הטרנד הנוכחי-הלאה המדע, יחי הטבע...

AYELET1

New member
הטרנד הנוכחי-הלאה המדע, יחי הטבע...

היה לי ויכוח ארוך , ב-ICQ , עם בחור שטען שהמדע מסב יותר נזקים ממה שמועיל. עקב הפעילות המדעית יותר אנשים מתים מאשר ניצלים. כשהסבתי את תשומת לבו לעובדה , שדוקא בעולם המודרני עומדים בפני התפוצצות אוכלוסין, ולא בימים עברו, הדבר לא שיכנע. טענתו היתה שזה בזכות התרבות- אנשים פחות אלימים (???) ולכן חיים יותר. לי מפריעה מאד הנהיה אחרי מרפאיםם עלומי שם, ומה שהרבה יותר גרוע - עלומי השכלה והכשרה, בעלי תאארים והתמחויות איזטריות... אני יודעת שזה לא קשור קשר הדוק למתבגרים (אם כי נראה לי שזה תופס מאד את הור המעיר) - אבל מה דעתכם ועמדתכם בנידון? מסכימים? מתנגדים?
 

shy-1

New member
מאיפה את מוצאת את האנשים האלה?

לדעתי עד היום המדע הביא יותר תועלת מנזק,והארכת חיי האנשים, זה רק חלק קטן מנפלאותיו של המדע. אך יחד עם זאת, מאחר והאדם הוא רק אדם, הרי שיתכן שבמלחמת העולם הבאה עלינו לטובה, ימותו יותר אנשים מכל המלחמות עד כה, והכל בזכות המדע. ולכן, השאלה אינה אם המדע מועיל או מזיק,אלא, מה עושה האדם איתו, ולאיזה כיוון הוא מנווט אותו. SHY
 

AYELET1

New member
שי, אני בהחלט מסכימה איתך לגבי

היות המדע כלי בלבד, ולא מטרה בפני עצמה. אבל מעבר לזה, צורמת לי הנהיה (כפי שכתבתי) אחר מה שקל להאמין בו ו``ללמוד`` אותו, בו בזמן ביטול הדברים הקשים יותר לתפיסה וללמוד. זו הדרך הקלה! זו גם הדרך הנותנת תקווה ופתרון בעיות בקלות! דרך, שלי לפחות (ומי שרוצה מוזמן לחלוק על הדברים...) פותר מהתמודדות.
 

AYELET1

New member
ותוספת...

פוטר מהתמודדות- אנחנו אחראיים לאנרגיות החיוביות שלנו, אנחנו יכולים להתגבר על בעיות אם רק נרצה. אז אין ספק שאוטו-סוגסטיה זה דבר חשוב, אך לא רק בזה טמון פתרון הבעיות כולן!
 

shy-1

New member
איני בטוח שהבנתי את החלק השני,

(אל תשכחי שבתור גבר, הבנתי קצת מוגבלת). האם התכוונת לרפואה החליפית,או ל``מכשפים`` למינהם ? SHY
 

AYELET1

New member
גם וגם . כי שניהם כרוכים זה בזה

חלק מהרפואה המשלימה, כשמה כן היא, וחלק יותר יוצאים נשכרים ממנה , חלק פחות. כנראה יש גם קשר לסוג הבעיה. אבל חלקה זה פשוט עיסוק בכישוף! רייקי, הילינג וכד`!
 

shy-1

New member
הבנתי,ולדעתי זה מורכב מעבר לזה.

בקשר לרפואה החליפית/המשלימה,הכוללת תרופות מהטבע, או תרופות סבתא,הרי שבשנים האחרונות היא תופסת מקום מכובד ומוכח כעוזרת לאנשים, כמקבילה לרפואה הרגילה או כמקבילה לה. בקשר לרפואה שאני קורא לה ``אמונה``,הרי שלדעתי יש להפרידה לשני חלקים,הוכח, ואפילו היה היום בעיתון (ידיעות), שאמונה עוזרת להתגברות מהירה על מחלה,ומאחר וחלק ממחלות האדם מקורן במוחו(פסיכוסומטיה), הרי זה הגיוני. הבעיה מתחילה באמת, באותם מרפאים מהתחת, העוסקים בכשפים, ומטרתם היחידה היא לנצל את טמטומם של האנשים, למען רווחים אישיים. ולצערי, כל עוד יהיו טמבלים או לחילופין אנשים מיואשים לגמרי מכל הרפואה האחרת, יוסיפו להתקיים אותם רופאי אליל. נקודת האור היחידה בכל הסיפור היא: שאני עצמי חף מכל אמונה במכשפים,והקוסמים היחידים ששמעתי עליהם, היו: הודיני והארי פוטר.להופעות של אורי גלר אף פעם לא הלכתי, כי סכינים ומזלגות, אשתי מכופפת לבד בבית. SHY
 

AYELET1

New member
שי-אכן הנך משמש לכולנו נקודת או B-)

ומעבר לכך - אנחנו די מסכימים עם כך (אם לא לגמרי!). כתבתי על כך שלאוטוסוגסטי חשיבות משל עצמה. נכון. רפואות סבתא- גם להן יתרונות. אבל כל זה לא יכול לבוא תוך ביטול המדע (מה שנכתב קודם). וניתן לפתוח פרק דיון גם על התרופות ההומיאופטיות! (ואלו אינן תרופות הבסבתא!). לפחות על חלקן.
 

bimbo.

New member
הנהייה אחר דברים קלים ללמידה

זה עניין של אופי. וייתכן וישנם אנשים שמבטלים את הצורך בקידום המדע אך ורק מפני שלהם זה נראה קשה מדי, ולכן מיותר. ויש גם פציפיסטים שטוענים, שכל מה שמעבר לחסה ולתרד, הורס את האנושות.
 

bimbo.

New member
אם נתייחס לפצצה האטומית, הרי

שהמדע הרג הרבה מאוד אנשים. אבל הרפואה הגרעינית מביאה גם הצלה לאנשים רבים. וזו רק דוגמה לדבר והיפוכו. למרות שהמדע (אם נתייחס לתחום הנשק המתקדם) מביא נזקים רבים, אין כל אפשרות לוותר עליו: בזכותו החיים הרבה יותר קלים ותוחלתם ארוכה יותר (אם נוציא מהחשבון מלחמת עולם שלישית). מעניין למי נראה שאנשים פחות אלימים?!? ממש לא יאומן. איפה חי האדם הזה, על הירח? ובאשר לרפואה המשלימה: מנסיוני ועל בשרי, הרפואה האלטרנטיבית היא בשורה של ממש. בזכותה אני עומדת על רגלי. הסכנה טמונה בשרלטנים. אולם דרך קופות החולים ניתן להגיע לאותם מרפאים בעלי ידע ומומחיות, שחלקם אף רופאים קונבנציונאליים. וכך גם הרופאים ההומיאופתיים. אחד כזה ריפא אותי ממיגרנות קשות. והוא רופא ילדים במשגב לדך בירושלים.
 

AYELET1

New member
לגבי הרפואה הגרעינית, זה מה שאמר שי

המדע/הגרעין זה כלי ותלו איך משתמשים בו(וכמובן מסכימה עם שניכם). לגבי רפןאה משלימה - כפי שאמרתי יש ויש, ויש את אלמנט האוטו סוגסטיה,
 
``אין מכונות ומכשירים רעים,

רק מי שייצר אותן והשתמש בהן, היה רע, והשתמש בהן לרעה`` ציטוט של לא יודעת מי, אבל פשוט התאים הנה :p
 
למעלה