הילדים משחקים באש וההורים ישנים טוב בלילה

אירילה

New member
הילדים משחקים באש וההורים ישנים טוב בלילה

נדמה לי כי כל מי ששנתו קלה ,שמע היטב אמש את קולות הנפצים אשר נמשכו עד שעות הבוקר המוקדמות. בכפר האורנים נפצעו נערים מפיצוץ נפץ אשר הושלך לתוך מדורה עד כדי אישפוז בבית חולים. אני בטוח כי כל הורה יגיד על ילדו כי בני לא מתעסק בדברים האלה ,אך המציאות מראה כי לילדים יש מאגר די נכבד של כלי נפץ אשר מוגדרים בחוק כמסוכנים ואשר החזקתם אסורה בהחלט , ישנו צפצוף אדיר וגורף על החוק לא רק בלפיד או בכפר האורנים אלא לצערי ברוב חלקי הארץ. בעקבות הארועים מאתמול בלילה , יחלו מתנדבי בסיס ההפעלה לאכוף את החוק בנושא זה ,נער/ה אשר ייתפסו בהפעלת נפץ בעת סיורי המתמי"ד בישוב , יעוכבו והוריהם יזומנו בו במקום לבירור במשטרה. להזכירכם גם אם הנער קטין ,החוק מתיר לעכב ובמקרים בהם הילד יותר קטן ניתן לערב עובדת סוציאלית תורנית וכמובן אחריות ההורים תעמוד בראש ,הארוע אתמול בכפר האורנים ממחיש לנו עד כמה מסוכנים הנפצים ועד כמה ההורים אינם מודעים למעשי ילדיהם תקולות הנפץ אשר חלק מההורים בוודאי שמעו יאמרו כי ילדם אינו מעורב וייתכן מאוד כי ילדם אכן מעורב מאוד בהטלת הנפץ. אנא הורים שימרו על ילדיכם , היו ערים למעשיהם במיוחד בלילות ,חופשת הקיץ מתקרבת ולפי השמעת הנפצים החגיגה תהיה גדולה ,אני מקווה כי בעזרת מתנדבי המתמי"ד ובעזרתכם נקטין את התופעה המדאיגה והמסוכנת הזו. גרשון / סק"מ בסיס ההפעלה בישוב
 

תם סבן

New member
לא רק נפצים!

אתמול יחד עם חברי שהינו בשבט (הצופים) במהלך כל הלילה, בעיקר כדי לשמור על אזור זה של היישוב ועל רכוש השבט. קבוצת ילדים משכבה ז', ביניהם אפילו אחי, אשר הינם באמת "ילדים טובים" ביומיום, נגררו על ידי שניים מחבריהם למצב בו נזרק דאודורנט לתוך האש. מלמעלה, ראיתי את הפיצוץ אשר לרגע נראה כזיקוק. רצתי למטה לראות את אשר התרחש והערתי לילדים על כך. ישבתי עם שני הזורקים, הסברתי להם את ההשלכות שיכלו להיות למעשה. אני מבקש להדגיש כי יש להימנע מפעולות ענישה אשר יגרמו להעברת אותה פעילות הרחק מהיישוב אך לא ימנעו אותה, ולהשתדל להסביר ולהבהיר את חומרת המעשים והשלכותיהם האפשריות. בנוסף, למרות שתופעה זו הצטמצמה יחסית השנה, אני מציע ברמה היישובים לדאוג לפתרון באשר לקרשים למדורות. הסנאדות של שבט לפיד אינן פתרון! 50 ש"ח ל-3 מטרים, והכל על חשבונכם, אינם ראויים לשריפה! לסיום, תופעת האלכוהול אשר מעסיקה בני נוער רבים מאוד (בעיקר אלו מהשכבה שלי - י' - אשר ישבו באזור התעשייה בשילת בלילה, הינה מסוכנת ביותר, בעיקר כשרואים את הנזק שלאחריה, ויש באותו ערב להשתדל להסביר ולחנך למרות שהסכנה לציבור בכך מצומצמת. תודה גרשון (מקווה שנתחיל במהרבה בפעילות נוער מג"ב, יש הרבה עבודה ואנחנו מוכנים לתת המון מזמננו!)
 

nrotem

New member
ונוסיף עוד קיסם למדורה

אם פותחים התנהגויות בלתי הולמות ומְסַכְּנות לדיון (ואכן העלית נקודות חשובות, תם): התופעה של ניפוץ בקבוקי בירה רווחת מאד ברחבה של סוף רחוב הדקל (ואני מנחש שגם במקומות כינוס פופולאריים אחרים). כמות הזכוכיות על הכביש והמדרכה מעידה על תופעה ממש, ולא על מקרים בודדים. מסוכן, מיותר, והאמת - מפתיע. לא ברור לשוברי הבקבוקים שרכבים והולכי רגל עוברים שם דרך קבע? שילדים בסנדלים צועדים שם? אני מניח שהסברה יכולה לפתור את התופעה. הרי מדובר (אני חושב) בנוער מלפיד או כפר האורנים, שהוא באופן כללי נוער מחונך ואיכפתי בהרבה מן הממוצע העגום בארצנו.
 
למעלה