היי לכולם, תומכת נלהבת

dornat

New member
היי לכולם, תומכת נלהבת

היי לכולם אני דורנט, ואני תומכת בשינוי: בטומי ויאיר לפיד באברהם פורז ובכל האנשים שחושבים שיש להפריד דת ומדינה. יש לי כל כך הרבה מה לומר בנושא ולבינתיים בהצלחה למפלגה בתקווה לראותה בקרוב בממשלה
 
משפ' לפיד ופורז שמחים על תמיכתך....../images/Emo140.gif

הם רק עצובים שבאת לתמוך בהם באיחור של כמה שנים.
 
שלום דורנט וברוכה הבאה

אני מקווה לראות אותך כותבת בפורום הרבה ולראות אותך בפעילויות או ישיבות שקשורות למפלגתנו. לגבי לפיד ופורז הם כבר לא בשינוי, אך רשמת שאת תומכת בכל מי שחושב שיש להפריד את הדת מהמדינה כך שמקומך בהחלט בשינוי. היום רון לוינטל הוא היו"ר. התפקדת למפלגה?
 

dornat

New member
תודה../images/Emo13.gif

אני מאוד אשמח לכתוב, ולפעול. עבור מר תמוז - אני תמכתי בשינוי ובטומי כשהיה בשילטון ואחר כך בפורז (חץ) כשהוא היה האלטרנטיבה לשינוי. למעשה בבחירות האחרונות עוד הייתי רשומה כתושבת ירושלים אז נסעתי במיוחד מהמרכז לירושלים כדי להצביע, ייעדו אותי לקלפי באחת השכונות ברמות, הכל התחרד שם והיה לי ממש לא נעים להגיע (חילונית עם מכנסים..) כשכולם שם שחורים משחור. מקבצים אדירים של פאות מתהלכות עגלות עמוסות ילדים מובלות על ידי ילדות 4 שמשמשות כאמהות לילדות בנות שלוש שמשמשות כמו אחיות גדולות לאחים תאומים...חליפות שחורות כובעים שחורים כולם מסתכלים ויודעים שאני יודעת שאני לא שייכת. אבל את הדעה שלי אף אחד לא יכל היה לקחת. היא נבנתה לה כל כך טוב טוב אחרי ילדות ארוכה באוטובוסים עמוסי חרדים שהשליטו שם סדר אלים של מי ישב ליד מי איזה מוסיקה ישים הנהג ועד איפה השרוולים שלי צריכים להגיע באוגוסט שכונות ורחובות שנלקחו מאיתנו והיום היסטוריה. אני הגעתי לירושלים שפעם הייתה גם שלי וזכרתי הכל. בחרתי את חץ בגאוות יחידה חייכתי לימים טובים שעוד יבואו. והסתלקתי משם.
 
אין בעד מה דורנט

גם אני אשמח אם תמשיכי לכתוב ולפעול ואני משער שגם אחרים ישמחו ויהנו מתורמתך לשינוי. לגבי תמכתך בעבר על לפיד ופורז כבר דברתי, אני משער שאת מעדיפה לחזור לתמוך בשינוי ולא בחץ. לגבי האי נעימות שלך זה עצוב שאת צריכה להרגיש חוסר נעימות עם הדעות שלך זכותך ללבוש מכנסיים וזכותך ללכת עם שרוולים קצרים בשרב של אוגוסט. את הדעות שלך אף אחד לא יכול לקחת. מה שרשמת על החרדים עם האלימות והכפייה שלהם לגבי איזה שירים לשמוע בבאוטובוס או באלו ימים האוטובוס יעבוד ולא ירגמו אותו באבנים רק מראה עד כמה הם אלימים. ושוב בהצלחה בהמשך הדרך בשינוי ובחיים בכלל
 

gershon17

New member
מי אמר ששינוי בעד הפרדת הדת מהמדינה?

שינוי היתה בעד זה, אבל היום? הנה ציטוט, היישר מאתרו של רון לוונטל: "...עם כניסתו להנהלת המפלגה שינה את פניה ממפלגה הלוחמת בכפייה דתית למפלגה המובילה לשלטון נקי ואיכותי, ניקוי אורוות פוליטי ושקיפות שלטונית." מאז בחירות 2006 אנשי שינוי המעטים שנשארו מסרבים להגיד מה העקרונות של המפלגה. אם לשפוט מאיש שינוי היחיד שגם מדבר, הכפיה הדתית כבר לא באמת מטרידה אותם.
 

dornat

New member
תשובה../images/Emo20.gif

נניח לרגע ומפלגות היו באמת עושות את מה שהם מצהירות, אוקיי? נראה לך שאם תהיה מפלגה שתוביל שלטון נקי ואיכותי אז ש"ס תישרוד את זה? הרי הם חיים את זה, זה הלחם שלהם וזה מה שמניע את כל ההירארכיה השלטונית שם (קדם אותי ואני אקדם אותך). אני מסכימה שצריך להוציא להם מהלחם את השמרים כדי שיפסיקו לתפוח, אבל קודם נתחיל בלהוציא להם את הצימוקים והאגוזים שגדלו שם מאז שהם נכנסו שוב לממשלה. בכל מקרה אני חושבת שכבחורים אנו צריכים לעשות הפרדה בין סיסמאות שיווקיות של מפלגה לבין אג'נדה פוליטית שאותה ניתן לראות בין השורות. אם כרגע אין מפלגה כמו שינוי או חץ אבל רון לונטל מצהיר על שקיפות שלטונית ורמזים מאוד עבים למי הוא מתכוון ב"ניקוי אורות" אז מבחינתי זה טוב. אני תומכת ואתמוך בכל מי שיביא או יעזור תהליך הפרדת דת ממדינה ובראש וראשונה יוציא את ש"ס מהממשלה לא חשוב אם אתמול קראו לו טומי היום פורז ומחר לוונטל
 

timeless1

New member
מתוך אתר המפלגה ..ף

"דת ומדינה: כמפלגה ליברלית, שינוי דוגלת בחופש דת וחופש מדת, ולכן בהפרדת דת מן המדינה, תוך שמירה על אופיה האזרחי ותרבותה היהודית. אמונה דתית לא תהיה נושא לחקיקה, למימון מטעם המדינה, ולהתערבות בחיי הזולת. שינוי תומכת בנישואים אזרחיים, בתחבורה ציבורית בשבתות ובמועדים, במעמד שווה לכל זרמי היהדות, ובגיוס שיוויוני בין חרדים לשאר אזרחים (ביטול חוק טל). שינוי נאבקת בכפיה דתית, בניצול כספי מדינה לצרכי דת, ובנסיון להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה אשר מסכן את עתידנו כדמוקרטית". עם כל הכבוד לאתר של רון לוונטל, הוא עדין לא מהווה את מצע המפלגה , ובתור אחת שהיתה באותה פגישה שבה הוחלט לשים דגש גם על נושא של ניקיון השלטון, אני יכולה להבטיח לך שנושא דת -מדינה לא ירד מפרק יומה של המפלגה.
 

gershon17

New member
אז למה לוונטל כותב את מה שהוא כותב?

הוא מתגאה בכך שהמפלגה לא מתרכזת יותר בענייני הכפיה הדתית, אלא בנקיון השלטון. זה לא לשים דגש "גם על", אלא "במקום". דבריו של יושב-ראש המפלגה חשובים יותר מאשר מצע המפלגה. המצע הוא לכל היותר המלצה, בטח כשהמפלגה לא נמצאת בכנסת. יושב הראש, לעומת זאת, הוא זה שמוביל אותה, והוא זה שמתווה את הכיוונים אליהם היא תלך.
 

timeless1

New member
אני נראית לך כמו רון לוונטל?

רון לא שיקר שאמר ששינוי לוקחת גם את הנושא של השחיתות בשלטון לתשומת ליבה. קיומם של שני האלמנטים הללו לא סותר אחד השני. דבריו של יו"ר המפלגה באתר שלו ולא של *המפלגה* מייצג בעיקר את עצמו. כאשר שינוי תרוץ, אם וכאשר זה יקרה, תהיה בטוח שגם אלמנט של הפרדת דת-מדינה לא יעדר. יו"ר המפלגה לא יכול להוביל את המפלגה לכל כיוון שהוא יחפוץ, מקסימום הוא יכול לשים דגש על נושא מסוים, אבל לא מעבר לזה. לעניינו - שינוי בהחלט תומכת בהפרדת דת- מהמדינה, ואם תציץ באתר, אתה גם תראה שחלק לא מבוטל ממה שהועלה לשם ועדין רץ שם, קשור ישירות לנושאי דת- מדינה , למרות הדגש של רון.
 

dornat

New member
ובאמת מי אמר../images/Emo35.gif

איפה אתה קורא שאמרתי את זה? אמרתי שאני תומכת באלף ובבית וגם בגימל אולי אלף קשור לבית וגימל קשור לאלף אבל אף אחד לא אמר את זה, ולא נכנסת כרגע לויכוח שהוא לא העיקר
 
שינוי היתה נגד הפרדת הדת מהמדינה

היא היתה רק בעד הפרדת החרדים מהתקציבים, כדי שהכספים הייחודיים יזרמו אליה במקום והיא תחלק לפי ראות עיני לפיד. אבל תמורת קיום הגועליציה הסכימה שינוי לשלם לחרדים ובלבד שיתמכו בהתנתקות. בקיצור, שינוי היתה בעד השארת המצב הקיים ובעד השתתפות בחגיגה גם מצידה.
 

dornat

New member
מחשבות בנידון

תראה לא ניכנס כרגע למה נכון ועד כמה ומהי האמת. אני רק יודעת שלא הייתה אלטרנטיבה למיגור החרדים ושינוי סגרו את משרד הדתות (אולי הם לא היו כאלה מוצלחים ויכלו לעשות דברםי אחרת - אני לא יודעת) ועצרו זרימה של כמה מיליונים לזמן מה. אבל חשבת פעם שאולי שינוי היא התחלה, וקרש למפלגה יותר משמעותית שתבוא? הרי להוקיע את החרדים מהשילטון זה לא דבר כל כך פשוט, בייחוד לא אחרי עשרות שנים של התבססות. אלא תהליך ארוך של כאב והתפקחות שלאחריו של העם, שמביאה אותו להחלטה כזו. ואנחנו כעם צריכים להראות תמיכה במפלגות כאלו מאחר ואם הם לא טובות אז יקומו מפלגות אחרות עם אותו מצע אבל יותר טהורות יותר חברתיות ועם יותר יכולת שינוי. ממש כמו בעסקים: כשיש חברה שמספקת מוצר לא משהו עם שרות לא הכי טוב אז בעלי עסק אחרים יפתחו אותה חנות אבל עם שירות הרבה יותר טוב ומוצר מנצח. ולשם אנחנו צריכים לחתור. שינוי זה רק אמצעי לא המטרה.
 
אף אחד לא יודע מה יהיה בעתיד

אבל על העבר אסור לדבר יותר מדי בפורום הזה בלי לחטוף מחיקות ואזהרות. בשינוי של היום חושבים שיוכלו לרמות את המציאות ולבנות 'מפלגה' וירטואלית בשם הזה מבלי להתמודד עם קריסתה של המפלגה הממשית שהיתה, עם כל השטיקים והמנברות והלכלוך שהיו בה. עוד לא היתה מפלגה שככה נמחקה מבלי להשאיר זכר. מפלגות כמו ד"ש או מפלגת המרכז לפחות השאירו כמה חברי כנסת שהתברגו במפלגות אחרות, אבל מכל 15 הגמדים של שינוי לא נשאר אפילו אחד לרפואה. את רואה כבר את אופי ה'מפלגה' ה'חדשה' בכך שב'מצע' שלה כתוב משהו אחר מאשר באתר של 'ראש המפלגה'. מי שמאמין שלדבר הזה יש עתיד שיבושם לו, אבל יש טבלה אחת שלא משקרת והיא טבלת תוצאות הבחירות. בסופו של יום נראה כולנו את מצבה האמיתי של 'שינוי' והאם היא תגיע למס' הקולות שהיו לה בפעם האחרונה (משהו כמו 4000). בינתיים היא אפילו לא קיימת בסקרים. אנחנו דנים אם כן בביצה שבכלל לא נולדה. שינוי ה'ישנה' השיגה 15 מנדטים וקרסה. שינוי ה'חדשה' לא מגרדת עד היום אפילו עשירית מנדט.
 

dornat

New member
אז איך אתה מסביר את זה?

אני זוכרת שבתשדירי הבחירות (בבחירות שבהם שינוי לקחה 15 מנדטים) טומי לפיד היה מדבר על נישואים אזרחיים ועל חיים חילונים לגמרי. והייתה אמירה ברורה לגבי ממשלה ללא חרדים, וללא תקציבים. על אמירות אלו הם לקחו 15 מנדטים. מה קרה מאז? לפי התשובות המעטות שקיבלתי הבנתי שהם לא הצליחו להשיג שנוי משמעותי (אבל רגע, חכו אולי זה לוקח זמן? אולי יש הסכמים קואליציונים, ויש לממשלה מחויבות של כמה שנים לגביהם?) נראה לי שאנשים ציפו לאיזה זבנג וגמרנו, וזה לעולם לא יהיה ככה. אני חושבת שהעם הזה כן רוצה את שינוי או מפלגה שתפרק את שירותי הדת במדינה (נישואים ומה שהזכרתי קודם) רק שיש כאן בעיה קשה של חוסר אמון של ייאוש של אדישות ממערכת הממשל בכלל. כנראה שהעם לא היה מספיק מוכן וחזק ואיתן ברצון הזה שלו. כמו שאנשים לא היו (ועדיין) מודעים לכמות השקלים שמועברת כל חודש ממשכורתם היישר לכיסיהם של החרדים כך הם גם לא היו מודעים למשמעות הגדולה של פירוק משרד הדתות קיצוץ הקיצבאות וכ"ד.
 
שינוי נהנתה מקריסת מפ' העבודה ומרצ

בעקבות התמוטטות הסדרי אוסלו. לשינוי היו אמירות מאוד נחרצות גם בנושא המדיני - נגד נסיגה מעזה, התנגדות ומו"מ עם ערפאת, מלחמת חורמה בטרור וכד' והיא גם ייצגה לכאורה פוליטיקה נקייה. היה לה גם פה גדול בדמותו של לפיד שהצליח בהופעות תיאטרליות ודמגוגיות ב-TV לעורר גיוס חברתי רחב נגד הדתיים והחרדים. אבל אח"כ הציבור נוכח לדעת ששינוי היתה בלון נפוח מלא לכלוך, תככים, מריבות אישיות ושחיתות פוליטית שהונהג בידי האגו-מניאק לפיד וחברו פורז לקידום מטרותיהם האישיות. הבלון התפוצץ, וזהו. החיים נמשכים הלאה. היום בעיות דת ומדינה עם כל חשיבותן לא עומדות בראש דאגתם של האזרחים. הם מודאגים קודם כל ממצב הביטחון הרעוע, מהעימות המחריף עם הערבים במדינה ומהמצב הכלכלי של שכבות נרחבות. לשינוי של היום אין שום התייחסות לנושאים האלה חות מאשר דיקלומים מאיזה מצע וירטואלי שלא מעניין אף אחד. לכן הציבור גם לא מתייחס לגוף שמתקרא 'שינוי'.
 
למעלה