הודות לרכבת: תל אביב, ירושלים, שתי ערים ביום אחד !

Ccyclist

Well-known member
אינני יכול להעלות שירשור תמונות כרגע, אבל הודות לרכבת מהרצליה (והחניה חינם בקניון שבעת הכוכבים) הצלחתי לעשות שני מסלולי שיטוט של 4--4.5 ק"מ כל אחד בשני מרכזי הערים הגדולות ביום יחיד. אינני חושב שדבר כזה היה בר ביצוע ללא הקו החדש לירושלים.

אציין גם שזו הפעם השנייה שתפסתי רק"ל שמגיעה לתחנה המרכזית בדיוק בשעת היציאה של הרכבת. מאד מעצבן שאין מידע בתחנה או על הרק"ל שיאמר מה רמת התיאום שלה לרכבת. אולי הייתי יכול לעשות עוד רבע שעה במרכז העיר או אולי לקפוץ לשוק.
 

מיקלוש77

Well-known member
אינני יכול להעלות שירשור תמונות כרגע, אבל הודות לרכבת מהרצליה (והחניה חינם בקניון שבעת הכוכבים) הצלחתי לעשות שני מסלולי שיטוט של 4--4.5 ק"מ כל אחד בשני מרכזי הערים הגדולות ביום יחיד. אינני חושב שדבר כזה היה בר ביצוע ללא הקו החדש לירושלים.

אציין גם שזו הפעם השנייה שתפסתי רק"ל שמגיעה לתחנה המרכזית בדיוק בשעת היציאה של הרכבת. מאד מעצבן שאין מידע בתחנה או על הרק"ל שיאמר מה רמת התיאום שלה לרכבת. אולי הייתי יכול לעשות עוד רבע שעה במרכז העיר או אולי לקפוץ לשוק.
נחמד מאוד. מקווה שבעתיד הנראה לעין תהיינה 4 רכבות בשעה לתל אביב ואז כבר לא יהיה רלוונטי לדעת את המידע על רכבת ישראל ברק"ל. אבל זה ללא ספק רעיון טוב לתת מידע כזה.
 
אין שום תיאום בין הרק"ל לרכבת הכבדה. אין גם שום מידע על זמן ההגעה הצפוי של הרכבת הקלה לתחנה באפליקציות למיניהן. צריך אשכרה להגיע לתחנת הרק"ל ולהציץ בשלט האלקטרוני שם כדי לקבל מושג מתי זו תגיע.

יש לקוות שעם כניסת המערכים החדשים לשימוש והגברת תדירות הרק"ל הבעייה תתייתר.
 

Ccyclist

Well-known member
אין שום תיאום בין הרק"ל לרכבת הכבדה. אין גם שום מידע על זמן ההגעה הצפוי של הרכבת הקלה לתחנה באפליקציות למיניהן. צריך אשכרה להגיע לתחנת הרק"ל ולהציץ בשלט האלקטרוני שם כדי לקבל מושג מתי זו תגיע.

יש לקוות שעם כניסת המערכים החדשים לשימוש והגברת תדירות הרק"ל הבעייה תתייתר.

הבעיה הפוכה. לא אכפת לי להמתין 5-10 דקות לרק"ל מחוץ לנבון. מה שאכפת לי הוא שאני עולה על רק"ל במרכז העיר והוא מגיע לנבון בדיוק כשיוצאת משם רכבת אז אני צריך להמתין חצי שעה.

איזה שילוט או כריזה שהרק"ל "מפספסת" את הרכבת בנבון היו יכולים להיות שימושיים.
 
הבעיה הפוכה. לא אכפת לי להמתין 5-10 דקות לרק"ל מחוץ לנבון. מה שאכפת לי הוא שאני עולה על רק"ל במרכז העיר והוא מגיע לנבון בדיוק כשיוצאת משם רכבת אז אני צריך להמתין חצי שעה.

איזה שילוט או כריזה שהרק"ל "מפספסת" את הרכבת בנבון היו יכולים להיות שימושיים.

הרק"ל היא אמצעי התחבורה הראשי בירושלים כרגע. תזמון לרכבת הכבדה זה אפילו לא "בליפ" על המכ"ם שלהם. נוסיף לכך את העובדה שתחנת נבון היא תחנה מורכבת, וזמן הירידה לרכבת עשוי להשתנות באופן דרמטי בהתאם להרכב קבוצת הנוסעים, למטען שלהם ולעומס בבידוק הבטחוני, במעליות ובמדרגות כדי לסכל כל ניסיון שכזה.

נוסיף לכך את חוסר ההדירות של הרק"ל שעה אחרי שעה ויום אחרי יום, ואת חוסר האפשרות לגלות באפליקציה מתי הרק"ל עדידה להגיע לתחנת המוצא, כדי לאלץ את הנוסע לחזור לשיטה הישנה משנות השבעים: להגיע מספיק מוקדם לתחנת המוצא של הרק"ל, ולקוות לטוב.
 
אין שום תיאום בין הרק"ל לרכבת הכבדה. אין גם שום מידע על זמן ההגעה הצפוי של הרכבת הקלה לתחנה באפליקציות למיניהן. צריך אשכרה להגיע לתחנת הרק"ל ולהציץ בשלט האלקטרוני שם כדי לקבל מושג מתי זו תגיע.

יש לקוות שעם כניסת המערכים החדשים לשימוש והגברת תדירות הרק"ל הבעייה תתייתר.
אין שום צורך בתיאום בין הרק"ל לרכבת הכבדה.
התדירות של הרק"ל (לפני כניסת מערכים וקטעים חדשים ותגבור) נע בין 4 דקות בשיא, 6.5 דקות במשך רוב שעות היום ו-12 דקות בשעות הלילה/ מוקדם בבוקר (כלומר זמן ההמתנה הממוצע נע בין 2 דקות בשיא, 3.5 דקות בממוצע ועד 6 דקות מקסימום בשעות הקצה) .
 
למעלה