הודעה באתר הרכבת - עבודות לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף

מיקלוש77

Well-known member
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.
 

Ccyclist

Well-known member
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.

להבנתי בגלל קטע חד מסילתי מדרום מערב לרחובות יש רכבת אחת בשעה המסתיימת שם ושתי רכבות הממשיכות לאשקלון בקו המסומן בסגול במפת הרכבת. בכיוון צפון לא כל הפרבריות מגיעות עד בינימינה.

יתכן שהאמת על ההכרזה היא שרכבת אחת מתוך 3 תוכרז כ"קו" לצורך הכותרות.

המשך החישמול מרחובות לאשקלון (ואולי הכפלת המסילה) וכן המשך החישמול צפונה לבינימינה ואז לחיפה יאפשר את חעשמול הקו במלואו, למעט אותה רכבת נגב מערבי קו אשקלון דרך לוד שנוספה לרשת אחרי שקו השרון עבר מדיזל לחשמל. זהו קו שאני מקווה שיבוטל ברגע שקו השרון אשרלון יקצץ חצי שעה מזמן הנסיעה בזכות החישמול.
 

מיקלוש77

Well-known member
להבנתי בגלל קטע חד מסילתי מדרום מערב לרחובות יש רכבת אחת בשעה המסתיימת שם ושתי רכבות הממשיכות לאשקלון בקו המסומן בסגול במפת הרכבת. בכיוון צפון לא כל הפרבריות מגיעות עד בינימינה.

יתכן שהאמת על ההכרזה היא שרכבת אחת מתוך 3 תוכרז כ"קו" לצורך הכותרות.

המשך החישמול מרחובות לאשקלון (ואולי הכפלת המסילה) וכן המשך החישמול צפונה לבינימינה ואז לחיפה יאפשר את חעשמול הקו במלואו, למעט אותה רכבת נגב מערבי קו אשקלון דרך לוד שנוספה לרשת אחרי שקו השרון עבר מדיזל לחשמל. זהו קו שאני מקווה שיבוטל ברגע שקו השרון אשרלון יקצץ חצי שעה מזמן הנסיעה בזכות החישמול.
כן, עובדים על הכפלת רחובות-פלשת ואחר כך על חישמול הקטע הזה, הייתה על זה סקירה בשבתשתיות. אם אני זוכר נכון הצפי לסיום שני השלבים הוא 2023, אבל לא זוכר אם צויין מתי ב 2023.

מפלשת לאשקלון זה כבר קטע כפול ומחושמל.
 

luckydude

Active member
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.

כן, מדובר בקו המקוצר, כלומר זה שמתחיל בנתניה ומסתיים ברחובות ושפועל בשעות העומס. הרכבות האלו יוצאות מנתניה בXX:50 (הרכבת שמגיעה מבנימינה לכיוון רחובות יוצאת מנתניה 7 דקות לאחר מכן).

לא נראה לי שיאריכו את הרכבות מירושלים לנתניה.
 

Ccyclist

Well-known member
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.

בחישוב מהיר באיילון 5-5 יהיו 10 דקות פנויות לסלוטים חדשים.

הלו"ז הנוכחי במסילות 1-2 באיילון הוא לו"ז ל 10 רכבות דיזל. הקו לירושלים אמנם חשמלי אבל הוא לא יוצר לו"ז 8 דיזל 2 חשמל כי הוא משתמש בסלוטים תואמי דיזל. אין הרבה מה לעשות עם חיסכון של 2 דקות פעמיים בשעה.

ה"קו" של רכבת רחובות תעלה את התמהיל ל 3-7 אבל אם לא יתאמו את רחובות וירושלים זה אחר זה לא יהיה חיסכון ניכר והמקסימום שניתן לחסוך הוא 4 דקות פעם בשעה אם יתאמו את הרכבות פלוס עוד 2 דקות של קו ירושלים.

כשיושלם חישמול אשקלון-רחובות בינימינה התמונה תשתנה מקצה לקצה. איילון 5-5. אם יצמידו את הסלוטים רכבות רחובות-אשקלון לרכבות ירושלים יהיה אפשר לחסוך 4 דקות פעמיים בשעה באופן עיקבי וכן לקבל 2 דקות נוספות ללו"ז מהרכבת השלישית בקו רחובות-אשקלון בינימינה. זהו חיסכון של 10 דקות לכיוון במסילות 1-2, זמן שאפשר ליצור ממנו סלוט דיזל וחצי או שני סלוטים חשמליים.

אם יחשמלו את קו בית שמש יהיה אפשר להגיע ל 4 דיזל 6 חשמל, ואם ימצאו דרך לאפשר לרכבות מודיעין להשתמש בחישמול שקיים ממודיעין עד נתניה ובינימינה אז יהיה אפשר להגיע ל 2 - 8 לטובת החשמל הרבה לפני שמתחילים את חישמול המסילה הראשית לבאר שבע ואת החישמול מחיפה צפונה. (יתכן שהפתרון יהיה סיום קו מודיעין בבינימינה או חוף הכרמל והחלפה לפרבריות מתוגברות באזור חיפה).
 

מיקלוש77

Well-known member
בחישוב מהיר באיילון 5-5 יהיו 10 דקות פנויות לסלוטים חדשים.

הלו"ז הנוכחי במסילות 1-2 באיילון הוא לו"ז ל 10 רכבות דיזל. הקו לירושלים אמנם חשמלי אבל הוא לא יוצר לו"ז 8 דיזל 2 חשמל כי הוא משתמש בסלוטים תואמי דיזל. אין הרבה מה לעשות עם חיסכון של 2 דקות פעמיים בשעה.

ה"קו" של רכבת רחובות תעלה את התמהיל ל 3-7 אבל אם לא יתאמו את רחובות וירושלים זה אחר זה לא יהיה חיסכון ניכר והמקסימום שניתן לחסוך הוא 4 דקות פעם בשעה אם יתאמו את הרכבות פלוס עוד 2 דקות של קו ירושלים.

כשיושלם חישמול אשקלון-רחובות בינימינה התמונה תשתנה מקצה לקצה. איילון 5-5. אם יצמידו את הסלוטים רכבות רחובות-אשקלון לרכבות ירושלים יהיה אפשר לחסוך 4 דקות פעמיים בשעה באופן עיקבי וכן לקבל 2 דקות נוספות ללו"ז מהרכבת השלישית בקו רחובות-אשקלון בינימינה. זהו חיסכון של 10 דקות לכיוון במסילות 1-2, זמן שאפשר ליצור ממנו סלוט דיזל וחצי או שני סלוטים חשמליים.

אם יחשמלו את קו בית שמש יהיה אפשר להגיע ל 4 דיזל 6 חשמל, ואם ימצאו דרך לאפשר לרכבות מודיעין להשתמש בחישמול שקיים ממודיעין עד נתניה ובינימינה אז יהיה אפשר להגיע ל 2 - 8 לטובת החשמל הרבה לפני שמתחילים את חישמול המסילה הראשית לבאר שבע ואת החישמול מחיפה צפונה. (יתכן שהפתרון יהיה סיום קו מודיעין בבינימינה או חוף הכרמל והחלפה לפרבריות מתוגברות באזור חיפה).
מעניין הרעיון שאתה כותב. אבל כדי לעשות את ההצמדה של כל רכבות החשמל כך שיסעו במקבץ (ואז לייצר סלוט וחצי נוסף), ייתכן שיצטרכו לעשות שינוי של ממש בכל לוחות הזמנים. איכשהוא נראה לי שברכבת לא יגדילו ראש ויעדיפו לחכות שהחישמול יושלם עד באר שבע וחיפה מאשר לעשות את מה שאתה מציע. אבל הלוואי שאני טועה.

אגב לגבי הקו בית שמש הבנתי שהיא בכלל לא בתכנית החישמול הנוכחית... וזה לא טוב כי זה יגרום לרכבת להתעלל בקו הזה עוד יותר. אני חושש שבסוף יהפכו אותו לשאטל מבית שמש ללוד וזהו. אם ברכבת נתנו יד לביטול של הרכבת ממלחה לבית שמש, אז שום דבר לא יפתיע אותי עם הקו הזה. שוב, מקווה שאני טועה ושבית שמש תיכנס לתכנית החישמול מיד אחרי באר שבע וחיפה, במקביל לחשמול הקווים בצפון (כרמיאל, בית שאן, נהריה).
 

Ccyclist

Well-known member
מעניין הרעיון שאתה כותב. אבל כדי לעשות את ההצמדה של כל רכבות החשמל כך שיסעו במקבץ (ואז לייצר סלוט וחצי נוסף), ייתכן שיצטרכו לעשות שינוי של ממש בכל לוחות הזמנים. איכשהוא נראה לי שברכבת לא יגדילו ראש ויעדיפו לחכות שהחישמול יושלם עד באר שבע וחיפה מאשר לעשות את מה שאתה מציע. אבל הלוואי שאני טועה.

אגב לגבי הקו בית שמש הבנתי שהיא בכלל לא בתכנית החישמול הנוכחית... וזה לא טוב כי זה יגרום לרכבת להתעלל בקו הזה עוד יותר. אני חושש שבסוף יהפכו אותו לשאטל מבית שמש ללוד וזהו. אם ברכבת נתנו יד לביטול של הרכבת ממלחה לבית שמש, אז שום דבר לא יפתיע אותי עם הקו הזה. שוב, מקווה שאני טועה ושבית שמש תיכנס לתכנית החישמול מיד אחרי באר שבע וחיפה, במקביל לחשמול הקווים בצפון (כרמיאל, בית שאן, נהריה).

חבל, כי מהיר יותר לחשמל את קווי השלוחות הקצרים (בית שמש, ראשונים) כצעד ראשון לפני חישמול הקו לבאר שבע ובהחלט לפני שניגשים לחישמול דרך חיפה לצפון.

חבל שלא הוחלט להעביר את המערכת לחשמל לפני הפרוייקט גדול של חישמול הרכבת הארצית.
 

מיקלוש77

Well-known member
חבל, כי מהיר יותר לחשמל את קווי השלוחות הקצרים (בית שמש, ראשונים) כצעד ראשון לפני חישמול הקו לבאר שבע ובהחלט לפני שניגשים לחישמול דרך חיפה לצפון.

חבל שלא הוחלט להעביר את המערכת לחשמל לפני הפרוייקט גדול של חישמול הרכבת הארצית.
החישמול של הראשונים מתוכנן השנה לדעתי (או לפחות להתחיל השנה), זה יקרה אחרי הארכת הרציפים שקורית שם עכשיו, כחלק מהעבודות אל מסילת 431. הייתה על זה סקירה בשבתשתיות.
 
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.
בתשובה לשאלתך לגבי הארכת הקטע הצפוני. עובדים כבר על בנית תה"ר כפר ויתקין שנמצאת צפונית לנתניה, אז זו הצהרת כוונות ברורה מאד.
עברתי היום(30/6/22) על כביש החוף צפונית לנתניה ויש כבר עמודי חשמול + קו מתח חוזר (הארקה) מצפון לנתניה ליד ביתן אהרון
 
נערך לאחרונה ב:

luckydude

Active member
בתשובה לשאלתך לגבי הארכת הקטע הצפוני. עובדים כבר על בנית תה"ר כפר ויתקין שנמצאת צפונית לנתניה, אז זו הצהרת כוונות ברורה מאד.
תה"ר ויתקין נחוצה בשביל הארכת החישמול מנתניה לבנימינה (קטע שכבר התחילו לעבוד עליו). התזמון של תחילת עבודות על קטעים מצפון לבנימינה לא ברור כעת (ייתכן שבנתיים ימשיכו לכיוון תה"ר דור מסיבות של גיבוי מערכת, גם אם לא יעבדו מדור עד חיפה).

הבעייה הכי קריטית כרגע זה קטע רחובות-פלשת, שם עדיין עובדים על הכנת תוכנית בינוי כוללת (תמ"ל 1049) לאזור שליד יבנה מזרח ולפי מה שאני מבין, עדיין אין תוכנית סופית לגבי כמה קילומטרים מסילה שצריכים להכפיל (וכנראה גם לשקע) שם. לפי הדף של התוכנית באתר נתיבי ישראל מדובר על סיום יישום התוכנית אי שם ב-2027, מה שאינו משתלב עם הלו"ז המוקדם יותר שהרכבת שואפת אליו במסגרת השדרוג וההכפלה של מקטע רחובות-פלשת:

 
נערך לאחרונה ב:

arseny92

Well-known member
מנהל
25/6/22

עברתי היום(30/6/22) על כביש החוף צפונית לנתניה ויש כבר עמודי חשמול + קו מתח חוזר (הארקה) מצפון לנתניה ליד ביתן אהרון

נערך לאחרונה ב: 30/6/22
נתבקש בזאת שכאשר יש מה עוד להוסיף אל מה שכבר נכתב וגם נענה עליו, ליצור תגובה חדשה בשרשרת ולא לערוך את המקורית, זה מבלבל, תודה
 

קו 415

Active member
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.
1. יש שני קווים: בנימינה-אשקלון-באר שבע שלא יושפע ככל הנראה.
כיום נסיעה אחת מסתיימת בלוד ואחת ממשיכה לבאר שבע.
2. נתניה-רחובות- שאני מקווה שאותו יעבירו ל ddmue. אך זה דורש היערכות של הגבהה רציפים. ואני מקווה שרכבת ישראל דואגת לעניין בחנת רחובות כבר עכשיו.
3. לדעתי את קו נתניה-רחובות יעבירו לחשמלי ללא השפעות בלוז.
לגבי העובדה שהחשמול כבר יגיע לנתניה, לדעתי את עיקר ההשפעה נראה בשעות הערב שאולי סוף סוך יפעילו קווי לילה.

ואולי בגלל שיש בחירות מר.ב מיכאלי תדחוף להפעלת קווים נוספים
 

Ccyclist

Well-known member
1. יש שני קווים: בנימינה-אשקלון-באר שבע שלא יושפע ככל הנראה.
כיום נסיעה אחת מסתיימת בלוד ואחת ממשיכה לבאר שבע.
2. נתניה-רחובות- שאני מקווה שאותו יעבירו ל ddmue. אך זה דורש היערכות של הגבהה רציפים. ואני מקווה שרכבת ישראל דואגת לעניין בחנת רחובות כבר עכשיו.
3. לדעתי את קו נתניה-רחובות יעבירו לחשמלי ללא השפעות בלוז.
לגבי העובדה שהחשמול כבר יגיע לנתניה, לדעתי את עיקר ההשפעה נראה בשעות הערב שאולי סוף סוך יפעילו קווי לילה.

ואולי בגלל שיש בחירות מר.ב מיכאלי תדחוף להפעלת קווים נוספים
קווים וקווות, או במקרה הזה - מיתוג חלופה של רכבת אחת בשעה מתוך 3 כ"קו".

My first language is mainly genderless. The most that needed to be done 40 years ago was to change the suffix "man" to "person" in various occupations and to remind people that a doctor, lawyer or engineer could be of either gender. Apart from some Latin names and nouns ending in A, or the occasional French loan word with feminnine suffixes- most English words don't have a gender indicator.

As someone who comes from a genderless language I find Michaeli's double gender system cumbersome and unnatural. Surely Hebrew, with its congregation system and links to genderless languages such as Turkish and Persian could come up with a better way of going gender neutral.

אני מקווה שההסבר באנגלית הראה איך משתמשים בשפה שהמגדר נעדר ממנה באופן טבעי. אם הייתי כותב את אותן הפיסקאות בעברית לכל מילה שניה היה מגדר והביקורת היתה נראית כמו שמרנות לשונית של מגני המבנה הקיים של השפה המחולק לזכר ונקבה. כאשר דוברי אנגלית באים ללמוד שפות אחרות הם מתרעמים על כך שצריך לזכור מגדרים מלאכותיים לעצמים דוממים שאינם זכר או נקבה ולהשתמש במילות היחס ובהטיות הממוגדרות הנכונות כדי לתאר אותם.
 

scooby5

Member
1. יש שני קווים: בנימינה-אשקלון-באר שבע שלא יושפע ככל הנראה.
כיום נסיעה אחת מסתיימת בלוד ואחת ממשיכה לבאר שבע.
2. נתניה-רחובות- שאני מקווה שאותו יעבירו ל ddmue. אך זה דורש היערכות של הגבהה רציפים. ואני מקווה שרכבת ישראל דואגת לעניין בחנת רחובות כבר עכשיו.
3. לדעתי את קו נתניה-רחובות יעבירו לחשמלי ללא השפעות בלוז.
לגבי העובדה שהחשמול כבר יגיע לנתניה, לדעתי את עיקר ההשפעה נראה בשעות הערב שאולי סוף סוך יפעילו קווי לילה.

ואולי בגלל שיש בחירות מר.ב מיכאלי תדחוף להפעלת קווים נוספים
תיקון קל:
שני מסלולים לרחובות - באר שבע נתניה, שבשעות השפל מוארך עד בנימינה, ובנימינה רחובות.

בגדול - ברוב שעות היום שתי רכבות בשעה מרחובות ואליה (בהפרש מאוד קטן בין הרכבות) ובשעות השפל - רכבת אחת.

מבנימינה - רכבת אחת בשעה לתחנת לוד והשניה זו הרכבת שממשיכה לרחובות
 

קו 415

Active member
תיקון קל:
שני מסלולים לרחובות - באר שבע נתניה, שבשעות השפל מוארך עד בנימינה, ובנימינה רחובות.

בגדול - ברוב שעות היום שתי רכבות בשעה מרחובות ואליה (בהפרש מאוד קטן בין הרכבות) ובשעות השפל - רכבת אחת.

מבנימינה - רכבת אחת בשעה לתחנת לוד והשניה זו הרכבת שממשיכה לרחובות
קו בנימינה לוד הינו קו בנימינה-רחובות, אך הוא קוצר בגלל עבודות החשמול אשר תופסות מסילה אחת מלוד לרחובות.
ולכן רכבת ישראל העדיפה שתי רכבות צמודות, ואת השלישית שמפוזרת יותר היא תחזיר לאחר סיום העבודות
 

scooby5

Member
קו בנימינה לוד הינו קו בנימינה-רחובות, אך הוא קוצר בגלל עבודות החשמול אשר תופסות מסילה אחת מלוד לרחובות.
ולכן רכבת ישראל העדיפה שתי רכבות צמודות, ואת השלישית שמפוזרת יותר היא תחזיר לאחר סיום העבודות
חוץ מההסבר של רכבת ישראל (שמאוד הגיוני לה, אבל פחות לנוסע הממוצע) זה בדיוק מה שכתבתי.
 
באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:

"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."


סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:

1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.
וגם יש את קו מודיעין נתניה שיוכל להפוך לחשמלי עם חיבור נתניה לחשמל, כך שזה בעצם עשוי להיות שני קווים חשמליים חדשים.

לגבי הרכבת מירושלים, אני לא אתפלא אם הרכבת תעדיף לחכות עד לחישמול עד חדרה ותאריך אותה לשם (אם יש מקום שם, נראה לי שכן ברציף השלישי), ואני לא אתפלא אם היא גם תדלג על תחנות נתניה, וזה יהיה כצעד נוסף להפיכת חדרה להאב התחבורתי בין פרברי לבינעירוני במקום בנימינה. (הצעד הראשון היה שהרכבת מכרמיאל עוצרת רק בחדרה ומדלגת על בנימינה).
 
למעלה