הוצאת ויזה

  • פותח הנושא RC153
  • פורסם בתאריך

RC153

New member
הוצאת ויזה


שלום, אני מקווה שזה הפורום הנכון לשאול (אם לא אני מצטערת, ואולי תוכלו להפנות אותי לפורום שיכול לעזור לי
)


יש לי שאלה בקשר להוצאת ויזה לארה"ב:

אני בת 19 ומשרתת בשירות לאומי (בשנה השנייה שלי) ואני מתכננת שנה הבאה פחות או יותר (או בסוף השנה הזאת) לטייל בארה"ב כחודש או חודשיים. יש לי דרכון אך מעולם לא הוצאתי ויזה.
אשמח להסבר על העניין (ניסיתי לחפש בהיסטוריה של הפורום אבל קצת הלכתי לאיבוד)
האם התהליך הזה מסובך
ארוך
יכול להיות שאיתקל בקשיים לקבל ויזה
יש איזשהם טיפים או המלצות


תודה לכולם, רביד
 

doronf65

New member
חפשי במאמרי הפורום

יש שם הסבר מפורט.
בגדול - את באוכלוסיית סיכון, עם גילך וחוסר קשר חזק לארץ מבחינתם. אז סיכוייך לקבל תשובה חיובית נמוכים יחסית לאדם בן 35 עם עבודה או סטודנט.
 

RC153

New member
ואם אני עובדת ? אפילו בסתם רשת מזון מהיר

מעלה סיכויים


תודה לך על התשובות
 

ilanvag

New member
לא ממש עוזר.

בטווח הגילאים שלך, זה ידוע שהרבה מאוד צעירים ישראלים מנסים להיכנס לארה"ב עם ויזת תייר, בשביל לעבוד בצורה לא חוקית ("עגלות" ועוד). בגלל זה, בשגרירות האמריקנית מסרבים כמעט בצורה גורפת לצעירים בגילאים הללו (ועדיין, חלקם מצליחים לחמוק דרך המסננת - אני רואה אותם עובדים בקניונים שיש באזור המגורים שלי).

בשביל לקבל ויזת תייר, מה שהם רוצים לראות זה קשר חזק לישראל - משהו שימנע ממך לעזוב את ישראל לכמה חודשים טובים, ולעבוד בצורה בלתי חוקית בארה"ב.

עבודה רצינית, עם משכורת הולמת, זה מסוג אותם "קשרים" שהם מחפשים, כי אף אחד לא עוזב עבודה מסודרת וטובה, בשביל לנסות דברים לא חוקיים בארץ אחרת. עבודה במסעדת מזון מהיר, בשביל שכר לפי שעות עבודה ובתעריף מינימום, ממש אינו עונה לדרישה הזו, כי זו עבודה זמנית/סטודנטיאלית.
 

doronf65

New member
הם יעריכו כמה זה קושר אותך לארץ

הרי כולנו מבינים כמה קשה לעזוב עבודה כזו...
 

tsrs

New member
את רשומה לאוניברסיטה?

יש לך חוזה עבודה לאחרי הש"ל?
זה יכול לשפר את הסיכויים הנמוכים.

אפשרות ב': לעבוד/ להתנדב במחנה קיץ ואז מקבלים ויזה עם אפשרות להישאר חודש אח"כ לטייל
 

RC153

New member
אממ לא.. כלום... חוץ מזה שאני עובדת

ברשת מזון מהיר במקביל.


ואם אני מבקשת לקבל ויזה על מנת לטוס לפני סיום השירות (בחודש יולי, למשל) להופעה באמריקה, זה תופס? בפועל אני יכולה בסוף לא לטוס בחודש יולי ותישאר לי הויזה. זה מחייב אותי לחזור כי אני באמצע שירות לאומי ואני אהיה חייבת לסיים אותו כאן בספטמבר. הגיוני דבר כזה ? הם בודקים ?


תודה לכם
 

ilanvag

New member
יש מקרים לא מעטים בהם חיילים בשירות חובה

מקבלים - תוך כדי השירות - ויזת תייר לארה"ב, אבל זו ויזה לתקופה מאוד קצרה (כמה חודשים, או שנה-שנתיים), אשר פוקעת מיד עם תום שירות החובה.

במלים אחרות - בשגרירות האמריקנית כבר מכירים היטב את כל התחמונים הישראלים שאת יכולה לחשוב עליהם, וסביר להניח שגם הרבה אחרים שאת לא חשבת עליהם...

את יכולה לנסות הכל, ולגשת לבקש ויזת תייר - כל עוד את מוכנה למצב בו תסורבי, והכסף ששילמת לבקשה ירד לטימיון. יש סיכוי (קלוש) שהבקשה שלך תתקבל, אבל רוב הסיכויים הם שתידחי. לפי מה שאת מתארת, אין לך כרגע שום דרך להוכיח קשר חזק לישראל - משהו שיימנע ממך מלהישאר לאורך זמן בארה"ב ולעבוד בצורה לא חוקית - שזה הקשר שהם מחפשים.

אז תשאלי איך זה שבכל זאת יש צעירים בגילך שנוסעים לארה"ב? מי שנניח היו עם הוריהם בזמן הלימודים בתיכון, נניח בגילאי 14-15, מאוד ייתכן שהם קיבלו בדרכון ויזת תייר ל-10 שנים, אשר עדיין בתוקף לאחר סיום השירות הצבאי. ככה יוצא שיש להם ויזה לארה"ב. אבל אותם צעירים בדיוק, אם היו צריכים לגשת שוב לאחר הצבא ולנסות לקבל ויזה לארה"ב - בסיכויים גבוהים מאוד שבקשתם הייתה נדחית.

בשורה התחתונה, כתבת שכל מטרת הביקור בארה"ב היא לצורך טיול. אם כך הדבר, אז אני באמת לא מבין מה הבעיה - העולם הוא גדול, ויש בו עוד המון מקומות נפלאים לטיולים: אירופה, דרום אמריקה, מדינות באסיה, ועוד ועוד. ארה"ב תהיה שם גם בעוד 10 שנים, אז מה הלחץ?
 

RC153

New member
לא בדיוק לצורך טיול, אלא יותר לצורך

"ארצות הברית" עצמה, כמה עצוב שזה יישמע
. באירופה הייתי כמה פעמים, ואסיה לא מעניינת אותי. להיות במקומות ספציפיים שחיכיתי כמה שנים טובות להיות בהם לפני שאתחיל מסלול של לימודים או פסיכומטרי או מחוייבות אחרת בסגנון. או למשל משפחה שגרה בקנדה, נראה לי טיפשי לטוס המון שעות לקנדה בלי לעבור באמריקה בדרך.
(אני דיי דוגלת בלהגשים את החלומות שלי בהזדמנות הראשונה שתהיה לי... מי יודע איפה אהיה אם בכלל בעוד 10 שנים ? עם זאת אני ריאלית ואני מעדיפה לברר הכל כדי לעשות את זה הכי מסודר שאפשר, אם אראה שאין לי סיכויים סביר להניח שאני אזניח את החלום הזה לבינתיים
)

לגבי לימודים - זה יכול להיות כל סוג לימודים שהוא ? אפילו אם הוא לא באוניברסיטה ? למשל, הרשמה לקורסים מסוימים הם נחשבים "קשר" לארץ ?

ואם לא עכשיו בגיל כזה, מתי אוכל לבקש ויזה ויהיו סיכויים גבוהים יותר לקבל אותה ?

תודה רבה על התשובות המפורטות שלכם, אתם עוזרים לי מאוד + אתם נחמדים (פלוס פלוס
)
 

ilanvag

New member
תשובות:

לא, הרשמה לקורסים לא ממש נחשבת. גם הרשמה לאוניברסיטה בלבד לא נחשבת (אני מדבר על תשלום דמי הרשמה בלבד), כי הם יודעים טוב מאוד שמישהו יכול לוותר על דמי ההרשמה, אם הוא נחוש להגיע לארה"ב ולעבוד בצורה לא חוקית.

הם רוצים לראות מחויבות של ממש, ולכן דורשים לראות תשלום של מלוא שכר הלימוד - מראש - עבור שנת הלימודים (כי לוותר על הרבה אלפי שקלים ששולמו, זה כבר סיפור אחר).

בדרך כלל, לסטודנט שרק מתחיל ללמוד, יהיה מאוד קשה לקבל ויזת תייר. יותר קל לקבל ויזה שכזו לאחר סיום שנת לימודים ראשונה או שנייה, כאשר כבר רואים שאת לומדת לתואר, ונשארו לך לפחות עוד שנה אחת ללימודים (כי רוב האנשים לא יעזבו תואר באמצע).

לאחר סיום התואר, את פחות או יותר חוזרת לנקודת האפס - שוב אין משהו שקושר אותך לארץ, כיוון שכבר סיימת את התואר, ועדיין אין לך עבודה/קריירה מסודרת.

מתי הסיכון מתחיל לקטון, ויותר קל לקבל ויזת תייר? בכל אחת מהאפשרויות הבאות:
* את נשואה, ובעלך נמצא בארץ (ועל אחת כמה וכמה כאשר יש ילדים)
* יש לך קריירה ועבודה מסודרת, עם משכורת נכבדה (לא עבודה בפאסט פוד)
* את בסביבות גיל 30 לחייך או לאחריו (בגילאים הללו נוטים לעשות פחות שטויות, כמו עבודה בלתי חוקית במדינה אחרת)
* את במהלך לימודים אקדמאים לתואר מלא כלשהו (ראשון, שני, דוקטורט וכדומה).

אלו האפשרויות העיקריות של הוכחת קשר חזק לישראל, אשר עוזרות לקבל ויזת תייר.
 

doronf65

New member
אם תראי להם שאת יוצאת בזמן שרות

אז חזרתך זה קשר חזק. אבל הם מכירים את כל השטיקים ויתנו לך ויזה רק עד סוף השרות. כשתשתחררי תצטרכי להוציא שוב ויזה עם כל ההוצאות מחדש.
 

RC153

New member
האמת שהייתה לי מחשבה ללכת לפסטיבל באלבמה

בחודש יולי הזה, אבל אני מניחה שויזה זה עניין של כמה חודשים עד שאקבל אותה + כסף שאצטרך בשביל דבר כזה, אני לא חושבת שאספיק, אז זה כן דבר שחשבתי עליו אבל כנראה שעדיף לותר על זה בינתיים.

תודה על התשובות שלהם, אתם מקסימים
 

tsrs

New member
אין שום חובה חוקית לסיים שירות לאומי

ואני מניחה שהם יודעים את זה.
המלצה - אל תנסי "להתחכם" - זה לא עובר טוב.
תגידי את האמת.
בהצלחה!
 
למעלה