הודעה לא קופצת אחרי 72 שעות..

פוגטיב

New member
שלום פורום, גם לי יש בעיות שינה

התחיל בגיל ההתבגרות המוקדם. בלילה אני חושב על כל מה שעשיתי במהלך היום, אם אמרתי משהו לא בסדר או לא הספקתי את מה שקיוויתי להספיק. כשאני חושב על זה הדופק עולה לי ובד"כ נרגע אחרי שעה שעה וחצי ואני מצליח להרדם. רק לעתים רחוקות אני לא מצליח להרדם בגלל עירנות. זה קורה בעיקר ביום שבת אחרי שאני מתעורר מאוחר ביום שישי (אחרי שחזרתי באמצע הלילה יום קודם לכן). ניסיתי נשימות מוסדרות להרגעה וגם מחשבה חיובית, אבל שום דבר לא עוזר. אני די מיואש. הבעייה שלי לא חמורה. אני ישן בד"כ לא פחות מ-6 שעות ובד"כ אף יותר מכך, אבל אני זקוק ליותר מ-6 שעות כדי להרגיש טוב בעבודה. בכל מקרה, אם בלילה אני מרגיש מתוח והדופק עלה לי, בבוקר אני מרגיש שהשינה לא היתה מספיקה. אם אני הולך לישון רגוע וישן 3 שעות אני יכול להרגיש פצצת אנרגיה.
 
שלום לך:)

זה בערך מה שקורה לי כל חיי. דואגת יותר מדי:) גם כאשר לא נראה לי שהמצב שאני דואגת לגביו קשור אליי. בדרכ בערב כזה אני כבר מרגישה שאני לא ארדם. כמו שכתבתי בהודעה אחרת, אני לא אלך לנסות לישון אם אני לא עייפה מספיק כי המחשבות יבואו. ובמידה שיש לי הרבה על הראש במשך היום, אני אחזיק את עצמי עד שאני מתה לישון (וגם אז לא תמיד אצליח להירדם מיד) בימים כאלה אני פשוט לא מכריחה את עצמי. אני לא מנסה יותר מדי להרגיש טוב ולהירגע, אני פשוט נותנת לעצמי לעשות מה שאני מרגישה שרוצה לעשות, כמו לכתוב ולהיות במחשב. בסוף אני נרדמת. אתה אומר שבדרך כלל אתה ישן יחסית טוב. וזה מעולה. אתה עובד בדרכ עד מאוחר? אתה משלים את החוסר שינה בלילה שאחרי. לחץ זה גורם מאוד חזק לחוסר שינה. ולפעמים לתת ללחץ להגיע ולעבור ולא להכריח את עצמך לישון זה באמת דבר טוב. העניין הוא שאני אדם אופטימי. בשנים האחרונות גם אם יש ערב שאני מרגישה מאוד רע, אני עדיין אומרת "יש את מחר", "יהיה בסדר", כך שגם אם יש לי יום מאוד עמוס למחרת, אני לא מכריחה את עצמי לישון ולמרות שבאותו יום קצת קשה לי, אני בדרכ מצליחה להשלים את השינה בלילה שאחרי. אין צורך להיות מיואש מהעובדה שיש לך רגישות גבוהה. אני בטוחה שאתה לא היחיד ולא הראשון. ממה שנראה לי וממה שכתבת בסהכ זה לא קורה כל יום, רק לעיתים, וזה בהחלט נורמלי שדברים שלא הלכו לנו כפי שרצינו יגרמו לנו לחשוב. נשאר, לדעתי, לקבל את העובדה שלא הולך לנו כמו שרצינו ולעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים, כי אנחנו לא יכולים לשלוט על כל מה שקורה מסביבנו. מה אתה חושב?
 

פוגטיב

New member
אני חושב שאת צודקת

אך עדיין קשה לי להשלים עם העובדה שאי אפשר לנקות את הראש ולדחות את המחשבות לאחר-כך. עובדה שיש אנשים רבים המסוגלים לעשות דבר כזה. לכן אין סיבה שאני לא אצליח! זה מתסכל!
 
מתסכל? בהחלט מסכימה איתך

ומצד שני, המחשבות שלנו הן אנחנו, ביטוי לרגשות ותחושות וחיי היום יום שלנו. לא ניתן לבטל אותן ככה סתם. כמו שכתבת, בדרכ אתה ישן בסדר גמור. אני מבטיחה לך שיש רבים שאצלם בדרך כלל הם לא ישנים טוב. אני חוזרת וכותבת, נדודי שינה בדרכ באים כתוצאה ממשהו. ואם אנחנו לא מטפלים במשהו הזה איכות החיים נפגעת ולא רק השינה, כי אי אפשר לשלוט במחשבות. אני לא מסכימה עם "אין סיבה שלא אצליח" כי אם באמת לא הייתה סיבה, כל האנשים עם הפרעות שינה היו ללא הפרעות. כן, ניתן לטפל. אבל לדעתי הטיפול בא מטיפול בלחץ, טיפול בכאב, טיפול בכל סיבה שהיא. ומחשבות? האם ניתן לטפל במחשבות? למחשבות אין זמן. הם לא מגיעות ככה סתם בלילה, אלא הן באות כי כל היום אתה עסוק ולך אין זמן ולכן ברגע שיש זמן, ויש לך יותר שקט ויותר חופשיות הן יוצאות לאור. אם מפריע לך. תמצא זמן במהלך היום, לעסוק בהן, לחשוב מה אתה יכול לעשות, לקבל את מה שאתה לא יכול לעשות. ותפנה את המחשבות לדברים שכן הצלחת, וכן קיבלת לפני השינה. תמצא מחשבות טובות להתעסק איתם, איתן בדרכ נרדמים. ותשמח, כי בדרך כלל אתה ישן טוב. ובדרך כלל זה דבר שהרבה אנשים לא מקבלים. בהצלחה. אני.
 
למעלה