הושבה בגיל 7 חודשים וגם שאלת אוכל...

זלופית

New member
הושבה בגיל 7 חודשים וגם שאלת אוכל...

הקטנטונת עוד שבוע בת 7 חודשים, מאוד חזקה ופעילה - מתהפכת חופשי לשני הכיוונים, עושה סיבוב ציר, זוחלת גחון כבר די מהר, בימים האחרונים עולה ומתנדנדת על 6 (וגם על 4, מעין שכיבת שמיכה כזאת), עוד לא יושבת לבד אבל יציבה באופן כללי - לאחרונה התחילה ממש להשתולל באמבטיה, מנסה להתיישב ממצב של שכיבה על הגב (אני לא אוהבת דפני, מחזיקה אותה בעצמי) לא מפסיקה להתהפך ולהסתובב וכמעט מחליקה לי מהידיים - לכן, אני רוצה להעביר לאמבטיה הגדולה כדי שתשב עם כסא אמבטיה - אבל מכיוון שעדיין לא יושבת לבד אני חוששת שאולי זה מוקדם מידי...
בנוסף יש עניין גם עם מוצקים - היא מסרבת בכל תוקף לאוכל טחון או לכל סוג של האכלה (עם כפית/ללקק מהאצבע שלי) ומוכנה לטעום רק אם היא מחזיקה בעצמה את האוכל. כנראה שצריך לדלג ישר לאוכל אצבעות, אבל בשביל לאכול ככה כמות משמעותית אני צריכה גם להושיב בכסא אוכל ולהניח במגש לפניה את האוכל - ושוב הגענו להאם אפשר להושיב... (יש לי כסא שניתן להוריד משענת ולעשות שיפוע קטן)
בנוסף, האם זה בסדר לתת כבר בגיל כזה חתיכות קטנות של עוף או הודו?? ירקות ופירות כבר אוכלת חופשי לבד, בהשגחה (מחזיקה חתיכה קטנה ומכרסמת בהנאה)

תודה וסליחה על החפירה...
 

michalola25

New member
אפשר להושיב

הי זלופית
את בהחלט יכולה להתחיל להושיב הן באמבטיה(כמובן בהשגחה צמודה) והן בכסא אוכל...
תרפי תמונה להתרשמות כללית וכתבי איך עבר
מצרפת לך כתבה שלי עם תרצה שני דיאטנית קלינית
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4452582,00.html
אם טרם קנית כסא אוכל יש כסא שאני מאוד ממליצה עליו אמנם יקר אבל שווה כל שקל כי הוא גדל עם הילד(הבת שלי יושבת עליו היום כשהיא בכיתה א')
סטוקי טריפ טראפ
http://www.shevtov.com/כסא-TRIPP-TRAPP.html
לילה טוב
מיכל נעם
פיזיותרפיסטית נוירו-התפתחותית
 

זלופית

New member
עידכון + 2 שאלות

חזרתי לעדכן שבערך יומיים אחרי ששאלתי כאן הקטנה התחילה להתיישב לבד

אבל יש לי עכשיו שאלה אחרת... כשזוחלת גחון זזה רק עם רגל שמאל ויד ימין. רגל ימין נשארת מתוחה מאחור ויד שמאל משתמשת למעין תמיכה ואיזון מהצד. כשהתחילה לזחול הנחתי שזה ישתנה ויהיה סימטרי ברגע שתתחיל ממש לזחול מהר, אבל היא זוחלת כבר כחודש וחצי וזה לא קרה.
ועוד שאלה על אחיה הגדול - בן שנתיים וחצי, לפעמים אחרי הצהריים כשהוא יחף בבית הוא מתחיל ללכת על קצות האצבעות במקום הליכה רגילה. כשאני שואלת אותו למה הוא הולך על קצות האצבעות, האם זה משחק - הוא לא עונה וחוזר להליכה רגילה.
בכל אופן מצרפת תמונה של הקטנה יושבת


 

michalola25

New member
יווווווווו איזו מהממת : )

הי זלופית
את יודעת שתינוקות קוראים את השאלות של הוריהם וישר מיישמים... : )
זחילה אסימטריתת כמו שתיארת מתאימה לילדה כנראה שמאלית שצריכה את יד שמאל זמינה להושטה לצעצוע או חפץ במרחב...אם היא משתמשת שווה ובאופן סימטרי במצבים אחרים הזחילה תשתנה כשהיא תתחיל ללכת למשל או כשתתחיל שש..
לגבי אחיה אולי הרצפה קרה לו או שיש אלמנט תחושתי שמפריע לו והוא עולה על קצות האצבעות...אולי הוא מנסה לרוץ? האם זה קורה לעיתים קרובות?
מחכה לתשובותייך ואענה
לילה טוב ושבת שלום
מיכל
 
למעלה