הייי! כמה שאלות

sweatkeren

New member
הייי! כמה שאלות

ניכנסתי לפורום הזה פעם 1 עכשיו ואיןם לי ממש מוסג איך אתם עושים את הפסולים בעוגות האלה אז מישהו יכול להסביר לי איך עושים?
 

net the jet

New member
שלום. יש המון המון הסברים למעלה

במאמרים וקישורים, וגם בפורום אומנות בעוגות הותיק. תתחילי לקרוא, לשוטט בין התמונות והקישורים. אם את צריכה הסבר ספציפי, תשאלי ובטוח יענו לך.
 

sweatkeren

New member
שוטטי בין התמונות והקישורים אבל...

(תמיד יש אבל) לא הבנתי איך עושים את הפיסול לוקחים עוגע רגילה ומימנה מפסלים? (אם כן איך כי היא בזרך כלל זה דיי סמיך) או שעושים עוגה רגילה ועליה עושים עם משו מיוחד את הפיסול?
 

michahz

New member
אפשר לפסל את העוגה. הכי קל אחרי

האפיה להכניס למקפיא ואז עם סכין לפסל את העוגה לצורה הרצויה. או שאפשר לעשות עוגה לצפות בבצק סוכר ומעל לעשות פיסולים בבצק סוכר. מקווה שעניתי לשאלתך.
 

sweatkeren

New member
עוד שאלות

(סליחה שאני מנג'סת) מזה בצק סוכר? וצריך עוגה מסוימת שמימנה עושים או שאפשר כל עוזה להכניס למקפיא (לכמה זמן?) ואז לפסל? איך אפשר לפסל?
 

michahz

New member
בצק סוכר הוא ציפוי שאנחנו עושות

לעוגה. העוגות צריכות להיות עוגות בחושות. תראי בגלריות שבפורום המתקדם, יש שם המון רעיונות לקישוט ופיסול על עוגה.
 

sweatkeren

New member
אני בתח מתחילה לעצבן אתכם

מזה עוגות בחושות? ואיך מכינים בצק סוכר?
 

net the jet

New member
את לא מעצבנת...עוגה בחושה היא עוגה

שבוחשים את כל המרכיבים שלה יחד, כמו עוגת שוקולד כזו של ילדים, עוגת מיץ תפוזים, עוגת שיש.... בצק סוכר אפשר להכין בבית, אבל לא הכי כדאי, כי אורך החיים שלו קצר, לעומת זה שקונים שניתן לשמור הרבה זמן בקופסא סגורה. זה כנראה גם לא יוצא הרבה יותר זול להכין לבד, כך שזה לא משתלם.
 

net the jet

New member
בצק סוכר - הרוב פה קונה בצק סוכר

השם הסחרי בארץ הוא RFM . על מנת לצפות עוגה היא צריכה להיות די יציבה, ועוגות שמפסלים איתן צריכות להיות קצת יותר דחוסות... ( לאו דוקא עוגת חנק, אבל לא מאד רכה. ) הפיסול הוא בעצם מתחלק ל 2: עוגה רגילה שעליה יש פיסול מבצק סוכר, ועוגה שאותה חתכו לצורה מסוימת ( מכונית, ארמון, רכבת וכ"ו ) וציפו בבצק סוכר ) לשאלה האחרונה, מפסלים כמו פלסטלינה\פימו...
 

sweatkeren

New member
איפה אפשר

לקנות בצק סוכר ומישהו יכול להביא לי מתקון לעוגה דחוסה? והעוגה אחריי שהיא מיתחממת לא אמורה להיות קשה יותר מאשר מפלסטלינה\פימו?
 

net the jet

New member
רגע רגע..סדר בבלגן....

לקנות אפשר בכל מיני חנויות...סתכלי למעלה בדף, יש קישורים גם לחנוית...אם את לא מוצאת, תגידי איפה את גרה ואגיד לך מה באיזור.. עוגה דחוסה..שוב, יש הרבה מתכונים במאמרים... לא מפסלים את העוגה כמו פלסטלינה- מפסלים עם הבצק סוכר.... אני אתן לך שתי דוגמאות לעוגות בסדר ?? התמונה ה 1 זו עוגה מפוסלת שהכנתי לבן שלי שנה שעברה ( דרך אגב-עוגה שלישית במספר שהכנתי ) אילו שתי עוגות שנחתכו ועוצבו כארמון, ואז צופו בבצק סוכר. הדרקון כולו מפוסל מבצק סוכר.
 

net the jet

New member
והנה דוגמא לעוגה רגילה, מצופה

בבצק סוכר, עם אלמנטים מבצק סוכר מונחים עליה....
 

sweatkeren

New member
ניראה אם הבנתי

אני מכינה עוגה מצפה אותה בבצק סוכר ואז מכינה אלמנטים מהבצק סוכר ומניחה על העוגה (זה לא נופל?) או שאני עושה עוגה גדולה ואחריי שהיא מוכנה מעצבת אותו לצורה שאני רוצה ואז מצפה אותה בבצק סוכר ואז מכינה אלמנטים מהבצק?
 

net the jet

New member
תלוי איזה אלמנטים את מתכוונת

לעשות...אם זה גבוה, יש לתמוך בפנים על ידי ספגטי או מקל של סוכריה...
 

sweatkeren

New member
מה זאת אומרת?

את בצק הסוכר לא אמורים לאכול? או שאת האלמנטים לא אמרים לאוכל אם אמורים אז איך אפשר אם תקוע בזה מקל\ספגטי?
 

net the jet

New member
אוכלים בזהירות ! או שלא אוכלים

ושומרים.. למשל, דמות עומדת בגודל של 10 ס"מ או יותר, לא תעמוד סתם לבדה... אפילו דמות יושבת..מזהו צריך להחזיק את הראש. יש כמה אפשריות: להוסיף לבצק חומר שנקרא cmc שמחזק את הבצק, מיבש אותו מהר יותר, אבל גם מאפשר עבודה נוחה יותר ואלמנטים חזקים. הדעות בשימוש בו חלוקות כי הוא לא חומר טבעי אלא כימי...לא כולן אוהבות...אני לדוגמא עד עכשיו לא השתמשתי מעולם. אפשרות לתמיכה נוסםפת היא הכנת מקלות מבצק אחר שנקרא פסטילג', שהוא הרבה יותר חזק ( אפילו מזה עם ה cmc ) הוא מתיבש מהר מהר... וחזק מאד. אז אפשר מראש להכין מקלות כאלו ולשים בתור תמיכה, ואז גם המקלות אכילים. א ב ל...גם את הפסטילג' מכינים עם cmc.... אני בכל מקרה מזהירה כשיש תמיכה בתוך אלמנט.. ואז זה ידוע מראש.
 
למעלה