:-( היום הלכתי עם ביתי להפרד

שדמה

New member
:-( היום הלכתי עם ביתי להפרד

מחברה שהתגיסה אין ספק ש...המעמד לא קל. גם אם לביתייש זמן עדיין בגלל השנת שירות שמחתי שלפחות היא חוותה את הענין אפילו מצג שלישי. החברה הגיבה די קשה היא היתה מדוכדכת כי היא הראשונה שהתגיסה באוד כולם/ן נוסעים ליוון, אבל מה לעשות... כולנו עוברים זאת מקווה שביתי תדע לקבל את הענין ביתר קלות.
 

מיכל+3

New member
רק המחשבה שבעוד 6 שנים גם אצלי זה

יקרה מעבירה בי צמרמורת ופחד נוראי !!! לא פלא שהחברה בדיכי !
 

שדמה

New member
נכון אבל בכל זאת חשוב להעביר להם

זאת בצורה חיובית אם כל הפירפורים בבטן... על מנת לחסוך מעט את ההרגשה הלא נעימה כמו שביתי אמרה שנכון שזה טיבעי שדומעים אבל רצוי לבוא עם משקפי שמש על מנת להקל על המתגיס שגם ככה לא קל לו... מענין מה עושים בחורף ;-( אני למדתי שאם כל הקושי מה שילדתי ביקשה בסוגריים זה שאהיה חזקה ואשתדללבכות בבית...אנסה בשבילה.
 

AYELET1

New member
אני מסכימה עם שדמה.

להעביר בטחון וחוזק... זו עזרה בהתמודדות הרבה יותר מאשר לבכות איתם...
 

מיכל+3

New member
אני יכולה להגיד רק שכשיבוא הזמן אני

אשתדל אבל כבר עכשיו יודעת שזאת משימה כמעט בלתי אפשרית עבורי!
 

AYELET1

New member
המממ... השאלה אם יש לנו ברירה...

בתור הורים אניי מתכוונת. אנו לא אמורים לשדר (כמיטב יכולתינו) שיהיה טוב??? והרי חלק מהמסוגלות זה אם רואים את הדברים ``כאין ברירה``...
 
חברה צבאית

פעם קראתי ב`הארץ` כתבה על חינוך לצבאיות. החברה (אנחנו הילדים) מקבלים זאת כמובן מאליו שנתבגר ונתגייס. ואתם (המבוגרים) זוכרים איך ההורים שלכם חינכו אתכם למודעות צבאית. גם בבית הספר תולים פוסטרים, הולכים לטיולים בקשר לחילות בכיתות מוסיימות, ברוב בית הספר יש ``משלוח מנות לחיל`` בפורים. בית-הספר אמור לעודד חשיבה עצמאית. מה אתם אומרים על זה?
 

bimbo.

New member
היי תפוחית, כל ההכנות הללו הופכות

את מסלול ההליכה לצבא לקל יותר (אם כי לא ממש קל), כי הדבר עמוק במודעות וברור לכולם שזה השלב הבא לאחר התיכון. כמובן שאני לא מתייחסת לאלה שמראש החליטו להשתמט.
 

shy-1

New member
היי סיידר, אם את שואלת איך אנו

רואים את המצב שהכל סובב סביב הצבא במדינתנו ?, אז לדעתי אין לנו ברירה, מדינה כישראל, שטרם הצליחה להביא את כל סלעי קיומנו להיות תחת שליטתנו, חייבת לחשוב בצורה צבאית, כי הרי רק בכוח נצליח להשיב סלעים אלו לשוב ולהיות תחת חסותנו. דברי אלו אינם כוללים את אלו שנהרגים באוהלה של תורה, הם לעת עתה פטורים מטירדטה של כל צבאיות שהיא. ובבנין הארץ יתנחמו הרומנים, ובא לציון גואל. SHY
 

bimbo.

New member
זה משגע, מרגיז, אבל לנו לא נותר

אלא לטפס על הקירות.
 

AYELET1

New member
תפוחית אז ככה...

כפי שכבר כתב לך שי, ואני מצטרפת אליו- בוודאי שהרבה סובב סביב הצבא. יש ברירה אם רוצים לשרוד כאן בארץ??? וכפי שכתבה לך בימבו: זה הופך את הגיוס לקל יותר, כאשר מסבירים את הדברים והאפשרויות בבתי הספר!
 
נכון,

אבל למה מסבירים את האפשרויות בכיתה ו`? אחת מתעלומות החיים... וגם לקחו אותנו לסיור אצל השיריונאים (נראה לי כומתות סגולות) וניסו להעלות את הערך של שירות צבאי... וזה היה עוד לפני (!!!) כל הבקשות וכל ההתלהבות למקצועות כאלה אלקטרוניים.
 

AYELET1

New member
אולי עשו את זה כדי ש...

בבוא הזמן תבינו היטב את חשיבות השרות הצבאי, ואת ערכו. דבר כזה מלמדים בהדרגה, לא ביום אחד בכיתה י``ב. את עצמך כעסת על חוסר השוויון, נכון? אז אולי מעשים אלו נועדו ל מ נ ו ע בעתיד את ההשתמטות וחוסר השוויון! חוץ מזה, אנו חיים במדינה בה הצבא באמת חלקרק בלתי נפרד ממנה. בטח יש לך אח/אבא/בן דוד או קרוב אחר המשרת בצבא או עושה מילואים. לא כדאי,, לדעתך, להתחיל להסביר כבר בכיתה ו` למה זה כך, מדוע האבא, למשל, נעדר כל שנה חודש , כאשר הוא במילואים?
 
אפשרי...

אבל משום מה, זה מוגזם... לא משנה... אבל זה משגע אותי... עכשיו אני באובססיה עם המדים!
 
מממ...

אני רומנייה, חצי לפחות... ואני ממש מעריצה את אלו שלומדים יום ולילה... הלוואי שאני יכולה לעשות את זה. אבל אפשר לשים אותם בחילות מיוחדים, שיש שם ``יום קצר`` ושאר היום ללימודים. אפשרי לא? או שסתם ראשי הממשלה נכנעים עוד (אוקיי, זה אפשרי להיכנע עד גבול מסויים, אבל זה כבר מוגזם).
 

bimbo.

New member
אין דבר שמדרבן ונותן כוח להתגבר

על קשיים כמו ``אין ברירה``. אני מאחלת לכל ההורים חוסן נפשי רב בשעה לא קלה זו, ובשאר הימים והשנים שיבואו בעקבותיה.
 
למעלה