היי אני לא מאמינה!!

  • פותח הנושא g.o
  • פורסם בתאריך

g.o

New member
היי אני לא מאמינה!!

שיש פורום כזה, אז ככה, אני מורן ואני חיילת, ואני מאוד רוצה ללמוד גרמנית (אני אקרא את השיעורים כאן). ואפילו חשבתי על ללכת ללמוד גרמנית במכון גתה... אבל זה עדיין בבירורים. בעיה שמפריע לי היא שכל מי שאני אומרת לו שאני רוצה ללמוד גרמנית אומר מה למה לך זה לא יתן לך כלום, שפה מכוערת בלה בלה.. וזה מוריד לי תחשק מלהשקיע תכסף בקורס .. בקיצור תנו סיבות למה כן ללמוד גרמנית!
 

kfirkl

New member
GUTEN TAG

לספק לך סיבות ללמוד גרמנית? נשמע תינוקי מאוד כפיר
 

katze1

New member
אם את צריכה שייתנו לך סיבות, אז חבל

על הזמן והכסף שלך. כדי ללמוד (לאו דווקא שפה) צריך רצון ומשמעת. כל אלה פשוט חייבים לבוא ממך. איך עלה הנושא של ללכת לגתה? את אוהבת את השפה? את רוצה להבין שירים של זמר גרמני מסויים? את משוגעת על הצלילים של השפה? אולי תספרי לנו מדוע את רוצה ללמוד גרמנית ואז נוכל לעודד אותך.
 

shirely

New member
החתול צודק

החתול שלנו (katze=חתול בגרמנית למי שלא ידע) צודק... ספרי לנו איך עלה הרעיון של ללמוד שפה חדשה או שמא זה היה הרעיון של ללמוד את השפה הגרמנית ספציפית? כך אולי נוכל לקבל כיוון ולשכנע אותך... אחרת זה חסר טעם
 

katze1

New member
מייאו חתולה

תודה, אבל אני לא יודעת איך לתרגם "חתולה" לגרמנית, אז הלכתי על katze. כבר ציינתי שהגרמנית שלי לא משהו?!
 

אחמס1

New member
זה כבר חתולה (בנקבה)

חתול זכר זה kater (אם לסמוך על ארנו בר)
 

katze1

New member
../images/Emo51.gif חסכת לי ניתוח לשינוי מין

או לפחות את כל התהליך המעצבן של החלפת הניק.
 

g.o

New member
אז ככה

זה לא בשביל זמר או להקה או משו כזה, אני פשוט איך שהוא תמיד התעניינתי בתרבות הגרמנית וכו. הנושא של מכון גתה עלה לי בראש שאמרתי לעצמי שאין לי גם ככה משו לעשות אחרי הצבא, אז אני אנצל זאת והתחלתי לחפש באינטרנט דרך האתר של השגרירות הגרמנית וכך מצאתי את המכון הזה. בכל מקרה, סתם פשוט אין לי מה להגיד למי שאומר לי שזה ביזבוז כסף או זמן, אני פשוט אומרת אני אוהבת תשפה הזו. קיצר אחלה פורום!
 

python 4

New member
אני אגיד לך את הסיבה שלי...

חוץ מזה שאני אוהב שפות וגרמנית היא שפה יפה במיוחד, אני לומד אותה כי הגרמנית מהווה חוליה חשובה מאוד במחקר האטימיולוגי. כלומר, זו שפת בת למשפחה עניפה מאוד של שפות, ויש לה קשרים עם שפות רבות, ואחד הדברים שאני מוצא ככיף גדול זה להיתקל בעוד כלל דקדוקי בגרמנית שמזכיר לי באופן חשוד כלל דומה באנגלית. שרוט, אני יודע. אגב, זו הסיבה שאני לומד גם לטינית. אה.. יותר נכון מנסה ללמוד.
 

yaarangel

New member
ליאוררררר...../images/Emo70.gif../images/Emo23.gif../images/Emo99.gif

טוף הגבתי לך בעמוד הקודם אבל זה כבר לא קופץ..אז אני מגיבה פה בתקווה שתראה את זה וגם אחרים..מצפה להרבה תגובות
באמת אתה לומד גרמנית
..חח..מאגניב..ובאת ה-ich זה נורא מסובך... אני פיתחתי תאוריה משלי<מעניין אם קיימת כבר כזאת> שכשאתה קטן ממש כשאתה מתחיל לדבר הקול שלך מתפתח..לדוגמא אם כשהייתי קטנה היו מדברים איתי צרפתית ועברית הייתי יכולה לבטא גם היום צלילים של השפה הצרפתית. מסובך
אני ינסה לתת דוגמה. סבא וספתא שלי גרים בגרמניה.והם פשוט לא מסוגלים להשמיע את הצליל ח'. לדעתי אם היו מדברים איתם כשהם היו קטנים בשפה כלשהי שיש בה את הצליל ח'-הם היו מצליחים לבטא אותו.עכשיו כבר אין מצב.הסברתי את עצמי
ככה שלפי התאוריה שלי אם כשהיית קטן לא שמעת הרבה את ה-ich והצלילים השונים <והמעט משונים> של הגרמנית,לא תצליח לבטא את זה נכון גם אם ממש ממש תתאמץ.אני כשהייתי קטנה הייתי מדברת עם אמא שלי לפעמים גרמנית.עכשיו כבר לא.אני מצליחה לבטא את ה-ich זה בא לי בטעיות..לכל החברות שלי זה נשמע נורא מצחיק והם לא מצליחות. אזזז..סורי אבל לא נראה לי שתצליח לבטא את ה-ich.. ולכל חברי הפורום-לא באמת קוראים לו ליאור...עזבו סיפור ארוך..
 

python 4

New member
יערושנוש../images/Emo70.gif../images/Emo23.gif../images/Emo23.gif../images/Emo23.gif

את צודקת לחלוטין - אנחנו מקבלים את המבטא שלנו בשנים הראשונות לחיינו, ואחרי זה קשה מאוד (אם בכלל אפשרי) לשנות מבטא. כך למשל עולים מרוסיה שמגיעים לפני גיל 10 לארץ ונשארים עם המבטא, או למשל טל ברודי שגר שנים בארץ ועדיין יש לו מספיק מבטא אנגלי כדי להגיד "אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה", מה שמביא אותי באלגנטיות רבה להזדמנות לאחל לצסק"א שתאכל אותה גם הערב, או כמו שאומרים:
Iss sie, CSKA
 

shirely

New member
בהצלחה

נדמה לי שאם תדפדפי בפורום הזה תתפלאי לגלות שני דברים, לכאורה סותרים: האחד הינו שישנם עוד לא מעט אנשים כמוך שאוהבים את השפה, לא תמיד בצורה ברורה או מסיבה הגיונית, את התרבות לעתים, וחושבים שהיא שפה מדהימה, "כנגד כל הסיכויים" והדבר השני - שהרבה אנשים, כולל אותי, הזכירו את העובדה שאנשים אומרים להם שהשפה הזו מגעילה ומקניטים אותם בצורה זו או אחרת... אז בתור אחת שחווה לא מעט את התמיהה מדוע אני לודמת שפה זו וכה מתעניינת בגרמניה - אין צורך ביחס. אם יש לך כח ובא לך - אפשר לנסות לשכנע (אני נוהגת להשמיע מוסיקה יפה שקשה לומר עליה שהשפה לא יפה ואכן נתקלת בתגובות חיוביות של אנשים שמתפלאים עד כמה השפה יכולה להשמע יפה פתאום כשזה לא סרט שואה עם צעקות schnell rechts links, או לראות סרטים נחמדים שעושים חשק לשמוע את השפה כמו "המטבח של מרתה") ואם לא בא לך - פשוט תתעלמי ולכי עם התחושות והרצונות שלך. לא כולם חייבים להסכים, כל עוד את מסכיהמ זה מה שחשוב וזו הסיבה הכי טובה ללכת וללמוד גרמנית. בהצלחה!
 

sophies

New member
המון ספרים

אני חייטת במקצועי, והסיבה שאני מתחילה עם הגרמנית זה מפני שכל הספרות הטכנית בחייטות כובענות, ומסתבר שגם בשרברבות, נגרות בנית בתים, הנדסה, ועוד ועוד הספרים הכי טובים הם בגרמנית,
 
למעלה