היי לכולם... שאלה...

היי לכולם... שאלה...

שמח להיות בין הראשונים בפורום. רוצה לספר לכם משהו. אני אשכנזי דתי. ואני לומד קורס הנה"ח סוג 3. ויש לנו בקורס שלושה ערבים שאני הכי מסתדר איתם בקורס. מריץ איתם צחוקים, צוחקים על כל מיני אנשים אחרים. הם מציעים לי לאכול ואני כמובן מסרב כי אני לא יכול. כשהם צמו ברמדן אני סתם גיריתי אותם עם אוכל סתם בצחוק. אבל אני לא חושב שזה בגלל שאני "נאור" או משהו כזה. אני בכלל לא אוהב את המילה הזאת. פשוט כשאני רואה ילד אני רואה ילד. ולא ערבי. ואולי זה בגלל שרע לי בחיים ואני מחפש למצוא תרבויות אחרות. ואולי אין לי בטחון עצמי ואני מחפש אנשים שלא יוכלו לבקר אותי כי הם לא מהתרבות שלי. זה יותר קל להתחבב על אנשים לא מהתרבות שלי. מה שאני מנסה לומר פה זה, שאולי זה שאנחנו כל כך רוצים להתקרב לתרבות אחרת, אולי זה בכלל בא מיתוך חולשה, ולא מיתוך "נאורות"? אשמח לתשובות מכם.
 

קסנדרה*

New member
קוקו מזל טוב../images/Emo213.gif../images/Emo65.gif../images/Emo77.gif

קוקו מזל טוב, המון איחולים ושיתגשם לך כל מה שנפשך חושקת וכל מה שאתה חולם - שתהייה לך שנה נפלאה, כמה נחמד להיוולד ביום שפותח שנה חדשה - מזל טוב
קסנדרה
 

מיסיס G

New member
ממתי לדבר עם בנאדם אחר

וללמוד קצת יותר על תרבויות אחרות ומנהגים אחרים שנהוגים בעולם הגדול - זאת נאורות ? אנשים נוסעים לטיול במזרח , לאירופה או אוסטרליה מתוך נאורות ? גם לדעת איך האינטרנט עובד ואיך מייצרים חשמל זאת נאורות ? כאילו מבחינתך תנועת המשכילים והחילוניות , למשל - באה מתוך אי היכולת של אותם האנשים להיות מבריקים בפילפולי רש"י ? אתה יוצא מתוך נקודת הנחה שכל שינוי בהתנהגות האדם מהחברה בה הוא חי נובע מנחיתות שלו ביניהם ? אני מקווה שלא מציקים לך מסביב בנושא הזה ולא מבלבלים לך את המוח ושאם את המרגיש שונה בחברה שאתה חי - תבין שלא כולם חייבים להיות אותו הדבר , למעשה - רוב בני העולם הנורמלים הם כמוך . אתה בבדר גמור - האנשים שהכניסו לך את המחשבה שזה שאתה שונה או סקרן מספיק לראות ולהיות מעוניין בדברים אחרים - הם אלה בעלי רגשות הנחיתות .
 
ללמוד תרבויות אחרות...

זו לא נאורות. להבין שבן אדם שנחשב בד"כ לאויב שלי או ששייך למגזר שנחשב לאויב שלי הוא בעצם לא אשם והוא יכול להיות חבר שלי-זה נחשב "נאורות". זאת ההגדרה. אני מקוה שאת לא מרגישה מאויימת מספיק כדי להתחיל לתקוף. לא התחלתי לתקוף אותך, אין סיבה שתתחילי להתקיף אותי. במיוחד אם את לא מכירה אותי בכלל!!!!!
 
אולי....

...מאיך שכתבתי את דברי היה ניתן להבין מה שהבנת. בסך הכל רציתי להביע איזה קשר נטול רגשי איבה ודעות קדומות. אבל חוץ מזה כשאנחנו מדברים על פוליטיקה ניתן בהחלט להבין שהדעות שלי הן בהחלט מה שהיית מגדירה "נאורות". לא הייתי מגדיר אותם שמאלניות אבל כן "נאורות". (למרות שאני לא אוהב את המילה הזאת.) אני פשוט לא אוהב שמניחים עלי הנחות כי אף אחד לא מכיר אותי, וזה לא לעניין שידביקו עלי תגיות. את בכלל לא יודעת עד כמה אני דתי, מי אני ומה אני.
 

מיסיס G

New member
וואי , סליחה ...

קודם כל - בכלל לא תקפתי , להיפך ... ניסיתי לעודד . מצטערת אם נפגעת . שנית - משפטים שלך שהיו שזורים בהודעה גרמו לי להבין פחות או יותר באיזה מצב אתה נמצא כתוצאה מהחיבור עם חברייך ללימודים . לא התיימרתי לדעת מי ומה אתה .
 

קסנדרה*

New member
האינטראקציות החיוביות המתקיימות בין אנשים

הנה אתה יושב עם עוד שני תלמידים ונהנה במחיצתם, ולמה זה צריך לטריד את מחשבתך ? למה אתה מפשפש במוצאם ? כי זה אולי נגזר מהחינוך הבדלני שקיבלת (אני משערת). כי הרי התחלת את המונולוג שלך "אני אשכנזי דתי" - אתה תייגת את עצמך, ולכן אתה מתייג גם את האחרים. אני יכולה להבין שיש הבדלי תרבות בין הערבים והיהודים, אבל אולי הבדלים מפרים ומעניינים. ניתן להם ללמוד מאיתנו ולנו מהם, במקום לנסות לכופף זה את זרועו של העם האחר ולהכפיף אותו לפי מנהגינו ורצונותינו. יש לכבד את התרבות שלהם, ועליהם כמובן, לכבד את תרבותינו. אני לא מוצאת קשר לנאורות (קודמתי, הגיבה על כך יפה, אין טעם לחזור על דבריה), ואיני יודעת לומר האם זה נובע מחולשה, זו הפרייה, אלו האינטראקציות החיוביות המתקיימות בין עמים ואומות. המתיישבים הראשונים ביבשת אמריקה, למדו מהאינדיאנים לגדל תפוחי אדמה ודגנים שונים (תירס למשל), אם לא כן היו גוועים מרעב באותה תקופה. כלומר, יחסי הגומלין תורמים, לא צריך לפחד מהם, אלא למצוא מה ניתן לקבל מהם.
 
זאת שאלה מצויינת.

"ולמה זה צריך לטריד את מחשבתך ?" - זו שאלה מצויינת. זו שאלה של השקפה. אם אתה עושה דבר טוב- למה לך לנתח אותו? ככה עובדת התורה. לתורה בד"כ לא אכפת המניעים של האדם אלא יותר חשוב העובדה שהוא עושה מעשים טובים.אין ספק שזו דרך לחיים יותר טובים. ורק אני מנתח כל הזמן כמו אדיוט דברים שלא נועדו לניתוח. אני מודה שזו בעיה שלי. אבל כשאנו עושים דברים שבאמת מכריעים גורלות כמו להחליט להגיד שפיגוע מסויים נוצר בגלל דיכוי (מה שיכול להיות אני לא אומר שלא) ואז לקבוע מדיניות שלמה לתת שם לאותם דעות שנקרא "נאורות". הפירוש המילולי שאני מבין למילה "נאור"(ואני אשמח אם תתקני אותי) הוא: נעלה, נטול כל רגשות ודעות קדומות. אבל אולי לא כך המצב? אולי לפעמים זה כן נובע מרגשות. אולי רגשי נחיתות של מי שאנחנו. אולי רצון להיות נתולי אג'נדה שתגביל אותנו. אבל אם את רוצה לדעת את האמת? אני בדעה שלכם. אני חושב שצריך לחבק את העם הפלסטיני ויאללה לעשות שלום. רק רציתי לרגע לקחת את עצמי ולעשות אינדיקציה קטנה לגבי כולם. ולגבי קודמתך, היא חשבה שאני אומר שרק בגלל שאני "לומד על תרבויות" עושה אותי נאור. וזה לא מה שהתכונתי.
 

קסנדרה*

New member
בוא נגדיר נאור

ההגדרה הלקסיקלית לערך נאור, היא: מפותח, מתקדם, מתורבת. - מרבית בני האדם שייכים לתרבות כלשהיא, הרי שכמעט כולנו מתורבתים. מתקדמים ומפותחים, אלו גורמים שאינם מובנים מאליהם וגם לא עובדות מובנות מאליהן, וכאן יש לבדוק עוד היבטים כמו: הנכונות והמוכנות לקבלת האחר, השונה, היכולת לקבל את השונה והאחר, הרקע הסוציו אקונומי - שיש לו בהחלט השפעה על קבלת החלש, המיעוט, ועוד. זה על קצה קצהו של המזלג. קוקו אין פסול בלנתח את מחשבותיך והסיבות להתנהגותך, אני אפילו בעד, אבל כאשר מתנהגים באופן טבעי, אני לא מוצאת מקום לשאלות מכבידות. האם כאשר אנו רוחצים ידיים לפני שאנו אוכלים, כי יש לשמור על היגיינה, אנו צריכים לעשות ניתוח לפעולה הכמעט אוטומטית הזו ? כשאנו מצייתים לחוקים ולכללי החברה, אנו צריכים לנתח כל ציות בנפרד ? איני חושבת שהתחברותך עם שני הסטודנטים ממוצא ערבי היא למידה על תרבות, כדי ללמוד על תרבותם אתה צריך ממש ללמוד (במלוא מובן המילה ללמוד - קריאת חומר והיסטוריה, תחקירים ועוד) על תרבותם- מנהגיהם, מאכליהם, הכנסת האורחים, הדת שלהם, המלחמות שלהם, האמונות שלהם ועוד. להתחבר איתם זה אנושי ודי נורמטיבי (לפחות להבנתי). אבל זה כן מקנה לך נקודות זכות לגבי מושג "הנאורות", היות ואתה פתוח לקבלה, ולא דחית את ההתקרבות לשני אנשים שנעים לך בחברתם רק בגלל העובדה שהם משתייכים לעם שיש לנו איתו סכסוך.
 
למעלה