לשם כך. שכירת רחמה של אישה הוא ניצול מצבה הלא צודק, ניצול שממשיך את אי הצדק. האם לאישה ענייה אין זכות לפרנס בכבוד את ילדיה שלה קודם כל, לפני שהיא באצילותה מגדלת ברחמה את ילדיהם של אחרים?
 

MAMALY

New member
את מאוד מאוד נחרצת

"אף אישה אינה בוחרת להיות פונדקאית" מרצונה??? אני מזמינה אותך לפורום פונדקאות בתפוז לפגוש נשים שבשמחה רבה רוצות להיות פונדקאיות אפילו פעמיים לא רק פעם אחת ולא מתוך מצוקה כלכלית שנית את לא תתקני את העולם, גם אני לא הלוואי ויכולנו לתקן שלעולם לא יהיו עניות ולעולם לא יהיו נשים עקרות שלישית - עוני קיים בגלל סיבות נוספות כמו מערכת חינוך כושלת, כמו חוסר במדיניות רווחה תקינה לא בגלל שעשירים מנצלים עניים.... הסתכלי על הממשלה בישראל - היא הוגנת? היא נורמאלית??? מדוע אחת כמוך - שמציגה עצמה כ"פמניסטית" מה שזה לא אומר עדיין את אישה ועדיין את רוצה לעמוד ולעצור חוק כמו חוק תרומת הביציות שנועד להגן על התורמות בדיוק כמו שחוק הפונדקאות מגן על הפונדקאיות - וחוק הפונדקאות הינו חוק קיים כבר הרבה שנים ומיושם כראוי ישנן נשים בישראל גברתי הפמניסטית שבוחרות "להתגרש" פקטיבית כדי להיות פונדקאיות מרצונן החפשי ולא מפת לחם הנשים המנצלות את ה"מסכנות התורמות או הפונדקאיות" אינן עשירות, אינן בעלות אמצעים, הן עקרות ואומללות ואיש אינו שומר או מגן עליהן מגזירות הגורל למעשה בישראל הנאורה מי שאין לה יכולת כלכלית לא תהיה אמא בכלל, אין אימוצים כמעט בישראל והתורים ארוכיםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם את פמניסטית דגולה ועומדת בדרכן של נשים לעשות את מה שהן בוחרות לעשות מרצונן החופשי לא כולן באות מתוך מצוקה למעשה זה אחוז מאוד קטן. אם תרצי אני אשמח להכיר לך פונדקאית שילדה לפני כשנה תינוק לזוג הורים, שרוצה לעשות זאת פעם שניה והיא תספר לך מה עשה לך התהליך הזה ואיך הוא שינה את חייה לטובה, בהשקפת עולמה, והערכתה העצמית ובגאווה שהיא חשה. נכון היא באה בשביל הכסף בהתחלה כמו שרובן באות כך ומהר מאוד הבינה מה יוצא מזה.... ולא רק כסף. לא ראיתי שמדינת ישראל עוזרת לנתמכות הסעד החד הוריות במיוחד... הקצבה מזערית והן אינן יכולות לצאת לעבודה במשרה מלאה בגלל ילדיהם הקטנים או שבוחרות לא לעשות כך לא ראיתי שנותנים בישראל לימודי אקדמאיים חינם למעוטי יכולת - שם גם את פותחת את הפה????? או כשהן בוחרות לתת חיים מגופן מרצונן את צועקת ככה? הציניות שלך אינה במקומה את אינך מכירה פונדקאיות כלל ובאמת אני מזמינה אותך לבוא לפורום ולהכיר ולשמוע את כל הצדדים ואז אולי השקפתך הנחרצת תקבל הרבה הרבה פנים וגוונים. עקרות היא לא בחירה חופשית פונדקאות ותרומת ביציות כן מדינת ישראל מצאה לנכון לחוקק חוקים בעניין הזה תחת פיקוח הלכתי כי עדיין אנחנו חיים במדינה בה היהדות משמעותית מאוד יפה את מנסחת את דיעותייך אבל מעולם לא טרחת לבדוק אותם בשטח ססמאות כולם יודעים לצעוק לא חכמה גדולה אני אוכיח לך שאת טועה ואגב עם כל הכבוד (שהאמת כל נושא ה"פמניסטיות" נראה לי מאוד מטופש שוויון הוא ברור למה לתת טיטל???) עד היום מלהבד לעשות מהומות ולעלות על בריקדות לא ראית שום דבר משמעותי יעל דיין אחת הפמניסיטות הגדולות מכירה בצורך של חוק תרומת הביציות היא לא היחידה גם התורמות רוצות את החוק הזה - ובצדק וכמובן שהנתרמות זקוקות לו כי שוב- ה"עשירים" קרי הרופאים סוחטים אותנו למוות כלכלית הציבור שאת קוראת לו "מנצל" הוא אולי הכי רמוס בישראל מכל הבחינות הרגשיות, הנפשיות, הכלכליות ומה שלא תגידי והנה את ההוכחה הברורה לכך שאת צועקת חמס על ניצול.. אבל ללא שוויון וכולנו נשים אולי את בחרת לא להביא ילדים לעולם אולי לך זה לא חשוב אולי את מאושרת עם זה וכל עוד יש פונדקאיות ותורמות מרצון החוק חייב להגן עליהן ותמוך בהן - ואני מבטיחה לך שחוק הפונדקאות דואג מאוד לפונדקאיות הרבה יותר מלהורים המיועדים.
 

high en dry

New member
לא תורמות ונתרמות אלא מוכרות וקונות.

אני לא מכירה אף אישה שלא נמצאת במצוקה כלכלית ומעוניינת להיות פונדקאית או למכור ביציות בשביל הכיף, ואני מאמינה שגם את לא. אם כן - אם מישהי מוכנה לתת לך ביציות בחינם מתוך אהבה וחברות - אין לי בעיה עם זה, כמו שכבר אמרתי. חוץ מזה אני אשמח להכנס לפורום פונדקאות ולראות מה הולך שם. אבל את צודקת בכמה דברים. איסור בחוק לא ימנע כמובן מצוקה כלכלית. יותר חשוב שכולם יוכלו לחיות בכבוד - בשביל זה צריך מערכת רווחה טובה, מערכת חינוך שמצמצמת פערים ולא מרחיבה אותם, חוקי עבודה מתקדמים ואכיפתם ועוד. במקרה כזה - אני חושבת שאף אחת לא תרצה למכור ביציות או להשכיר את רחמה תמורת כסף. וכן, אני "פותחת את הפה" גם שם ונאבקת גם על הדברים האלה. את גם צודקת בכך שמי שלא בעל אמצעים לא יכול לאמץ ילד. זה מצב אבסורדי מאוד בו יש המוני ילדים חסרי בית והמוני הורים שרוצים לאמץ, ובכל זאת עליהם לשלם מאות אלפי שקלים כדי לאמץ. אימוץ צריך להיות מוסדר בעלות מינימלית על ידי חוקי אימוץ מתקדמים ושותפות בינלאומית ולא באמצעות מתווכים רודפי בצע. לגבי בחירה חופשית, כתבתי כבר כמה פעמים ולא התייחסת לטיעונים אלא רק חזרת ואמרת "זה כן." בחירה היא בחירה חופשית רק אם הייתה לך אפשרות סבירה לבחור אחרת. אם את בבניין שעולה באש ואת קופצת מהחלון - האם זו בחירה חופשית? האם בחרת להתאבד? או שהיית במצב שדחק אותך לפתרון נורא? אם גדלת במשפחה חרדית וחינכו אותך כל חייך שמהות קיומך היא להיות אם לעשרה ילדים ולעשות את כל עבודות הבית בעצמך - האם בחרת בכך באופן חופשי? הרי כל דפוסי המחשבה שלך עוצבו מגיל אפס כך שלא תוכלי לבחור אחרת. אם את אם חד הורית, לא קיבלת השכלה ועלייך לפרנס את ילדייך, ואת עובדת כשומרת, משלמים לך שכר מינימום ללא תוספת על לילות ושבתות, ללא נסיעות וללא חופשת מחלה - האם זה בסדר כי את בחרת לעבוד שם? האם יכולת לבחור לא לעבוד שם? כפייה היא כפייה לא רק כשמצמידים אקדח לרקתך, אלא גם כשאין לך אפשרויות טובות. אישה ענייה שבוחרת להיות פנדקאית עושה זאת תמורת כסף. אם זו הייתה כזו זכות גדולה היינו רואות את חברותינו הפוריות ובעלות האמצעים הולכות להיות פונדקאיות בשביל הכיף. אבל הן לא, נכון? אלו שעושות זאת הן אלה שאין להן ברירה אחרת, או שאין להן אפשרויות טובות. רצון חופשי הוא לא בחירה בין פונדקאות לזנות. רצון חופשי הוא בחירה במסלול חיים מכבד, אנושי, שנעשה מתוך רווחה ובטחון. אני לא רוצה להגביל את הרצון החופשי של נשים - להפך - אני רוצה להגדיל אותו, על ידי צמצום המצוקה הכלכלית שלהן.
 

131187מיכל

New member
האם את מציעה לאסור על עוזרות בית?

או עובדי מפעל? האם אשה רוצה לנקות בתים של אחרים בשביל הסיפוק הפרטי שלה? "אם את אם חד הורית, לא קיבלת השכלה ועלייך לפרנס את ילדייך, ואת עובדת כשומרת, משלמים לך שכר מינימום ללא תוספת על לילות ושבתות, ללא נסיעות וללא חופשת מחלה - האם זה בסדר כי את בחרת לעבוד שם? האם יכולת לבחור לא לעבוד שם?" בדיוק בשביל זה יש חוקים (גם אם לא מספיקים) לשכר מינימום ושעות נוספות. האם הפיתרון הוא לאסור על אמהות חד הוריות לעבוד בשמירה, או לדאוג שהם יקבלו תנאים מתאימים? "אני לא רוצה להגביל את הרצון החופשי של נשים - להפך - אני רוצה להגדיל אותו, על ידי צמצום המצוקה הכלכלית שלהן." בזה אני מסכימה איתך, אבל הפתרון היחיד לזה הוא לבטל את העוני לחלוטין מהעולם וזה כבר דיון אחר. יש פה שני נושאים שאין לקשור בינהם (למרות שזה מאוד מפתה). לפי מה שאת אומרת, אשה ענייה לא יכולה להחליט שום החלטה שנובעת מזה שהיא רוצה להרוויח כסף, ועדיף שתישאר ענייה מאשר שתחליט לתרום ביציות. ומה אם תרומת זרע? במה זה שונה? זה לא נכון להשוות תרומת ביציות לתרומת איברים- מכיוון שבתרומת ביציות אין סיכון ממשי לחייך (עד כמה שידוע לי)
 

high en dry

New member
היי מיכל

הפתרון הוא אכן להגדיל את אפשרות הבחירה האמיתית, על ידי יצירה חברה שוויונית ככל האפשר. כמובן שאין לאסור על נשים עניות לעבוד וכד'. יש לאסור על אנשים עשירים לסחור בגופן. שימי לב - *העבריין הוא מי שרוצה לקנות את גופה של האישה ולא האישה עצמה.* יש להדגיש בעניין הזה שעבודה במפעל או בנקיון לא דומה כלל לפונדקאות, זנות, מכירת איברים או ביציות. אני מניחה שתסכימי איתי כי לא ייתכן שאישה שתגיע ללשכת התעסוקה תקבל הצעה למכור איברים, או שתישלל ממנה הקצבה, נכון? תרומת זרע שונה כיוון שהיא לא פולשנית ומכאיבה כמו שאיבת ביציות, כי הזרע מיוצר שוב ושוב, וכי התשלום עליו סמלי, כך שלא יכול להיות מצב שגבר נאלץ לתרום זרע כדי להתקיים. אם יהיה מצב כזה - אני בהחלט אתנגד לו, כי מכירת חלקים / תוצרים של הגוף שלנו אינה עבודה לגיטימית אלא ניצול. אינני חושבת שצריך לאסור על עוזרות בית, אבל בהחלט הייתי רוצה לחיות בחברה שבה אנשים חשים מחוייבים לנקות אחריהם בעצמם, ולהמנע ממצב שבו נשים עניות מנקות אחר אנשים עשירים. מה גם שעבודת נקיון היא בהחלט עבודה שפוגעת באופן חריף בבריאות. אני עצמי לא הייתי מעסיקה עוזרת בית.
 
פונדקאיות ותורמות ביציות

הן נשים שהכלכלה המודרנית דרסה, ומטעה אותן למכור את גופן תמורת סכומים שלא יכסו לעולם את הנזק הבריאותי והסבל שההתנדבות הזו עלתה להם. גם הנשים המקשות להרות בדרכים כאלה הן קרבן של תעשייה גניקולוגית חדשה שיודעת למכור את עצמה, תוך העזרות בדעה הקדומה שכל אשה חייבת להרות וללדת בכל מחיר.. יש כל כך הרבה ילדים בעולם הזקוקים לאהבה, וההגשמה העצמית הנשית באה עם מתן אהבה. אולי את עניין ההולדה נשאיר בידי הטבע?
 

MAMALY

New member
לדברייך אישה שרוצה להרות בעצמה

זה בניגוד לטבע... משהו לא בסדר איתך וכל התיפיפות הנפש על אימוץ מחליאה אותי. לא ראיתי נשים שהרות ויולדות בעצמן שרצות לאמץ למה את לא מאמצת ילדים מסכנים??? אחת כמוני זה בסדר נכון, זה לגיטימי.... מעבר לזה נסי לבדוק את האימוץ בישראל ותראי בעצמך.... ואישה שרוצה להרות וללדת בכוחות עצמה עם עזרה של תרומת ביציות זה מאוד מאוד אבל טבעי הדעות המופרעות של עניין האמהות כ"דיעה קדומה" או "מוסכמה חברתית" מחליאות נשים שלא רוצות ילדים זה כי הן לא אוהבות ילדים וטוב שכך, שהחליטו שאינן רוצות ללדת אני בעדן לפחות לא יצא מזה ילד לא אהוב אבל הורות ואמהות ורצון לעשות זאת בא מאהבה ונתניה וזה מאוד אבל מאוד בטבע.
 

MAMALY

New member
ואגב פונדקאות זה מאוד קדום

זה עוד מימי התנ"כ רק שאז הטכנולוגיה לא היתה בנויה לתרומת ביציות ונשים נתנו את הביציות שלהן עצמן - מה שבניגוד לחוק בישראל.
 

MAMALY

New member
לא יודעת כלום על הבחירות שלך

רואה את התגובות שלך ומגיבה אליהן זה הכל.
 
יש תקופות בחיייה שאשה משתוקקת להרות וללדת

והמטרה הזו משתלטת על חייה, ומוליכה אותם. במבט בוגר ומפוכח יותר, כדאי לזכור את כל האפשרויות האחרות בהן אשה יכולה לתת אהבה לילדים, ולקבל מכך ספוק מלא. אולי אפילו רב יותר מן החוויה המורכבת מאד של לידת ילד מביציות זרות, הפרייתו בזרע בלתי ידוע, וליווי הנולד כל ימי חייה. וכמובן יש מקום לשיקול רציני אם יש להקריב נשים אחרות על מזבח התשוקה הזו , שכל כך הרבה לחץ חברתי עומד מאחוריה, למרבה הצער.
 

michael48

New member
high en dry ידידי היקר

אל תיקח את זה אישית, אבל אתה אידיוט.
 
למעלה