הוספת תחנת חדשה במרכז אורן ב"ש לכיוון צפון

מצב
הנושא נעול.

romcd

New member
הוספת תחנת חדשה במרכז אורן ב"ש לכיוון צפון

הוספת תחנת חדשה במרכז אורן ב"ש לכיוון צפון


מפתיע אבל מטרופלין הופכת קו 369 לקו מאוס ומעייף , האוטובוס יעצור גם ביציאה מב"ש ליד מתקן בזק קצת אחרי מרכז אורן לכיוון צפון וגם בצומת\מושב סגולה נוספה תחנה .
 

משה343

New member
להם וסוף סוף יש תחנה ביציאה מהעיר...

הוספת תחנת חדשה במרכז אורן ב"ש לכיוון צפון


מפתיע אבל מטרופלין הופכת קו 369 לקו מאוס ומעייף , האוטובוס יעצור גם ביציאה מב"ש ליד מתקן בזק קצת אחרי מרכז אורן לכיוון צפון וגם בצומת\מושב סגולה נוספה תחנה .
להם וסוף סוף יש תחנה ביציאה מהעיר...
אתה לא יודע עד כמה זה מועיל לתושבי העיר שגרים בצד הצפוני של העיר
כמו שכונות ד' ו' רמות ' נאות לון .
אתה יכול לראות כשהאוטובוסים עוצרים בתחנה במרכז אורן בהגעה אל
ב"ש רבים יורדים בתחנה ומשהו אוסף אותם, כך זה יהיה גם בהלוך ולא יצתרכו
להדרים עד לתחנת מרפאות חוץ או עד למרכזית .
אני מאוד מקווה שיוסיפו לתחנה זו יותר קווים .
 

asifpz1

New member
וואו תחנה בסגולה?

להם וסוף סוף יש תחנה ביציאה מהעיר...
אתה לא יודע עד כמה זה מועיל לתושבי העיר שגרים בצד הצפוני של העיר
כמו שכונות ד' ו' רמות ' נאות לון .
אתה יכול לראות כשהאוטובוסים עוצרים בתחנה במרכז אורן בהגעה אל
ב"ש רבים יורדים בתחנה ומשהו אוסף אותם, כך זה יהיה גם בהלוך ולא יצתרכו
להדרים עד לתחנת מרפאות חוץ או עד למרכזית .
אני מאוד מקווה שיוסיפו לתחנה זו יותר קווים .
וואו תחנה בסגולה?
כמובן שאני שמח, בתור תושב שמשתמש בתחנה הזאת באופן קבוע :)
מה שכן אם להסתכל באופן אובייקטיבי, באמת הקו מקבל אופי של מאסף
 

zahipan10

New member
יש מקום לבנות תחנת רכבת נוספת בבאר שבע?

הוספת תחנת חדשה במרכז אורן ב"ש לכיוון צפון


מפתיע אבל מטרופלין הופכת קו 369 לקו מאוס ומעייף , האוטובוס יעצור גם ביציאה מב"ש ליד מתקן בזק קצת אחרי מרכז אורן לכיוון צפון וגם בצומת\מושב סגולה נוספה תחנה .
יש מקום לבנות תחנת רכבת נוספת בבאר שבע?
ביציאה הצפונית מהעיר? האם זה יהיה כלכלי?
תחנה במיקום הזה יכולה לשרת את שכונת נחל עשן, צפון ד', ורמות.
מה אתם אומרים?
 

משה343

New member
לדעתי אין צורך, רק לשפר תחבורה משלימה ...

יש מקום לבנות תחנת רכבת נוספת בבאר שבע?
ביציאה הצפונית מהעיר? האם זה יהיה כלכלי?
תחנה במיקום הזה יכולה לשרת את שכונת נחל עשן, צפון ד', ורמות.
מה אתם אומרים?
לדעתי אין צורך, רק לשפר תחבורה משלימה ...
אל תחנת רכבת צפון אוניברסיטה.
 

zahipan10

New member
לתחנת ב"ש צפון יש מספר חסרונות

לדעתי אין צורך, רק לשפר תחבורה משלימה ...
אל תחנת רכבת צפון אוניברסיטה.
לתחנת ב"ש צפון יש מספר חסרונות
דבר ראשון התחנה מעט מרוחקת לשכונות המערביות מכיוון שהיא נמצאת בקצה השני של העיר, דבר שני היא לא נגישה כלל לתושבי שכונה ד' בגלל שהאוניברסיטה חוסמת את המעבר.
ולתחנה בכניסה הצפונית יש מספר יתרונות, אלפי אנשים משכונה ד' ורמות גרים במרחק הליכה מהתחנה, התחנה הזאת נגישה הרבה יותר לתושבי שכונת רמות ב', נחל עשן, יא, ו-ד', וכמו כן התחנה הזאת תשרת את קריית הספורט שניבנת 1.5 ק"מ משם, וחוץ מזה נחל עשן זאת שכונה גדולה אין סיבה שהם יסעו עד באר שבע מרכז כדי לנסוע לתל אביב, אני בטוח שתחנה בצומת הכניסה לבאר שבע תהיה פופולארית לא פחות מתחנת באר שבע אוניברסיטה והיא תתרום לתושבי השכונות הצפוניות והמערביות שסובלות מחוסר נגישות אל שתי תחנות הרכבת של באר שבע גם בגלל המרחק וגם בגלל הפקקים.
 

משה343

New member
כתושב ד' אני אומר אם קו 25 יכנס לתחנת הרכבת..

לתחנת ב"ש צפון יש מספר חסרונות
דבר ראשון התחנה מעט מרוחקת לשכונות המערביות מכיוון שהיא נמצאת בקצה השני של העיר, דבר שני היא לא נגישה כלל לתושבי שכונה ד' בגלל שהאוניברסיטה חוסמת את המעבר.
ולתחנה בכניסה הצפונית יש מספר יתרונות, אלפי אנשים משכונה ד' ורמות גרים במרחק הליכה מהתחנה, התחנה הזאת נגישה הרבה יותר לתושבי שכונת רמות ב', נחל עשן, יא, ו-ד', וכמו כן התחנה הזאת תשרת את קריית הספורט שניבנת 1.5 ק"מ משם, וחוץ מזה נחל עשן זאת שכונה גדולה אין סיבה שהם יסעו עד באר שבע מרכז כדי לנסוע לתל אביב, אני בטוח שתחנה בצומת הכניסה לבאר שבע תהיה פופולארית לא פחות מתחנת באר שבע אוניברסיטה והיא תתרום לתושבי השכונות הצפוניות והמערביות שסובלות מחוסר נגישות אל שתי תחנות הרכבת של באר שבע גם בגלל המרחק וגם בגלל הפקקים.
כתושב ד' אני אומר אם קו 25 יכנס לתחנת הרכבת..
אז רבים אחרים יבחרו בתחנת רכבת זו על פני תחנת רכבת מרכז ,
ולא רק תושבי שכונה ד' אלה גם תושבי שכונה ו' .
כאשר קו 25 עושה נסיעה יחסית זריזה לכיוון תחנת הרכבת.
בל נשכך את קווים 16 שכונה א' וב' וכן קו 4 שכונת רמות , אם הם גם
יכנסו לתחנה תושבי השכונות שמהן הקווים יגיעו יעדיפו את תחנת האוניברסיטה .
כך שניתן לומר שתחבורה משלימה קרי מה שנימקתי תקצר את המרחקים
הנראים כביכול רחוקים בין השכונות לתחנת הרכבת .
החסימה של האוניברסיטה שולית מפני שגם היום מי שגר בקרבת האוניברסיטה
יכול בעצם לחצות דרכה אל תחנת הרכבת כך שזו לא ממש חסימה .

כיום עם תחבורה משלימה ויעילה ניתן להגיע מכל מקום בב"ש אל תחנת רכבת
מרכז ורכבת אוניברסיטה .
כאשר העיר תתפתח יותר ותהיה אוכלוסייה רבה יותר מצפון לב"ש אז אפשר
אולי לשקול תחנת רכבת שלישית .

העיר לא כל כך גדולה שהמרחקים בין כל מקום מגורים אל אחת
מתחנות הרכבת מצדיק תחנה שלישית .

דעתי היא למשל נתיבים מהירים לרוחבה של העיר למשל רחוב סנהדרין ,
מצדה , המשחררים אל שדרות יצחק רגר ושם אוטובוס מפרקי שנוסע
רק על רגר הלוך ושוב .

בשורה התחתונה צריך לתת עדיפות לתח"צ בב"ש ע"מ שהאוטובוסים יסעו
בזריזות בלי המתנה מרובה ברמזורים או בפקקים או אחרי כלי רכב פרטיים .
שיהיו נתיבים מהירים לאוטובוסים למשל על יצחק רגר .
כך נדע שמיצינו את היכולת להגיע לשתי תחנת הרכבת בעיר ונאמר
שיותר אי אפשר ואז ניתן לשקול תחנה שלישית צפונית לעיר .

נ.ב אני הראשון שירצה תחנת רכבת צפונית פשוט מאוד אני גר בכניסה לעיר
אבל אני רואה את טובת הכלל .
 

olli3

New member
מנהל
יש כאן כמה דברים פנטזיונרים לטעמי.

כתושב ד' אני אומר אם קו 25 יכנס לתחנת הרכבת..
אז רבים אחרים יבחרו בתחנת רכבת זו על פני תחנת רכבת מרכז ,
ולא רק תושבי שכונה ד' אלה גם תושבי שכונה ו' .
כאשר קו 25 עושה נסיעה יחסית זריזה לכיוון תחנת הרכבת.
בל נשכך את קווים 16 שכונה א' וב' וכן קו 4 שכונת רמות , אם הם גם
יכנסו לתחנה תושבי השכונות שמהן הקווים יגיעו יעדיפו את תחנת האוניברסיטה .
כך שניתן לומר שתחבורה משלימה קרי מה שנימקתי תקצר את המרחקים
הנראים כביכול רחוקים בין השכונות לתחנת הרכבת .
החסימה של האוניברסיטה שולית מפני שגם היום מי שגר בקרבת האוניברסיטה
יכול בעצם לחצות דרכה אל תחנת הרכבת כך שזו לא ממש חסימה .

כיום עם תחבורה משלימה ויעילה ניתן להגיע מכל מקום בב"ש אל תחנת רכבת
מרכז ורכבת אוניברסיטה .
כאשר העיר תתפתח יותר ותהיה אוכלוסייה רבה יותר מצפון לב"ש אז אפשר
אולי לשקול תחנת רכבת שלישית .

העיר לא כל כך גדולה שהמרחקים בין כל מקום מגורים אל אחת
מתחנות הרכבת מצדיק תחנה שלישית .

דעתי היא למשל נתיבים מהירים לרוחבה של העיר למשל רחוב סנהדרין ,
מצדה , המשחררים אל שדרות יצחק רגר ושם אוטובוס מפרקי שנוסע
רק על רגר הלוך ושוב .

בשורה התחתונה צריך לתת עדיפות לתח"צ בב"ש ע"מ שהאוטובוסים יסעו
בזריזות בלי המתנה מרובה ברמזורים או בפקקים או אחרי כלי רכב פרטיים .
שיהיו נתיבים מהירים לאוטובוסים למשל על יצחק רגר .
כך נדע שמיצינו את היכולת להגיע לשתי תחנת הרכבת בעיר ונאמר
שיותר אי אפשר ואז ניתן לשקול תחנה שלישית צפונית לעיר .

נ.ב אני הראשון שירצה תחנת רכבת צפונית פשוט מאוד אני גר בכניסה לעיר
אבל אני רואה את טובת הכלל .
יש כאן כמה דברים פנטזיונרים לטעמי.
משכונה א', אף אחד לא יעלה על 16 כדי להגיע לתחנת רכבת. יש את 3/6/9/18/22 שעושים עבודה נפלאה בהגעה למרכזית.

משכונה ב' כן, יותר רלוונטי להגעה לרכבת צפון.

עכשיו מדוע? כי 16 פונה שמאלה מביאליק לרגר (חלופת רמזור במקום זה לוקחת 2 דקות), תופס את הגל הירוק של קטע זה, אבל מה בהמשך ביולדות ובמעונות ג' יש רמזורים נוספים. בסופו של דבר קטע הנסיעה משכונה א' עד לרכבת צפון, לא ייקח פחות מ15 דקות ולכן נסיעה בקו 16 לרכבת צפון הופכת להיות מיותרת.

סנהדרין - נתיב מהיר? נשמע לא תלוש מהמציאות. בשביל מה יש כביש מהיר סמוך? אני מדבר כמובן על הכביש שבו יושב הפסיכאטרי (לא זוכר את שם הרחוב). הסנהדרין זה רחוב בשכונה, שלא מתאים להופכו למהיר, אין לו מאפיינים של דרך מצדה (עם מדרכות גדולת שרחוקות מעט מהכביש). תחשוב על הרעש הגדול בסנהדרין שבין חלון הבתים לכביש יש 2 מטרים בלבד.

לגבי החסימה או לא חסימה. שער הרכבת נסגר בשעה 22:00, שער 90 (יוסף בן מתיתהו) נסגר בשעה 19:00. מה אני אמור לעשות אם אני רוצה לנסוע ברכבת של שעה 8 בערב ואני תושב ד' מזרח? או לחצות את הגשר לרמות או להקיף דרך שער רגר.

עזוב אותך שבשעות הערב עושים לך בעיות בכניסה לאונ' (בכל הכניסות), אם אין לך תעודת סטודנט (כלשהי).

לא חושב שיש צורך באוטובוס מפרקי שיסע על רגר, יש את 7/8/12/24/34 שעושים עבודה טובה למדיי, אם כי בבקרים יש צורך בתגבור. אין ממש טעם לגרום לאנשים להחליף אוטובוסים סתם כך. אני פשוט לחא רואה סיבה שקו 12 יסיים את מסלולו בסורוקה, יגרום לאנשים לעבור לאוטובוס אחר על מנת לעלות על קו שיסע לכיוון המרכזית בדיוק כמו ש12 גם ככה עושה. אותו הדבר לגבי 18/21/22 במשחררים.
 

משה343

New member
פנטזיה או לא פנטזיה אתה בעד תחנה שלישית?

יש כאן כמה דברים פנטזיונרים לטעמי.
משכונה א', אף אחד לא יעלה על 16 כדי להגיע לתחנת רכבת. יש את 3/6/9/18/22 שעושים עבודה נפלאה בהגעה למרכזית.

משכונה ב' כן, יותר רלוונטי להגעה לרכבת צפון.

עכשיו מדוע? כי 16 פונה שמאלה מביאליק לרגר (חלופת רמזור במקום זה לוקחת 2 דקות), תופס את הגל הירוק של קטע זה, אבל מה בהמשך ביולדות ובמעונות ג' יש רמזורים נוספים. בסופו של דבר קטע הנסיעה משכונה א' עד לרכבת צפון, לא ייקח פחות מ15 דקות ולכן נסיעה בקו 16 לרכבת צפון הופכת להיות מיותרת.

סנהדרין - נתיב מהיר? נשמע לא תלוש מהמציאות. בשביל מה יש כביש מהיר סמוך? אני מדבר כמובן על הכביש שבו יושב הפסיכאטרי (לא זוכר את שם הרחוב). הסנהדרין זה רחוב בשכונה, שלא מתאים להופכו למהיר, אין לו מאפיינים של דרך מצדה (עם מדרכות גדולת שרחוקות מעט מהכביש). תחשוב על הרעש הגדול בסנהדרין שבין חלון הבתים לכביש יש 2 מטרים בלבד.

לגבי החסימה או לא חסימה. שער הרכבת נסגר בשעה 22:00, שער 90 (יוסף בן מתיתהו) נסגר בשעה 19:00. מה אני אמור לעשות אם אני רוצה לנסוע ברכבת של שעה 8 בערב ואני תושב ד' מזרח? או לחצות את הגשר לרמות או להקיף דרך שער רגר.

עזוב אותך שבשעות הערב עושים לך בעיות בכניסה לאונ' (בכל הכניסות), אם אין לך תעודת סטודנט (כלשהי).

לא חושב שיש צורך באוטובוס מפרקי שיסע על רגר, יש את 7/8/12/24/34 שעושים עבודה טובה למדיי, אם כי בבקרים יש צורך בתגבור. אין ממש טעם לגרום לאנשים להחליף אוטובוסים סתם כך. אני פשוט לחא רואה סיבה שקו 12 יסיים את מסלולו בסורוקה, יגרום לאנשים לעבור לאוטובוס אחר על מנת לעלות על קו שיסע לכיוון המרכזית בדיוק כמו ש12 גם ככה עושה. אותו הדבר לגבי 18/21/22 במשחררים.
פנטזיה או לא פנטזיה אתה בעד תחנה שלישית?
הרי מה שניסיתי להסביר לו הוא שאין צורך בתחנת רכבת שלישית בצפון
העיר נכון להיום אולי בעתיד ויש צורך לשפר רק את התחבורה
המשלימה קרי אוטובוסים אל שתי תחנות הרכבת בב"ש .
 

olli3

New member
מנהל
אני בעד, רק מכיוון שהיא תצליח יותר מתחנת צפון

פנטזיה או לא פנטזיה אתה בעד תחנה שלישית?
הרי מה שניסיתי להסביר לו הוא שאין צורך בתחנת רכבת שלישית בצפון
העיר נכון להיום אולי בעתיד ויש צורך לשפר רק את התחבורה
המשלימה קרי אוטובוסים אל שתי תחנות הרכבת בב"ש .
אני בעד, רק מכיוון שהיא תצליח יותר מתחנת צפון
הנוכחית.

בתכל'ס, סך הכל אוניברסיטה וקרבה כלשהי לסורוקה זה מה שמייחד את תחנת צפון הנוכחית. בכלליות היא רחוקה מרוב רמות, תלושה מד' ומשרתת רק את שכונה ג' ביעילות.

תחנה בפאתי העיר מצפון תשרת ביעילות את כל שכונת רמות, את כל שכונה ד', את נחל עשן ואת ו' החדשה. וכל זה כמובן ביעילות, תחנת צפון הנוחית טובה אך ורק לאונ', סורוקה ושכונה ג'. לכל השאר זה סתם מתסכל להגיע אליה ולא משנה איך עושים את זה, בפרייבט, במונית או באוטובוס.
 

משה343

New member
השאלה הנשאלת האם תחנה צריכה להיות קרובה...

אני בעד, רק מכיוון שהיא תצליח יותר מתחנת צפון
הנוכחית.

בתכל'ס, סך הכל אוניברסיטה וקרבה כלשהי לסורוקה זה מה שמייחד את תחנת צפון הנוכחית. בכלליות היא רחוקה מרוב רמות, תלושה מד' ומשרתת רק את שכונה ג' ביעילות.

תחנה בפאתי העיר מצפון תשרת ביעילות את כל שכונת רמות, את כל שכונה ד', את נחל עשן ואת ו' החדשה. וכל זה כמובן ביעילות, תחנת צפון הנוחית טובה אך ורק לאונ', סורוקה ושכונה ג'. לכל השאר זה סתם מתסכל להגיע אליה ולא משנה איך עושים את זה, בפרייבט, במונית או באוטובוס.
השאלה הנשאלת האם תחנה צריכה להיות קרובה...
יותר עד כמה שיותר למוקדי עניין , למשל תחנת רכבת מרכז
לכל מרכז העיר ב"ש ורכבת צפון לאוניברסיטה לסורוקה ובעתיד
למרכז ההייטק .

כמו כן היכן היית ממקם את התחנה מצפון לעיר ?
כיום הכניסה והיציאה לרמות ב' די בעייתית רק למי שגר שם.

 

asmopil

New member
חשיבה לטווח ארוך

השאלה הנשאלת האם תחנה צריכה להיות קרובה...
יותר עד כמה שיותר למוקדי עניין , למשל תחנת רכבת מרכז
לכל מרכז העיר ב"ש ורכבת צפון לאוניברסיטה לסורוקה ובעתיד
למרכז ההייטק .

כמו כן היכן היית ממקם את התחנה מצפון לעיר ?
כיום הכניסה והיציאה לרמות ב' די בעייתית רק למי שגר שם.

חשיבה לטווח ארוך
אין שום שבעולם לא להקים את תחנת פאתי ב"ש, זהו האזור אליו העיר מתפתחת, ואני צופה שהתחנה הזו תהיה הרבה יותר משמעותית מתחנת ב"ש האוניברסיטה. מעבר לזה, הנגישות והאוטובוסים אינם יעילים מתחנת ב"ש האוניברסיטה כפי שעולים מדי פעם בפעם הזה, אבל אני לא חושב שרק שירות אוטובוסים יעיל לתחנה יפתור את זה. ככלל, אוכלוסייה שאינה שבויה, תעדיף להגיע לרכבת ברכב פרטי על מנת להשיא את יתרון המהירות שלה. כך, אם תיסע משכונות הצפוניות של ב"ש כעשרים-עשרים דקות לרכבת האוניברסיטה אתה מפספס את כל יתרונות המהירות של הרכבת, וחבל.
 

טשאפק

New member
תחנת באר שבע האוניברסיטה היא בין התחנות

חשיבה לטווח ארוך
אין שום שבעולם לא להקים את תחנת פאתי ב"ש, זהו האזור אליו העיר מתפתחת, ואני צופה שהתחנה הזו תהיה הרבה יותר משמעותית מתחנת ב"ש האוניברסיטה. מעבר לזה, הנגישות והאוטובוסים אינם יעילים מתחנת ב"ש האוניברסיטה כפי שעולים מדי פעם בפעם הזה, אבל אני לא חושב שרק שירות אוטובוסים יעיל לתחנה יפתור את זה. ככלל, אוכלוסייה שאינה שבויה, תעדיף להגיע לרכבת ברכב פרטי על מנת להשיא את יתרון המהירות שלה. כך, אם תיסע משכונות הצפוניות של ב"ש כעשרים-עשרים דקות לרכבת האוניברסיטה אתה מפספס את כל יתרונות המהירות של הרכבת, וחבל.
תחנת באר שבע האוניברסיטה היא בין התחנות
המוצלחות מבחינת מיקום ברכבת ישראל.

להגיד שהיא קרובה רק לאוניברסיטה ולסורוקה, ולפארק ההיי-טק העתידי, זה כמו לומר שת"א השלום קרובה רק לאיזה בסיס, קניון ובניין משרדים.

באר שבע היא עיר גדולה בשטחה ובנוייה בדלילות, ואע"פ שגם בה צצים קצת מגדלים, רוב תוכניות הפיתוח מקצות שטחים רחבים לבנייה נמוכה ודלילה. להמחשה, שכונת רמות לבדה היא בערך בגודלה של בת ים. מהקצה המזרחי של רמות לקצה המערבי של נחל עשן יש מרחק 7 ק"מ בקו אווירי - כרוחבו של גוש דן כולו! (המרחק מחוף הים לכביש 4, באיזור ת"א). כתוצאה מכך, איפה שלא תמקם תחנת רכבת בבאר שבע, היא תהיה נגישה ברגל, נאמר במרחק 1.5 ק"מ לכל היותר, רק לחלק לא גדול של תושבי העיר. ברכב, מרחק של ק"מ לכאן או לשם לא משנה כמעט כלום. באוטובוס - תלוי בתכנון הקווים.
 

נוסע234

New member
אכן - צריך לשפר את הקישור

לדעתי אין צורך, רק לשפר תחבורה משלימה ...
אל תחנת רכבת צפון אוניברסיטה.
אכן - צריך לשפר את הקישור
לאזור מפגש האוניברסיטה\סורוקה\תחנת באר שבע צפון, בעיקר מהשכונות המערביות - תכנון קווי האוטובוסים בבאר שבע מתבסס על קווים די מפותלים שנוסעים כולם לתחנה המרכזית, ומחלק ניכר מהאזורים, מי שרוצה להגיע לאזור הנ"ל צריך לנסוע במסלול מאד לא ישיר ולהחליף אוטובוס באזור התחנה המרכזית. צריך לשנות את הגישה ולהבין שהמשולש הזה מצריך גישה ישירה יותר.
 

romcd

New member
אני מאמין שזה גלגל שלג וגם הקווים לאשדוד וראש

אכן - צריך לשפר את הקישור
לאזור מפגש האוניברסיטה\סורוקה\תחנת באר שבע צפון, בעיקר מהשכונות המערביות - תכנון קווי האוטובוסים בבאר שבע מתבסס על קווים די מפותלים שנוסעים כולם לתחנה המרכזית, ומחלק ניכר מהאזורים, מי שרוצה להגיע לאזור הנ"ל צריך לנסוע במסלול מאד לא ישיר ולהחליף אוטובוס באזור התחנה המרכזית. צריך לשנות את הגישה ולהבין שהמשולש הזה מצריך גישה ישירה יותר.
אני מאמין שזה גלגל שלג וגם הקווים לאשדוד וראש


וראשון לציון יעצרו בתחנה 368א 368 ו 367 תוך חודש ואולי גם 380 מי יודע !!! .

אגב יתרון הוא שיש כספומט במרכז אורן \בנק ואז לא צריך ללכת לבנק ממוצע של 5 דקות ולחזור 15 דק' לתחנת אונ' \בית חולים .
 

olli3

New member
מנהל
יש בנקים מסביב לאונ' סורוקה.

אני מאמין שזה גלגל שלג וגם הקווים לאשדוד וראש


וראשון לציון יעצרו בתחנה 368א 368 ו 367 תוך חודש ואולי גם 380 מי יודע !!! .

אגב יתרון הוא שיש כספומט במרכז אורן \בנק ואז לא צריך ללכת לבנק ממוצע של 5 דקות ולחזור 15 דק' לתחנת אונ' \בית חולים .
יש בנקים מסביב לאונ' סורוקה.
בקמפוס המרכזי באונ' שי פועלים, בכניסת הגשר לסורוקה (המיון הישן) יש בנקט של פועלים ובמרכז הנגב יש גם לאומי וגם בנק כלשהו אחר (לא זוכר איזה).
 

משה343

New member
לכן צריך גם שיותר קווים יעצרו במרכז אורן ...

אכן - צריך לשפר את הקישור
לאזור מפגש האוניברסיטה\סורוקה\תחנת באר שבע צפון, בעיקר מהשכונות המערביות - תכנון קווי האוטובוסים בבאר שבע מתבסס על קווים די מפותלים שנוסעים כולם לתחנה המרכזית, ומחלק ניכר מהאזורים, מי שרוצה להגיע לאזור הנ"ל צריך לנסוע במסלול מאד לא ישיר ולהחליף אוטובוס באזור התחנה המרכזית. צריך לשנות את הגישה ולהבין שהמשולש הזה מצריך גישה ישירה יותר.
לכן צריך גם שיותר קווים יעצרו במרכז אורן ...
כלומר שכל הקווים שנוסעים על רגר יעצרו בעצם גם במרכז אורן
כך ירד העומס על התחנה המרכזית וגם לא צריך שמי שגר בצפון
העיר יקח אוטובוס לדרום העיר שבלאו הכי חוזר שוב לצפון
פשוט מיותר ומסורבל .
תחנת מרכז אורן היא התחנה האחרונה שלאחריה הרמזור של היציאה מן
העיר , מי שגר בשכונות הצפונית ואף המערביות והמזרחיות יסע לתחנת
מרכז אורן ושם ימתין לאחד הקווים אם זה לאשדוד , י"ם , ת"א וכן הלאה .
 

olli3

New member
מנהל
גלגלויו של 369 מאקספרס ללא ממשם התחילו לפני

הוספת תחנת חדשה במרכז אורן ב"ש לכיוון צפון


מפתיע אבל מטרופלין הופכת קו 369 לקו מאוס ומעייף , האוטובוס יעצור גם ביציאה מב"ש ליד מתקן בזק קצת אחרי מרכז אורן לכיוון צפון וגם בצומת\מושב סגולה נוספה תחנה .
גלגלויו של 369 מאקספרס ללא ממשם התחילו לפני
כעשור.

בעבר לא היו תחנות בין אזור לצומת אשדוד, מתיישהו התווספו כמה נסיעות שנכנסו למרכזית יבנה (עוד בתקופת אגד) ומתיישהו התווספה הכניסה למרכזית ראשל"צ (לא זוכר אם בתקופת אגד או מטרופולין). בעבר הייתה גם חלוה ביום ראשון (בימי אגד) שיצאה מאשדוד כקו 369א, אח"כ הוקם 368 (גם בימי אגד).

369 בעבר היה באמת קו אקספרס. היו לו תחנות אך ורק בצמתים מרכזיים ובקרית גת כמובן (וגם שם תחנה או שתיים פחות). מלבד נסיעות הלילה כמאסף שכביכול עוצר בכל תחנה ותחנה לאורך כביש 40 (בפועל נדיר שמישהו ממתין לאוטובוס בשעות האלו לאורך כביש 40), קו 369 הפך להיות קו דיי איטי, במיודח לאור 370/380 שעברו לכביש 6 והנתיב המהיר.

אבל וזה אבל גדול, תחנת מרכז אורן, היא בהחלט תחנה טובה וכי מדוע? תחשוב על העומס שנוצר על תחנת סורוקה. אוטבוסו שעמוד שם זמן רב קולט נוסעים זמן רב. בזמן הזה הוא מפספס שני מחזורי גל ירוק, אבל זו לא הנקודה העיקרית. כש5-6 אוטבוסים ואף יותר מגיעים לתחנה של סורוקה, יש בלאגן. יש שממתינים מאחורה עד שיתפנה להם מקום וכך כל הקווים הופכים לאיטיים יותר. לעומת זאת, אם העומס מתפצל לעוד תחנה ביציאה מהעיר, יש לא מעט נוסעים שיעדיפו לעלות שם.

בהתחלה אנשים לא יהיו מודעים לזה, יגלו את זה כשהם כבר באוטובוסו והוא פתאום עוצר באורן... חלק ישאלו את הנהג האם יש כאן תחנה וכו'. זה בדיוק כמו תחנת גשר לה גווארדיה בת"א, כמה חודשים ירדו שם נוסע או שניים מכל נסיעה והיום יורדים שם יותר.

דר"א דובר כאן בעבר על הכנסת 380 דרך מחלף השלום ועצירה בעזריאלי. מנסיעות 6 וחצי שביצעתי בזמן האחרון, כאשר כל בוקר חלופות של 480 שנוסעות דרך עזריאלי, היו צמודות אלינו עוד מהנתיב המהיר, היינו נכנסים למסוף 2000 יחדיו. כך שאם יוסיפו חלופות בוקר של 380 לעזריאלי, זה לא יגרום לו להיות איטי יותר, אלא רק ישפר את השירות.
 

romcd

New member
369 תמיד היה עוצר ביבנה מתחילת הקו

גלגלויו של 369 מאקספרס ללא ממשם התחילו לפני
כעשור.

בעבר לא היו תחנות בין אזור לצומת אשדוד, מתיישהו התווספו כמה נסיעות שנכנסו למרכזית יבנה (עוד בתקופת אגד) ומתיישהו התווספה הכניסה למרכזית ראשל"צ (לא זוכר אם בתקופת אגד או מטרופולין). בעבר הייתה גם חלוה ביום ראשון (בימי אגד) שיצאה מאשדוד כקו 369א, אח"כ הוקם 368 (גם בימי אגד).

369 בעבר היה באמת קו אקספרס. היו לו תחנות אך ורק בצמתים מרכזיים ובקרית גת כמובן (וגם שם תחנה או שתיים פחות). מלבד נסיעות הלילה כמאסף שכביכול עוצר בכל תחנה ותחנה לאורך כביש 40 (בפועל נדיר שמישהו ממתין לאוטובוס בשעות האלו לאורך כביש 40), קו 369 הפך להיות קו דיי איטי, במיודח לאור 370/380 שעברו לכביש 6 והנתיב המהיר.

אבל וזה אבל גדול, תחנת מרכז אורן, היא בהחלט תחנה טובה וכי מדוע? תחשוב על העומס שנוצר על תחנת סורוקה. אוטבוסו שעמוד שם זמן רב קולט נוסעים זמן רב. בזמן הזה הוא מפספס שני מחזורי גל ירוק, אבל זו לא הנקודה העיקרית. כש5-6 אוטבוסים ואף יותר מגיעים לתחנה של סורוקה, יש בלאגן. יש שממתינים מאחורה עד שיתפנה להם מקום וכך כל הקווים הופכים לאיטיים יותר. לעומת זאת, אם העומס מתפצל לעוד תחנה ביציאה מהעיר, יש לא מעט נוסעים שיעדיפו לעלות שם.

בהתחלה אנשים לא יהיו מודעים לזה, יגלו את זה כשהם כבר באוטובוסו והוא פתאום עוצר באורן... חלק ישאלו את הנהג האם יש כאן תחנה וכו'. זה בדיוק כמו תחנת גשר לה גווארדיה בת"א, כמה חודשים ירדו שם נוסע או שניים מכל נסיעה והיום יורדים שם יותר.

דר"א דובר כאן בעבר על הכנסת 380 דרך מחלף השלום ועצירה בעזריאלי. מנסיעות 6 וחצי שביצעתי בזמן האחרון, כאשר כל בוקר חלופות של 480 שנוסעות דרך עזריאלי, היו צמודות אלינו עוד מהנתיב המהיר, היינו נכנסים למסוף 2000 יחדיו. כך שאם יוסיפו חלופות בוקר של 380 לעזריאלי, זה לא יגרום לו להיות איטי יותר, אלא רק ישפר את השירות.
369 תמיד היה עוצר ביבנה מתחילת הקו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה