היום - טקס ההשבעה של בוש

roniway1

New member
היום - טקס ההשבעה של בוש

היום ייערך טקס ההשבעה לכהונה שנייה לנשיא בוש. הטקס יתחיל בערך בשבע בערב לפי שעוננו. שידורים ישירים ב -CNN וכמובן ב- FOX. ידיעה נוספת: אושר בסנאט באופן רשמי מינויה של קונדוליזה רייס למזכירת המדינה הבאה.
 

Boogieman

New member
בעסה אתך, אני מנסה להדחיק


 

Jack Cole

New member
עופר שלח טוען

הדת תהיה הנושא המרכזי של ממשל בוש השני. לפי תוצאות הבחירות, זה יהיה מוצדק: כמעט רבע מהאמריקנים אמרו שבחרו בו בגלל "עניינים מוסריים" המשך המאמר נמצא כאן התחזית שלו נשמעת לי די קודרת אני חייב להודות. יותר מדי קל להתפתות ולהאמין לה.
 

a e q u i t a s

New member
ממשל בוש השני

ממשל בוש השני, כמו כל ממשל אמריקאי בקנצדיה שנייה, תהיה מאוד אקטיבית ופעילה בעיקר בנושאי החוץ. כניסתו של בוש לקנצדיה השנייה חופף בצורה דיי מתאימה את הממשלה הפלסטינית החדשה ואת ממשלת התנתנקות הישראלית.... נשיא של קדנציה שנייה, תמיד שם ליבו על ספרי היסטוריה.
 

roniway1

New member
נאום מצוין וחשוב של בוש

הנאום שנשא בוש היום בטקס ההשבעה שלו לכהונה שנייה היה חשוב ומצוין ,ואיכותי מאוד. הנאום זכה לשבחים רבים מפי פרשנים שונים ,וגם דמוקרטים מעטים ציינו שהיה זה נאום טוב וחשוב. בוש דיבר בין היתר על כך שארה"ב מחויבת לדאוג לדמוקרטיה בעולם , ולהגן על עמים שונים מפני עריצויות. בוש גם דיבר על הצורך לשמור על יחסים טובים עם ידידותיה של ארה"ב ועם מדינות נוספות בעולם.
 

a e q u i t a s

New member
לינקולזם בנאום בוש.

אני מזהה לינקולזם מהנאום השבעה השני שלו. אבל זה דיי צפוי. נשיא בקדצניה שנייה רוצה להרשם בספרי היסטוריה, לכן תמיד הוא מדבר גדול, על ערכים שאמריקה מאמינה ונוצרת אותם בליבם. לינקולזם בכל נאום זה נשמע טוב, זה נשמע מוסרי, זה בדיוק מה שאמריקנים רוצים לשמוע.
 

lithium1914

New member
תגדיר "לינקולניזם".

ללינקולן יש נאום אחד שבו כולם נתלים בנושאים כאלה, וזה נאום גטיסברג. אני לא יודע באיזו נקודה בדיוק אתה יכול להיאחז בנאום הזה. מה, שבוש רוצה הומוגניות עולמית מבחינת ה"חירות"? (בדומה לקביעתו של לינקולן שהברית לא יכולה להתקיים כשחציה משועבד וחציה חופשי)
 

a e q u i t a s

New member
ממש לא נכון!!

אני יוצא חוצץ
כנגד דבריך בצורה הכי נחרצת שאפשר. נאום גיטסברטג הוא אכן, הדובדבן שבקצפת שבנאומיו של הנשיא לינקולן, קצר מאוד (פחות משלוש דקות נאום) אך היו לינקולן מאות נאומים משובחים, מעולים ומרגשים כאחד. נאום השבעה השני, הנאום הפומבי האחרון שלו, נאום בבית המחוקקים באילנוי, אני יכול להמשיך עוד ועוד ועוד.
 

lithium1914

New member
אם כבר אתה טורח לענות...

אז תענה על השאלה העיקרית. מהו "לינקולניזם", ואיך הוא מתבטא בנאום ההשבעה השני (וחבל שלא האחרון, האהאהא. הא. הא) של המלך ג'ורג' השני?
 

a e q u i t a s

New member
אני מתנצל אם לא הייתי ברור


אני מתנצל אם לא הייתי מספיק ברור, אנשים אשר חקרו את נאומיו של לינקולן במרוצת השנים גילו תבנית כמעט קבועה של נאום, שפסגתו כמו שרשמת נכון הוא בנאום גיטסבורג ב 19 בנוב' 1863. לינקולן בנאומיו הדגיש, שאמריקה צריכה להיות "אור לגוים" וניצחונה של אמריקה למען הדמוקרטיה היא לא רק למען העם והממשלה אלא למען העולם. לינקולן באחד הנאומים האחרונים אף אמר "שאמריקה....להביא אור לעולם...". לכן הנקודות שנשיא ארה"ב בוש הדגיש למען חירות, למען חופש ושאמריקה מוכנה להוביל את הקו הזה הוא מאוד לינקולן. בנאום הקדשת בית קברות, בגיטסברט, הנשיא אמר "לידה חדשה של חירות", להערות לעיתונאי הוא אמר שהוא מקווה "לעורר לבבות ונפשות לביקוש החירות בעולם כולו....על ידי שמירת הדמוקרטיה באמריקה, יוכלו אמריקאיים לשמש דוגמא לחירויות האזרחיות והדתיות במדינות רבות ולדורות רבים" בנאום אחר טען לינקולן "יקומו בעתיד מיליוני בני אדם חופשיים ומאושרים ויברכו אותנו עד הדור האחרון". בקיצור....בוש דיבר על שאמריקה לוקחת את פיקוד, ומשחררת עמים מידי שלטון עריץ ואכזר, הוא שיחרר כבר את עירק ופקיסטן וכנראה בדרך גם לאירן וסוריה...מי יודע אפילו צפון קוריאה....
 

מורנא007

New member
למה לא?

לינקולן יסד את המפלגה הרפובליקנית ובוש מממשיכיו. עובדה שהדרום תמך באופן מסורתי בדמוקרטים עד לקרטר.
 

Molly Whuppie

New member
מפאת כבודו של הפורום...

אני לא אתבטא כראוי לגבי מה שאני חושבת על ג'וניור או על הנאום שלו. ובצורה עדינה: אני לא מאמינה למילה אחת שהוא אומר (ולדעתי גם הוא לא). אגב, תקראו את הטור של יואב קרני במוסף G של גלובס שהתפרסם אתמול. יש גם צד אחר לעניין.
 
למעלה