הטרדה זה עניין של פרופורציה?

למה את חושבת שהערה...

מאישה / בחורה (במיוחד אם היא באופן מיני) פחות מטרידה? הרי גם בה יש איזושהי פלישה למרחב האישי...
 

משתתפת2

New member
כי מעצם הגדרתה

שהיא הגיעה מאישה אחרת זה לא בכוונה מינית.
&nbsp
אפילו כשנשים אומרות אחת לשניה "איזה סקסית" זה למעשה די תמים... זה כמו פרגון כללי כזה. אין מאחורי זה כוונות מיניות.
&nbsp
(לא שאני חושבת שזה רצוי שנשים יחלקו הערות מיניות לנשים זרות ברחוב, אבל זה ממילא לא קורה...)
 

משתתפת2

New member
זה כ"כ זניח,

גם כי האחוז באוכלוסיה הוא קטן, וגם כי אחוז המטרידים באוכלוסיה הוא קטן (לשמחתנו), וכפילות של מישהי שהיא גם לסבית וגם תזרוק הערות מטרידות ברחוב...? זה כ"כ לא סביר סטטיסטית שאני אפילו לא יודעת איך להתייחס לזה. בחיים לא נתקלתי/שמעתי על מקרה כזה.
&nbsp
ובכל זאת, זה בהחלט מזמין לחשוב לעומק למה הערות מגברים מפריעות לי יותר, ובהחלט יש כאן גם העניין המגדרי, לא רק המשיכה. הגברים עדיין מיוצגים בתור "המין החזק", ועם גבר תמיד יושב במאחורה של הראש הפחד מתקיפה. עם אישה נראה לי שזה פחות סביר (כלומר גם חלילה במקרה של תקיפה יש יותר סיכוי שתוכלי להדוף אותה, פיזית). ולכן בהערה מגבר יש משהו יותר מאיים, בעיניי.
&nbsp
 
הכוונה היא לא שלסבית תטריד

אלא שמאחורי הדברים שלה תהיה כוונה מינית... ונא לא לזלזל בכוחן של נשים. יעל ארד למשל התאמנה מול גברים בג'ודו וניצחה אותם...
 

משתתפת2

New member
הבנתי, ובכל זאת.

ואם להתייחס שניה מהסוף - עוד לא כתבתי כאן מספיק כדי שתכירי את הדעות שלי אבל אני האחרונה לזלזל בכוחן של נשים. יחד עם זאת קיימים הבדלים ביולוגים שקשה להתווכח איתם, ועצם זה שאת צריכה להביא כדוגמה אלופת ג'ודו, ובכן, רק מחזקת את הנקודה שלי. להגיד את זה פשוט וברור - ואין בכך כל אמירה שוביניסטית כי אם ביולוגית - האישה הממוצעת חלשה פיזית מהגבר הממוצע.
&nbsp
עכשיו במקרה שלסבית תזרוק הערה מינית - אני מניחה שאישה מסוימת תוכל להתייחס לזה בשעשוע במקרה אחד, או במבוכה במקרה האחר, תלוי בנקודת המבט. לעומת זאת כשגבר זורק הערה מינית כאשר בראש נמצאת המודעות לכך שהוא חזק ממך וביכולתו לתקוף אותך ושלא בטוח שתוכלי להתמודד מול זה, זה מאיים. הערה מינית עשויה להתפרש כפוטנציאל לתקיפה.
על כמה מקרים בהם התוקפת היא אישה שמעת, לעומת תקיפה מצד גבר? (לא אומרת שזה לא קיים, אבל קיים הבדל משמעותי, שגורם בסופו של דבר לחשוש מההערה של גבר יותר).
 
למה גבר חייב מיד להקשר לתקיפה פיזית?

רוב הגברים שאני מכירה ממש לא חושבים בכיוון הזה של אלימות פיזית, במיוחד לא כלפי נשים (גם אם מידי פעם יש להם הערות שיכולות להתפרש כהטרדה מינית).
 

Blue Rose

New member
כי הוא זר.

כי הוא צועק לך דברים ברחוב.
כי רוב הגברים שאני מכירה ממש לא חושבים על לצעוק לנשים ברחוב.
כי אין לך שליטה על המצב.
כי אין לך מישהו איתך אם משהו קורה.
כי זו הגנה עצמית נפשית להניח שזר שמתייחס אליך בגלל המראה שלך בלבד לא מדמיין אתכם בחתונה, אלא ממש עכשיו מדמיין את עצמו במיטה (פינת רחוב) עושה לך או איתך דברים שלא מתאימים לפורום.
כי הוא מסוגל.
כי יש סיכוי.
בגלל הסטטיסטיקה של תקיפות מיניות.
בגלל שהוא יכול להיות כבר חלק מהסטטיסטיקה.
בגלל שאת לא רוצה להיות חלק מהסטטיסטיקה.

כן, זה מעוות. זה מעוות שבשביל שגבר זר ברחוב יוכל להתחיל משהו הוא צריך להתחיל ב- "אני לא כזה - אני מהטובים".
לצערי- גברים יצרו את המצב הזה. לא כולם, לא רובם כנראה- אבל חלק לא מבוטל. זה לא רק מין, זה גם אלימות, גם שליטה, גם כח, גם נפשי וגם פיזי.

אני יכולה להניח שזה שהלך לצד הבחורה בסרטון כמה דקות - חשב שהיא ממש נהדרת ואם ילך לצידה קצת, אולי יוכל ליצור קשר עין, ולחייך ולעשות משהו, ואולי הוא כן דמיין קשר ארוך....
אבל כמעט כל אדם שאני מכירה לא ייחס לו את המחשבות האלו , אלא שהוא הדבר הכי איום בסרטון. למה?

ככה אנחנו בנויים. אין לנו סיבה לסמוך על זרים ברחוב. גם לא נעשה איתם קשר עסקי או כל קשר אחר. נתקדם מהר, כי מי יודע מה יש מאחורי זה...הסיכון לא שווה את הבדיקה.
 
אבל שוב - למה רק גברים?

אני זוכרת שבמזנו קראתי על מחקר שאומר שלנשים יצא מין שם של "לא תוקפניות", אבל מסתבר שזה לא ממש נכון - הן פשוט מבטאות את התוקפנות שלהן בצורה לא פיזית אלא יותר מילולית או חברתית. אם למשל בחצר בית הספר הבנים ילכו מכות - אז "מלכת הכיתה" פשוט תעשה חרם על הבת שהיא רוצה "לתקוף", ותגרור אחריה את רוב הבנות בכיתה (אם לא את כולן). ואני די בטוחה שדחייה חברתית כזו בגילאים צעירים גורמת נזקים לטווח הארוך.

אני יכולה לספר לך שהתגובה הכי גרועה שאי פעם קיבלתי מגבר לגבי המשקל שלי היתה ממישהו שהייתי מיודדת איתו ואמר לי "תשמעי, אני נמשך לנשים רזות", ושהמשיך להסתובב איתי בתור ידידה גם אחרי שהוא אמר לי את זה. מנשים קיבלתי תגובות של לחטט לי בצלחת ולהעיר לי על מה אני אוכלת, או להסתובב איתי כדי להגיש טוב עם עצמן על כמה הן נראות יותר טוב ממני (ואז לגרור אותי לחנות הלבשה תחתונה ו"לקטר" על איך הן בבעיה שם כי י לי גוף של בת 12 מרוב שאני רזה"). היתה פעם מישהי שהכרתי באיזשהו פורום אחר שהיה לנו כיף ככל עוד הקשר נמשך באימיילים, אבל ברגע שהיא ראתה אותי היא מיד ניתקה את הקשר ואפילו ברחה מהפורום...

והנה, לא מזמן אני חושבת שסיפרתי פה או בקבוצה של הפורום בפייסי שכשהייתי בטיול אחד המדריכים חשב שאני מנסה להתחיל איתו והוא לא הי מעוניין. את חושבת שלו זה היה נעים אם זה באמת היה נכון ואני הייתי ממשיכה לנסות להתחיל איתו? גם אם לא היה פה את השיקול המקצועי של הוא מדריך שחייב לשמור על יחס חיובי, את חושבת שגם בלי "איום פיזי" זה נעים לקבל תשומת לב כזו לאורך זמן כשהוא מראה שהוא לא מעוניין?

אז אנשים זרים באמת יכולים להיות רעים, והסיכוי שגבר יפגע בך פיזית הוא יותר גבוה מאשר אישה תעשה את זה. אבל השאלה היא מה הסיכוי שגבר שמעיר ברחוב "היי מה נשמע?" באמת יעבור לאלימות פיזית? (כי הנה עובדה גם זה שרדף אחריה לא יצר איתה שום מגע פיזי). ובסופו של דבר - האם החשש הזה מפני גברים שחס וחלילה יפגעו בנו לא דומה למשל לחשש הבטחוני שכל ערבי הוא מחבל בפוטנציה, וכל מהגר מאפריקה יעביר לנו אבולה, שחפת או איידס? האם החשש התמידי הזה שאמור להיות לנו מגברים לא משרת איזשהו אינטרס?
 
למעלה