היוזמה להזזת החופש - מתקדמת

היוזמה להזזת החופש - מתקדמת ../images/Emo70.gif

מדובר על היוזמה להזיז את החופש הגדול לאוגוסט-ספטמבר (במקום יולי-אוגוסט), כדי שיכלול בתוכו גם את חופשות החגים. מתוך MYNET: "משרד החינוך בודק את ההצעה להזיז את החופש. שמואל סלבין, יו"ר ועדה לבחינת מועדי החופשים במשרד החינוך, נפגש עם ישראל זינגר והתלהב מהרעיון לדחות את החופש הגדול בחודש: "המצב הנוכחי הוא בלגן גדול מאוד. אני באופן אישי חושב שהצעתך נכונה. זה ישים, זה פרקטי וזה גם צודק"
 

imash

New member
../images/Emo45.gif

מדברים על זה כבר שנים (לא על התוכנית הספציפית אלא על בעיית האורך של החופשה). מקווה שפעם ישתנה משהו
 

orday

New member
ר ע מאוד!

מורים הם לא הבייביסיטר של הילדים שלכם. נכון אני מודה שאני מורה, וגם לי יש פעוטות ואני מבינה את הקושי הגדול בחופשת הקיץ. אבל תאמינו לי שלא הייתם רוצים להחליף אותי במקצוע, להפך אני קוראת לכם לנסות ליום אחד להיות מורה לעמוד שעה שעה על הרגליים מול כיתה של כ 40 תלמידים, שמצד אחד צריכים גבולות , שמספיק שיש כמה מהם היפרים/בעיות קשב וריכוז ומצד שני את/ה צריכה להיות מרוכזת בללמד את תחום התוכן. אז ב ב ק ש ה.. אני יודעת שעד שאתה לא חי או נמנמצא במקצוע לא תבין את הקושי.. אז בבקשה, בטח לא נלמד בשיאי החום, הילדים בטח לא יהיו מרוכזים..ודי עם פתרונות כאלו..
 

פלגיה

New member
לא קשור לבייביסיטרים

ילדים בני 3-4 צריכים מסגרת. רגועה וקבועה. חופש של חודשיים מוציא אותם מדעתם, פשוטו כמשמעו. 40 תלמידים בכיתה זו אכן בעיה אבל היא בעיה אחרת, וצריכה פיתרון בנפרד, של פיצולי כיתות. לגבי החום - בשביל זה יש מזגנים.
 

פולספגן

New member
עוד בעיה היא החגים

בזמן הלימודים מלמדים את הילדים על ראש השנה, יום כיפור וסוכות ואם יהיה חופש, הבורות תחגוג עוד יותר.
 
רע מאוד להשאיר אותי ואת בעלי

(לחילופין) במשך חודשיים בבית. כלומר אנחנו לא מקבלים משכורת על אותם ימים שאנחנו לא עובדים (בהנחה שזה בכלל בסדר מבחינת הבוס) - לא לכולם יש סבים וסבתות שיכולים לעזור, או כסף למטפלות וקייטנות. אני כבר לא מדברת על שעות המזגן שפעולות ללא הרף בבית. על ימי "הכיף" עם הילדים מחוץ לבית. למורים בחודשיים האלו יש הכנסה, לנו, אין, אבל הוצאות יש ויש. רע לחשבון בנק. רע, לא רק לנו ההורים, רע מאוד לילדים, שלא נמצאים במסגרת, שאחרי כמה ימים כבר משתעממים, אני כבר לא מדברת על הילדים היותר גדולים (אני עוד לא שם, תודה לאל) שרובצים כל הלילה בחוץ, וכולנו קוראים מה הם עושים מחוץ לבית. מורה עושה עבודת קודש, אבל בחר במקצוע זה. למה המורים חושבים שהם עובדים יותר קשה מגבר שעובד במשך 10 שעות בחוץ בחום הזה? יש מורים שמסוגלים ואוהבים ללמד אבל לא מסוגלים לשבת דקה במשרד. עדיין.... המורים מקבלים הטבות ששאר השכירים לא מקבלים, חופשות בכל חג, 3 שבועות בפסח, ושנת שבתון (הלוואי עלי). הלוואי ויקצרו את החופש ולא רק יזיזו את החודשיים האלו.
 

orday

New member
ה ט ב ות? בואי תצטרפי לכחותינו ותהיי מורה

בעצמך, אגב אנחנו זקוקים למורים, בייחוד כי אנחנו מקבלים הרבה הטבות. אגב, אם את לא יודעת הם גם אקדמיים ולכן לא עובדים בחוץ.
 

lilend

New member
עובד בהיי-טק מקבל בממוצע 16 ימי חופשה בשנה

(אני בכוונה נותנת את ההיי-טק כדוגמא, בארגונים אחרים נותנים פחות ימי חופש בד"כ). מורה בישראל מקבלת 60 ימי חופשה בחופש הגדול+ 21 ימי חופשה בפסח+7 ימי חופשה בסוכות+7 ימי חופשה בחנוכה. סה"כ זה מגיע לכמעט 100 ימי חופשה בשנה! (יש עוד את כל הקטנות שאני לא זוכרת בדיוק עד כדי פירוט- ל"ג בעומר, היום הזה שאחרי שבועות וכו'). גם אם נוריד 14 ימים מהחופש הגדול (הכנות לשנה הבאה), זה עדיין יוצא בלי שום פרופורציה לעובדים אחרים (שהם אגב, ההורים של התלמידים שנמצאים באותם חופשים כמו המורים). זו וואחד הטבה, איך שלא תסתכלי עליה. אני יודעת שיש גם הרבה מאוד קשיים בהוראה, אבל אי אפשר להתעלם מהצ'ופרים (שלא לדבר על ההטבות הכאילו בקטנה- הוזלות במקומות בילוי ועוד). אני יודעת גם שמורים לוקחים את העבודה הביתה, אבל כך גם רוב אנשי ההיי-טק. במיוחד אמהות שמנסות לשלב הורות וקריירה. ולהן יש 16 ימי חופש בשנה בתשלום.
 

פלגיה

New member
איש הייטק שלוקח את העבודה הביתה

כמה הוא מרוויח? לפעמים פי 10 ממורה.
 

down under 1

New member
בדיוק

הבחירה בהוראה כמקצוע לחיים כוללת בתפשרות כלכלית תמודה פחות שעות עבודה. גם עובדת איטק יכולה להשב את עצה להוראה ואז היא תעבוד פחות ימים, פחות שעות ובהרבה פחות כסף.
 

temp8

New member
פי 10 ממורה? את חיה באשליות

מעטים מאוד מאוד הם אנשי ההיטק שמרוויחים 40,000 ש"ח החודש (אם אני מכפילה משכורת מינימום ב 10), ואלה שמגיעים למשכורת כזו הם עם הרבה מאוד שנות ניסיון ובתפקידי ניהול בכירים - כך שהמקבילים להם במערכת ההוראה לא מקבלים משכורות מינימום אלא גבוהות בהרבה.
 

orday

New member
כנראה שלא הבנת מאומה!!1

אני מאוד אוהבת את עבודתי וזה לא סותר שיש בה המון קשיים פיזיים ונפשיים לעוסקים בה.
 

דיינו

New member
אבל למה ילדי גן צריכים לוח חופשות כמו בבי"ס?

בי"ס זה סיפור אחר, גם מבחינת המורים, גם מבחינת הילדים - שכבר צריכים פחות השגחה ויותר בקלות מסתגלים לשינויים.
 

פ ט ל2

New member
גני הילדים:

הם חלק ממערכת החינוך בארץ וככאלו הכללים חלים גם עליהם (מבלי להתייחס לשאלה אם הם צריכים או לא) ילדים מתחת לגיל 4 כלומר לפני כניסתם למערכת החינוך המוסדרת נמצאים בגנים פרטיים גנים פרטיים כשמם כן הם פרטיים וככאלו בעליהם קובעים את החוקים - עסק פרטי, זכותם לקבוע מהם הכללים שלהם ומהם מחיריהם, אני לא יכולה להגיד לספר שלי כמה לגבות בעבור תספורת כי זהו עסק פרטי, אני גם לא יכולה להגיד לו מתי לפתוח/לסגור את המספרה כי זהו עסק פרטי שלו. לכן, מסכימים או לא עלינו לקבל את הכללים שלהם.
 
בחינוך הממלכתי דתי

החלוקה היא ממילא אחרת, לפי הכתבה. לא הבנתי באמת איך אחרת: שלוש חופשות בחגים הגדולים?
 

פלגיה

New member
החלוקה היא לא אחרת

יש כאלה שמתחילים את שנת הלימודים מוקדם יותר, בעיקר בשנים כמו השנה שבהן 1.9 יוצא נורא קרוב לראש השנה. אבל אין שום כללים קבועים בנושא הזה, והבלגן גדול. מבין הילדים שלי אחד התחיל לפני שבוע (15.8) שלוש מתחילות ב- 29.8 (אפשר לחשוב) ושתים ב- 1.9
 

לימיצ

New member
עכשיו לא הבנתי. איפה מתחילים ללמוד ב15.8???

את גרה בארץ לא? וב29.8?? לא יכול להיות שאני מפרפרת שבועיים עם תכניות חלופיות כשיש בארץ בתי ספר שפותרים את ההורים מהעונש הכלכלי הזה......
 
למעלה