הוכחת יהדות

Igra Rama

New member
רחמי על כת עילגים נבערים

שסוגדים להזייה המנטרלת את כל תהליכי החשיבה אצלם.
 

ehudt

New member
אתה לא רוצה להבין, ומסית

מדינה חילונית אינה כפיה. כאשר את חי במדינה חילונית, יש לך את האפשרות לגור באיזה מקום שאתה רוצה לבצע את פולחנך ללא מפריע (ואל תתחיל להתלונן שהמכוניות שעוברות ליד ביתך בשבת "פוגעות" בך, משום שהציבור החילוני נפגע הרבה יותר מהחוקים הדתיים במדינה. במדינה עם חופש מדת, עבורך הכל היה זהה, אך גם אני הייתי יכול להנות במידה רבה יותר, אם הייתי יכול להנשא בנישואין אזרחיים, לאכול מה שאני רוצה היכן שאני רוצה, וליסוע בשבת, גם אם אין לי מכונית (זאת אומרת - תחבודה ציבורית). ואל תתחיל עם השוואה שמדינה חילונית פוגעת בדתיים, כי זה שקר. אתה יכול לחיות בשכונה שכולה חרדית ואין בה שום השפעה חילונית, בעוד אני אחיה בשכונה חילונית, ועדיין יהיו חוקים דתיים שיגבילו אותי.
 

דב מאיר

New member
כפיה דתית

אין לי שום כוונה להכנס להגדרות שלך ממגרש הכדורגל שלך לגבי מה זה כפיה דתית. לדוגמה נניח שאני רוצה לשאת שתי נשים. האם אין בארץ כפיה דתית המונעת אותי מזאת? נניח שהחברה של אנשים דתיים תרצה לכונן לעצמה מערכת משפט עצמאית סוברנית בלתי תלויה עם מערכות כפיה חברתיות עצמאיות האם אתה מסכים לכך? תעשה טובה, תפסיק להיות מלא הרגשת בטחון עצמי שהדתיים כופים עליך מה שהוא. אם אתה רוצה לנסוע בשבת הרי בסופו של דבר אתה יכול לעשות זאת. אם אתה רוצה לאכול שרימפס הרי בסופו של דבר אתה יכול לעשות זאת ואפילו אם תרצה להקים שתי משפחות תוכל לעשות זאת בלי פוצה פה ומצפצף. אבל אני איני יכול. יתירה מזאת במערכות המשותפות בהם אנו מגיעים להסכמים הם מופרים באופן שיטתי למדי מתוך צפצוף על זכויותיו של הצד הדתי. לדוגמה בצ.ה.ל. חיילים דתיים מתלוננים בלי הרף על פקודות לחלל שבת ולהיזון ממטבחים בהם לא נשמרת הכשרות על פי הפקודות וכיו"ב באין פוצה פה ומצפצף. האם שמעת לדוגמה על פרשת הפינוי בשבת של חוות גלעד בפקודה. הצבא לא מוכן לחשוף את האחראים לכך בשעה שלפי בירורים ראשוניים שערכתי מדובר כנראה באלוף פקוד המרכז וכנראה גם ברמטכ"ל בעצמו. מי שהוא נתן את הדין על כך? מי שהוא לקח בחשבון שהנורמה הדתית של אדם שומר תורה הינה להפקיר את כל רכושו ובלבד שלא יעבור על מצוה אחת מן התורה? אז מה זה אם לא כפיה גסה לקעקע את אמונותיו של אדם שומר תורה. לא מוכר לי שום תחום בו אתה כפרט מנוע מלחיות כפי רצונותיך. ובתחומים המשותפים בהם אנו נדרשים לוותר איש לרעהו בית המשפט המורכב מנומרוס קלאוזוס 1 מיטיב מאוד לשמור על זכויותיך לעומת זאת מסופקני אם יש שומר תורה אחד הסבור שבג"ץ שומר על זכויותיו כיאות. אולם גם הזלזול שלך בזכויותיהם של אנשים להתנהל ברשות הרבים בדרך זו או אחרת יש לך טעות רחבת היקף. הרי גם לך ברור שרשות הרבים אינה הפקר. שהרי גם אתה תתנגד למשל שתפתח מאורת מעשני הירואין ליד ביתך. וגם לא תשוש לרעיון שילדיך יצאו לרחוב בו עומדים רועי זונות ומשדלים את העוברים ושבים.למה אם כן למה שאתה מתנגד לפי מושגיך לא אוכל אני להתנגד לפי מושגי?!
 

דב מאיר

New member
פונדקאות

בהעדר סנהדרין יש שאלות פתוחות. כמו הבעיה של זיהוי האם החוקית להלכה במקרה של פונדקאות. יש רבנים הסברים שהאם הגנטית הינה האם האמיתית ויש הסוברים שהיולדת. זו הסיבה לדרישה שהפונדקאית תהיה יהודיה. שהרי אם לא כך הילד שיוולד יחשב לספק יהודי. במקרה של אם שזהותה הלאומית היהודית אינה ידועה הרי נוצר הצורך לברר אותה. בירור כזה, בעל כורחם של דברים זוקק זמן ומשאבים. לכן לא ניתן להמלט מן האגרה הנדרשת. כמו כן כדי שהברור יעשה בצורה אמינה נחוץ שיעשוהו אנשים המומחים בזיהוי יהודים ומי שאינם יהודים. אילו המדינה היתה מקפידה לרשום יהודים ככאלה רק על פי הגדרה הלכתית הבעיה לא היתה נוצרת. המלין על ההוצאה יבוא בטענה ל"מחוקק" ולבג"ץ שדחו את הפרשנות לפיה יהודי ירשם כיהודי רק ואך ורק אם אמו יהודיה או שהתגייר כהלכה. לכן יוצא לנו שאין מנוס מפניה לבית דין רבני. יצויין שאנו רק בתחילת הדרך להתפתחות של בעיות קשות לקיומנו היהודי כאן בעקבות פסיקות בג"ץ.
 
למעלה