היסטוריה ב', ראשית דרכה של המפלגה הנאצית

roel14

New member
היסטוריה ב', ראשית דרכה של המפלגה הנאצית

שלום :) יש לי ביום ראשון טרום מגן בהיסטוריה והמורה נתנה לנו כמה שאלות חזרה. לא הבנתי את אחת השאלות: - ציין שלושה מאפיינים למעבר מדמוקרטיה למשטר נאצי. אם אתה יכול להסביר לי מה הכוונה במעבר מדמוקרטיה לשלטון נאצי, לתת באמת קצת דוגמאות ואפילו עדיך ברמת ההצג כדי שיהיה לי יותר ברור. תודה רבה
 
ראשית דרכה של המפלגה הנאצית

המאפיינים המתארים מעבר מדמוקרטיה לשלטון נאצי עשויים להיות החדרת האידיאולוגיה הנאצית בכל תחומי החיים, שימוש בתעמולה, שימוש בטרור, ריכוז סמכויות בידי הרשות המבצעת/המפלגה הנאצית וכו'. הכוונה במעבר היא שכאשר הנשיא הינדנבורג מינה את היטלר בינואר 1933 לתפקיד קאנצלר גרמניה - היא שגרמניה לא הפכה "בבת אחת" למשטר דיקטטורי המבוסס על עיקרי הנאציזם אלא שמדובר בתהליך מדורג. למשל אחרי שהוא נבחר, עדיין התקיימו בחירות "דמוקרטיות" - שבו השתתפו כל המפלגות (אמנם בתנאים בלתי אפשריים של טרור) - אך עדיין הייתה זו לכאורה מערכת רב מפלגתית - כמה חודשים לאחר בחירות אלה בוטלו המפלגות האחרות בגרמניה. חוק ההסמכה ממרץ 1933 גם ממחיש את העניין - העברת "סמכויות חירום" של חקיקה ללא אישור הרשות המחוקקת לזמן "מוגבל" של ארבע שנים - מצב שאחר כך הוארך. גם בעניין המדיניות כלפי היהודים ניתן לראות מדיניות בגלים עם הפוגות, כאשר לאחר כל הפוגה הייתה החמרה.
 

roel14

New member
המשך..

אני מצטער אבל הנקודת ציון היחידה שידעתי הייתה "מעבר הדרגתי" ואותה כתבת, ודווקא את השתיים אחרות לא ידעתי, אם תוכל להמשיך לעזור לי ולתת לי עוד 2 אני אשמח. תודה
 
מאפייני המעבר

היעזר בקישור המצורף (קובץ וורד). בעמ' 3 - יש סיכום למאפייני המעבר. בעצם הכותרת של הסעיף הזה מנסה לגרום לתלמיד לסכם באופן ארגוני את האירועים הרבים שהתרחשו בגרמניה מעליית הנאציזם עד ההשתלטות המלאה של המפלגה על כל מנגנוני המדינה.
 

roel14

New member
ושוב, תודה רבה

האמת היום היה לי את המבחן בבוקר, והלך לי נוראי. לא הצלחתי לסדר את הזמן נכון ושאלה של 60 נק' (הגדולה עם הקטע מקור) עשיתי בכלל רק כשנכנסתי להארכת הזמן. ממש התבאסתי מהמבחן הזה, חבל. אני יכול להעלות את הקובץ כדי שיהיה כאן שאלות לתרגול למשתמשים, אם זה חוקי.
 
למעלה