החלפת רכב רפואי

החלפת רכב רפואי

שלום לכולם, נראה לי שזה המקום הכי מתאים לשאלה שלי.. גיסי נכה ומעוניין לקנות רכב רפואי. היה ברשותו רכב רפואי שנקנה בשנת 2001 ונמכר בשנת 2007 בשל קשיים כלכליים. כעת עולה השאלה מה הזכאות שלו??? תודה.
 

סטאר 21

New member
לדעתי , יש לפנות לאגף השיקום .

הזכאות קיימת והתוספת תהיה מסביב, כלומר אם הזכאות ל1600 סמ"ק וכיום ניתן מענק של בסביבות 50000 ש"ח להחלפת רכב 1600 ומחיר היציג טויוטה קורולה הוא 125000 ש"ח, תדרש תוספת של 75000 ש"ח . אפשר לברר לגביי הלוואה לרכב , בהצלחה.
 

gady18

New member
כדאי שתבדוק יתכן שמגיע מענק מלא

בגלל הזמן הרב שעבר, וגם בגלל שכנראה בגלל שלא נקנה רכב חדש הפחת היה הרבה יותר נמוך על הרכב הישן
 

gady18

New member
ההחזר עולה ככל שיש יותר זמן

אןתו אדם בעצם ויתר על הזכות לרכב רפואי , והדבר נלקח בחשבון, בזמן שמכר אותו , והוא קיבל פחת מוקטן, יתכן שהוא לא יקבל מענק מלא, אבל החישוב יהיה אחר.
 
ל כפית הפלא

נתקלתי במספר מקרים בהם נכים החליפו אוטו רפואי לאחר 10 שנים וקבלו מעמעד של רוכש רכב רפואי ראשון. אני לא יודע אם מדובר בנוהל. אשמח לשמוע את תשובת האגף. בהצלחה
 
לגבי ה10 שנים

מה שאמרו לנו באגף השיקום שסופרים את ה10 שנים מרגע המכירה של הרכב ולא מרגע הקניה , נשמע לכם?
 

דוב 55

New member
ל סטאר21 שכתב: "מענק מלא? אז כולם יפעלו כך"

לידיעתך אחרי 10 שנים הפחת מלא מקבלים רכב רפואי כאילו זה רכב ראשון. ומה כוונתך ש"כולם ינהגו כך" ? השואל תיאר מצב שבו נכה החזיק ברכב הרפואי 6 שנים בלי להחליפו ומכר אותו ונשאר בלי רכב במשך עוד 4 שנים.... אז כולם ינהגו כך וישארו 4 שנים בלי רכב בכלל כדי לקבל אח"כ רכב חדש ?
 

סטאר 21

New member
אולי לא הובנתי, כולם הכוונה לכל מי שיש לו

בעיה כלכלית. מקווה שעכשיו הבנת דוב, רכב רפואי ניתן כשמו ולשמו ולא כדי שתכסה מינוס או תגדל חסה בשטחים. אני מודאג כי ישנם נכים רבים עם מצוקות כלכליות וברגע שבינו שיש מוצא זמני אזיי יפעלו כפי שפעל זה. לי זה לא נראה ואני לא יכול לחשוב אפילו על נכה שהרכב הוא הרגליים שלו ובותמצא נחמתו למינוס בבנק. לזה התכוונתי ואין ואסור שזכאי רכב רפואי בשל מצב בריאותו , יוותר ללא הרכב ואפילו לא לדקה. ביי.
 

gady18

New member
מראה סטאר לפי ההסדר הישן

מי שמכר רכב רכב ולא קנה חדש, החזיר יותר מיסים, כנראה שיש גם החזר גם לפי ההסדר החדש.
 

סטאר 21

New member
תראה גדי ,בסה"כ אני נגד מתן אפשרות בכלל ,לנכה

למכור רכב רפואי ולסגור מינוס. נכה שמקבל רכב לניידות ,זה הרגליים שלו. לא יודע איזה הסדרים קיימים וגם האמת שלא מעניין.
 
למעלה