אם כל חטאת במודיעין זו ההתעקשות לבנות תחנת שלוחה במקום תחנת ביניים על המסילה לירושלים, חלופה B בזמנו. אני זוכר איך מכרו את מודיעין לשכבות הביניים הירושלמיות בשנות התשעים המאוחרות - עיר שתוכננה מראש בתיכנון מודרני. ברור שבתחום התחבורה לא תיכננו את המסילה נכון.
אל תתנו להם להריץ 3 קווים בעידן מסילת 431. תתעקשו על קו רשל"צ - מודיעין - ירושלים יחיד בתדירות משולבת של 20 דקות + במקום 3 קווים נפרדים חצי שעתיים במקרה הטוב.
כשבוחנים את ההיסטוריה של התחתית הלונדונית או של מערכות רכבתיות אחרות רואים ששלוחות דינן למות. הקדשת רכבות ונהגים לקווי שלוחה מעמיסה על הרשת בהשוואה לקווים העוברים דרך מספר תחנות ומשרתים אותן תוך כדי מעבר. חבל שאחרי השקעה עצומה כל כך בקשת מודיעין ובחישמול לתחנת מודיעין עצמה (שהשירות הראשי ממנה לגוש דן ונהריה עדיין בדיזל) השלוחה הולכת בדרכן של שלוחו
צריך לפרוס את כל קווי הרכבת מחדש, ציירתי דוגמא:
צפה בקובץ המצורף 70083
לא ברור מדוע לא מופעל בתצורה שכזו.
חסר לי בתוכנית את תגבור הרכבות בקטע רחובות-לוד- תל אביב ולאן ישלח ?
לגבי קווי הדיזל -
צריך להתחיל להפעיל מבאר שבע 3 רכבות לשעה + קו הנגב המערבי.
אחת אקספרס. אחת עם תחנה בקריית גת + לוד. אחת מאספת.
4 הקווים צריכים להמשיך צפונה במסילת החוף.
קו הנגב המערבי עם תחנות בהרצליה, נתניה, חדרה, בנימינה ותחנות חיפה.
קו אקספרס לחיפה שממשיך לכרמיאל.
קו עם תחנה בהרצליה וחדרה ממשיך עד נהריה.
קו עם תחנות בנתניה ובנימינה ממשיך עד נהריה.
קו בית שמש + ראשונים צריך לעבור דרך נתב"ג ולהגיע עד הרצליה.
בצפון - הפעלת קו שעתי נוסף בין חוף הכרמל לכרמיאל.
הארכת קו העמק השעתי לבנימינה.
רכבת נוספת בין חוף הכרמל לנהריה בשעות העומס.
לא בחנתי את כמות הרכבות הנדרשת והלוגיסטיקה...