היי חבר'ה אני חדש פה

מצב
הנושא נעול.

jan777

New member
היי חבר'ה אני חדש פה

היי חבר'ה אני חדש פה
שלום לכולם... סוף סוף מצאתי מקום לשאול בו את השאלה הזו חחח למה דן או אגד לא רוכשות אוטובוסים חשמליים? כאילו טרוליבוסים??.? יש לכם מושג??? תודה ולילה טוב
 

Image of me

New member
טרוליבוסים הם כלי רכב שדורשים תשתית של

היי חבר'ה אני חדש פה
שלום לכולם... סוף סוף מצאתי מקום לשאול בו את השאלה הזו חחח למה דן או אגד לא רוכשות אוטובוסים חשמליים? כאילו טרוליבוסים??.? יש לכם מושג??? תודה ולילה טוב
טרוליבוסים הם כלי רכב שדורשים תשתית של
כבלי חשמל מעל כל הרחובות במסלול. זה "קצת" יותר מסובך ויותר יקר מאשר לרכוש אוטובוס.
 

jan777

New member
תודה,אז מדוע

טרוליבוסים הם כלי רכב שדורשים תשתית של
כבלי חשמל מעל כל הרחובות במסלול. זה "קצת" יותר מסובך ויותר יקר מאשר לרכוש אוטובוס.
תודה,אז מדוע
בארצות אחרות כן יש? למה מדינות מוציאות על זה כסף? והאם ה"אוטובוסים המיוחדים" שיעשו בירושלים הם טרוליבוסים?" תודה~~~
 
לכלי הזה חסרונות רבים - מניסיון

תודה,אז מדוע
בארצות אחרות כן יש? למה מדינות מוציאות על זה כסף? והאם ה"אוטובוסים המיוחדים" שיעשו בירושלים הם טרוליבוסים?" תודה~~~
לכלי הזה חסרונות רבים - מניסיון
ראשית, הוא נתקע בפקק כמו כולם. שנית, הוא מוגבל בתנועה על הכביש לחלק מהנתיבים בלבד (בד"כ הימניים). לכן, יש לו בעיה לעקוף רכבים תקועים או חונים לא כחוק, מה שעלול להאט את נסיעתו. שלישית, וזה הכי חמור, בעיית ה"שימוט" של הטרוליבוס. מכיוון שהוא לא נוסע ממש מתחת לכבלים וגם יש מהמורות בכביש - לא אחת קורה שה"אנטנות" נופלות מהכבל, הכלי נתקע באמצע הכביש, ועל הנהג לרדת כדי להחזיר את האנטנות לכבלים. פועל יוצא מכך הוא נסיעה זהירה יותר של מרבית הנהגים - מה שגורם לעוד האטה בתנועה. לסיכום, מניסיון של נסיעות רבות בו - הכלי הזה הוא ברוב המקרים מהיר במידה שווה לאוטובוס, אבל בקטעי נסיעה מסויימים הוא אף יכול להיות איטי יותר. למיטב ידיעתי, משקיעים בו כיום רק במקומות ובמדינות בהם התשתית קיימת כבר ממילא. בירושלים לא יסע טרוליבוס. מדובר באוטובוס רב-קיבולת. אינני יודע אם הוא יהיה היברידי או רגיל. לעומת זאת בחיפה האוטובוס כן יהיה היברידי בוודאות. [אוטובוס היברידי - מפעיל מנוע דיזל במוסך, וכך טוען את המנוע החשמלי. המנוע החשמלי הוא זה שמניע אותו בנסיעה].
 

amit1270

New member
נסיעה זהירה היא חסרון?

לכלי הזה חסרונות רבים - מניסיון
ראשית, הוא נתקע בפקק כמו כולם. שנית, הוא מוגבל בתנועה על הכביש לחלק מהנתיבים בלבד (בד"כ הימניים). לכן, יש לו בעיה לעקוף רכבים תקועים או חונים לא כחוק, מה שעלול להאט את נסיעתו. שלישית, וזה הכי חמור, בעיית ה"שימוט" של הטרוליבוס. מכיוון שהוא לא נוסע ממש מתחת לכבלים וגם יש מהמורות בכביש - לא אחת קורה שה"אנטנות" נופלות מהכבל, הכלי נתקע באמצע הכביש, ועל הנהג לרדת כדי להחזיר את האנטנות לכבלים. פועל יוצא מכך הוא נסיעה זהירה יותר של מרבית הנהגים - מה שגורם לעוד האטה בתנועה. לסיכום, מניסיון של נסיעות רבות בו - הכלי הזה הוא ברוב המקרים מהיר במידה שווה לאוטובוס, אבל בקטעי נסיעה מסויימים הוא אף יכול להיות איטי יותר. למיטב ידיעתי, משקיעים בו כיום רק במקומות ובמדינות בהם התשתית קיימת כבר ממילא. בירושלים לא יסע טרוליבוס. מדובר באוטובוס רב-קיבולת. אינני יודע אם הוא יהיה היברידי או רגיל. לעומת זאת בחיפה האוטובוס כן יהיה היברידי בוודאות. [אוטובוס היברידי - מפעיל מנוע דיזל במוסך, וכך טוען את המנוע החשמלי. המנוע החשמלי הוא זה שמניע אותו בנסיעה].
נסיעה זהירה היא חסרון?
 

jan777

New member
ניפצת לי הרבה מיתוסים

לכלי הזה חסרונות רבים - מניסיון
ראשית, הוא נתקע בפקק כמו כולם. שנית, הוא מוגבל בתנועה על הכביש לחלק מהנתיבים בלבד (בד"כ הימניים). לכן, יש לו בעיה לעקוף רכבים תקועים או חונים לא כחוק, מה שעלול להאט את נסיעתו. שלישית, וזה הכי חמור, בעיית ה"שימוט" של הטרוליבוס. מכיוון שהוא לא נוסע ממש מתחת לכבלים וגם יש מהמורות בכביש - לא אחת קורה שה"אנטנות" נופלות מהכבל, הכלי נתקע באמצע הכביש, ועל הנהג לרדת כדי להחזיר את האנטנות לכבלים. פועל יוצא מכך הוא נסיעה זהירה יותר של מרבית הנהגים - מה שגורם לעוד האטה בתנועה. לסיכום, מניסיון של נסיעות רבות בו - הכלי הזה הוא ברוב המקרים מהיר במידה שווה לאוטובוס, אבל בקטעי נסיעה מסויימים הוא אף יכול להיות איטי יותר. למיטב ידיעתי, משקיעים בו כיום רק במקומות ובמדינות בהם התשתית קיימת כבר ממילא. בירושלים לא יסע טרוליבוס. מדובר באוטובוס רב-קיבולת. אינני יודע אם הוא יהיה היברידי או רגיל. לעומת זאת בחיפה האוטובוס כן יהיה היברידי בוודאות. [אוטובוס היברידי - מפעיל מנוע דיזל במוסך, וכך טוען את המנוע החשמלי. המנוע החשמלי הוא זה שמניע אותו בנסיעה].
ניפצת לי הרבה מיתוסים
אז...תודה על ההסבר המקיף הזה תודה. ז'אן.
 

קובי לו

New member
זה כבר לא ממש כך

לכלי הזה חסרונות רבים - מניסיון
ראשית, הוא נתקע בפקק כמו כולם. שנית, הוא מוגבל בתנועה על הכביש לחלק מהנתיבים בלבד (בד"כ הימניים). לכן, יש לו בעיה לעקוף רכבים תקועים או חונים לא כחוק, מה שעלול להאט את נסיעתו. שלישית, וזה הכי חמור, בעיית ה"שימוט" של הטרוליבוס. מכיוון שהוא לא נוסע ממש מתחת לכבלים וגם יש מהמורות בכביש - לא אחת קורה שה"אנטנות" נופלות מהכבל, הכלי נתקע באמצע הכביש, ועל הנהג לרדת כדי להחזיר את האנטנות לכבלים. פועל יוצא מכך הוא נסיעה זהירה יותר של מרבית הנהגים - מה שגורם לעוד האטה בתנועה. לסיכום, מניסיון של נסיעות רבות בו - הכלי הזה הוא ברוב המקרים מהיר במידה שווה לאוטובוס, אבל בקטעי נסיעה מסויימים הוא אף יכול להיות איטי יותר. למיטב ידיעתי, משקיעים בו כיום רק במקומות ובמדינות בהם התשתית קיימת כבר ממילא. בירושלים לא יסע טרוליבוס. מדובר באוטובוס רב-קיבולת. אינני יודע אם הוא יהיה היברידי או רגיל. לעומת זאת בחיפה האוטובוס כן יהיה היברידי בוודאות. [אוטובוס היברידי - מפעיל מנוע דיזל במוסך, וכך טוען את המנוע החשמלי. המנוע החשמלי הוא זה שמניע אותו בנסיעה].
זה כבר לא ממש כך
ממה שראיתי הן בפורטוגל והן בבודפשט, שני מקומות שטרוליבוסים נפוצים בהם (לא הייתי ברוסיה ואוקראינה ששם זה עוד יותר נפוץ) הטרוליבוס יכול לסוע כמה מטרים הצידה ולעקוף מכשול. יש לו פנטוגרף די גמיש וארוך, לא כמו של חשמלית. כמו כן המנוע שלו יכול לפעול שניות בודדות ללא קבלת זרם חשמלי. ככה שהוא יכול לעקוף מכונית שחונה לא כחוק בנתיבו.
 

jan 777

New member
אם הוא ייסע אבל

זה כבר לא ממש כך
ממה שראיתי הן בפורטוגל והן בבודפשט, שני מקומות שטרוליבוסים נפוצים בהם (לא הייתי ברוסיה ואוקראינה ששם זה עוד יותר נפוץ) הטרוליבוס יכול לסוע כמה מטרים הצידה ולעקוף מכשול. יש לו פנטוגרף די גמיש וארוך, לא כמו של חשמלית. כמו כן המנוע שלו יכול לפעול שניות בודדות ללא קבלת זרם חשמלי. ככה שהוא יכול לעקוף מכונית שחונה לא כחוק בנתיבו.
אם הוא ייסע אבל
ללא הפנטוגרפים שלו הוא לא יכול לחזור להתחבר אליהם לבד,הנהג חייב לצאת לא?
 
לא טענתי שהוא לא יכול לעקוף מכשול

זה כבר לא ממש כך
ממה שראיתי הן בפורטוגל והן בבודפשט, שני מקומות שטרוליבוסים נפוצים בהם (לא הייתי ברוסיה ואוקראינה ששם זה עוד יותר נפוץ) הטרוליבוס יכול לסוע כמה מטרים הצידה ולעקוף מכשול. יש לו פנטוגרף די גמיש וארוך, לא כמו של חשמלית. כמו כן המנוע שלו יכול לפעול שניות בודדות ללא קבלת זרם חשמלי. ככה שהוא יכול לעקוף מכונית שחונה לא כחוק בנתיבו.
לא טענתי שהוא לא יכול לעקוף מכשול
דבר ראשון תודה על המושג "פנטוגרף" שהיה חסר לי... לעניין עצמו - ודאי שהוא יכול לעקוף מכשולים. אבל אם בכביש מסויים יש 3 נתיבים, והכבלים נמצאים מעל הנתיב הימני, אז הנתיבים היחידים שנגישים לו הם הימני והאמצעי. אחרת - זה שימוט בסבירות גבוהה ביותר.
 

קובי לו

New member
בזה אתה גם צודק

לא טענתי שהוא לא יכול לעקוף מכשול
דבר ראשון תודה על המושג "פנטוגרף" שהיה חסר לי... לעניין עצמו - ודאי שהוא יכול לעקוף מכשולים. אבל אם בכביש מסויים יש 3 נתיבים, והכבלים נמצאים מעל הנתיב הימני, אז הנתיבים היחידים שנגישים לו הם הימני והאמצעי. אחרת - זה שימוט בסבירות גבוהה ביותר.
בזה אתה גם צודק
ברור שהוא יותר מוגבל מאוטובוס, אבל הוא בסדרי גודל יותר גמיש מחשמלית שחייבת להיות מקובעת במסילה שלה. ובבקשה (על התודה עבור המלה פנטוגרף), על לא דבר.
 

Image of me

New member
בבודפשט, למשל, טרוליבוסים שמורים לרחובות

בזה אתה גם צודק
ברור שהוא יותר מוגבל מאוטובוס, אבל הוא בסדרי גודל יותר גמיש מחשמלית שחייבת להיות מקובעת במסילה שלה. ובבקשה (על התודה עבור המלה פנטוגרף), על לא דבר.
בבודפשט, למשל, טרוליבוסים שמורים לרחובות
קטנים, ונדיר מאד שקו טרוליבוס עובר ברחוב ראשי. ברחובות ראשיים נעות חשמליות ואוטובוסים. לעומת זאת, ברוסיה לא קיימת ההפרדה הזאת, ולכן אני זוכר בתור ילד שלא פעם אחת הנהג היה צריך לצאת כדי להחזיר את ה"קרניים" (ככה קראנו להם
) למקום.
 

קובי לו

New member
הם דוקא נוסעים ברחובות ראשיים

בבודפשט, למשל, טרוליבוסים שמורים לרחובות
קטנים, ונדיר מאד שקו טרוליבוס עובר ברחוב ראשי. ברחובות ראשיים נעות חשמליות ואוטובוסים. לעומת זאת, ברוסיה לא קיימת ההפרדה הזאת, ולכן אני זוכר בתור ילד שלא פעם אחת הנהג היה צריך לצאת כדי להחזיר את ה"קרניים" (ככה קראנו להם
) למקום.
הם דוקא נוסעים ברחובות ראשיים
למשל מאחורי גן של כיכר הגיבורים, רק ששם אין קווי חשמליות אלא רק טרוליבוסים. במרכז העתיק של העיר פשט (pest) (העיר השטוחה) יש רק אוטובוסים וחשמליות (ורכבת תחתית). הטרוליבוסים ממשיכים לפרברים הקצת יותר מרוחקים ולאזורים שאין בהם חשמליות. מה שכן, רוב הדרך היא אכן ברחובות היותר צדדים (הכוונה לטרוליבוסים).
 

846

Active member
בדגמים חדשים של טרוליבוסים

לא טענתי שהוא לא יכול לעקוף מכשול
דבר ראשון תודה על המושג "פנטוגרף" שהיה חסר לי... לעניין עצמו - ודאי שהוא יכול לעקוף מכשולים. אבל אם בכביש מסויים יש 3 נתיבים, והכבלים נמצאים מעל הנתיב הימני, אז הנתיבים היחידים שנגישים לו הם הימני והאמצעי. אחרת - זה שימוט בסבירות גבוהה ביותר.
בדגמים חדשים של טרוליבוסים
יש מנוע עזר קטן המספק חשמל למנוע הראשי בזמן שהטרוליבוס אינו מחובר לכבלים שמעליו. הדבר משמש לעקיפות של מיכשולים ולנסיעות בקטעים שבהם אין תשתית של כבלים עיליים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא מנוע עזר כי אם

בדגמים חדשים של טרוליבוסים
יש מנוע עזר קטן המספק חשמל למנוע הראשי בזמן שהטרוליבוס אינו מחובר לכבלים שמעליו. הדבר משמש לעקיפות של מיכשולים ולנסיעות בקטעים שבהם אין תשתית של כבלים עיליים.
לא מנוע עזר כי אם
המנוע החשמלי הרגיל שלו שיכול לפעול מכוח המצברים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה