ההודעה המקורית,שרשור הציורים-למהלא?

carmitz

New member
ההודעה המקורית,שרשור הציורים-למהלא?

הייתן מוכנות שישימו ציור שלכן ( מהיום למשל) , וידונו בנבכי נפשכם קבל עם ? הייתן מוכנות שיבחנו את מידת התוקפנות והאלימות שבכן, הכישורים והיכולות החברתיות שלכן קבל עם ? האירוחים האלו מכעיסים אותי! חשיפת ציורים של ילדים היא דבר אינטימי , זה משהו אישי שמציג צדדים בנפשנו, וחלקיםן מודחקים ולא מוכרים אולי . אף אחד לא שואל את הקטנים אם מתאים להם להחשף כך , ביצירה הכי אותנטית וראשונית שלהם
. זו חדירה לפרטיות , זה ניתוח שעושים בין מטופל למטפל . הבנות כאן מכירות אחת את השניה, ואת הילדים . לא מדובר במשהו אנונימי שלנו אחת כלפי השניה .
האינטרנט מעוור לפעמים אנשים, שכוונתם היתה טהורה וטובה בסך הכל, אבל לא חשבו עד הסוף ..
אז יכול להיות שאצא כאן "מחרבת והורסת" האירוח .. וצר לי על כך .
עוד נקודה , מפאת היותנו קהילה מסקרנת ונצפת עי חוקרים, לומדים ואוספים חומרים , דעו לכם שציורים כאלו נכנסים יפה יפה לתיקיות מחקר של סוציולוגים ופסיכולוגים החוקרים את ההבדל למשל בין "ציור של ילד ממשפחה נורמטיבית לבין ילד ממשפחה יחידנית"
( לגיטימי לחקור וללמוד , אך היית מעוניינת לתרום חומרים של ילדך , וללא רשותו ? לדעתי.
 

tutik1

New member
הי קרמיט,

אכן, גם לי נתת חומר למחשבה מכיוון שלא ממש חשבתי עליו קודם, אבל אני חושבת שקצת הלכת עם הכיוון הזה קצת רחוק מדי... (וזו כמובן רק דעתי...
). בסך הכל אנו דנות כאן גם בשוטף בילדינו, שואלות שאלות, מתייעצות, חולקות בקשיים ובהתלבטויות וגם זאת-מבלי שנשאל לאישורם של ילדינו. כל אחת עושה זאת לפי מידת החשיפה שהיא מרגישה איתה נוח. מצד אחד כולנו איטליגנטיות ומבינות ש"ניתוח" במדיה כזו הוא נגיעה על קצה המזלג ואני לא חושבת שמי מאיתנו, אם באמת תחשוב שיש בעיה עם ילדה, תסתפק בניתוח שכזה, ומצד שני, האירוח הזה, כמו אירוחים אחרים, נותן הצצה לתחום מעניין שרובינו לא מכירות ביום יום ונשמח להתוודע אליו. לגבי החשיפה עצמה אני בטוחה לגמרי, ממה שראיתי בפורומים אחרים, שאשת מקצוע כזו, כמו שמיכל הינה, לא תהפוך את מה שתכתוב כאן "לפורנוגרפיה" להמונים, ואם באמת תראה בעיות משמעותיות בציור כזה או אחר היא תדע לנתב את הערותיה/הצעותיה לדרכים אחרות (מסרים, מיילים וכד').
 

tutik1

New member
ולגבי אותם "חוקרים" שמסתכלים

על ילדינו בזכוכית מגדלת - זה באמת נשמע לי מוגזם. את באמת חושבת שחוקרים עורכים מחקרים על בריאותם הנפשית של ילדינו על סמך איסוף אקראי של מידע חלקי כזה או אחר מדמויות וירטואליות באינטרנט? לא נראה לי. אם הולכים לפי קו המחשבה הזה היינו צריכות לסגור את ילדינו בבית, כדי שלא יצפו בהם חלילה.
 

carmitz

New member
האינטרנט משמש היום מקום לימוד לכולם

לגבי איסוף החומר מטעם חוקרים ( זה דבר ידוע )- לא חשה ברדיפה פרנואידית אלא חושבת שחומרים צריכים להנתן בהסכמה , בחוזה בין מטפל למטופל וכו.. מה שצורם לי זה לא השיתוף , שאכן זוהי מטרת הרשת , אלא ה"לקיחה" של משהו שהילד יצר בתום לב למטרת ניתוח , שטחי או לא, שלא בחדר המטפל או במסגרת יעוץ קלאסית . זה בעיני כמו לתלוש דף מיומן אישי של בן נוער ולדון בו במסגרת שבה הוא מוכר , ללא רשותו , ולנתח אותו ברמה זו או אחרת , בפרהסיה) ואני, ממש לא סוגרת עצמי מן העולם , אני אדם פתוח מאוד. ואולי בגלל סוג העבודה שלי אני מבינה עד כמה יש ליצירה הזאת זכות לפרטיות. ניסיתי להסביר את הנקודה , מי שהבינה הבינה .
 
זה ממש לא כמו לתלוש דף מיומן

ציורי ילדים נתלים ברוב גאון בגנים ובבית, כך שכל מי שרוצה יכול להביט בהם ולנתח אותם כאוות נפשו המקצועית או החובבנית. אני לא חושבת שאיזשהו "בן נוער" יסכים לתלות את יומנו לראווה בחוצות. מבחינתי זה עושה את ההבדל ומאשר את הסכמתו המשתמעת של הילד שציוריו יוצגו גם פה. (ד"א - אני שאלתי את הבן שלי אם הוא מסכים שאעלה את ציוריו למחשב כדי שגם חברות שלי שהוא לא מכיר יוכלו לראות אותם ולהגיד מה דעתן עליו - הוא אישר לי ללא היסוס).
 

carmitz

New member
ציורי הילדים נתקים כעבודות אמנות

כמקור לגאווה בבית ובגן . לכאן הם נלקחים על מנת לבחון לחטט ולבדוק מצבים פיזיים רגשיים. בני הנוער דווקא תולים את יומנם בראשי חוצות בגאון - עייני ערך "בלוג" .. אבל הם עושים זאת על דעתם ומבחירה.
 

טלטל11

New member
../images/Emo45.gif מאוד מסכימה לפיסקה האחרונה

בנוגע לאבחון ע"י איש מקצוע (גם כללית, וגם ספציפית לארוח הציורים) במדיה הזו, ולגבולות האתיקה הנדרשים, הברורים, והמתבקשים.
 

כוכבית31

New member
את יודעת מה

יכול להיות שאת צודקת אחרי שקראתי מה שכתבת אני אולי שמחה שיש לי בעיה עם המצלמה ולא יכולתי להעביר ציורים אלא שאלה זה דבר שצריך באמת לחשוב עליו כולם יחד
 

Zivi38

New member
גם אני נוטה להסכים עם מה שכתבת

זאת בהחלט נקודה למחשבה. אני לא יודעת אם האירוחים האלו מכעיסים אותי שכל אחד יעשה כטוב בעיניו יעשה.
 

ronsha1

New member
איזה שטויות

ממה את בדיוק מפחדת שיראו שהילדים שלנו מקבלים יותר אהבה ???? אם את תמשיכי כל החיים לחשוב שבולשים אחרייך והילד או הילדים שלך - אני שמחה שאני לא אחד מהם
 

s p r i n g1

New member
העלית נקודות ששוות התיחסות../images/Emo45.gif

לא חשבתי עליהן קודם ,
על הפניית תשומת הלב.
 

shir shir 111

New member
אבל אבל אבל

הציורים שהועלו כאן אינם משוייכים לשום קהילה. ההזמנה להעלות ציורים בשירשור הזה נמצאת בכמה וכמה פורומים. ולכן כנראה שחלק מהאנשים שהעלו כאן ציורים שייכים למשפחות נורמטיביות לגמרי.
 

carmitz

New member
אוקיי, יכול להיות , ורק לחדד

אני לא חושבת שיש איזו שהיא נחיתות או בעייתיות בציורי ילדים ממשפחות יחידניות , להיפך אני מאמינה כי ימצאו מדהימים ובוגרים וכו.. העניין הוא הדיון בדמויות מוכרות באמצעות החומרים הלללו . לא אחזור שוב
 

iris37

New member
מסכימה אבל...

לכל אחת מאיתנו יש כאן את היכולת והבחירה להיכנס, לקרא או לכתוב. לשם כך קיים הפורום הזה. גם השיתוף הוא חלק מההוויה כאן. לי ממש לא איכפת אם איזה סוציולוג יכניס את הציור למחקר שלו - כי גם כך שמו של הילד לא נמצא על הציור. שיחקרו כאוות נפשם. אני לומדת הרבה מלקרא את חוות הדעת על הציורים. מעניין אותי - אך בוחרת באופן אישי להחליט עבורינו אם להשתתף או לא. (בשלב זה אין לנו ציורים אז לא שלחתי אבל בעתיד כשיהיו - הייתי שמחה לשמוע).
 

גמישות

New member
האנונימיות נשמרת כלפי חוץ -כי הרי

זוהי קהילה וירטואלית ובאשר להכרות ההדדית - יש פרטים הרבה יותר אישיים שאנו יודעות זו על זו - ומחוייבות לשמירת הפרטיות כך שאיני רואה מקום לבעיה
 

carmitz

New member
זה משהו בגבולות בין האם לילד.

לא קשור לשמירת סודיות בין הבנות כאן . לא אקח משהו של ילדתי ואפרוס אותו על שולחן המנתחים, לא מבלי שיכולתי לבקש את רשותה . זה שלה.
 

גמישות

New member
אבל זה מה שאמהות תמיד עושות

כשהן רוצות לשפר את איכות חייהן של ילדיהם - רופאים,אחיות,מורים,יועצים,מאבחנים - כולם מעורבים בחיי ילדינו - ללא רשותם....
 
למעלה