היום במוזיאון אגד - התמונות והסיפור

מצב
הנושא נעול.
אני לא מסכים איתך

ה-303 הרבה יותר שקט. אבל, אין מה
להשוות בין האמינות של ה 303 לSU. זה באיזשהו מקום דומה להשוות בין 0405G למאן SG. גם ה-303 ההכי ישנים משנת 89 לאחר שמיגנו אותם נוסעים יופי, וזה כולל בכך שלא הכי השקיעו בהם מבחינת טיפולים. לעומת זאת, כבר בSU-ים האחרונים משנת 1995 (סדרת ה 235X) אתה רואה שדי. שהם עשו את שלהם. אל אחת כמה וכמה הSU-ים הישנים. לגבי מושבים - זה כבר במרכב, שכבר כתבתי שזה היה הפאק במרכים של ה-303. לגבי גיר - ב-303 האחרונים יש גיר חמישה הילוכים. מה שכן, אני מסכים שהעיצוב של המאן SU240 המוגמר היה יפהפה וזהו, למעשה, אחד האוטובוסים ההכי יפים שיש.
אני לא מסכים איתך
ה-SÜ לא נראים לי כדגם שגמר את הסוס. המכונות מ-87 נוסעות יופי, סוחבות הרבה יותר טוב מאוי303, על אחת כמה וכמה כשמדובר במכונות עם 320 כו"ס (יותר מאוי303) ומרכב קל (יותר מאוי303). הפאק של הסדרה האחרונה 235X היה גיר ה-ZF. גיר הVoith בשאר הוא שנתן להם את הזריזות הכ"כ מהנה והוא גם היה אמין הרבה יותר עם כמות תקלות קטנה בהרבה מהZF. הבעיה עם ה-SÜ היא שפשוט מתעללים בהם ומוציאים מהם את המיץ...
 

אורי404

New member
יש הרבה SU שהם גמרו לגמרי את הסוס.

אני לא מסכים איתך
ה-SÜ לא נראים לי כדגם שגמר את הסוס. המכונות מ-87 נוסעות יופי, סוחבות הרבה יותר טוב מאוי303, על אחת כמה וכמה כשמדובר במכונות עם 320 כו"ס (יותר מאוי303) ומרכב קל (יותר מאוי303). הפאק של הסדרה האחרונה 235X היה גיר ה-ZF. גיר הVoith בשאר הוא שנתן להם את הזריזות הכ"כ מהנה והוא גם היה אמין הרבה יותר עם כמות תקלות קטנה בהרבה מהZF. הבעיה עם ה-SÜ היא שפשוט מתעללים בהם ומוציאים מהם את המיץ...
יש הרבה SU שהם גמרו לגמרי את הסוס.
אני מסכים איתך שדגמי 87 נראים יופי. יחד עם זאת, יש לא מעט (2324, 2328, 2354 ועוד ועוד) שצריכים לרדת משירות. הם נראים רע מאוד ונוסעים רע.
 

amitasafzabida

New member
יש SU בישרות? באיזה קווים?

יש הרבה SU שהם גמרו לגמרי את הסוס.
אני מסכים איתך שדגמי 87 נראים יופי. יחד עם זאת, יש לא מעט (2324, 2328, 2354 ועוד ועוד) שצריכים לרדת משירות. הם נראים רע מאוד ונוסעים רע.
יש SU בישרות? באיזה קווים?
 

JayZed

New member
ה-SU מעולם לא הרשים אותי. אז מה,

יש הרבה SU שהם גמרו לגמרי את הסוס.
אני מסכים איתך שדגמי 87 נראים יופי. יחד עם זאת, יש לא מעט (2324, 2328, 2354 ועוד ועוד) שצריכים לרדת משירות. הם נראים רע מאוד ונוסעים רע.
ה-SU מעולם לא הרשים אותי. אז מה,
הוא עולה מהר... אבל הוא לא נוח ורעשני בטרוף. מה מהנה בנסיעה בו? לפני חודש יצא לי לתפוס אחד כדי להגיע מאבן-גבירול לשדרות רוקח... נסיעה של 3-4 תחנות... התפרקתי לגמרי בגמר הנסיעה. ואם לוקחים בחשבון שה-SU נכנס ליצור יותר מעשור אחרי ה-O303, אזי שבכלל ההשוואה הזו נהיית מיותרת. השוואה ביינו לבין ה-O405 הפרברי תהיה יותר הגיונית... ופה נראה מי לוקח את מי בעליה. הפרבריות של אגד עוקפות את כל הבין-עירוניות החדשות העליה לי-ם בלי להרים עפעף. מלך האוטובוסים? חה. במצב שלהם היום, אולי מלך המשאיות להובלת כבשים, זה.
 
ה-O405 הפרבריות הרבה יותר חדשות

ה-SU מעולם לא הרשים אותי. אז מה,
הוא עולה מהר... אבל הוא לא נוח ורעשני בטרוף. מה מהנה בנסיעה בו? לפני חודש יצא לי לתפוס אחד כדי להגיע מאבן-גבירול לשדרות רוקח... נסיעה של 3-4 תחנות... התפרקתי לגמרי בגמר הנסיעה. ואם לוקחים בחשבון שה-SU נכנס ליצור יותר מעשור אחרי ה-O303, אזי שבכלל ההשוואה הזו נהיית מיותרת. השוואה ביינו לבין ה-O405 הפרברי תהיה יותר הגיונית... ופה נראה מי לוקח את מי בעליה. הפרבריות של אגד עוקפות את כל הבין-עירוניות החדשות העליה לי-ם בלי להרים עפעף. מלך האוטובוסים? חה. במצב שלהם היום, אולי מלך המשאיות להובלת כבשים, זה.
ה-O405 הפרבריות הרבה יותר חדשות
מה-SU, יש להן מנוע של 12 ליטר ומשקל נוצה, ללא ספק מטוס. אתה אומר שה-SU נכנס לייצור עשור לאחר ה-O303 ולכן לא ניצן לערוך את ההשוואה, אבל אל תשכח שאז עדיין המשיכו להציע את ה-O303 כאופציה של מרצדס לתיירות.
 

JayZed

New member
אז מה היה למאן בתיירותי באותה

ה-O405 הפרבריות הרבה יותר חדשות
מה-SU, יש להן מנוע של 12 ליטר ומשקל נוצה, ללא ספק מטוס. אתה אומר שה-SU נכנס לייצור עשור לאחר ה-O303 ולכן לא ניצן לערוך את ההשוואה, אבל אל תשכח שאז עדיין המשיכו להציע את ה-O303 כאופציה של מרצדס לתיירות.
אז מה היה למאן בתיירותי באותה
תקופה, ה-SR? נסעתי בו פעם אחת בחיי בהונגריה. לדעתי, זה היה מודל 86-87. האוטובוס הזה האיץ כמו תרנגולת צולעת, ובעליות (הקלות מאד שיש בהונגריה!) הוא האט למהירות הליכה. מה כן, הוא לא רעד כמו ה-SU, לפחות...
 

אורי404

New member
שוב. אתה ואנדי כותבים על מה שקורה

אז מה היה למאן בתיירותי באותה
תקופה, ה-SR? נסעתי בו פעם אחת בחיי בהונגריה. לדעתי, זה היה מודל 86-87. האוטובוס הזה האיץ כמו תרנגולת צולעת, ובעליות (הקלות מאד שיש בהונגריה!) הוא האט למהירות הליכה. מה כן, הוא לא רעד כמו ה-SU, לפחות...
שוב. אתה ואנדי כותבים על מה שקורה
באוטובוס זה או אחר בגרסאות החלשות. ל-303 היו גרסאות חזקות יותר וסביר להניח שגם לSR ישנן גרסאות חזקות יותר.
 
בהחלט לא אוטובוס מוצלח מדי...

אז מה היה למאן בתיירותי באותה
תקופה, ה-SR? נסעתי בו פעם אחת בחיי בהונגריה. לדעתי, זה היה מודל 86-87. האוטובוס הזה האיץ כמו תרנגולת צולעת, ובעליות (הקלות מאד שיש בהונגריה!) הוא האט למהירות הליכה. מה כן, הוא לא רעד כמו ה-SU, לפחות...
בהחלט לא אוטובוס מוצלח מדי...
אני מניח שבגרסתו האוטומטית הוא נסע טוב יותר.
 

JayZed

New member
רעש הרבה יותר ערב אולי לאוזן החרש.

אני לא מסכים איתך
ה-SÜ לא נראים לי כדגם שגמר את הסוס. המכונות מ-87 נוסעות יופי, סוחבות הרבה יותר טוב מאוי303, על אחת כמה וכמה כשמדובר במכונות עם 320 כו"ס (יותר מאוי303) ומרכב קל (יותר מאוי303). הפאק של הסדרה האחרונה 235X היה גיר ה-ZF. גיר הVoith בשאר הוא שנתן להם את הזריזות הכ"כ מהנה והוא גם היה אמין הרבה יותר עם כמות תקלות קטנה בהרבה מהZF. הבעיה עם ה-SÜ היא שפשוט מתעללים בהם ומוציאים מהם את המיץ...
רעש הרבה יותר ערב אולי לאוזן החרש.
הרעש של ה-אאוץ'-SU (הרשה לי להוות אלטרנטיבה לכינוי שלך ל-O303) כל כך סמיך שהוא עושה לי בלאגן בבטן. אפשר גם לקרא לו "רררררררSU"... או "דבריותרחזקאנילאשומעSU"...
 
../images/Emo6.gifלמה אתה מלכלך? ה-SG הרבה יותר

רעש הרבה יותר ערב אולי לאוזן החרש.
הרעש של ה-אאוץ'-SU (הרשה לי להוות אלטרנטיבה לכינוי שלך ל-O303) כל כך סמיך שהוא עושה לי בלאגן בבטן. אפשר גם לקרא לו "רררררררSU"... או "דבריותרחזקאנילאשומעSU"...
למה אתה מלכלך? ה-SG הרבה יותר
מרעיש! תראה, בגלל שאני גר על שדרה ראשית שעוברים בה כ-10 קווי אוטובוס, שמעתי כמעט כל רעש של אוטובוס שהיה בשירות בארץ. הכי אהבתי את ה-SL אותו שמעתי רבות מחלון חדרי, יום וליל... יד השגיעו המפרקיות שקצת עיוותו את הרעש. פעם בכמה זמן היה מגיע לו SU והייתי פשוט מתענג על המיקס שלו לרעש של ה-SL!
אגב, הרעש של ה-O4-5 נשמע לי מאוד בכייני, והרעש של ה-O305 נשמע הרבה יותר טוב ממנו. אתמול כשנסענו עם הווספה באיילון בהילוך שלישי, היא נשמעה ממש כמו SL בהילוך שלישי רק פחות כמה דציבלים לפי סקלת ה-SL העכשווית.
 

JayZed

New member
אני מניח שרעש זה עניין של טעם, אבל

למה אתה מלכלך? ה-SG הרבה יותר
מרעיש! תראה, בגלל שאני גר על שדרה ראשית שעוברים בה כ-10 קווי אוטובוס, שמעתי כמעט כל רעש של אוטובוס שהיה בשירות בארץ. הכי אהבתי את ה-SL אותו שמעתי רבות מחלון חדרי, יום וליל... יד השגיעו המפרקיות שקצת עיוותו את הרעש. פעם בכמה זמן היה מגיע לו SU והייתי פשוט מתענג על המיקס שלו לרעש של ה-SL!
אגב, הרעש של ה-O4-5 נשמע לי מאוד בכייני, והרעש של ה-O305 נשמע הרבה יותר טוב ממנו. אתמול כשנסענו עם הווספה באיילון בהילוך שלישי, היא נשמעה ממש כמו SL בהילוך שלישי רק פחות כמה דציבלים לפי סקלת ה-SL העכשווית.
אני מניח שרעש זה עניין של טעם, אבל
לדעתי הרעש השקוף והלא-משתלט של ה-O405 הוא היפה ביותר. בזמנו, כשהן רק הגיעו, אהבתי אותו הרבה יותר מהרעש של ה-O305, שאכן מזכיר קצת את הרעש הסמיך של המאנים לדורותייהם (רק הרבה יותר חלש). לדעתי, הרעש של ה-SU אפילו לא בטיפה פחות חזק מה-SL, ובתוך האוטובוס - אף יותר חזק. אני זוכר טיולים שנתיים בביה"ס שעשינו ב-SU יונייטד, לא יכולתי לשמוע בווקמן בגלל שהרעש של ה-SU חדר לי לאוזניות... הוא אפילו הטביע את הרעש הלא מבוטל של צרחות ושירים מבני כיתתי.
 

אורי404

New member
אז זה טוב. התלמידים לא ממש הצליחו

אני מניח שרעש זה עניין של טעם, אבל
לדעתי הרעש השקוף והלא-משתלט של ה-O405 הוא היפה ביותר. בזמנו, כשהן רק הגיעו, אהבתי אותו הרבה יותר מהרעש של ה-O305, שאכן מזכיר קצת את הרעש הסמיך של המאנים לדורותייהם (רק הרבה יותר חלש). לדעתי, הרעש של ה-SU אפילו לא בטיפה פחות חזק מה-SL, ובתוך האוטובוס - אף יותר חזק. אני זוכר טיולים שנתיים בביה"ס שעשינו ב-SU יונייטד, לא יכולתי לשמוע בווקמן בגלל שהרעש של ה-SU חדר לי לאוזניות... הוא אפילו הטביע את הרעש הלא מבוטל של צרחות ושירים מבני כיתתי.
אז זה טוב. התלמידים לא ממש הצליחו
או היו מתקשים להרעיש למורים ולנהג...
 
חבל, היינו מתחלפים

אני מניח שרעש זה עניין של טעם, אבל
לדעתי הרעש השקוף והלא-משתלט של ה-O405 הוא היפה ביותר. בזמנו, כשהן רק הגיעו, אהבתי אותו הרבה יותר מהרעש של ה-O305, שאכן מזכיר קצת את הרעש הסמיך של המאנים לדורותייהם (רק הרבה יותר חלש). לדעתי, הרעש של ה-SU אפילו לא בטיפה פחות חזק מה-SL, ובתוך האוטובוס - אף יותר חזק. אני זוכר טיולים שנתיים בביה"ס שעשינו ב-SU יונייטד, לא יכולתי לשמוע בווקמן בגלל שהרעש של ה-SU חדר לי לאוזניות... הוא אפילו הטביע את הרעש הלא מבוטל של צרחות ושירים מבני כיתתי.
חבל, היינו מתחלפים
עשיתי רק טיול שנתי אחד עם יונייטד טורס (ב-SU מודל 87), בעוד שמאגריות קיבלנו כמעט ללא הגבלה...
 

alantan

New member
אין כמו הרעש של ה-O305 דגם 80'

אני מניח שרעש זה עניין של טעם, אבל
לדעתי הרעש השקוף והלא-משתלט של ה-O405 הוא היפה ביותר. בזמנו, כשהן רק הגיעו, אהבתי אותו הרבה יותר מהרעש של ה-O305, שאכן מזכיר קצת את הרעש הסמיך של המאנים לדורותייהם (רק הרבה יותר חלש). לדעתי, הרעש של ה-SU אפילו לא בטיפה פחות חזק מה-SL, ובתוך האוטובוס - אף יותר חזק. אני זוכר טיולים שנתיים בביה"ס שעשינו ב-SU יונייטד, לא יכולתי לשמוע בווקמן בגלל שהרעש של ה-SU חדר לי לאוזניות... הוא אפילו הטביע את הרעש הלא מבוטל של צרחות ושירים מבני כיתתי.
אין כמו הרעש של ה-O305 דגם 80'
נשמע כמו יללות של חתולה מיוחמת... תענוג!
 

צחקן

New member
מה השעה אצלך ?

אין כמו הרעש של ה-O305 דגם 80'
נשמע כמו יללות של חתולה מיוחמת... תענוג!
מה השעה אצלך ?
ב"ה אני בין מעשיהו לארוחה שלפני צום קל ? ואני חושב שהרעש של ה EL וה NL דומה וה SL שונה. אבל בכל האוטובוסים קיים איזה משו כזה ברעש מנוע לא יודע איך להגדיר... . אולי אישיות. רעש מנוע, רעש גיר, רעש במקומת שונים באוטובוס, רעש מיוחד לאוטובוס מסויים (בזמנו ל 7004 היה רעש של פיל, עד שהוא עבר השתקה במוסך).
 

alantan

New member
כשכתבתי השעה היתה 00:56

מה השעה אצלך ?
ב"ה אני בין מעשיהו לארוחה שלפני צום קל ? ואני חושב שהרעש של ה EL וה NL דומה וה SL שונה. אבל בכל האוטובוסים קיים איזה משו כזה ברעש מנוע לא יודע איך להגדיר... . אולי אישיות. רעש מנוע, רעש גיר, רעש במקומת שונים באוטובוס, רעש מיוחד לאוטובוס מסויים (בזמנו ל 7004 היה רעש של פיל, עד שהוא עבר השתקה במוסך).
כשכתבתי השעה היתה 00:56
איך בחור צעיר, וכבר במעשיהו? בהחלט לכל אוטובוס יש רעש מיוחד ושונה, ובכלל אישיות המורכבת מהמראה, הרעש והתחושה על הכביש. תמיד אזכור את הרעש של העירוניות בכלל מתחילת שנות ה-80 כשהייתי כבן 10, 11. ה-O305 שהיה אהוב עלי, אבל גם את ה-MAN-ים העירוניים של דן אהבתי עם הטון הצווחני יותר שלהם.
 

צחקן

New member
מול מעשיהו

כשכתבתי השעה היתה 00:56
איך בחור צעיר, וכבר במעשיהו? בהחלט לכל אוטובוס יש רעש מיוחד ושונה, ובכלל אישיות המורכבת מהמראה, הרעש והתחושה על הכביש. תמיד אזכור את הרעש של העירוניות בכלל מתחילת שנות ה-80 כשהייתי כבן 10, 11. ה-O305 שהיה אהוב עלי, אבל גם את ה-MAN-ים העירוניים של דן אהבתי עם הטון הצווחני יותר שלהם.
מול מעשיהו
ב"ה לחזק את העצירים שם. ושאלתי מה היתה השעה אצלך, באנגליה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה