הזנחת ילדים וזכויות ההורים הגרושים

הזנחת ילדים וזכויות ההורים הגרושים

הייתי שמחה לקבל תשובה לשתי שאלות (מן הסתם ארוכות) שאלה ראשונה : הורה אשר משאיר ילדים בני 5+13 בבית בלילה ללא השגחה וללא מבוגר שיתעורר איתם בבוקר האם זו הזנחה? איך אפשר להוכיח את זה? למי צריך לפנות כאשר הילדים מגיעים לבית לבד וללא ארוחה חמה עד לשעות המאוחרות של הערב? שאלתי השניה הינה : מהן זכויות בן הזוג הגרוש במקרה של מעבר/שינוי איזור מגורים לגבי הילדים שלו? האם יש לו מקום להגיב האם אין פה פגיעה בזכויות הראייה של ההורה שנשאר באיזור אחד והשני עובר עם הילדים לאיזור אחר?
 
שלום למקסימה במגפים ../images/Emo204.gif

שאלת שאלות מעניינות וחשובות. שאלתך הראשונה נוגעת לענין חוק הנוער, שנידון פה בשאלה שנשאלה לא מזמן. בנושא חוק הנוער, יש הרבה תחומים "אפורים", אשר צריך לבדוקם כל מקרה לגופו. עם זאת, על פניו נשמע לי, שהשארת שני ילדים בני 13 ו-5 לבד בבית לאורך כל הלילה אינה סבירה. במצבים בהם יש חשש להזנחת ילד, הגורם האחראי לבדוק את הענין הוא לשכת הרווחה באיזור המגורים, ובעצם העובדת הסוציאלית ופקידת הסעד המטפלות במשפחה. במידה והמשפחה אינה מוכרת ללשכת הרווחה, ניתן ליצור קשר עם הלשכה ולבקש את עזרתם, וכך להתחיל את הקשר עימם. תפקיד העו"ס ופקידת הסעד במקרה כזה הוא לבדוק האם מתקיימת הזנחה של הילדים או פגיעה בטובתם, לשמוע ולהבין את כל התמונה ועל סמך כך לעשות החלטות. האם נעשתה פניה לגורם מקצועי כלשהו בענין המשפחה עליה את מדברת? בידינו פרטים של כל לשכות הרווחה בארץ ואשמח לתת פרטים במידה ותהיי מעוניינת. לגבי שאלתך השניה, אני חייבת לציין, שבתור עו"ס העובדת בבית חולים אינני מתמצאת מספיק בזכויות הורה לא משמורן ובענייני הסדרי ראיה. עם זאת, גם במקרה כזה, כאשר מתעוררים חילוקי דעות, במקרים רבים מעורבת פקידת סעד לסדרי דין, שהיא עו"ס מלשכת הרווחה האיזורית, וניתן לפנות אליה לקבלת סיוע. צירפתי להודעה גם קישור ל"פורום דיני משפחה בישראל", בו יש מאגר שאלות ותשובות בנושא וניתן להפנות את שאלתך גם אליהם. אני כאן לכל שאלה נוספת,
אלינור, עו"ס
 

mamagy

New member
השאלה היא מה המטרה

לא בטוח שתאהבי את מה שיצא ממעורבות הרווחה.... כך שלא כדאי להזדרז ולערב אותם, אחר כך לפעמים קשה להיפטר מהם. יש להם עומס ועבודתם אינה תמיד מקצועית ורצינית. מה גם שמהכרותי האישית, לא כל פקה"ס מבינים משהו בתחום עליו הם אמונים. אם תנדבי עוד פרטים אוכל לייעץ יותר....
 
קצת מפחיד

כן מאמאגי זה קצת מפחיד. זה כמו לגלגל כדור שלג שאין לדעת לאיזה גודל יגיע והיכן ייעצר,גם לעו"ס בהשקפת העולם שלו/ה יש משקל במקרה כזה. למרות שקיימת התלבטות כי בכל זאת נורא מרגיז אותי לראות ילדים אשר גדלים בצורה כזו. כאמא לילדים בוגרים, אני מתלבטת כי בכל זאת זה הדבר היחיד שהילדים מכירים מאמא שלהם והם מאוד אוהבים אותה. זה העולם שלהם וככה הם מכירים אותו. האם יש מקום להתערב ולהפוך להם את העולם? אמנם יקבלו את מה שצריך השאלה היא האם יקבלו את זה ממי שצריך? אני מבולבלת. לא פשוט.
 

mamagy

New member
עצתי

התייעצי עם מומחה פרטי, פסיכולוג או עו"ס המומחה בטיפול משפחתי. אם תאהבי את עצתם יופי, אם לאו, לא קרה כלום, מעבר לתשלום של כמה מאות שקלים.
 
למעלה