הוכחות נגד האבולוציה

כפיים לדעתך !!!

'צר לי, אך אינני מבחין בהגיון זה. מדובר בבחירה להאמין, לא בהגיון'. - האם אמונתם של כל חכמי תבל טרם המצאתן של התיאוריות הקוסמולוגיות והאבולוציוניות (הדוחות, לדעתך, את הצורך בא-ל) היתה 'בחירה' לא הגיונית? 'אם דורש ממני האל דבר מה, יואל נא לפנות אלי ולבקש זאת. האמור אני לנחש מה הוא רוצה ולאיזו דת (אם בכלל) להאמין?' - ברי לך, אם כן, שאין כל דרך לדעת זאת ? יפה, רוצה לשרשר על כך ? "חשבתי שדוגמת החיידקים נסגרה" - נסגרה? מאיזו בחינה?'. - שהמדובר על הסתגלות (או התפתחות) ברמה כימית הממתנת או מונעת ריאקציות לאנטיביוטיקה, היכן רואים יצירת איברים או מינים חדשים ? הלא נעשים נסיונות אינספור לזרז מוטציות באמצעים רדיואקטיביים ואחרים במינים שונים של בעלי חיים - ואפס תוצאות המוכיחות התפתחות. ועוד, אם אכן מדובר במוטציה (ולא כפי שטוען דב) האם רואים בכך מגמתיות או מקרה עיוור ? האם האבולוציה המקובלת היא מגמתית או לא ? אם התשובה היא 'כן', האם גם בשלב המעבר מדומם (או צומח) לחי היה כך ? אמרת שבכוונתך לכתוב על מידת ההצלחה הצפויה לאבולוציה. יש מצב ? 'אבוי לנו אם כך היה. אמנם מי שחסר את הפוטנציאל, הלימוד לא יעזור לו, אבל אלה החריגים. בלא חשיבה הגיונית אי אפשר להגיע לתוצאות במדע. גם כאן פועלת הברירה הטבעית ומסננת את אלו שאינם מתאימים'. - בשביל מסקנות הגיוניות במדע אין הכרח ברמת הגיון שלש דרגות מעל הממוצע. - הברירה הטבעית ? שאלה פשוטה: האם בחיי היומיום אתה רואה הבדל באופן קבלת החלטות בין מדענים לסתם אנשים המוגדרים על ידך כ'הגיוניים' או 'הגיוניים בפוטנציה' ? 'אבל מה בעצם אתה רוצה לומר? שאי אפשר לסמוך על אנשי המדע? אז על דעת מי יש לסמוך בעניינים מדעיים? על הרב הראשי?' - חלילה (על הרב הראשי ? שכחת שאני חרדי ? ). כל שטענתי הוא שקביעת המדע אינה סוף פסוק, ובנושאים בהם יש להדיוט קווים כלליים, הוא יכול לחוות דעה הגיונית מאוד. 'אנא אמור לי, מה לדעתך אמור אדם אחראי לעשות? באיזה אופן עליו לבדוק?' - אדם אחראי, ובפרט אדם בעל רקע מדעי היודע את ההשקעה עצומת ההקף שבבריאתו - אם אכן נברא - אמור לחוש חיוב חמור לברר האם הוא חייב למאן דהוא את חייו, והאם נדרש ממנו משהו בעקבות זאת. יש לי הרושם, שבמקרה בו היו מעורבים 5000 ש"ח שלך, עם אותם סיכויים להפסד כבויכוח זה ('גם אם תפסל תאורייה זו אצפה לתאורייה מדעית חילופית') היית מגלה יותר עניין ומרץ. הבן, אין לי הַוָא אַמִינָא שבגילי (20), וברמת השכלתי, אצליח לשכנע מישהו בצדקת אמונתי - תהא נכונה ככל שתהיה. לכן, אני לא רואה חובה לעצמי לנסות לעשות כך. האינטרס שלי פשוט, אני ממאן לקבל את הדעה הרווחת בישיבות ש'החילוניים סתומים, מעולם לא חשבו על קיומם' וכו'. לדעתי הנחה זו יונקת את ביסוסה מעובדת הנתק הגמור בין עולם הישיבות לעולם החילוני. אני מבין את עמדת החילוני ההדיוט, שאינו טורח לברר - כשם שאינו טורח לברר בעוד מליון מקרים, משום שיש ברי סמכא בהם הוא בוטח, ואת רמת ההגיון שבאורח חייו הוא מודד לפיהם. כמו כן, איני מוצא כל קונפליקט בין דעתו לשלי, אפשר להגדיר זאת כמנטליות שונה. הבעיה שלי עם אנשים המטפלים באמונה ובדת ושוללים אותה לאחר בדיקה - לדעתם. התכתבתי עם אנשים שכתבו ספרים או מאמרים בנושאים אלו [ברמת הגינות סבירה] - ולא מצאתי עדיין את משנתו הסדורה של החילוני המשכיל ביחס לאמונה ולדת. לא מצאתי את הנקודה בדת עליה ניתן להצביע כתלויה בהרגשה סובייקטיבית, להפך, הולך ומתחזק אצלי רושם זה על החילוני המצוי. אין כל טעם איפוא להסביר לי מדוע לא ברורה דרכי, אלא מדוע דרכך כן ברורה, או לחילופין מדוע ברור שדרכי לא נכונה.
 
אתה רוצה הדרן?

" האם אמונתם של כל חכמי תבל טרם המצאתן של התיאוריות הקוסמולוגיות והאבולוציוניות (הדוחות, לדעתך, את הצורך בא-ל) היתה 'בחירה' לא הגיונית?" – מעולם לא אמרתי שהתיאוריות הנ"ל דוחות את הצורך באל. היתה זו דעתך והנימוק לדחיית התיאוריות האלו. אשר לבחירת "כל" חכמי תבל – היו להם דעות שונות ומשונות, הכוללות אמונה בזאוס ובאפולו, בבעל ובעשתורת, בברהמה וישנו ושיווה, ועוד ועוד. וגם אפיקורס חי בטרם המדע המודרני. חוץ מזה, אם אני כבר מכיר את המדע והפילוסופיה המודרניים, מדוע על ההגיון שלי להסתמך על דעת הקדמונים שידיעותיהם פחותות? " היכן רואים יצירת איברים או מינים חדשים ?" – כבר דיברתי על זה. יש רבבות עדויות מאובנים ושלדים המראים שלבי התפתחות שונים של בעלי חיים וצמחים (זו אינה הוכחה לדרוויניזם כמובן, רק לעובדת התפתחות המינים). הסינים ניצלו מוטציות בקרפיונים כדי ליצור על ידי ברירה מלאכותית דגי זהב מסוגים שונים ומגוונים. בעצם, זני הכלבים (וחיות שעשועים אחרות) נוצרו באופן דומה, אבל אין לי הוכחה שלא מדובר בתכונות ממאגר הגנים המקורי. יש דוגמאות רבות נוספות ששמעתי בעבר ושזכרוני הבוגדני מסרב לשחרר עכשיו. " האם רואים בכך מגמתיות או מקרה עיוור ? האם האבולוציה המקובלת היא מגמתית או לא ?" – זו שאלה פילוסופית יותר מאשר מדעית. מבחינת המדע את התופעות הידועות היום אפשר להסביר באופן שאינו דורש מגמתיות. זו אינה הוכחה שאין מגמתיות, רק שאם היא קיימת, היא פועלת במסתרים וסמויה מן העין. " האם גם בשלב המעבר מדומם (או צומח) לחי היה כך ?" – שוב, יש תיאוריות למעבר ספונטני מדומם לחי. אין להם כל הוכחה, וגם לא תהיה עד שלא ישוחזרו כל השלבים במעבדה. " האם בחיי היומיום אתה רואה הבדל באופן קבלת החלטות בין מדענים לסתם אנשים המוגדרים על ידך כ'הגיוניים' או 'הגיוניים בפוטנציה' ?" – שים לב לחידה הפשוטה הזו המבוססת על שעשועון טלוויזיה. אפילו ידינו פריטצ'ר טעה פה. לפחות חישובים סטטיסטיים והסתברותיים, אפילו טריוויאלים למראה, הם עניין למומחים. לגבי הרב הראשי, הייתה זו בדיחה כמובן. לו כתבתי "הרב אלישיב" למשל, עוד עלול היית לטעון שהוא אכן סמכות בעניינים מדעיים. " קביעת המדע אינה סוף פסוק, ובנושאים בהם יש להדיוט קווים כלליים, הוא יכול לחוות דעה הגיונית מאוד." – קביעת המדע אכן איננה סוף פסוק, אבל מי שמסוגלים לערער קביעות מדעיות הם רק אנשי מדע להם הידע והניסיון הדרושים לכך. אין תקדים להפלת תיאוריה מדעית על ידי הדיוטות. " אדם אחראי, ובפרט אדם בעל רקע מדעי היודע את ההשקעה עצומת ההקף שבבריאתו - אם אכן נברא - אמור לחוש חיוב חמור לברר האם הוא חייב למאן דהוא את חייו, והאם נדרש ממנו משהו בעקבות זאת." – אתה מתחמק מלענות על שאלתי. כיצד עלי לברר זאת? דווקא יש לי עניין רב בשאלה זו ואף מרץ. " אין כל טעם איפוא להסביר לי מדוע לא ברורה דרכי, אלא מדוע דרכך כן ברורה, או לחילופין מדוע ברור שדרכי לא נכונה." – לא ברורלי שדרכך לא נכונה (טוב, יש מספר אספקטים בדרך החיים האורתודוקסית-חרדית שבעיני פסולים מפורשות, אבל דיון פרטני בכך לא במקומו בשרשור זה) , אבל ישנן אלפי דרכים אפשריות שונות וכולן ראויות לבחינה. חיי עלי אדמות קצרים מכדי לבחון כל דרך אפשרית ועל כן החלטתי שאינני מחויב לאף לא אחת בטרם תוכח כדרך הנכונה. כל עוד אין הוכחה כזו מצויה בידי אין לי ברירה אלא להיות נאמן ללבי ולשכלי בלבד.
 
לא. את הכסף...

זה אני (לאברורלי), נחסמתי בניק הקודם. 'אשר לבחירת "כל" חכמי תבל – היו להם דעות שונות ומשונות, הכוללות אמונה בזאוס ובאפולו, בבעל ובעשתורת, בברהמה וישנו ושיווה, ועוד ועוד. וגם אפיקורס חי בטרם המדע המודרני. חוץ מזה, אם אני כבר מכיר את המדע והפילוסופיה המודרניים, מדוע על ההגיון שלי להסתמך על דעת הקדמונים שידיעותיהם פחותות?' - ריבונו של עולם ! כמה פעמים אפשר להסביר שאלה פשוטה ? לשאלה 'כיצד נוצרו היקום והחיים', היתה התשובה: ע"י א-להים. זהו. זאוס ושות' היו תיאוריות לרצונו או מצוותיו של הא-ל/ים (אגב, גם אפיקורוס לא היה אתאיסט). מבחינה 'מדעית' - 'א-להים' הוא מונח, לא פחות מאשר 'הכח החזק'. עתה: האם א-להים, לדעתך, היה בזמנו תשובה מספקת לשאלתם ? אם טענתך שלא - יערב ויבושם לך. אם כן - מכיון שזו התשובה הפשוטה, ההגיונית והמושכלת, היא צריכה להיות נקודת המוצא. אם יימצאו הסברים חליפיים, ננטוש את הא-ל אם אין רצוננו במיסטיקה. אבל כל זמן שלא כך קרה - נטישת הא-ל היא החלטה סובייקטיבית לחלוטין. האמביציה למחקר ומדע אינה נחלתם הבלעדית של מדענים אתאיסטים. ההפך הוא הנכון, רב האישים הדגולים והמכריעים ביותר במהפכה המדעית היו מאמינים ואף מצביעים על כך כגורם מדרבן לחקר היקום. - 'מדוע על ההגיון שלי להסתמך על דעת הקדמונים' הבאתי את דעת הקדמונים למטרה אחת בלבד: להוכיח (או להכריע) שא-להים הוא הסבר הגיוני. ואני לא רואה אותך כבר פלוגתא שלהם מבחינת הגיונך. אתה מכיר את המדע המודרני, אכן. אך כל זמן שהוא לא פתר את כל שאלותיהם אין כל פיתרון חליפי. 'יש רבבות עדויות מאובנים ושלדים המראים שלבי התפתחות שונים של בעלי חיים וצמחים'. - טוב, זה לא חיידקים. לגבי הדוגמאות - עניתי לויזיני לעיל (בתגובה 'לא נכון' ו'לא טענתי'). קראתי השבת שכיום מקובל לומר, שההתפתחות היתה תוך מוטציות מועטות ומכריעות - כך שכמעט לא היו שלבי ביניים. וזה, אהם, יותר דומה לתיאוריה מאשר לעדויות... 'הסינים ניצלו מוטציות בקרפיונים כדי ליצור על ידי ברירה מלאכותית דגי זהב'. - פיגמנטציה אינה מוכיחה התפתחות אברים. יתירה מזו, צורת הגלגולת ומבנה הגוף, השתנו למשל ביוצאי אירופה אחר שלשה דורות בארץ - גם ללא נישואי תערובת. ומעולם לא הוכח מכך על האבולוציה (אינני יודע מהי בדיוק התיאוריה המדעית בהקשר לכך, אך לא קראתי מעולם שעובדה זו משמשת כהוכחה). 'לגבי הרב הראשי, הייתה זו בדיחה כמובן'. - גם תשובתי, כמובן. לגבי הרב אלישיב, אינני טוען שהוא סמכות מדעית, וגם הוא אינו טוען כך. אך לו יטען שיש בידו ידיעה מדעית כלשהיא - סטטיסטית עדיף לי לסמוך עליו. 'אין תקדים להפלת תיאוריה מדעית על ידי הדיוטות'. - זה לא ממש מוכיח משהו. ייתכן, ומסתבר, שהרבה לפני גליליאו חשבו על דיעותיו אך שום דבר לא השתנה בעקבות זאת. 'אתה מתחמק מלענות על שאלתי. כיצד עלי לברר זאת? דווקא יש לי עניין רב בשאלה זו ואף מרץ'. - לא. אינני מתחמק. שאלתי אותך האם ברצונך לשרשר על כך. 'יש מספר אספקטים בדרך החיים האורתודוקסית-חרדית שבעיני פסולים מפורשות'. - כמוני כמוך (אבל, כדבריך, תחת הנ.ק.ו.ד. השולט כרגע, אין סיכוי לשרשור הגון). 'ועל כן החלטתי שאינני מחויב לאף לא אחת בטרם תוכח כדרך הנכונה. כל עוד אין הוכחה כזו מצויה בידי אין לי ברירה אלא להיות נאמן ללבי ולשכלי בלבד'. - ובכן, כאמור, אתה מוזמן לויכוח. מיהו 'ידינו פריטצ'ר' ?
 
מצטער. אין החזרים.

"לשאלה 'כיצד נוצרו היקום והחיים', היתה התשובה: ע"י א-להים. זהו. זאוס ושות' היו תיאוריות לרצונו או מצוותיו של הא-ל/ים" - רחוקים האלילים הגשמיים מן האל המונותאיסטי הרוחני כרחוק מזרח ממערב. אבל אם בכל זאת נרצה להכליל, אזי ישנן שתי אפשרויות - או שהתודעה קדמה לעולם או שהעולם קדם לתודעה. בחירתם של הקדמונים להאמין באפשרות הראשונה נבעה מהרצון לקנות מידה של שליטה בעולמם על ידי "ריצוי" האל/ים, וכן משום שלא ידעו להסביר את הטבע כלל ופתרון קל היה ליחס את תנועת כוכבי הלכת למשל למלאכים הדוחפים אותם במסילותיהם. שני המניעים אינם רלוונטים עוד בימינו. אף המאמינים ברובם כבר אינם חושבים עוד שיש לקיים את מצוות האל על מנת שירד גשם. וגם את המלאכים הציוריים החליפו החוקים הפרוזאים של ניוטון. "מכיון שזו התשובה הפשוטה, ההגיונית והמושכלת, היא צריכה להיות נקודת המוצא. אם יימצאו הסברים חליפיים, ננטוש את הא-ל אם אין רצוננו במיסטיקה. אבל כל זמן שלא כך קרה - נטישת הא-ל היא החלטה סובייקטיבית לחלוטין." - שני טעמים מדוע אין קיום האל צריך להוות את נקודת המוצא. הראשונה היא תער אוקאם - אל הוא הסבר מורכב ביותר לקיום העולם שכן לאל יש כוונות, מטרות, רצונות, דרישות. המדע חותר להעמדת תופעות הטבע על מספר קטן של עקרונות פשוטים ועיוורים הניתנים לניסוח מתמטי מדוייק. הטעם השני הוא שהנחת קיום האל מגבילה את החקירה המדעית. אם די לך בהסבר שמלאכים דוחפים את כוכבי הלכת לעולם לא תגלה את הגרוויטציה. "האמביציה למחקר ומדע אינה נחלתם הבלעדית של מדענים אתאיסטים. ההפך הוא הנכון, רב האישים הדגולים והמכריעים ביותר במהפכה המדעית היו מאמינים ואף מצביעים על כך כגורם מדרבן לחקר היקום" - אינני בטוח שהדברים נכונים לגבי המאה העשרים, ולפני כן אך מיעוט קטן ביותר מכלל מהאנשים בעולם היו אתאיסטים. כמו כן, אנשי מדע נרדפו על ידי הכנסיה הנוצרית ורק עם ירידת כוחה, התחיל המדע לפרוח. אבל בעצמי כתבתי שאין בהכרח סתירה בין אמונה באל למדע. אלא שמאמינים מסויימים מבכרים ליצור סתירה כזו כשהם מוצאים טעמים להלחם ביסודות מדעיים מבוססים (קיום מוטציות למשל). אפשר למשל להאמין שאם גילה המדע שהחיים התפתחו באמצעות אבולוציה דרווניסטית אזי סימן הוא שהאל בחר לברוא את העולם באופן זה. למה לא בעצם? "'יש רבבות עדויות מאובנים ושלדים המראים שלבי התפתחות שונים של בעלי חיים וצמחים'. - טוב, זה לא חיידקים" - בענייני חיידקים ראה את תגובתי לפגוש דב שכול. אני חייב לזוז עכשיו. המשך יבוא.
 
מה בדבר זיכוי ?

'בחירתם של הקדמונים להאמין באפשרות הראשונה נבעה מהרצון לקנות מידה של שליטה בעולמם על ידי "ריצוי" האל/ים'. - ר' איש. הספדיך על עובדי האלילים ממש נוגעים ללב, אבל אתה כלל לא מתייחס לשאלתי. אין טעם שאחזור שוב. לפחות אל תאמר שלא התאמצתי. 'אל הוא הסבר מורכב ביותר לקיום העולם שכן לאל יש כוונות, מטרות, רצונות, דרישות'. - גיחצי. אין כל קשר בין הסבר קיום העולם מבחינת 'איך' לתשובה על 'למה'. לפיסיולוג לא 'הולך' יותר בדייטים משום ידיעתו את גוף האדם מבחינת 'איך' - שכן לאשה יש כונות מטרות וכו'. 'המדע חותר להעמדת תופעות הטבע על מספר קטן של עקרונות פשוטים ועיוורים הניתנים לניסוח מתמטי מדוייק'. - העקרונות המתמטיים לא נפגעים כהו זה מהאמונה, ואפילו נשארים עיוורים - כדרישתך. 'אם די לך בהסבר שמלאכים דוחפים את כוכבי הלכת לעולם לא תגלה את הגרוויטציה'. - הן עניתי כבר, שרבים מגדולי המדענים כתבו שהאמונה המריצתם למחקר. 'אפשר למשל להאמין שאם גילה המדע שהחיים התפתחו באמצעות אבולוציה דרווניסטית אזי סימן הוא שהאל בחר לברוא את העולם באופן זה. למה לא בעצם?' - אין סיבה שלא (חוץ מבזבוז הזמן), אבל אינני רואה סיבה מספיק חזקה שכן. מלבד זאת, הבעיה המרכזית שלי עם האבולוציה היא התורה ולא האמונה.
 
אגב,

כתבת: 'שני טעמים מדוע אין קיום האל צריך להוות את נקודת המוצא. הראשונה היא תער אוקאם - אל הוא הסבר מורכב ביותר לקיום העולם שכן לאל יש כוונות, מטרות, רצונות, דרישות. המדע חותר להעמדת תופעות הטבע על מספר קטן של עקרונות פשוטים ועיוורים הניתנים לניסוח מתמטי מדוייק. הטעם השני הוא שהנחת קיום האל מגבילה את החקירה המדעית. אם די לך בהסבר שמלאכים דוחפים את כוכבי הלכת לעולם לא תגלה את הגרוויטציה'. - למעשה אלו טעמים סותרים. הראשון טוען שהסבר הבריאה מסובך מדי, והשני - שהוא פשטני מדי. הא ? הנה השרשור המובטח על התורה: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=18865104 [העתק - הדבק לא פועל משום מה. לא יכולתי ליצור קיצור דרך]
 
המשך "אין החזרים"

"קראתי השבת שכיום מקובל לומר, שההתפתחות היתה תוך מוטציות מועטות ומכריעות - כך שכמעט לא היו שלבי ביניים. וזה, אהם, יותר דומה לתיאוריה מאשר לעדויות..." - ובכל זאת יש הרבה מאד עדויות לשלבי ביניים. ואכן, משערים שהיו גם קפיצות אבולוציוניות, אבל אין זה סותר בשום אופן את התיאוריה הדרוויניסטית. גם הקפיצות האלה התרחשו תוך עשרות אלפי שנים. ובכלל, איך לדעתך אפשר ליישב את עדויות המאובנים עם תפישתך את סיפור הבריאה? "פיגמנטציה אינה מוכיחה התפתחות אברים. יתירה מזו, צורת הגלגולת ומבנה הגוף, השתנו למשל ביוצאי אירופה אחר שלשה דורות בארץ - גם ללא נישואי תערובת. ומעולם לא הוכח מכך על האבולוציה" - יש שינויים שנובעים מהרגלי חיים אחרים. הדורות הנוכחיים גבוהים הרבה יותר מדורות קודמים בשל תזונה משופרת. אבל פיגמנטציה והבדלים נוספים בין דגי זהב לקרפיונים הם מוטציות פאר-אקסלנס. לא תהפוך קרפיון לדג זהב אם תאכיל אותו אחרת. ואם אתה רוצה דוגמה למוטציות היוצרות איברים - יש אנשים הנולדים עם שש אצבעות בכל יד. או עם זנב. או נימולים. "לגבי הרב אלישיב, אינני טוען שהוא סמכות מדעית, וגם הוא אינו טוען כך. אך לו יטען שיש בידו ידיעה מדעית כלשהיא - סטטיסטית עדיף לי לסמוך עליו" - לא הבנתי. מה עניין סטטיסטיקה לכאן? "ייתכן, ומסתבר, שהרבה לפני גליליאו חשבו על דיעותיו אך שום דבר לא השתנה בעקבות זאת" - דווקא גלילאו היה סך הכל די חובב. אולם מאז השתנה המדע והפך עניין למומחים. האם תעז להתווכח עם איש מדע בנוגע ל... נאמר.. האפשרות למצוא על-מוליכים בטמפרטות החדר? "מיהו 'ידינו פריטצ'ר' ? " - טעיתי בהסח הדעת בין ידידנו פרובידנס ובין כותב אחר בשם פריטצ'ר (שניהם פרסמו הודעות בפורום ההוא ושמות שניהם מתחילים בPR). ", כאמור, אתה מוזמן לויכוח" - אפתח שירשור בעניינים אלו כאשר יתפזר האבק, הניקים יחזרו לקדמותם מימים ימימה ואנשים שנושלו מהפורום ישובו מהגלות. וגם לא שכחתי את הבטחתי בקשר לניתוח הסטטיסטיקות המוטעות של ענייני האבולוציה, אך עקב העובדה שכבר עכשיו אני נלחם בשתי חזיתות אני מעדיף להשאיר זאת למועד מאוחר יותר.
 
-

' ובכלל, איך לדעתך אפשר ליישב את עדויות המאובנים עם תפישתך את סיפור הבריאה?' - אני אכן לא ממש יודע. כרגע [כסיכום של מה שקראתי על הנושא] ידוע לי כי תיארוך פחמן 14 (הרווח בתיארוך שרידי חומר אורגאני) מגיע לכמה רבבות שנים בסך הכל. התיאוריות בדבר מליוני שנים נובעות מהשערות מורפולוגיות גרידא (בתוספת העובדה המצערת שאין לארכיאולוגים כל חיוב לרכוש ידע באנטומיה משווה <ע' 'אבולוציה ויהדות' / א. קורמן, עמוד 174>). השיטה עצמה בעייתית בשל כמותו המזערית של האיזוטופ (חלקיק אחד למליון או לבליון ? ) יש צורך במיכשור רגיש ביותר (המכשיר מחופה בפלדה בעובי מטר) ועל אף כל זאת התגלו סטיות רבות בתיארוך פריטים שתאריכם ידוע (קראתי על אחד בשם סוואס או משו כזה שהציג סתירות בין התיארוך הרדיואקטיבי למספר הטבעות בעצים). אין להעלים עין מכך שכל הבנין עומד על כך שלא היתה השפעה רדיואקטיבית על החמרים הנבדקים - עובדה שאינה ברורה כלל ועיקר. בקיצֶר, ברי לי שאלו (ואחרות) הן תשובות דחוקות, מובן לי הצורך לחכות להתפתחויות המדעיות. אבל, כאמור יש לי הכרחים כבדי משקל לקבל את הסיפור המקראי - ובעקבות זאת לדחות את התיאורייה האבולוציונית - במידה וסביר לעשות זאת. 'יש שינויים שנובעים מהרגלי חיים אחרים. הדורות הנוכחיים גבוהים הרבה יותר מדורות קודמים בשל תזונה משופרת'. - צורת גולגולת ? צבע עור ? מדוע הצבר הטיפוסי נראה אחרת מאבותיו ההונגרים ? איך כולם התפתחו בצורה שוה ? 'לא הבנתי. מה עניין סטטיסטיקה לכאן?' - כוונתי שהוא אמין יותר סטטיסטית מכל מדען שהכרתי (לא הכרתי הרבה, למען האמת). 'האם תעז להתווכח עם איש מדע בנוגע ל... נאמר.. האפשרות למצוא על-מוליכים בטמפרטות החדר?' - אני ? וודאי !! ברגע שיהיה בידי די ידע.
 
אף אחד לא חפץ להחזיק בטעות

"אם וכאשר יצוצו ראיות מדעיות כנגד תורת האבולוציה יהיו אנשי המדע הראשונים להכיר בכך ולחפש תיאוריה מדעית חלופית. אף אחד לא חפץ להחזיק בטעות" לצערנו זה לא כך. הראיות נגד האבולוציה הן רבות ממספר המולקולות בעולם. ככל שלומדים להכיר יותר מקרוב את המנגנונים הביוכימיים באורגניזמים, המערכת רק הולכת ומסתבכת. וכתוצאה מכך סיכויי האבולוציה שגם כך היו אפסיים שבאפסיים, רק הולכים וקטנים. ככל שהמדע משתכלל ומסוגל ליצר יותר ויותר חומרים מפלאים. וננו רובוטים ומה שלא תרצה, ובכל אופן איננו מסוגל לבצע את מה ש"ביצעה האבולוציה" בהליכים מקריים, ואפילו אם ניתן למדע הנחות וניתן לו להתחיל עם דנ"א מוכן ואנזימים והכל - לא יוכל הוא ליצר תא חי ברמה הפרמיטיבית ביותר, הדבר רק מגדיל את גודל האבסורד שבאבולוציה. תהליכים שסברנו פעם לתרצם במנגנונים דרויניסטיים, מסתבר היום שמקורם בשכלולים שבגנום שלא ידענו עליהם. עיין במאמר מופלא זה ותראה לאיזה רמת דמיון ופנטזיה אפשר להגיע לאחר שמונה הוא מספר מנגנונים מופלאים ביותר שנתגלו בשנים האחרונות והם היום בחזית המחקר, ואשר סותרים ומרסקים את ההשקפות הנאו-דרוויניסטיות - מציע הוא רעיון של אבולוציה ממין אחר. ותראה על איזה פנטזיות הוא מדבר שם ועד כמה גדולה אמונתו הפאנאטית בכך שמה שלא יהיה, עלינו למצוא כל הסבר אחר חוץ מלומר שבורא כל יכול ואינסופי ברא כל זאת. אף אחד לא חפץ להחזיק בטעות? חפצים גם חפצים. הדבר מוכח מכל אותם מאמרים שאדרבה סותרים את אפשרות האבולוציה וכותרתם תומכת באבולוציה. זה הוכך גם כאן בפורום זה, בהתעקשות של אנשים להתווכח על כל דבר ברור. ויכוחים וטענות אשר אין להן שחר. ואפילו אם אבולוציה היא עובדה קיימת, אנשים מעלים טענות וסברות חסרות שחר בכדי להמשיך להאמין בה למרות הפירכות. ומדוע אנשים חפצים להחזיק בטעות? כי האדם נברא כלול משני הפכים. נשמה אלקית טהורה השואפת להדבק בבוראה, וגוף חמרי השואף ככל דבר בטבע למנוחה והתמדה וחידלון. והמלחמה נתונה ביניהם. וברגע שמוסר רעיון האבולוציה האוילית, לא נותר לאדם אלא להודות בבורא כל יכול חי וקיים. ומכאן כבר לא רחוקה הדרך להבין שיש לאותו בורא תביעה כלפינו. ודבר זה, הגוף, והאדם ההולך אחרי גופו ותאוותיו, אינו מסוגל לסבול, ושם הוא לעצמו גדרים וסייגים, שלא להודות אף במה שנמנע הכחשתו, העיקר שלא יתקרב לסברות שעלולות בסופו של דבר לחייב אותו במצוות הדת.
 

vizini

New member
מעניין.

אני מכיר את הרעיונות של אשל בן-יעקב, והדבר המוזר הוא שלדעתי המאמר על חיידקי בית החולים שהבאת שתי הודעות למטה יותר, נותן תשובה גם לממצאיו של בן-יעקב. אבל כמובן שעיניך טחו מלראות..
 
לא כנגד האבולוציה אתה יוצא

אלא כנגד המדע כולו. ומתוך דבריך ברור שאין אתה מבין מדע מהו. העובדה שאין תיאוריות מדעיות יודעות עדיין להסביר הכל היא מובנת מאליה. אם לא היה כך הדבר אפשר היה לסגור את מכוני המחקר ולהוציא את אנשי המדע לגמלאות. "ככל שלומדים להכיר יותר מקרוב את המנגנונים הביוכימיים באורגניזמים, המערכת רק הולכת ומסתבכת" - וודאי. מדובר במורכבות מופלאה, אבל אין בכך שום סתירה לאף עיקרון מדעי ידוע, או לאפשרות להגיע להסבר מדעי. ביקורת מדעית כגון זו המובעת במאמרו של פרופ' בן-יעקב (אותו אני מכיר אישית, אגב) על הניאו-דרוויניזם קיימת והיא לגיטימית שכן היא מבוססת על טיעונים מדעיים וסיבותיה מדעיות. אבל אין ביקורת זו שוללת אבולוציה באמצעות מוטציות אקראיות, אלא טוענת לקיום מנגנונים נוספים ומנסה לבסס אותם מבחינה מדעית (בהצלחה מוגבלת למדי בשלב זה, אם כי הרעיון יפה ומעניין). אבל גם מנגנונים כאלו נוצרו בתחילה באופן דרוויניסטי "נקי". מבחינה זו, גם רביה מינית היא דוגמה להתפתחות מנגנון המשפר את יכולת האורגניזם להגיב לשינויים בסיבבתו ולמצוא במהירות פתרון גנטי. נימת דבריך רוויה בחוצפתו של הבור המוכיח את המלומדים על טעויותיהם. והרי ניתן לומר עליך: "תראה על איזה פנטזיות הוא מדבר שם ועד כמה גדולה אמונתו הפאנאטית בכך שמה שלא יהיה, עלינו לשלול את האבולוציה". בז אתה למדע וליושרם המקצועי של אנשי המדע, טובל בעולם "עובדתי" כביכול שטווית אתה וחבריך הפונדמנטליסטים על מנת לטפוח לעצמכם על השכם על שאתם מחזיקים ב"אמת". הבן זאת הבן היטב: תורת האבולוציה היא תורה מבוססת היטב הנתמכת ברבבות עדויות ממקורות שונים, ומקובלת לחלוטין על הקהיליה המדעית. ויכוח איתה הוא אכן "התעקשות של אנשים להתווכח על כל דבר ברור. ויכוחים וטענות אשר אין להן שחר". אם תבקש לשלול אותה על בסיס אמונתך הדתית, לא יהיה לי וויכוח איתך, אלא שיומרתך לשלול את האבולוציה מסיבות "מדעיות" נטולת צל צילו של כיסוי. למרבה השמחה, השפעת האורתודוקסיה הפודמנטליסטית על הקהיליה המדעית בטלה בשישים, והמחקר המדעי נטול הפניות ימשיך למרות הנסיון הפאטתי להצר את צעדיו.
 

התולעת 1

New member
למה אתה מפיץ שקרים "חלק א"

``ביקום יש מיליארד מיליארדי כוכבים``. מתוך ``היקום – יסודות האסטרופיזיקה``. ``בטיפת מים אחת 1,700 מיליארד מיליארדי מולקולות``. מתוך ``כימיה כללית``. ``בתא בודד אחד יש מאות מיליארדים צירופים``. מתוך ``האינצקלופדיה של גוף האדם``. ``בגוףהאדם פועלים 100 מיליארד תאים``. מתוך ``האינציקלופדיה של גוף האדם``. ``במוח האנושי יש 10 מיליאד נוירונים``. מתוך ``האינציקלופדיה של גוף האדם``. ``בגוף האדם עוברים 80,000 קילומטר של נימי דם``. מתוך ``האינציקלופדיה של גוף האדם``. ``ברשתית העין יש 127 מיליון קולטני צבע``. מתוך ``האינציקלופדיה של גוף האדם``. ``בכדור הארץ יש מיליוני צורות חיים שונות``. מתוך “האינצקלופדיה לטבע “. האם כל זה נוצר מעצמו במקרה? או שיש יד מכוונת שיצרה הכל במחשבה? ההגיון אומר שמאחורי דבר מורכב יש מחשבה ותכנון. המדע טוען: הכל נוצר מעצמו. ואם המדע אומר הוא וודאי יודע... מה באמת יודע המדע? קטעים משיחות של צבי ינאי, מנכ``ל משרד המדע לשעבר, עם אנשי מדע: פרופ` אורי מאור, בית הספר לפיזיקה אונ` ת``א: פרופ` דורון לנצט, המחלקה לגנטיקה מולקולרית, מכון ויצמן למדע: צבי עצמון, עורך כתב העת המדעי ``גלילאו``: פרופ` יקיר אהורנוב, בית הספר לפיזיקה אונ` ת``א: פרופ` מנחם מגידור, נשיא האונ` העברית: צבי ינאי, מנכ``ל משרד המדע לשעבר: שלום לכם, אני שמח לפתוח סדרת שיחות בת 13 פרקים על המדע בכלל ולמדעי הטבע בפרט כפי שהם מצטיירים לעינינו לפני סוף המילניום. רבים ציפו כי הגידול בידע המדעי יביא אותנו אל שערי האמיתות הסופיות ולפתחן של התשובות המלאות בתחומי המדע השונים. בפועל מס` השאלות הפתוחות בסוף המאה אינו נופל ממס` השאלות הפתוחות בתחילת המאה, יתר על כן המציאות שנחשפה לעיני הפיזיקה והביולוגיה התגלתה כעמומה ומעורפלת לאין שיעור כפי שנראתה בתחילת המאה. הקדמה, הפיזיקאי סטיבן הוקינג מחפש תאוריה להיווצרות היקום. מתוך שידורי ערוץ 2, מרץ 98: הוקינג: נולדתי בדיוק 300 שנה לאחר מותו של גלילאו. אני מעריך שעוד כ- 200 אלף תינוקות נולדו באותו יום. קריין: אחד התינוקות האלה הלך בדרכו של גלילאו, והיום הוא הפיזיקאי התיאורטי החשוב ביותר של סוף המאה. הוא מכהן כדיקן לפקולטה למתמטיקה בקיימברידג` , תפקיד אותו מילא בעבר ניוטון. הוקינג עוסק במציאת התיאוריה האחת זאת שתסביר איך נוצר היקום. לפני כ- 15 מיליארד שנים לא היה כלום. כל היקום היה נקודה אחת קטנה, בה התרכז כל החומר שמרכיב כיום את העולם. עקב שינוי פיזיקלי בתוך הנקודה, אירא פיצוץ אדיר, ה``מפץ הגדול``, כל החומר פרץ ונוצר היקום. מאז הוא ממשיך להתפשט. הוקינג לא חיכה שהמציאות תפריך את התיאוריה ועשה זאת בעצמו. השבוע הוא פירסם עם שותפו למחקר הסבר חדש להיווצרות היקום, הנקודה שממנה החל הכל, אומר הוקינג, הייתה שם תמיד, המפץ הגדול יצר את הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו. היקום ימשיך להתפשט לנצח, כוכבים יתרחקו אחד מן השני עד אין סוף. הוקינג: יקום מתפשט איננו שולל קיומו של בורא, אלא מגביל את טווח הזמן בו ייתכן שביצע את מלאכתו. קריין: הוקינג משוכנע שבקרוב אולי עוד בימיו ניתן יהיה לפתור את כל חידות היקום ולתת מענה לשאלות שרק מעטים יודעים את התשובה עליהן. הוקינג: אם נמצא את התשובה לכך, יהיה זה הניצחון המוחלט של התבונה האנושית, משום שאז נבן את כוונת הבורא. הפיזיקאי סטיבן הוקניג מודה שיש בורא, מודה שיש לו כוונה (ושהוא עדיין מחפש תאוריה ליצירת היקום). מה יודע המדע על תחילת היקום? חלק ב בהמשך
 

התולעת 1

New member
למה אתה מפיץ שקרים חלק ב

מה יודע המדע על תחילת היקום? צבי ינאי: פה בעצם מגיעים לנקודת המשבר שאתה לא יכול ללכת לאחור עם הפיזיקה עד אותה נקודה סינגולרית מפני ששמה כל החוקים מרוסקים ולכן אי אפשר לגזור מאותו מקום שום דבר חדש לכן הפיזיקה בבעיה אז הנה בא הוקינג ומציע פתרון בא נגיד שזה לא היה הנקודה מתמטית הקטנה ביותר שאפשר לעלות על הדעת אלא זה היה מין איזשהו גל קטן גוף, ישות קוונטית כזאת גלית ששמה יש בכל זאת קצת מרחב יש קצת סמק, פרופ` יקיר אהורנוב: זה לא כמו גל פלסטי שיש בו משמעות אלא זה הכל פלקצואציות שבהם א``א להסביר מרחב וזמן רק שהפלקצואציה הזאת מגיעה לאותו רגע של מה שאנחנו קוראים תחילת היקום, המפץ הגדול, אחרי זה מתחילים להיווצר שם קשרים שאפשר לתאר אותם כמרחב וזמן, לפני זה א``א. צבי ינאי: אז במה הועילו חכמים בתקנתם? כלומר במה הוקינג פתר בעיות גאל את הפיזיקה נאמר מאיזה שהם דילמות או איזה שהם מצבים פרדוקסלים שהם לא היו קימים שהיו קימים בנקודה הסינגולרית ולא קימים... פרופ` יקיר אהורנוב: הוא לא עשה את זה ואף אחד לא טוען שהוא טוען צבי ינאי: הוא טוען פרופ` יקיר אהורנוב: הוא טוען הוא טען עוד דברים שהפיזיקאים אח``כ לא הסכימו איתו וגם הוא עצמו שינה בדעתו לא אף אחד לא חושב שיש פתרון לבעיה הזאת, על תחילת היקום. מה אומר מדען על הפיזיקה? פרופ` מאור: אני חושב שהשאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא האם הניסוח שלנו לחוקי הפיזיקה, הניסוח המתמטי שלנו, הוא הניסוח היחידי האפשרי? ונראה לי שיהיה מאוד מאוד מאוד קשה לענות על שאלה כזו בצורה מוחלטת. פרופ` יקיר אהורנוב: מה זה פיזיקה פיזיקה צריכה לדייק תמיד דברים על סמך דברים אחרים א``א להתחיל מכלום אז אנחנו צריכים תמיד להניח אבן של אקסיומות שבעזרתם אנחנו מסבירים דברים אחרים ולמה האקסיומות האלה נבחרו זה ענינו של..
 
כנגד האינקויזיציה אני יוצא

ואין לי ספק, שאילו חיית בזמן האינקויזיציה אתה היית מראשיה. איש חושך עלוב שכמוך, את ראשו של קופרניקוס היית עורף על שיצא נגד כל "חכמי תקופתו". אין לך אפילו מילה להשיב על כל טענותי המנומקות. רק שבתור פאגאן אתה מאמין לרוב ולהמון ואינך מסוגל בכלל להתמודד מחשבתית עם טענות לוגיות ועם ידע מדעי אמיתי מחוץ לכמה מוספים שקראת.
 

vizini

New member
ידע מדעי אמיתי?

במה זכינו? אנא, הפנה אותנו למאמריך כדי שנתבסם בזיו חכמתך...
 
הגזמת!

אינקוויזיציה?! הנחבטת בקדקדך? האם קשרוך בסד או כוו את בשרך עד שתודה באמת? בסך הכל העמידוך על טעויותך. וחוץ מזה, קופרניקוס וגליליאו הציבו את האמת של התצפית המדעית הנקיה משיקולים זרים אל מול השקר של הדוגמה הדתית. ואילו אתה... טוב, נו. הנקודה מובנת. וכמו כן אם היה גלילאו טוען שהארץ היא ברווז והירח הוא ביצתה, מסופקני אם היה זוכה בתהילה אפילו אם היה נרדף על כפירתו זו. טענותיך הבריאתניות מגוכחות כמו "תיאורית" הברווז, כך שהילת הקדוש המעונה שאתה חפץ בה נראית מעט שלא במקומה. אם חפץ אתה בדיון, הואל נא להמנע מפאתוס ומעלבונות אישיים. אין הם מחזקים את טיעוניך, אבל יוצרים אוירה שאינה מאפשרת תגובה עניינית. ואם אינך יכול אחרת, הבה נסיים את הדיון כאן ועכשיו.
 
מי הגזים?

כנראה שאור השמש הבהיר סינוור את עיניך לגמרי. במאמרי הארוך והמושקע אשר כולו עניני, נטול עלבונות, אולי קצת פאתוס, אבל מעט שבמעט וזו זכותי, הוכחתי בהוכחות ברורות לחלוטין ובדרך משא ומתן עניני שלמרות שאותו מאמר "אנטי אנטיביוטיקה" שציטטתי, אכן סובר שחידקי בית החולים ממחישים תהליכים אבולוציונים של קניית תכונות מועילות ע"י תהליכים מקריים, למרות זאת, לדעתי מוכח באותו מאמר ההפך. לו היה בך קורטוב של הבנה מדעית היית מגיב לעניין. או שהיית מסכים איתי או שהיית מסתער עלי ומפריך את טיעוני באופן עניני ומתוך ידע מדעי, ולא בצורה הפאגאנית שהגבת. אבל לא כך עשית. ובסוף אתה עוד מאשים אותי בחוסר עניניות. תהיה בריא חביבי. אגב, אמרת פעם "בתור מדען" - אפשר לשאול באיזה תחום מדעי אתה עוסק?
 
לא הגבתי למאמר שהבאת

משום שויזיני כבר עשה זאת ולא היה לי הרבה להוסיף על דבריו. אבל אם רצונך אחזור על הדברים. אין האבולוציה צריכה "להמציא את הגלגל" כל פעם מחדש על מנת שהאורגניזם יתגבר על הבעיות העומדות בפניו. בקטריות נחשפו בעבר לאנטיביוטיקות טבעיות ופתחו מנגנון עמידות בפניהם. כאשר לא עמדו הבקטריות בפני stress אנטיביוטי, שרדו הבקטריות אשר עברו מוטציה פשוטה ששיתקה את מנגנון ההגנה, משום שזה דורש משאבים מהבקטריה ומגביל את קצב ההתרבות. כאשר נחשפו הבקטריות לאנטיביוטיקה שרדו אלו אשר עברו מוטציה פשוטה נוספת אשר החזירה את ההגנה. כמעט כל הDNA האנושי למשל הוא DNA זבל - אין לא תפקיד ברור, והוא מהווה שריד לתיפקודים גנטיים קדומים שעבד עליהם הקלח, והם שרדו כמאין "מאובן" גנטי (אם כי ייתכן שלחלק מסויים ממנו יש בכל זאת תפקיד בתהליכי בקרה בתא). לעיתים עשוייה מוטציה להחיות מנגנון ישן. מנגנונים עתיקים באמת כבר נהרסו כליל בגלל עשרות אלפי מוטציות שיכולות "להשתולל" באין מפריע בחלקי גנום שאינם פעילים (כי הברירה הטבעית איננה מתפקדת כאשר הגן משותק ממילא). ניתוח סטיטסטי של התופעה מהווה ראיה ניצחת לממשות עקרון הברירה הטבעית וכן מספק כלי להסקת עתיקותם של חלקי גנום שונים. תגובתי הקודמת אכן היתה כעוסה במקצת, וזאת על שום הבוז שהפגנת כלפי אנשי המדע, אשר הם לגירסתך כולם אתאיסטים להכעיס האוחזים בדעתם אך ורק על מנת להתגרות במאמינים. תורת האבולוציה לא התקבלה משום אפיקורסיותה אלא משום ששהיא הולמת היטב את ממצאי המאובנים ואת המנגנונים הביוכימיים הידועים לנו. צריך מידה עצומה של יהירות כדי להאשים את כל אנשי המדע שעשו יד אחת כדי "לקבור" רעיונות מתחרים. יותר מכל מעידה גישה כזו על חוסר הבנה של אופן ההתנהלות המדעית. יתכן שהממסד המדעי טועה (אם כי הסיכויים לכך במקרה זה נראים לי קלושים ביותר) אבל אם כן, הוא עושה זאת בתום לב. לשאלתך, אני פיסיקאי (כמו ויזיני), ובעברי עסקתי גם בחקר מערכות ביולוגיות.
 
גם עכשיו לא הגבת להודעתי

וכנראה שלט קראת לא את הודעתי ולא את המאמר. "כאשר לא עמדו הבקטריות בפני stress אנטיביוטי, שרדו הבקטריות אשר עברו מוטציה פשוטה ששיתקה את מנגנון ההגנה" - בפרוש לא. והוכחתי מאותו מאמר שלא מוטציות חיסנו את חידקי בית החולים, אלא מנגנונים משכללים מאין כמוהם של העברת פלאסמידים בין חידקים. תקרא שוב. אגב, אתמול דיברתי עם אחי הצעיר שהינו רופא וחוקר, והוא חילוני ומאמין באבולוציה. ושאלתיו כמשיח לתומי מה המנגנון המאפשר את קניית העמידות בחידקע ביה"ח ותשובתו היתה - העברת פלאסמידים ולא מוטציות. "משום שויזיני כבר עשה זאת" - ויזיני הגיב על טענותי? איפה, בהודעתו הקצרה שבה שאלני מדוע הארכתי? גם הוא לא הגיב לאחת מטענותי. ריבונו של עולם, לא אמרתי שהודעתי וניתוחי את אותו מאמר שוללים כל אמונה עיורת באבולוציה. הבאתי את המאמר רק להראות כיצד הוא סותר את עצמו ולהראות שמחידקי ביה"ח אין ראיה למנגנון של רכישת תכונות מועילות ע"י מוטציות מקריות. טעיתי בניתוחי? הראה כיצד. יש לך מאמרים אחרים? הביאם ואסתור גם אותם או שאודה. "הבוז שהפגנת כלפי אנשי המדע" - חלילה. אני עצמי איש מדע. אני מהנדס תכנה במקצועי ולשם תחביב ואהבת מדע למדתי קורסים רבים באו"פ בכל מדעי הטבע. וכבר יצא לי לעסוק ב computational chemistry ולבצע פרויטקים שזכו לשבחים רבים. ועדיין אני טוען שתורת האבולוציה אינה מדע אלא פנטזיה. ואיני טוען סתם אלא גם מביא ראיות לדברי. "אנשי המדע שעשו יד אחת כדי "לקבור" רעיונות מתחרים" - א. אנשי מדע אמיתיים אינם נחרצים כל כך בתאורית האבולוציה כמוך וככתבים מדעיים אחרים. ב. הם לא עשו יד אחת. כל אחד מהם מטעמו האישי - חוסר רצון לקבל את האמת על הבריאה שלא ניתן להכחישה. "אני פיסיקאי (כמו ויזיני)" - כמו ויזיני? אם כן אינך פיסיקאי. לא יתכן שויזיני פיסיקאי לאחר שהוכיח כאן שאין לו מושג במתמתיקה או בחשיבה מדעית כל שהיא.
 
למעלה