היי כולם! פורום מעולה, שמח שעלה לאויר. שאלה:

laserjet

New member
היי כולם! פורום מעולה, שמח שעלה לאויר. שאלה:

אני מתכנן ללמוד הנדסת חשמל ואלק' באוקטובר 08, באונ' ת"א. יש לי בעיה קטנה- אומנם יש לי פסיכו' 711 וממוצע בגרות 112 שבמקצועות המוגברים יש כימיה+מדעי המחשב (ככה שאין בעיה עם דרישות רף קבלה), אלא שחסר לי.... פיזיקה. הבנתי שישנו קורס כזה המכונה בשם פיזיקה0 , והוא בעצם מכינה ובסיומה מבחן שמטרתו להדביק חלק מהחומר בפיזיקה שנלמד בתיכון והכרחי להתחלת לימודי ההנדסה. באתר של הפקולטה של האוניברסיטה כתוב כי מדובר בקורס קיץ. הבעיה: כמו אנשים רבים לפני הלימודים, גם אני מתכוון לטוס לחו"ל לפני.. אז הבעיה היא שהקורס הזה קצת תקוע לי כעצם בגרון. לא שאני חלילה מזלזל בצורך שלו- אבל ממידעון לשנה"ל שזה עתה החלה (ומן הסתם כבר לא רלוונטי) למדתי שהשנה הקורס הנ"ל נפתח ב- 29/7/07. שאלתי היא.. קודם כל.. האם אין אפשרות לקחת את הקורס הזה במסגרת הסמסטר הראשון ללימודים? דבר שכזה היה בעצם פותר לי את הבעיה.. אני מבין שניתן גם לגשת עצמאית למבחן של סוף הקורס וללמוד לבד: האם הפקולטה במקרה הזה ממקדת אותי על החומר? (בכל זאת, אני צריך לדעת אילו ספרים להשיג ואיזה חומר לתרגל...). ואם לשתי השאלות האחרונות התשובה שלילית - האם התאריך הנ"ל הוא קבוע או ייתכן כי לפני אוק'08 למשל הקורס גם יכול להיפתח יותר לקראת אמצע אוגוסט? אז השאלה האחרונה קצת נשמעת טקטית ו"קטנונית", אבל באמת -- שני חלומות שלי הולכים להתנגש אחד בשני- האחד -- ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה (כאשר לא התאפשר להתחיל השנה, ולא בא בחשבון להתחיל ב-09, ובאוניברסיטת תל אביב אין אפשרות להתחיל בסמסטר אביב כמו בטכניון...) השני -- טיול מסוים לחו"ל אותו אני מתכנן כבר כמה שנים, ואמור להתקיים בקיץ - אבל לא לקחתי בחשבון שקורס שכזה ("פיזיקה0") מתחיל *כל כך* הרבה לפני שנת הלימודים..... אם מישהו כאן יכול להגיב אני מאוד אודה, אני קצת עובד עצות...
 

PooKiPsiT

New member
אתה יכול להירגע

עדיף לעשות אותו בקיץ בשביל שזה לא יעכב לך את פיזיקה 1 ופיזיקה 2, אבל קיימת גם האפשרות לעשות את הקורס בסמסטר א'.
 

laserjet

New member
היה ובחרתי לעשות את הקורס בסמסטר א',

כיצד זה משפיע לי על שאר הקורסים בפיזיקה? דוחה אותם? וזה כזה נורא?
 

PooKiPsiT

New member
דוחה אותם

אני חושבת שמה שאנשים עשו כשאני הייתי בשנה א' זה או לעשות גם פיזיקה 1 וגם פיזיקה 2 בסמסטר השני (שזה איום ונורא לדעתי...) או לעשות פיזיקה 1 בסמסטר השני ופיזיקה 2 בקיץ. אני מניחה שאפשר לעשות פיזיקה 2 גם בסמסטר הראשון של שנה ב' אבל עדיף לסיים עם זה כמה שיותר מהר.
 

PooKiPsiT

New member
ואין לי מושג אם זה נורא או לא

כי אני לא מכירה (ברמה של מעבר להיי וביי) אנשים שעשו את זה.
 

laserjet

New member
מה??? זאת חדשה מרעישה!! זה בערך יפתור לי

את כל הלבטים! אפשר לקבל קישור/סימוכין בנוגע לדבר הנ"ל ?
 
כאילו הידיעון כזה?

מתוך הידיעון: "מועדי התחלת הלימודים הפקולטה להנדסה מקיימת פתיחת לימודים בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה פעמיים בשנה: בסמסטר א' ובסמסטר ב'. לסמסטר ב' לא יתקבלו תלמידים המוגדרים כ"חסרי פיזיקה", אלא אם יעמדו בבחינת הסיווג שתתקיים בינואר/פברואר (פרטים בהמשך). מקרים חריגים של "חסרי פיזיקה" יידונו בוועדת הקבלה של הפקולטה. הלימודים בשאר המגמות נפתחים רק בסמסטר א'. הרישום לסמסטר ב' נערך בחודש נובמבר ומודעות על כך מתפרסמות בעיתונות."
 

laserjet

New member
השאלה היא,

אם גם אז מתקיים הקורס המזורז הזה (פיזיקה0), למשל כמו שלמתחילי סמסטר א' חסרי פיזיקה ישנו קורס המתפרס על-פני אוגוסט וחצי ספטמבר (לפני תחילת הלימודים באוקטובר), אז השאלה היא אם למתחילי סמסטר ב' חסרי פיזיקה ישנו קורס פיזיקה0 דומה המתקיים למשל, על-פני דצמבר+ינואר, או משהו כזה...
 

laserjet

New member
ואם אין כזה

(כי אני מבין שבסוף הלימודים האקדמיים הם לא 100% "תכנית כבקשתך"...), אז השאלה היא האם ניתן לגשת לקורס הקיץ הזה בן ה-6 שבועות, לעמוד במבחן שיתקיים בספטמבר, ואז להתחיל את הלימודים רק בסמסטר ב'...
 
בבוקר צח אחד...

בבוקר צח אחד, גש למזכירות הפקולטה להנדסה ושאל אותם... יש גבול לרמת הבקיאות בפרטים שתוכל לצפות לה כאן. (דרך אגב, תודה רבה על העוגה והפרחים, באמת לא היית צריך...)
 

laserjet

New member
וואי, פאשלה רצינית שלי שבאמת ראויה לציניות...

שמע, אני מצטער ששכחתי להודות, אז- תודה רבה רבה על התגובה והעזרה!! באמת שהעזרה שלך פתחה לי אפיק מחשבה חדש שלא היה קיים עד כה, אז שוב תודה רבה!
 

PooKiPsiT

New member
וואי, מזל טוב באמת!!

שמעתי שמועות שהולכים לעשות את זה. אני עדיין לא מאמינה שזה באמת קרה
זה ייתן הרבה יותר חופש בלקיחת הקורסים גם לאנשים שמתחילים ללמוד בסמסטר א', כי כל הקורסים יהיו מוצעים בשני הסמסטרים.
 

PooKiPsiT

New member
נכשל, לא ניגש למבחנים בכלל

או מחליט להוריד קורס/ים מלכתחילה בסמסטר מסוים ולקחת אותם בסמסטר אחר רגוע יותר.
 

PooKiPsiT

New member
יכול להיות שזה בגלל שזאת שנה ראשונה

שניתן להתחיל ללמוד בשני הסמסטרים, אז אני מניחה שרוב הקורסים שמוצעים עכשיו בשני הסמסטרים הם של השנה הראשונה? בהמשך קצת קשה לי להבין איך אפשר לאפשר לאנשים להתחיל ללמוד בסמסטר ב' ולא לפתוח את כל הקורסים בשני הסמסטרים (אלא אם הם מתכננים סמסטר קיץ סופר-עמוס לאלו שהתחילו בסמסטר ב').
 
אם אני נכשל באלגברה לינארית בסמסטר א' שנה א

אז מתי אני עושה אותו שוב? בסמסטר ב' או בקיץ? (סתם דוגמא לקורס הכי קשה בנתיים)
 

PooKiPsiT

New member
לא בטוח שהוא יפתח בקיץ

לא כל הקורסים נפתחים בקיץ, ככה שצריך בכלל לבדוק האם עתיד להיפתח הקורס הזה (פיזיקות תמיד נפתחות בקיץ. כל השאר משתנה משנה לשנה אם אני זוכרת נכון).
 
למעלה