ההתלהמות שלכם כלפי הנהגים

מצב
הנושא נעול.

King TiEsto

New member
אתה לא כ"כ מובן

אני לא רוצה להעליב אותך
אבל בתור אחד שקיפל את זנבו ועזב בתוענה שלא טוב לו ועתיד אגד לא ניראה ולא קם ונילחם אין לך זכות ליעץ לאף אחד דרך אגב אם לחברי אגד היה וועד אולאי המצב היה קצת שונה ועד זה דבר מבורך אם היה ועד הבחור היה אולאי עוד עובד היום כל הכבוד לנהגי מטרודן שקמו וזועקים את כאבהם במאמר לפני כמה שבועות אמר מנכל מטרודן שהנהגים מרוויחים 7000 שח נטו עכשיו אנחנו מביניחם שהו שיקר ומעניין על מה עוד שלא כמו באגד קורעים את הנהגים כל פעם ואף חמור לא קם וזועק עוד מעט התנאים של חברי אגד יהיה כמו של מטרודן או קווים במיקרה הטוב
אתה לא כ"כ מובן
מי קיפל את הזנב ? אני לא ייעצתי לאף אחד , אני תמכתי במאבק של הנהגים .
 
תיקון קטן אך נכון עובדתית:

לכל מטבע יש שני צדדים
א. אם, לטענתך, לא קיבלת העתק מהחוזה שאתה חתמת עליו, ואתה יודע שזו עבירה פלילית - גש למשטרה. ב. אם מאלצים אותך לעבוד מעבר למותר בחוק (תקנה 168) - גש למשטרה. ג. הקנסות - אני לא מאמין שהם יש מאין - תקרא את האותיות הקטנות בחוזה שחתמת עליו. ד. לגבי וועד - עדיף גם לנהגים שלא יהיה כזה, אבל זה ויכוח אחר. כאן מובאת דעתי, ללא נימוק כרגע. ה. אם ההנהלה מפירה חוזה אישי מולך - תמצא עורך דין טוב ותתפרנס בלי לעבוד. חוץ מכל זה - אני לא מכיר אותך, אז בטח שזה לא אישי, אז אל תיעלב לי חס וחלילה, ושיהיה לך המון בהצלחה.
תיקון קטן אך נכון עובדתית:
קודם כל אני מאחל לך הצלחה אדירה בכל אשר תפנה ! מחזיק לך אצבעות ! שנית, רק לידע כללי: לכל מטבע שלושה צדדים. גם הצד שמקיף את המטבע - יש לו נפח ממשי ! הצד השלישי הוא "האותיות הקטנות" בכל חוזה ואתה צודק שיש לבדוק היטב כל חוזה ולעמוד על שלך !
 

ה דרומי

New member
../images/Emo52.gif חשבתי שאתה עובד של מטרודן

ההתלהמות שלכם כלפי הנהגים
לא מוצדקת !!! אני מצדיק מאוד את השביתה של הנהגים בב"ש . אספר לכם מה קרה בחב' קווים ואני מאמין שאותו דבר קרה גם בב"ש רק שהנהגים בקווים לא התארגנו וההנהלה דאגה לעצור כל התארגנות מהר מאוד . א. ההנהלה לא נותנת לנהגים את חוזה העסקה (עבירה פלילית). ב. ההנהלה מעבידה את הנהגים מעל ל 12 שעות נהיגה ביום ויש נהגים שעובדים 17-18 שעות ביום !!! ג. ההנהלה מטילה קנסות לא הגיוניים על עובדים . ד. ההנהלה מחייבת נהגים על נזקים כתוצאה מתאונות בסכומים אסטרונומיים . ה. ההנהלה לא נותנת שיוקם וועד לנהגים . ו. ההנהלה לא עמדה בכל תנאי החוזה . ז. זה מה שהנהגים מקבלים . אף נהג לא שובת כדי לקבל 30000 ש"ח בחודש , אנחנו מודעים לזה שחתמנו על שכר X ואין אנו יכולים לבוא בטענות לחברה על כך . האמת ששכר נהג אוטובוס בחברות הפרטיות הוא ביזיוני ומחפיר אך את זה רק הממשלה תוכל לתקן או שיום אחד כל הנהגים במדינה יקומו ויעשו יד אחת להפסקת הביזיון . אז אל תמהרו להאשים את הנהגים .
חשבתי שאתה עובד של מטרודן
א אני לא רואה את החדשות במרכז לצערי. ב
לך
אמן ואמן . ג כבר נאמר שאת הנהגים תמיד דופקים את כול עם הנהגים זה בדוק .
 

King TiEsto

New member
תודה , תודה !

חשבתי שאתה עובד של מטרודן
א אני לא רואה את החדשות במרכז לצערי. ב
לך
אמן ואמן . ג כבר נאמר שאת הנהגים תמיד דופקים את כול עם הנהגים זה בדוק .
תודה , תודה !
ד"א אני בארשבעי במקור וידע עד כמה התחבורה הציבורית שם חשובה . מקווה בשבילכם שהמאבק ייסתיים כמה שיותר מהר לשביעות רצון הנהגים וציבור הנוסעים .
 

אוהד11

New member
לדאבוננו, זה מחירה של הכלכלה

תודה , תודה !
ד"א אני בארשבעי במקור וידע עד כמה התחבורה הציבורית שם חשובה . מקווה בשבילכם שהמאבק ייסתיים כמה שיותר מהר לשביעות רצון הנהגים וציבור הנוסעים .
לדאבוננו, זה מחירה של הכלכלה
החופשית שביבי כה נאבק עליה. מה לעשות שבמחיר זה סובלים העובדים ונאלצים לעבוד מעל ומעבר ובשכר מינימום או בשכר חופשי, והמעסיק יודע שהוא החזק ומחזיק את עובדיו במקום מאוד רגיש. הוא גם יודע, שהעובדים חוששים להתלונן מפני שהם עלולים להפסיד את מקום עבודתם. לפני מספר שנים ניסו עובדים בחברת "הורן את ליבוביץ" להקים ועד עובדים. הם פוטרו ורק בהתערבות בית המשפט החזירו אותם לעבודה, אך ועד לא הוקם. ומי שותף היום בחברת קווים ? הורן את ליבוביץ. משרד התחבורה ומשרד העבודה אינם מתעסקים בזוטות כמו תנאי עבודה ושכר, ורק כאשר מישהו מתלונן נפתחת חקירה בנוגע להפרת תקנה 168. עד היום לא ראיתי שמישהו מבעלי החברות הפסיד מהפרת תקנה זו. משום מה הנהגים הם שניזוקו.
 

אורי404

New member
זהו המחיר כיום. מה שיותר עגום זה:

לדאבוננו, זה מחירה של הכלכלה
החופשית שביבי כה נאבק עליה. מה לעשות שבמחיר זה סובלים העובדים ונאלצים לעבוד מעל ומעבר ובשכר מינימום או בשכר חופשי, והמעסיק יודע שהוא החזק ומחזיק את עובדיו במקום מאוד רגיש. הוא גם יודע, שהעובדים חוששים להתלונן מפני שהם עלולים להפסיד את מקום עבודתם. לפני מספר שנים ניסו עובדים בחברת "הורן את ליבוביץ" להקים ועד עובדים. הם פוטרו ורק בהתערבות בית המשפט החזירו אותם לעבודה, אך ועד לא הוקם. ומי שותף היום בחברת קווים ? הורן את ליבוביץ. משרד התחבורה ומשרד העבודה אינם מתעסקים בזוטות כמו תנאי עבודה ושכר, ורק כאשר מישהו מתלונן נפתחת חקירה בנוגע להפרת תקנה 168. עד היום לא ראיתי שמישהו מבעלי החברות הפסיד מהפרת תקנה זו. משום מה הנהגים הם שניזוקו.
זהו המחיר כיום. מה שיותר עגום זה:
שהסתדרות העובדים מששתפת ולא משתתפת במאבק. הכוונה היא לעמיר פרץ. לעשות רעש; יש ויש. לגבי תוצאות - כלום. הכל רק מלים והצהרות בומבסטיות. לכן, בגלל ההסתדרות שלא ממש פועלת כראוי, יש למעסיקים "אור ירוק" להמשיך להתנהג כך. אני אמנם, לא מתכוון להתעסק בפוליטיקה, אך את שתי המפלגות הגדולות כל העיניינים האלה לא ממש בראש סדר העדיפויות שלהם, ולכם ככה הדברים נראים.
 
אפרופו עמיר פרץ

זהו המחיר כיום. מה שיותר עגום זה:
שהסתדרות העובדים מששתפת ולא משתתפת במאבק. הכוונה היא לעמיר פרץ. לעשות רעש; יש ויש. לגבי תוצאות - כלום. הכל רק מלים והצהרות בומבסטיות. לכן, בגלל ההסתדרות שלא ממש פועלת כראוי, יש למעסיקים "אור ירוק" להמשיך להתנהג כך. אני אמנם, לא מתכוון להתעסק בפוליטיקה, אך את שתי המפלגות הגדולות כל העיניינים האלה לא ממש בראש סדר העדיפויות שלהם, ולכם ככה הדברים נראים.
אפרופו עמיר פרץ
לדעתי, אין סיכוי שייצא משהוא טוב מהתערבות ההסתדרות במאבק העובדים - כל עוד לא ייצא מזה משהוא טוב לעמיר פרץ. לא במובן האישי כי אם במובן הציבורי - אהדת הציבור, הבנה וחיזוק כוחה של ההסתדרות. לא של עובדים מאורגנים - של ההסתדרות. ההסתדרות היום רוצה שכולם יהיו מאוגדים תחתיה ולא שכולם יהיו רק מאוגדים. נ.ב. ההסתדרות מייצגת גם את חברי אגד. אני לא יודע בפני מי ועל מה, אבל זה רשום על מסמך שיש לי שנשלח מההסתדרות לועד העובדין של אגד בצפון.
 

ה דרומי

New member
עמיר פרץ יוצא לדרך

אפרופו עמיר פרץ
לדעתי, אין סיכוי שייצא משהוא טוב מהתערבות ההסתדרות במאבק העובדים - כל עוד לא ייצא מזה משהוא טוב לעמיר פרץ. לא במובן האישי כי אם במובן הציבורי - אהדת הציבור, הבנה וחיזוק כוחה של ההסתדרות. לא של עובדים מאורגנים - של ההסתדרות. ההסתדרות היום רוצה שכולם יהיו מאוגדים תחתיה ולא שכולם יהיו רק מאוגדים. נ.ב. ההסתדרות מייצגת גם את חברי אגד. אני לא יודע בפני מי ועל מה, אבל זה רשום על מסמך שיש לי שנשלח מההסתדרות לועד העובדין של אגד בצפון.
עמיר פרץ יוצא לדרך
עמיר פרץ יוצא לדרך...ו און ליין מבזקי חדשות ו 08:14 | 30/11 יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, נפגש כאת עם נהגי "מטרודן" המפעילה את התחבורה הציבורית בבאר-שבע, השובתים מזה שישה ימים במחאה על סירוב הנהלת החברה לחתום עמם על הסכם עבודה קיבוצי. מאוחר יותר צפוי פרץ לבקר במפעל "עוף קור" בשדרות, ואח"כ בבית התמחוי "באר שובע" בבאר שבע. מדובר כפי הנראה בפתיחת מסעו הפוליטי של פרץ לקראת ריצה לראשות מפלגת העבודה
 

אורי404

New member
זה ברור לגמרי, אבל, כנראה, שיש מעט

עמיר פרץ יוצא לדרך
עמיר פרץ יוצא לדרך...ו און ליין מבזקי חדשות ו 08:14 | 30/11 יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, נפגש כאת עם נהגי "מטרודן" המפעילה את התחבורה הציבורית בבאר-שבע, השובתים מזה שישה ימים במחאה על סירוב הנהלת החברה לחתום עמם על הסכם עבודה קיבוצי. מאוחר יותר צפוי פרץ לבקר במפעל "עוף קור" בשדרות, ואח"כ בבית התמחוי "באר שובע" בבאר שבע. מדובר כפי הנראה בפתיחת מסעו הפוליטי של פרץ לקראת ריצה לראשות מפלגת העבודה
זה ברור לגמרי, אבל, כנראה, שיש מעט
מעטים ששמים לב, או שיש רבים שיודעים את זה ומעלימים עין. בכל מקרה, בהרבה יותר גרוע זה לא יכול להיות, כי גם מפלגת העבודה כיום היא לא ממש "מפלגת העובדים". ועוד משהו: פרץ עזב את מפלגת העבודה, הוא טען, שזה בגלל שהמפלגה לא דואגת לעובדים, לכן, הוא מקים מפלגה חדשה. לא צריך לדאוג; אם וכאשר הוא יחזור למפלגת העבודה, הוא ימצא כבר סיבה למה היום המפלגה דואגת לעובדים.
 

Azazel

New member
../images/Emo127.gif../images/Emo127.gif../images/Emo127.gif אל תדאג, לא כולם מורעלים

ההתלהמות שלכם כלפי הנהגים
לא מוצדקת !!! אני מצדיק מאוד את השביתה של הנהגים בב"ש . אספר לכם מה קרה בחב' קווים ואני מאמין שאותו דבר קרה גם בב"ש רק שהנהגים בקווים לא התארגנו וההנהלה דאגה לעצור כל התארגנות מהר מאוד . א. ההנהלה לא נותנת לנהגים את חוזה העסקה (עבירה פלילית). ב. ההנהלה מעבידה את הנהגים מעל ל 12 שעות נהיגה ביום ויש נהגים שעובדים 17-18 שעות ביום !!! ג. ההנהלה מטילה קנסות לא הגיוניים על עובדים . ד. ההנהלה מחייבת נהגים על נזקים כתוצאה מתאונות בסכומים אסטרונומיים . ה. ההנהלה לא נותנת שיוקם וועד לנהגים . ו. ההנהלה לא עמדה בכל תנאי החוזה . ז. זה מה שהנהגים מקבלים . אף נהג לא שובת כדי לקבל 30000 ש"ח בחודש , אנחנו מודעים לזה שחתמנו על שכר X ואין אנו יכולים לבוא בטענות לחברה על כך . האמת ששכר נהג אוטובוס בחברות הפרטיות הוא ביזיוני ומחפיר אך את זה רק הממשלה תוכל לתקן או שיום אחד כל הנהגים במדינה יקומו ויעשו יד אחת להפסקת הביזיון . אז אל תמהרו להאשים את הנהגים .
אל תדאג, לא כולם מורעלים
כנגד העובדים.
 

fireman

New member
הבעיה שלך היא

ההתלהמות שלכם כלפי הנהגים
לא מוצדקת !!! אני מצדיק מאוד את השביתה של הנהגים בב"ש . אספר לכם מה קרה בחב' קווים ואני מאמין שאותו דבר קרה גם בב"ש רק שהנהגים בקווים לא התארגנו וההנהלה דאגה לעצור כל התארגנות מהר מאוד . א. ההנהלה לא נותנת לנהגים את חוזה העסקה (עבירה פלילית). ב. ההנהלה מעבידה את הנהגים מעל ל 12 שעות נהיגה ביום ויש נהגים שעובדים 17-18 שעות ביום !!! ג. ההנהלה מטילה קנסות לא הגיוניים על עובדים . ד. ההנהלה מחייבת נהגים על נזקים כתוצאה מתאונות בסכומים אסטרונומיים . ה. ההנהלה לא נותנת שיוקם וועד לנהגים . ו. ההנהלה לא עמדה בכל תנאי החוזה . ז. זה מה שהנהגים מקבלים . אף נהג לא שובת כדי לקבל 30000 ש"ח בחודש , אנחנו מודעים לזה שחתמנו על שכר X ואין אנו יכולים לבוא בטענות לחברה על כך . האמת ששכר נהג אוטובוס בחברות הפרטיות הוא ביזיוני ומחפיר אך את זה רק הממשלה תוכל לתקן או שיום אחד כל הנהגים במדינה יקומו ויעשו יד אחת להפסקת הביזיון . אז אל תמהרו להאשים את הנהגים .
הבעיה שלך היא
שאתה לא מכיר את ה"סחורה" של שרותי התחבורה העירוניים לשעבר.
 
יחסי עובד מעביד- חזרה לימים חשוכים

ההתלהמות שלכם כלפי הנהגים
לא מוצדקת !!! אני מצדיק מאוד את השביתה של הנהגים בב"ש . אספר לכם מה קרה בחב' קווים ואני מאמין שאותו דבר קרה גם בב"ש רק שהנהגים בקווים לא התארגנו וההנהלה דאגה לעצור כל התארגנות מהר מאוד . א. ההנהלה לא נותנת לנהגים את חוזה העסקה (עבירה פלילית). ב. ההנהלה מעבידה את הנהגים מעל ל 12 שעות נהיגה ביום ויש נהגים שעובדים 17-18 שעות ביום !!! ג. ההנהלה מטילה קנסות לא הגיוניים על עובדים . ד. ההנהלה מחייבת נהגים על נזקים כתוצאה מתאונות בסכומים אסטרונומיים . ה. ההנהלה לא נותנת שיוקם וועד לנהגים . ו. ההנהלה לא עמדה בכל תנאי החוזה . ז. זה מה שהנהגים מקבלים . אף נהג לא שובת כדי לקבל 30000 ש"ח בחודש , אנחנו מודעים לזה שחתמנו על שכר X ואין אנו יכולים לבוא בטענות לחברה על כך . האמת ששכר נהג אוטובוס בחברות הפרטיות הוא ביזיוני ומחפיר אך את זה רק הממשלה תוכל לתקן או שיום אחד כל הנהגים במדינה יקומו ויעשו יד אחת להפסקת הביזיון . אז אל תמהרו להאשים את הנהגים .
יחסי עובד מעביד- חזרה לימים חשוכים
הבעיה מורכבת מאוד ואף אחד בעולם חוץ מהנוגעים בדבר, לא יכול לפתור אותה. וכמובן שאי אפשר לייעץ משהו למישהו שלא יפעל בנדון, ובמה הדברים אמורים. תמיד המעביד ישאף לקבל מכסימום מהעובד ולהשקיע בו את המינימום. מכאן מתחילה מערכת של מלחמת כוחות. בימים רחוקים שהעובד היה משול לעבד ללא שום זכויות, העובד עבד מלפני צאת החמה ועד אחרי צאת הנשמה, קיבל בתמורה לעבודתו פרוטות כטובה , וציוץ הקטן ביותר שלו גרם לסילוקו המיידי. למה? כי עמדו בתור לתפוס את מקומו אלפי מובטלים מזי-רעב אחרים. היצע וביקוש פשוט ביותר. כאשר רצו העובדים לקבל זכויות , הדרך היחידה היתה באמצעות התאגדות, וברגע שפתחו בצעדים להתאגד, נפתחה מלחמה כוללת עקובה מדם, ורק עקשנות של העובדים הביאה לשינוי דרמטי בו קיבל העובד מעמד של בן-אדם בעל זכויות והוקמו ועדי עובדים וכל הכרוך. הבעיה היתה שמשך הזמן ועדי העובדים שכחו את המטרתם המקורית והפכו למוקדי כח בלתי רגילים שהמאיסו את עצמם על המעבידים שחיפשו כל דרך להתפטר מהם. מאידך, המוסדות שהיו צריכים להגן על העובדים הלכו ואיבדו מכוחם גם עקב הסתאבות וגם מכיוון שבעצם שכחו את תפקידם. קחו לדוגמא בארץ, ההסתדרות היתה התאגיד הציבור שאמור היה לייצג את העובדים, ואמנם כך זה היה, אלא שמשך הזמן ראשי ההסתדרות צברו כח רב, מעל ומתחת לשולחן, ולאט לאט הפכו לעסקנים פוליטיים, הפסיקו לייצג את העובדים, כשהמכה הסופית היתה ההפרדה בין ההסתדרות לקופת החולים שהיתה מוסד עלוב שהכספים שלו מימנו את הפרזיטים. היום ההסתדרות איננה "מגן העובד" ולמעשה העובד לא מענין איש, פרץ וחבריו דואגים רק ל-פן הפוליטי ולעניינם ולא חוששים לעשוק אפילו את העובדים בהסתדרות, כאשר היום ההסתדרות קיימת אך ורק כדי לרכז את דרישותייהם של הועדים הדגולים שהנגיעה הקלה ביותר בהם גורמת להשבתת המשק ברוב חוצפה של עריצים. והעובדים מהשורה? אלו בלתי מוגנים לחלוטין, אינם מעניינים איש בהסתדרות (היום אין פקידים בהסתדרות אלא רק מנהלי מחלקות שלא קיימות, שדואגים למשכורתם וזו בלבד). מהי השורה התחתונה? על העובד לדאוג לזכויותיו בעצמו. חזרנו 100 שנה אחורה, היום שר הגזל ביבי יכול לתקן תקנות מהיום למחר ולשדוד את העובדים לטובת חבריו העשירים. אני חוסך שלושים שנה למען הפנסיה, והוא מחליט שאני משתכר יותר מידי וגונב לי 300 שקלים בחודש, כאשר פרץ ומרעיו צועקים שהנה עושקים את הגימלאים, אבל בשורה התחתונה הגימלאים נפגעים ופרץ ומרעיו מדלגים עוד מדרגה למעלה. בעבר, הייתי מזכיר איגוד השוטרים כיוון שהחלטנו שלא יתכן מצב שאני כחבלן משטרה שמסכן את חיי יום יום, מקבל שכר רעב של 400 לירות (פועל אוסף זבל בעיריית תל אביב השתכר 1200 לירות) , ובמטה המשטרה לא ישנו בלילות למרות שהמאבק היה גם עבורם, הקמנו איגוד שוטרים כחוק והתחלנו להיאבק בממשלה, והמצב הגיע לכדי כך שבתוך 24 שעות חוקקה הכנסת חוק נגד התאגדות שוטרים, חוק בלתי חוקי ואנטי סוציאלי, ובמקום שההסתדרות וכל העובדים בארץ יתמכו בנו, היינו לבד במערכה, וכך הוצא איגוד עובדים חוקי אל מחוץ לחוק (למרות שויתרנו על זכות השביתה). אין ברירה לעובד מקופח אלא לעמוד על זכויותיו ולהיאבק, אבל עובד שמפחד על מקום עבודתו וחושב על פרנסת משפחתו ולכן איננו יוצא למאבק, איש איננו רשאי לערוך את השיקולים במקומו, אבל העובד לא יכול להתלונן לאף אחד ואין לו אלא להלין על עצמו. אני לא מבין מה זאת אומרת שהבעלים לא מאפשר הקמת וועד, אין דבר כזה, אבל הקמת וועד היא במקרים רבים הכרזת מלחמה נגד המעביד, וכאן שוב הנושא הינו לשיקולו של העובד. וזה שהוא מסכים לעבוד מעבר לשעות שהחוק קובע זו בעיה שלו, כדי לקבל זכויות יש להילחם, אין דרך אחרת. אבל פתיחת שביתה הינה הדרך הקלה על חשבון הציבור, ומי שאיננו מקים וועד ונלחם נגד המעביד באמצעים חוקיים כמו בתי משפט ואמצעי אכיפה אחרים, בוחר בדרך הקלה והיא שימוש בציבור כבן ערובה, וזה בהחלט צעד מכוער. ואני לא מדבר ספציפית על החברה הנדונה כיוון שאין לי מידע אם פעלו בדרכים אחרות ואם נשק השביתה אמנם הוא הנשק האחרון.
 

ה דרומי

New member
קשה קשה אבל לפחות יש את נשות

יחסי עובד מעביד- חזרה לימים חשוכים
הבעיה מורכבת מאוד ואף אחד בעולם חוץ מהנוגעים בדבר, לא יכול לפתור אותה. וכמובן שאי אפשר לייעץ משהו למישהו שלא יפעל בנדון, ובמה הדברים אמורים. תמיד המעביד ישאף לקבל מכסימום מהעובד ולהשקיע בו את המינימום. מכאן מתחילה מערכת של מלחמת כוחות. בימים רחוקים שהעובד היה משול לעבד ללא שום זכויות, העובד עבד מלפני צאת החמה ועד אחרי צאת הנשמה, קיבל בתמורה לעבודתו פרוטות כטובה , וציוץ הקטן ביותר שלו גרם לסילוקו המיידי. למה? כי עמדו בתור לתפוס את מקומו אלפי מובטלים מזי-רעב אחרים. היצע וביקוש פשוט ביותר. כאשר רצו העובדים לקבל זכויות , הדרך היחידה היתה באמצעות התאגדות, וברגע שפתחו בצעדים להתאגד, נפתחה מלחמה כוללת עקובה מדם, ורק עקשנות של העובדים הביאה לשינוי דרמטי בו קיבל העובד מעמד של בן-אדם בעל זכויות והוקמו ועדי עובדים וכל הכרוך. הבעיה היתה שמשך הזמן ועדי העובדים שכחו את המטרתם המקורית והפכו למוקדי כח בלתי רגילים שהמאיסו את עצמם על המעבידים שחיפשו כל דרך להתפטר מהם. מאידך, המוסדות שהיו צריכים להגן על העובדים הלכו ואיבדו מכוחם גם עקב הסתאבות וגם מכיוון שבעצם שכחו את תפקידם. קחו לדוגמא בארץ, ההסתדרות היתה התאגיד הציבור שאמור היה לייצג את העובדים, ואמנם כך זה היה, אלא שמשך הזמן ראשי ההסתדרות צברו כח רב, מעל ומתחת לשולחן, ולאט לאט הפכו לעסקנים פוליטיים, הפסיקו לייצג את העובדים, כשהמכה הסופית היתה ההפרדה בין ההסתדרות לקופת החולים שהיתה מוסד עלוב שהכספים שלו מימנו את הפרזיטים. היום ההסתדרות איננה "מגן העובד" ולמעשה העובד לא מענין איש, פרץ וחבריו דואגים רק ל-פן הפוליטי ולעניינם ולא חוששים לעשוק אפילו את העובדים בהסתדרות, כאשר היום ההסתדרות קיימת אך ורק כדי לרכז את דרישותייהם של הועדים הדגולים שהנגיעה הקלה ביותר בהם גורמת להשבתת המשק ברוב חוצפה של עריצים. והעובדים מהשורה? אלו בלתי מוגנים לחלוטין, אינם מעניינים איש בהסתדרות (היום אין פקידים בהסתדרות אלא רק מנהלי מחלקות שלא קיימות, שדואגים למשכורתם וזו בלבד). מהי השורה התחתונה? על העובד לדאוג לזכויותיו בעצמו. חזרנו 100 שנה אחורה, היום שר הגזל ביבי יכול לתקן תקנות מהיום למחר ולשדוד את העובדים לטובת חבריו העשירים. אני חוסך שלושים שנה למען הפנסיה, והוא מחליט שאני משתכר יותר מידי וגונב לי 300 שקלים בחודש, כאשר פרץ ומרעיו צועקים שהנה עושקים את הגימלאים, אבל בשורה התחתונה הגימלאים נפגעים ופרץ ומרעיו מדלגים עוד מדרגה למעלה. בעבר, הייתי מזכיר איגוד השוטרים כיוון שהחלטנו שלא יתכן מצב שאני כחבלן משטרה שמסכן את חיי יום יום, מקבל שכר רעב של 400 לירות (פועל אוסף זבל בעיריית תל אביב השתכר 1200 לירות) , ובמטה המשטרה לא ישנו בלילות למרות שהמאבק היה גם עבורם, הקמנו איגוד שוטרים כחוק והתחלנו להיאבק בממשלה, והמצב הגיע לכדי כך שבתוך 24 שעות חוקקה הכנסת חוק נגד התאגדות שוטרים, חוק בלתי חוקי ואנטי סוציאלי, ובמקום שההסתדרות וכל העובדים בארץ יתמכו בנו, היינו לבד במערכה, וכך הוצא איגוד עובדים חוקי אל מחוץ לחוק (למרות שויתרנו על זכות השביתה). אין ברירה לעובד מקופח אלא לעמוד על זכויותיו ולהיאבק, אבל עובד שמפחד על מקום עבודתו וחושב על פרנסת משפחתו ולכן איננו יוצא למאבק, איש איננו רשאי לערוך את השיקולים במקומו, אבל העובד לא יכול להתלונן לאף אחד ואין לו אלא להלין על עצמו. אני לא מבין מה זאת אומרת שהבעלים לא מאפשר הקמת וועד, אין דבר כזה, אבל הקמת וועד היא במקרים רבים הכרזת מלחמה נגד המעביד, וכאן שוב הנושא הינו לשיקולו של העובד. וזה שהוא מסכים לעבוד מעבר לשעות שהחוק קובע זו בעיה שלו, כדי לקבל זכויות יש להילחם, אין דרך אחרת. אבל פתיחת שביתה הינה הדרך הקלה על חשבון הציבור, ומי שאיננו מקים וועד ונלחם נגד המעביד באמצעים חוקיים כמו בתי משפט ואמצעי אכיפה אחרים, בוחר בדרך הקלה והיא שימוש בציבור כבן ערובה, וזה בהחלט צעד מכוער. ואני לא מדבר ספציפית על החברה הנדונה כיוון שאין לי מידע אם פעלו בדרכים אחרות ואם נשק השביתה אמנם הוא הנשק האחרון.
קשה קשה אבל לפחות יש את נשות
השוטרים. הנה מקצת על פועלם של "נשות השוטרים" אולי גם הפתרון למטרודן? אולי?.
 
עוד דוגמא להסתאבות

קשה קשה אבל לפחות יש את נשות
השוטרים. הנה מקצת על פועלם של "נשות השוטרים" אולי גם הפתרון למטרודן? אולי?.
עוד דוגמא להסתאבות
את נשות השוטרים הקימה אשתי נורית שפירא אחרי שהמשטרה החליטה להוריד הטבה מסויימת רטרואקטיבית בניגוד לחוק ותלוש המשכורת שלי הצביע כי אני חייב למשטרה כסף ולא קיבלתי משכורת. המאבק היה קשה ומר ובמהלכו אף האזינו לנו לטלפון, קראו לי למפקד הנפה ואיימו עלי שאם אשתי לא תפסיק, אני אפוטר, אבל זה גרם למצב הפוך, כי אז החלטנו להקים איגוד שוטרים ואני הייתי מזכירו. אחרי שהאיגוד הוצא אל מחוץ לחוק, שום הפעילה אשתי את נשות השוטרים, אבל כאשר ראתה שמתחיל כאן מאבקי כח פנימיים לכיוון השחיתות, עזבה מייד. היום ארגון נשות השוטרים הוא בדיוק כמו ההסתדרות, מוסד שנועד לספק משרה ליו"ר ולכסות הוצאות רכב ומשרד, ומידי מספר שנים היא קצת מצייצת (לא יותר מידי) וזהו. ההתארגנות של נשות השוטרים בצפון זה סתם רעש, ולא סתם הפיקוד לא מתרגש מהן, בעיקר שמישהי בשם קפלן החליטה ללכלך על שוטרי שנות ה-70 , כאשר היה ידוע שאלו היו השוטרים המקצוענים ביותר, והשוטרים היום עם כל המיכשור והמיחשוב שלהם לא מגיעים לקרסוליים של המקצוענות של שוטרי שנות ה-70.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה