באתר הרכבת פורסמה ההודעה הבאה:
"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."
סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:
1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.
"לקראת הפעלת קו חשמלי נוסף, בין תחנות נתניה, ת"א, לוד ורחובות, יבוצעו עבודות לחיבור קטע המסילה שבין תחנות נתניה והרצליה לרשת החשמל הרכבתית.
בשל העבודות, הדורשות ניתוק זמני של החשמל בקטעים נרחבים באזור השרון, הרצליה ות"א, יחולו שינויים בתנועת הרכבות, החל מיום חמישי, 23.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 25.6.22 בכל שעות הפעילות (כולל). וכן החל מיום חמישי, 30.6.22 בשעה 21:00 ועד מוצאי שבת, 2.7.22 בכל שעות הפעילות (כולל)."
סביר מאוד להניח שאת פתיחת הקו הוועד יעכב ויוציא לכולם את המיץ במשך כמה חודשים, כמו שקרה בעבר. אבל בכל זאת יש לי שתי שאלות בנושא:
1. האם יש כיום קו רכבות מנתניה לרחובות? עד כמה שאני יודע הקו מתחיל בבנימינה ומסתיים באשקלון, ורק בחלק משעות היום הוא מקוצר להתחיל בנתניה ולהסתיים ברחובות. האם זה נכון? אם כן, מה יעשו עם הקצוות הלא מחושמלים של הקו (כלומר נתניה עד בנימינה ורחובות דרומה)? האם יופעלו בקו רכבות דיזל לנסיעות שממשיכות עד בנימינה, וחשמל לאלו שמסתיימות בנתניה?
2. האם יאריכו לדעתכם את הקו מירושלים להרצליה, כך שימשיך עד נתניה? או שאין מספיק קיבולת לשתי המסילות שבין הרצליה לנתניה? כיום יש רכבת אחת בשעה מבית שמש בשעות השיא שממשיכה עד נתניה, ככה שאולי יקצרו אותה שתסתיים בהרצליה, ובמקומה יאריכו לפחות את אחת משתי הרכבות בשעה מירושלים עד נתניה.