היוזמה להזזת החופש - מתקדמת

פלגיה

New member
בראש ובראשונה

לא "פוטרים את ההורים מהעונש הכלכלי הזה". שכר הלימוד בבתי הספר שהילדים שלי לומדים בהם הוא גבוה למדי (לא גבוה כמו לשלם גן+קיטנה באוגוסט, אבל גבוה דיו) בבתי ספר דתיים משתדלים שיהיו ימי לימודים לפני ראש השנה, וכמה שיותר. היתה תוכנית שכל החינוך הדתי יתחיל תמיד ובאופן גורף בא' אלול, כך שיהיה חודש לימודים לפני ראש השנה, אבל ארגוני המורים הכשילו את התכנית (כפי שגם יכשילו את התכנית הנוכחית)
 

לימיצ

New member
מצטערת אבל אני לא מבינה. למה שכר הלימוד

שונה אצלי ואצלך? (וזה לא שאני לא מבינה אותך- אני לא תופסת את המערכת המעוותת הזאת, אבל כנראה שהאסימון נופל אצל כל אחד בשלב אחר..) אני לא מבינה איך יכול להיות שמישהו החליט שאני משלמת (לדוגמא, כן?) כ4000 ש"ח לקיטנה/נופש/ימי חופש או כל עיסוק אחר כדי למצוא סידור לילדים בשבועיים האלה, כשהורה אחר ל2 ילדים באותו גיל פטור מזה. אם הילדים שלך (לא שלך שלך, כן?
) מתחילים שנת לימודים ב15.8 כי מקובל במדינת ישראל שאפשר/כדאי/צריך/זה בסדר ומקובל על מישהו בממשלה, אני לא רואה איך בכלל יש כאן "נסיון מתקדם לקצר חופשה/ להזיז חופשה" כשבעצם בשטח זה קיים לגמרי רק לא במערכת החינוך שהילדים שלי הולכים אליה.... אגב, בני כמה הילדים שהתחילו כבר את שנת הלימודים ולמה זה שונה מאלו שמתחילים "רק" ב29.8 (שזה גם משמעותי אם צריך לקחת ימי חופש/למצוא סידור, אגב)?
 

פלגיה

New member
אני מדברת על גיל תיכון

ממילא לא הייתי צריכה למצוא "סידור" עבורם. חלק גדול ממערכת החינוך הדתית היא מערכת פרטית למחצה, כך שלכל אורך 12 השנים של בית הספר ההורים משלמים שכר לימוד שאינו סמלי בכלל. בסופו של דבר מספר ימי החופש שווה - על כל יום לימודים לפני ראש השנה יש יום חופש במהלכה. זה פשוט כי רעיונית הימים של חודש אלול חשובים למערכת הזו. הבן שלי, תלמיד כיתה י', התחיל לפני שבוע, ויקבל חופש רצוף מערב יום כיפור עד יומיים אחרי סוכות.
 

פלגיה

New member
זו גם היוזמה שמדובר עליה פה

רק שבחינוך הדתי לא יהיו מוכנים שהזזת החופש תהיה כדי שיחפוף את החגים, אלא להיפך, להזיז את החופש כך שיסתיים לפחות חודש לפני החגים, כך שתהיה שהות ללמוד ולהתכונן בהתאם. בעיני זה יהיה אסון אם בגנים של הילדים שלי לא יהיה אזכור לראש השנה, ליום הכיפורים ולסוכות. בבתי הספר זה אפילו עוד יותר חשוב.
 

לימיצ

New member
בעיני זה לא יהיה אסון, אבל זה חשוב ולא הייתי

רוצה שזה יבוא על חשבון תכני הללימוד. אני מבינה שזו היוזמה שמנסים להעביר כאן ולדעתי היא מוטעית מהיסוד, צריך לקצר את החופש הגדול, לא להתחיל לשחק עם הימים ולהעביר את ימי ה"חופש למועד אחר.
 
לקצר את החופש?

גם אני בעד. כמובן! הבעיה היא שזה רעיון שנבדק כבר מספר פעמים. בכל פעם מחדש הוא נפסל -- בגלל התנגדות חריפה של ארגוני המורים. זאת הסיבה שמלכתחילה מדברים עכשיו על הזזה של החופשות ולא קיצור.
 

פלגיה

New member
גם הזזה תיפסל

יוסי וסרמן, יו"ר הסתדרות המורים פסל כל יוזמה שהיא לשנות את מתכונות החופשים (היה גיליון שלם שמיוחד לעניין, בכל מיני אפשרויות ויוזמות, בעיתון מקור ראשון לפני שבועיים, ושם הוא כתב את זה)
 
אם ככה

אז שינוי יכול להגיע רק מכיוון אחד: מלמעלה. לא ייתכן שמגזר אחד ישלוט במשק כולו. במדינה דמוקרטית, זה תפקידה של הממשלה.
 

פולספגן

New member
לא מעשי

בחלק מכיתות הלימוד עדיין אין מזגן וגם אם יש, הראש של הילדים הוא בים ולא בלימודים. גם כך, בחודש יוני, כמעט ולא לומדים למעט נבחני הבגרויות שאין להם ברירה.
 

לימיצ

New member
להזיז?? איזה להזיז? תקצרו ותלמדו גם ביולי!

ובמקביל שיקטינו גם את מספר התלמידים. שלא יעשו הפרדה בין טירוף אחד לשני. להקטין את החופש ולהקטן את הכיתות. זה יהיה שינוי אמיתי (ומבורך לכולם).
 

פ ט ל2

New member
מדינת ישראל?

שתתחיל סוף סוף להתייחס יותר ברצינות לחינוך
 

temp8

New member
יש לך טעות בסיסית

אובדן ימי העבודה של ההורים עולים למשק הרבה יותר מהפעלת מערכת חינוך באותם ימים.
 
../images/Emo10.gifעצוב שכך..

אבל בגלל שכל כך התרגלנו לאזלת היד של הממשלה בנושאים חברתיים , יתכן והיא מראש לא מנסה אפילו כי אף אחד לא בא בדרישות יותר. זה כמו ילד שלא מכין שיעורים ונכשל במבחנים וכבר לא מצפים ממנו לכלום. אז מראש הוא לא יעשה כלום..
 

לימיצ

New member
זה כמו שתשאלי אותי מי יממן את התחבורה הציבורי

הציבורית, או את טקס יום העצמאות או את מלחמת לבנון. (סתם נתתי דוגמאות, אל תתחילו עכשיו להסביר לי שיש כאן מימון של גופים פרטים כי הרי זו א הנקודה..
) כשאהיה בתפקיד של מקבלי ההחלטות כנראה שההחלטה על כך תהיה בידי, כנראה שכל עוד ההחלטה על כך לא בידי (תודה לאל, אגב), אני ואת וכולנו נמשיך לשלם על זה. אבל מכאן ועד להסכים שזה ימשיך ככה כי למקבלי ההחלטות יש חוסר רצון לפתור בעיות כי צריך למצוא מישהו שיממן? שימצאו פתרון ויפסיקו להפיל את זה על הגב הממן שלי ושלך.
 
למעלה