הופעה נהדרת! אבל מה פתאום מקווה???

הופעה נהדרת! אבל מה פתאום מקווה???

כל הכבוד לשחקנים/זמרים! היתה אחלה הופעה. הקטע עם המקווה קצת הפחיד אותי - האם יש באמת כוונה להקים דבר כזה בלפיד? צריך לעצור את המהלך הזה בעודו באיבו!
 

haim444

New member
כתוב על מקווה בלפיד בעיתון של מודיעין

בעיתון האחרון שקיבלנו ביום שלישי כתוב שהמועצה תבנה בלפיד עוד בית כנסת נוסף לתימנים ומקווה. לא ברור מהעיתון אם זה רק תוכנית או שזה מעשי.
 

sharon669

New member
זה רציני?

כמה דתיים יש בלפיד שצריכים להקים מקווה? מי ישא בנטל התחזוקה של המקווה?
 

adi os

New member
לבנות בית כנסת מיוחד לתמנים ,למה?

במקום שכלם יתפללו בנוסח אחיד כיאה לעם מאוחד שחזר לארצו, אנחנו מבאים את הגלות אלינו הביתה אני מקווה שהתוכנית הזאת של ראש המועצה שרוצה לשלם אתנן פוליטי לכמה עסקנים לא תעבור וכנ"ל לגבי המקווה . ולפיד תהיה סמל של איחוד קהילות ולא הפרדתם, כי הרי כולנו כבר תערובת סלט אחת גדולה , שבת שלום
 
מה כל כך כואב לך?

אז יהיה עוד בית כנסת לתימנים. לך זה לא אמור להפריע אבל להם זה חשוב אז אולי תתחשב. אם ראש המועצה רוצה לרצות אותם אין בזאת פסול.
 

adi os

New member
יש דברים חשובים יותר שאפשר לעשות עם הכסף

לא יתכן שכל קהילה שרוצה לשמר את מסורת אבותיה(כמה שהיא מיוחדת) תעשה את זה על חשבון משלם המיסים הציבורי. יש מספיק דברים חשובים שאפשר לעשות בלפיד חפצה קהילה לשמר מסורת אבות , תעשה זאת באופן פרטי על חשבונה, אני מכיר הרבה ישובים אפילו חרדים חרדיים שאנשים בנו בתי כנסת בתוך הבתים שלהם כדי לשמור מסורת אבות,ואפשר גם להשתמש במבני ציבור קימים כמו בית הספר. אבל לבזבז כסף ציבורי כדי לבנות בית כנסת לקהילה ספציפית זה שערוריה, מה זה המשפט "ראש המועצה רוצה לרצות אותם" מה זה כסף שלו!! במדינת ישראל של שנות ה2000 צריכים לקום בתי כנסת ציבוריים שצריך להתפלל בהם רק בנוסח אחיד, ובישוב קטן כמו לפיד על אחת כמה וכמה, אנחנו כבר בדור הזה ובטח בדור הבא כבר נהיה כלנו תערובת של עדות ולכן כל הסיפור הזה מיותר
 
קהילת לפיד היא סובלנית ומכבדת

אם היית מגיע בשישי לבית הכנסת היית רואה יותר ממאה מתפללים ומבין שיש צרכים שצריך לכבד.יש הרבה תושבים שאמנם לא חובשים כיפה אבל מכבדים את בית הכנסת ובאים לתפילה.
 

adi os

New member
כנראה שקהילת המתפללים התימנים לא סובלנית

ולא מוכנה להתפלל עם שאר בני ישראל בנוסח אחיד כמו שעושים כל אנשי העדות האחרים וכבר צינתי קודם שאפשר לעשות זאת גם בבית הספר או באחד הבתים הפרטיים.
 

ענת קדם

New member
בית כנסת תימני../images/Emo165.gif

גם אבשלום קור פסק שהקריאה התימנית וטעמיה היא המדויקת והנכונה ביותר בתורה. אז אולי כדאי לשמר רק את קריאת התורה בתימנית. ולכן את כל בתי הכנסת להפוך לנוסח תימני ישראלי אחיד.
 

adi os

New member
זה עדין לא מצדיק בית כנסת נפרד

ואני לגמרי לא בטוח שהכוהנים בבית המקדש שדיברו עיברית עתיקה דיברו במבטא תימני כך שכל אחד והמומחה שלו
 

kiyossi

New member
רעיון מצויין!!!

ואולי אז תהיה לך סיבה נהדרת להגיע ולבקר... ד"ש ושבוע טוב.
 

yoav135

New member
מקווה בלפיד

ל לפידניק מן השורה אל תפחד המים במקווה אינם עמוקים
 

yoav135

New member
ללפידאי שלא מן השורה

לידיעתך ! הישוב בהקמתו לא הוגדר כישוב חילוני . והגדרתו החוקית היא ישוב קהילתי. על כן בישובנו הקט יש חילונים דתיים ומסורתים. והישוב הוא ככול ישוב קהילתי. ולפי כך איכלוס הישוב נעשה באופן מעורב.חילונים דתיים ומסורתיים.על כן הצעתי לך .כל דבר שעונה לצרכים של הקהילה חילונים ודתיים כאחד,תמוך בו. חלפו להם הימים של האנטי דת. המלצתי לך החלף את הדיסקט,והפוך לתושב יוזם מעודד ועושה למען הישוב ולמען הקהילה. וחיי ותן לחיות. ואז תהא לפידאי מן השורה.
 
למעלה